DIY kompresor

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

29 sie 2013, 0:48

DEXTER pisze:Takie pytanie... Jakie jest najlepsze miejsce na zbiorniczek płynu spryskiwaczy? Gdzie nie będzie wadzić i przeszkadzać instalacji sprężarki? Mowa o NBFL ofkors.


Można zawsze relokować do podszybia, ludziki robią w hamburgerowni używając zbiornika (z pompką) od Suzuki Cappuccino, Latte, Macchiato, czy coś takiego. Podchodzi z pompką, w zasadzie wszystko jest p'n'p.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

29 sie 2013, 5:36

Kurak pisze:od Suzuki Cappuccino, Latte, Macchiato, czy coś takieg


:ryjezesmiechu:
Kurak, You've made my day ;)

Wiem, widziałem to. Ale ja akurat mam sześcienny zbiorniczek i nie wiem czy tam wejdzie. Myślałem o komorze silnika. Przy prawej lampie będzie miejsce chyba nie wykorzystane.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

29 sie 2013, 6:42

1. Kupić gotowca, takiego jakiego ma Himber.
2. Kupić zbiorniczek z małego Suzuki i zapłacić za niego więcej niż za gotowca.
3. Kupić taki zbiorniczek jak ja mam i dorobić mocowanie.

Trzy całkiem proste rozwiązania.
Tycjan
Posty: 1047
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

29 sie 2013, 15:41

Dexter tutaj masz zbiorniczek, który ja używałem w NBFL kiedy miałem zamontowany kompresor. Montujesz go za prawą przednia lampą:
http://www.moss-europe.co.uk/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=3372
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

29 sie 2013, 18:55

Panowie dzięki za odpowiedzi, ale bardziej chodzi mi o miejsce niż o zbiorniczek, ponieważ takowy już mam ;) Szukam tylko doń lokalizacji. Sześcian, 2 litry pojemności.

Chodzi o to, żebym go nie "walnął" w niewiedzy gdzieś, gdzie za chwilę będzie potrzebne miejsce na jakiś ajzol od sprężarki :P

Pozdr.
DEX
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

29 sie 2013, 19:45

przyczep go opaskami byle gdzie a jak bedzie spreżarka to cos wymyślisz :p
funkcja over fashion :]
MIATA nim jak szatan
Obrazek
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

29 sie 2013, 20:16

No w sumie :P Dobrze gadasz :)
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

31 sie 2013, 12:39

W garażu na półce :mrgreen:

Mój jeździ w bagażniku od 3 miesięcy bo nie mam czasu się zabrać za montaż ;)
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

06 wrz 2013, 19:53

Jeżeli ktoś jeszcze myśli o kompresorze, to jest bardzo duża szansa na powstanie drugiej partii napinaczy. Zainteresowanych zapraszam na PW.
kacpero
Posty: 104
Rejestracja: 27 lip 2013, 19:10
Model: NA
Wersja: street
Lokalizacja: Warszawa

05 lis 2013, 21:17

Skompletowałem już trochę gratów i jest najwyższa pora żeby myśleć nad mocowaniem do bloku i napinaczem. Piszę się na zamówienia grupowe :)

Chyba, że ktoś ma zalegające gdzieś i może sprzedać :D

NA 1.6, Eaton M45.
Silver NA USDM > Montego Blue, boosted NA
Genesis Coupe BK2 / SC300 2JZ-GE / 200SX S13 build
kamilza
Posty: 68
Rejestracja: 25 sie 2013, 18:37
Lokalizacja: Starachowice

19 paź 2014, 11:54

Czy podane kilka stron wcześniej rysunki mocowania i napinacza podejdą do każdego M45 oraz do głowicy NBFL 1.6 ?
Mam ochotę coś takiego wyrzeźbić, z jakiej stali macie wycięte swoje mocowania? Czy macie może dxfy?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

19 paź 2014, 12:00

kamilza pisze:każdego M45


Tylko tego z Mini Coopera S.

kamilza pisze:z jakiej stali macie wycięte swoje mocowania?

Najzwyklejsza w świecie S235 jest wystarczająca.
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

28 lip 2015, 6:39

Chłopaki, czy ktoś z was dysponuje może projektami w CAD'zie mocowania, flansz, napinacza i innych dupereli potrzebnych do zamontowania M45 z Mini w silniku 1.6? Wiem, że ponoć są gdzieś na nutzach ale przerobiłem wszystkie 50 str wątku o supercharger'ze i nie mogę za chiny tego znaleźć. Będę mega wdzięczny za pomoc ;)
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

28 lip 2015, 7:49

Nie wierze ;x
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

28 lip 2015, 8:12

Co zrobisz jak nic nie zrobisz, to po prostu nie jedzie ;)
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

28 lip 2015, 8:13

Napisz do WojtkaJDM, ostatnio mu wysyłałem. Ale nie pamiętam gdzie to mam na kompie.
zbynie
Donator
Donator
Posty: 394
Rejestracja: 20 paź 2013, 21:38
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Gdynia

28 lip 2015, 8:15

DEXTER pisze:Napisz do WojtkaJDM, ostatnio mu wysyłałem. Ale nie pamiętam gdzie to mam na kompie.


Dexter thank you very muchy . :kciuk:
Był Escort 1,6 Cabrio '95
Był Mercedes SLK 200 compressor
Jest Madzia NBFL Phoenix Supercharged
Jest Madzia ND Recaro Sport
Jest Mustang V8 4.6 GT 06
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

28 lip 2015, 8:17

zbynie pisze:
DEXTER pisze:Napisz do WojtkaJDM, ostatnio mu wysyłałem. Ale nie pamiętam gdzie to mam na kompie.


Dexter thank you very muchy . :kciuk:


very very much! :)
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

28 lip 2015, 8:59

Dobra, ilu was to robi z trojmiasta i z jakimi kosztami należy się liczyć ?:)
zbynie
Donator
Donator
Posty: 394
Rejestracja: 20 paź 2013, 21:38
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Gdynia

28 lip 2015, 9:04

rafal87 pisze:Dobra, ilu was to robi z trojmiasta i z jakimi kosztami należy się liczyć ?:)


Zaraz tam robi :twisted: Popisać sobie nie można :ryjezesmiechu:
Był Escort 1,6 Cabrio '95
Był Mercedes SLK 200 compressor
Jest Madzia NBFL Phoenix Supercharged
Jest Madzia ND Recaro Sport
Jest Mustang V8 4.6 GT 06
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

01 gru 2015, 10:31

Pytanie do użytkowników odnośnie oleju. Jak wiadomo cena "dedykowanego" oleju jest chora więc zacząłem szukać alternatywy. Na hamburgerowych forach bardzo często mówi się, że z powodzeniem można stosować dobrej klasy olej silnikowy 5W30 co ciekawe nawet GM jako substytut oleju do superchargerów podaje 5w30. Ktoś z was użytkuje albo ma sprawdzone informacje na ten temat?
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

01 gru 2015, 10:46

Rozważę sprzedaż gotowego zestawu M45 + wszystkie flansze, mocowania.... jak coś PW
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

22 gru 2015, 8:29

czy jest szansa na stworzenie listy podezspolow jakie trzeba skompletowac do zalozenia kompresora ? od samego kompresora po paski opaski rurki itp (np konkretne modele) :) ciemna strona mocy kusi

kilka projektów DIY juz powstalo wiec fajnie bybylo to jakos zebrac zeby wiadomo bylo jakie czesci kupic i dalej dzialac :)
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

22 gru 2015, 9:21

GELO pisze:czy jest szansa na stworzenie listy podezspolow jakie trzeba skompletowac do zalozenia kompresora ? od samego kompresora po paski opaski rurki itp :) ciemna strona mocy kusi


Przecież to wszystko jest na forum, ale skoro nie chce się szukać...

Żeby było w miarę porządnie:
- kompresor
- mocowanie kompresora
- napinacz + rolki
- druga przepustnica albo dtb
- linka gazu
- bypass
- flansza dolotowa i wylotowa do kompresora
- wydajniejsze wtryskiwacz (np. żółte z rx8)
- sterowanie (najtaniej DET3)
- wskaźniki (przynajmniej boost, temp oleju + ew egt, afr)
- jak ma być dobrze to szerokopasmówka + sterowanie
- wydech najlepiej od kolektora 2,25" a bardziej rozwojowo 2,5"
- sprzęgło 1.8 (spiek lub tarcze kevlarowe)
- intercooler
- orurowanie do ic
- kolana/łączniki silikonowe
- pasek
- inne duperele
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

22 gru 2015, 9:41

Żeby było w miarę porządnie:
- kompresor - przy silniku 1,8 ten od mini czy merca ?
- mocowanie kompresora - tutaj raczej custom gotowego sie chyba nie kupi
- napinacz + rolki - ile jakie ?
- druga przepustnica albo dtb - jaka ?
- linka gazu - ?? jaka
- bypass -?? jaki
- flansza dolotowa i wylotowa do kompresora - custom czy gotowy mozna kupic ?
- wydajniejsze wtryskiwacz (np. żółte z rx8) - rozumiem ze z cala listwa ?
- sterowanie (najtaniej DET3)
- wskaźniki (przynajmniej boost, temp oleju + ew egt, afr)
- jak ma być dobrze to szerokopasmówka + sterowanie - cos konkretnego ?
- wydech najlepiej od kolektora 2,25" a bardziej rozwojowo 2,5" - seria na poczatek moze zostac czy zamuli ?
- sprzęgło 1.8 (spiek lub tarcze kevlarowe)
- intercooler - jakies wymiary zalecane ? zeby weszlo
- orurowanie do ic
- kolana/łączniki silikonowe
- pasek
- inne duperele[/quote] - te duperelki wlasnie chyba istotna sprawa zeby nie brakowalo nic, ale tutaj pewnie juz przy skladaniu wyjdzie

no wlaśnie tak mniej wiecej to wiem ale chodzi mi o konkretne modele podezespołow jak rolki i paski to jakiej srednicy ile etc.
przymierzam sie do zalozenia na wiosne i chcialbym mniej wiecej ogarnac troche rzeczy sam a pozniej juz komus oddac do zlozenia i wystrojenia

prosze o wyrozumialosc, bo wiem ze moje pytania beda dla niektorych banalne i oczywiste
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

22 gru 2015, 10:49

GELO pisze:Żeby było w miarę porządnie:
- kompresor - przy silniku 1,8 ten od mini czy merca ?
- mocowanie kompresora - tutaj raczej custom gotowego sie chyba nie kupi
- napinacz + rolki - ile jakie ?
- druga przepustnica albo dtb - jaka ?
- linka gazu - ?? jaka
- bypass -?? jaki
- flansza dolotowa i wylotowa do kompresora - custom czy gotowy mozna kupic ?
- wydajniejsze wtryskiwacz (np. żółte z rx8) - rozumiem ze z cala listwa ?
- sterowanie (najtaniej DET3)
- wskaźniki (przynajmniej boost, temp oleju + ew egt, afr)
- jak ma być dobrze to szerokopasmówka + sterowanie - cos konkretnego ?
- wydech najlepiej od kolektora 2,25" a bardziej rozwojowo 2,5" - seria na poczatek moze zostac czy zamuli ?
- sprzęgło 1.8 (spiek lub tarcze kevlarowe)
- intercooler - jakies wymiary zalecane ? zeby weszlo
- orurowanie do ic
- kolana/łączniki silikonowe
- pasek
- inne duperele - te duperelki wlasnie chyba istotna sprawa zeby nie brakowalo nic, ale tutaj pewnie juz przy skladaniu wyjdzie

no wlaśnie tak mniej wiecej to wiem ale chodzi mi o konkretne modele podezespołow jak rolki i paski to jakiej srednicy ile etc.
przymierzam sie do zalozenia na wiosne i chcialbym mniej wiecej ogarnac troche rzeczy sam a pozniej juz komus oddac do zlozenia i wystrojenia

prosze o wyrozumialosc, bo wiem ze moje pytania beda dla niektorych banalne i oczywiste


- ogólnie lepiej m62 niż m45, a najlepiej to w ogóle mp62 bo ma zintegrowany bypass
- napinacz to zależy, najlepiej automatyczny (w pl chyba nikt niema), wersja prostsza/gorsza to coś takiego jak było w zakupie grupowym, kawał żelaza+śruba+2rolki (o ile dobrze pamiętam)
- zwykła seryjna przepustnica
- linka taka, aby spiąć dwie przepustnice ze sobą, co by się obie jednocześnie otwierały
- by pass chyba najłatwiej z mini lub jeśli kompresory z serii mp to nie trzeba
- wtryski same, z tego co kojarzę są p&p do miaty
- szerokopasmówka najczęściej sama sonda jest boscha, ale potrzebny jest do niej kontroler (np. zestawy firmy innovativ) lub co lepsze SA same ogarniają (np. EMU)
- duperele nawet jak będziesz miał super p&p kit to coś wyjdzie, więc nastaw się na parę wizyt w sklepie.
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

22 gru 2015, 11:34

dzieki za info,
wlasnie szukam po necie i z mp62 ciezko, musze poczytac jak dokladniej sprawa wyglada czy lepej szukac juz mp62 czy m45 m62 i sie bawic z skladanie reszty
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

22 gru 2015, 14:59

GELO pisze:dzieki za info,
wlasnie szukam po necie i z mp62 ciezko, musze poczytac jak dokladniej sprawa wyglada czy lepej szukac juz mp62 czy m45 m62 i sie bawic z skladanie reszty

MP62 bedzie bardzo ciezko, bo chyba nigdzie nie bylo w serii. MP62 bylo w zestawie jackson racing (np. Tycjan ma taki). Pozostaje szukac m62 i by pass z mini.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 gru 2015, 15:22

mignął mi ostatnio mp62 gdzieś w CZ, po nieduzym przebiegu coś około 44.000 koron czy jakoś tak.

strasznie GELO mieszasz tematami w tym swoim spisie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

22 gru 2015, 15:23

Jeżeli chodzi o m45, to często kit się w uk pojawia.
ODPOWIEDZ