Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Panowie, z jaka sila dokrecamy docisk sprzegla ?

Podstawka pod aku, i dwa pręty które go mocują. Jeden przytmymuje od góry i wchodzi w karoserię w taką dziurkę, a drugi ma gwint i oczko i tym oczkiem łapie się do uchwytu który koło aku jest (powinien być).
kon666rad pisze:Da się jakoś pozbyć luzu w dyfrze, czy na śmietnik i założyć "nowy"? Jak obracam wałem, to czuć i widać, że jest luz w dyfrze. Wydaje mi się, że raczej spory
Potrzeba specjalnego sprzętu, którym dysponują tylko fachowcy od skrzyni i dyfrow. Robota raczej kosztowna, przy dyfrze otwartym nie warto się bawić, bo nowy kupisz za grosze.
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Panowie, gdzie kupię śruby wachacza ? 2 pękły mi przy odkręcaniu a ani w IC ani w lokalnym sklepie nie mogę ich dokupić. Oczywiście im taniej tym lepiej... tzn najtaniej najlepiej ! 


- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Brożyn:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

ree pisze:kon666rad pisze:Da się jakoś pozbyć luzu w dyfrze, czy na śmietnik i założyć "nowy"? Jak obracam wałem, to czuć i widać, że jest luz w dyfrze. Wydaje mi się, że raczej spory
Potrzeba specjalnego sprzętu, którym dysponują tylko fachowcy od skrzyni i dyfrow. Robota raczej kosztowna, przy dyfrze otwartym nie warto się bawić, bo nowy kupisz za grosze.
Ok, dzieki kolego

-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Zgłupiałem. Pacjent NA 1.6 92r, próbuję dobrać pasek klinowy od alternatora i pompy wody:
GATES 6466MC - za krótki
BOSCH 1987947653 - za krótki (wizualnie się różnił długością zębów od GATESa, więc postanowiłem spróbować)
EPC mówi o numerze B6S7-18-381C 9F / AUTO-FLEX 3 A-34.7, przy czym powyższe zamienniki mają relacje z numerami B6S7-18-381A i B6S7-18-381B, ale nie z tym z końcówką "C". Ktoś to przerabiał? Względem tego, który jest aktualnie założony, nowe są zauważalnie szersze, co podejrzewam, że jest przyczyną problemu z długością, bo ten BOSCH ma identyczną długość, na kółkach dobrze siedzi, ale widocznie "płyciej", przez co brakuje sporo, aby nałożyć go na kółko alternatora. Czy faktycznie ten pasek z końcówką "C" jest na tyle inny, że nie występuje w zamienniku? W poniedziałek prawdopodobnie zamówię w ASO, mam nadzieję, że będzie ok...
EDIT:
CarSpeed mi coś dobrał, zobaczymy w poniedziałek.
GATES 6466MC - za krótki
BOSCH 1987947653 - za krótki (wizualnie się różnił długością zębów od GATESa, więc postanowiłem spróbować)
EPC mówi o numerze B6S7-18-381C 9F / AUTO-FLEX 3 A-34.7, przy czym powyższe zamienniki mają relacje z numerami B6S7-18-381A i B6S7-18-381B, ale nie z tym z końcówką "C". Ktoś to przerabiał? Względem tego, który jest aktualnie założony, nowe są zauważalnie szersze, co podejrzewam, że jest przyczyną problemu z długością, bo ten BOSCH ma identyczną długość, na kółkach dobrze siedzi, ale widocznie "płyciej", przez co brakuje sporo, aby nałożyć go na kółko alternatora. Czy faktycznie ten pasek z końcówką "C" jest na tyle inny, że nie występuje w zamienniku? W poniedziałek prawdopodobnie zamówię w ASO, mam nadzieję, że będzie ok...
EDIT:
CarSpeed mi coś dobrał, zobaczymy w poniedziałek.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
pytanie z tył łatwych....
gdzie, jak, na co wymienić płyn we wspomaganiu ?
kiedyś to robiłem w innych autach...
1. odessać płyn ze zbiornika
2. odkręcić przewody od maglownicy
3. poskręcać kołami aby cały płyn wyrzygał wylał się
4. zalać i odpowietrzyć układ
jak jest w mx ? gdzie odkręcić, co itp
gdzie, jak, na co wymienić płyn we wspomaganiu ?
kiedyś to robiłem w innych autach...
1. odessać płyn ze zbiornika
2. odkręcić przewody od maglownicy
3. poskręcać kołami aby cały płyn wyrzygał wylał się
4. zalać i odpowietrzyć układ
jak jest w mx ? gdzie odkręcić, co itp
rrutek pisze:Zgłupiałem. Pacjent NA 1.6 92r, próbuję dobrać pasek klinowy od alternatora i pompy wody:
Zobacz czy nie masz jakiegoś porzeźbionego napinacza alternatora, wstawionego od zupełnie innego samochodu i stąd problemy z długością.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Właśnie wygląda na oryginalny. Luzuję alternator aż do momentu, kiedy jego obudowa dotyka bloku.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Yogi pisze:pytanie z tył łatwych....
gdzie, jak, na co wymienić płyn we wspomagania
To ponawiam prośbaoo DIY
Ii kolejne pytanie
W obudowie skrzyni przy silniku w najniższym jej punkcie na środku jest otwórmniejszy od śrub którymi jest skrecona sama skrzynia
W okolicy tego otworu pocissię i jest mokro
Wtf?
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Sosnowiec
R.E.D. pisze:chyba od srodka sie odkrecalo - bodjaze na dwoch srubkach
Dzięki, poradziłem sobie. Śruby były ukryte pod plastikami, które miały dwa zaczepy, kótre trzeba było delikatnie odgiąć, a potem odchaczyć lekko kolejne dwa zaczepy w lampie.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Prawdopodobnie masz wyciek z tylnego uszczelniacza wału, ten otwór zabezpiecza przed gromadzeniem się oleju w komorze sprzęgła 

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
Czołem pytanko:
jaka jest długość gwintu w oryginalnych szpilkach do kół dla NBFL rocznik 2004 ?
jaka jest długość gwintu w oryginalnych szpilkach do kół dla NBFL rocznik 2004 ?