pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
02 lip 2015, 21:22
luksik pisze:ree pisze:luksik pisze:A używał ktoś cewek do Na 1.8 z carspeedu? Firma brytyjska Mobiletron. Podobno reklamacji nie mieli. Mam 4 piny na jednej kości z tego co sprawdziłem
To tak jak ja. Jest problem bo tylko niewielka ilosc 1.8 NA miala na 4 piny. Pozniejsze i NB mialy na 3 piny. Na 3 pinach silnik nie odpala. Wiec bardzo dokladnie sprawdzaj co kupujesz, bo sa bledy w katalogach.
A to dobra informacja

Póki co zaczynam się tylko rozglądać bo dramatu nie ma. Lecz jak się stanie chce być przygotowany

Korzystałeś z tych cewek z carspeed-u? Czy też tylko zapobiegawczo się rozglądałeś?
Pomierzylem moje cewki, poza tym robile testy na sucho (kiedys znalazlem manuala na necie) i wyszly ok. Do dzis zyja. Ogolnie ciezko o te 4 pinowe w dobrych pieniadzach. Wszyscy maja te 3 pinowe.
-
Kurak
- Posty: 3915
- Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
- Model: NA
- Lokalizacja: P-ce
-
Kontakt:
02 lip 2015, 23:07
Krzdry pisze:zastanawiam się pomiędzy płaskimi a sferycznymi - z tego co widzę z fabryki NA wyjechało z płaskimi , wszystkie cywilizowane auta mają sferyczne a nawet asferyczne - mógłby ktoś się podzielić opnią ? niby płaskie były ok( tak czy siak mam tylko jedno lusterko teraz więc coś zrobić muszę) a zagięte powinny pokazać więcej
Jeśli płaskie to po prostu takie od szklarza łazienkowe wycięte w kształt to odpuść, niewiele w tym widać. Lusterka w NA są pomniejszające, i dobrze by było takie je zachować - wtedy widać w nich absolutnie wszystko.
-
luksik
- Posty: 225
- Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
- Model: NB
- Lokalizacja: WD
03 lip 2015, 6:16
ree pisze:luksik pisze:ree pisze:luksik pisze:A używał ktoś cewek do Na 1.8 z carspeedu? Firma brytyjska Mobiletron. Podobno reklamacji nie mieli. Mam 4 piny na jednej kości z tego co sprawdziłem
To tak jak ja. Jest problem bo tylko niewielka ilosc 1.8 NA miala na 4 piny. Pozniejsze i NB mialy na 3 piny. Na 3 pinach silnik nie odpala. Wiec bardzo dokladnie sprawdzaj co kupujesz, bo sa bledy w katalogach.
A to dobra informacja

Póki co zaczynam się tylko rozglądać bo dramatu nie ma. Lecz jak się stanie chce być przygotowany

Korzystałeś z tych cewek z carspeed-u? Czy też tylko zapobiegawczo się rozglądałeś?
Pomierzylem moje cewki, poza tym robile testy na sucho (kiedys znalazlem manuala na necie) i wyszly ok. Do dzis zyja. Ogolnie ciezko o te 4 pinowe w dobrych pieniadzach. Wszyscy maja te 3 pinowe.
Podeślesz mi taki manual chętnie sprawdzę u siebie
-
majkel
- Administrator

- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
03 lip 2015, 7:57
Kubson pisze:Wpadlem na pomysl ze plyn chlodniczy moze pomoc przegrzewaniu
Zdecydowanie. Jak układ jest pusty to się słabiej chłodzi

-
majkel
- Administrator

- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
03 lip 2015, 8:02
majkel pisze:Kubson pisze:Wpadlem na pomysl ze plyn chlodniczy moze pomoc przegrzewaniu
Zdecydowanie. Jak układ jest pusty to się słabiej chłodzi

Ale na poważnie. Kubson, nie kombinuj tylko po kolei:
- stan układu (brud i błoto)
- nieotwierający się termostat
- drożność układu i stan chłodnicy
- jak chłodnica jest gorąca a wentylator się nie włącza to stycznik w obudowie termostatu (w starych emiksach gdzie nie steruje nim PCM) i przekaźnik wentylatora.
- jak wszystko powyższe działa to zobacz czy jakiś baran nie wlał czystego koncentratu do układu albo leć do wróżki
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
03 lip 2015, 8:51
luksik pisze:dpuść, niewiele w tym widać. Lusterka w NA są pomniejszające, i dobrze by było takie je zachować - wtedy widać w nich absol
Problem w tym, że nie pamiętam adresu, musisz pogooglać. To była jakaś anglojęzyczna strona jakiegoś chłopaka, który miał tam różne rzeźby i patenty.
-
Kurak
- Posty: 3915
- Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
- Model: NA
- Lokalizacja: P-ce
-
Kontakt:
03 lip 2015, 9:48
Mam felgi z otworem centrującym 64,0mm, czy urwie mi koła albo ręce albo nogi jak założę je z pierścieniami 63,3 - 54,1? Mają delikatny luz na feldze, felgi tylko tył tylko do upalania.
-
Pedi
- Posty: 254
- Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
- Model: NB
- Wersja: 1.6 '98
- Lokalizacja: Warszawa
03 lip 2015, 10:25
luksik pisze:ree pisze:luksik pisze:Pomierzylem moje cewki, poza tym robile testy na sucho (kiedys znalazlem manuala na necie) i wyszly ok. Do dzis zyja. Ogolnie ciezko o te 4 pinowe w dobrych pieniadzach. Wszyscy maja te 3 pinowe.
Podeślesz mi taki manual chętnie sprawdzę u siebie
Ja tez chetnie położyłbym łapska na tym manualu. Może dać go tu do czaterii, albo w osobnym temacie (na pewno niejeden z niego skorzysta

)
-
luksik
- Posty: 225
- Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
- Model: NB
- Lokalizacja: WD
03 lip 2015, 10:43
Kojarzy ktoś do czego to służy?
I w sumie te drugie pokrętło poniżej kółka również mnie interesuje

-
Załączniki
-

-
pepeg
- Donator

- Posty: 886
- Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
- Lokalizacja: Radziszów
03 lip 2015, 10:52
Do recznego podnoszenia bądź opuszczania lamp. Mam nadzieje że drugim pokrętłem nie nazwałeś korka od zbiorniczka wspomagania.
-
luksik
- Posty: 225
- Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
- Model: NB
- Lokalizacja: WD
03 lip 2015, 12:06
Tak bo na szybko edytowalem i zamiast.korek napisałem pokrętło. Nie mam podzielnosci uwagi

-
Kubson
- Posty: 242
- Rejestracja: 24 kwie 2015, 14:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Rydułtowy/Rybnik
03 lip 2015, 15:50
Tak jak kolega wyzej pisal. Pokretlem jak odepniesz bezpiecznik (zielone 30A) regulujesz wysokosc lamp (prymitywnym sposobem sleepy eyes mozesz zrobic). Zbiorniczek ponizej od plynu wspomagania bodajze
-
luksik
- Posty: 225
- Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
- Model: NB
- Lokalizacja: WD
03 lip 2015, 16:46
A jak jest wpiety bezpiecznik nic się nie dzieje? Bo przydałoby się wyregulowac trochę względem maski. Jakieś takie większe szpary się zrobiły względem maski albo tylko mi się wydaje...
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
03 lip 2015, 17:58
luksik pisze:A jak jest wpiety bezpiecznik nic się nie dzieje? Bo przydałoby się wyregulowac trochę względem maski. Jakieś takie większe szpary się zrobiły względem maski albo tylko mi się wydaje...
Zwróć też uwagę na to czy nie są pogięte pokrywy reflektorów. Mechanicy uwielbiają się o nie opierać ręką w trakcie napraw i potem są trochę zagięte do dołu. Dlatego nie licują ładnie z maską.
-
Krzywy
- Posty: 562
- Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
- Lokalizacja: Łódź
03 lip 2015, 19:22
No ja tak miałem. Ale one są miękkie i dość plastyczne. Łatwo je podgiąć żeby z powrotem wszystko było ok.
-
polokokt
- Donator

- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
03 lip 2015, 22:02
Może ktoś podpowie

W jaki sposób mogę zdiagnozować cewki zapłonowe, w momencie kiedy mam uwagi co do prac silnika na jałowym biegu? Generalnie co, gdzie i jak zrobić? Potrzebuję jakiś profi narzędzi?
-
Benoos
- Donator

- Posty: 351
- Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
- Lokalizacja: ~Rybnik
04 lip 2015, 8:45
polokokt pisze:W jaki sposób mogę zdiagnozować cewki zapłonowe, w momencie kiedy mam uwagi co do prac silnika na jałowym biegu?
Multimetrem, mierząc oporność. Ale które piny to już Ci nie powiem

To może Ci pomóc ->
https://www.youtube.com/watch?v=SZPiD7nv9Bw
-
polokokt
- Donator

- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
04 lip 2015, 23:01
Dobra, wychodzi że to będzie cewka, teraz pytanie, co kupić żeby było dobrze i tanio:) Przestudiowałem dwa wątki o cewkach, ale jest tam opis zamienników do 1.6 16V i do 1.8 16V. A co z moim 1.8 140 KM? czego szukać?
Znalazłem coś takiego :
http://allegro.pl/mazda-323-1-8b-1999-c ... 79862.htmlPodpasuje mi to?
Ewentualnie masę jest tych fabrycznie nowych zamienników Oyodo Japan w cenie około 320 PLN / szt. W jednej z tabelek w aukcji, widzę, że niby ta sama cewka jest do mojego 140KM i do tego 146KM. Pytanie, czy to prawda, bo sprzedawcy to różne rzeczy piszą i obiecują.
-
RS
- Donator

- Posty: 1552
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
- Model: NA
- Lokalizacja: Krosno/Kraków
05 lip 2015, 8:00
polokokt pisze:140KM i do tego 146KM
Nie ma szans, w NBflu 1.8 są zupełnie inne cewki i nie da się ich pomylić.
-
mck159
- Posty: 92
- Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00
05 lip 2015, 12:01
Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi, bo większość osób robi to samodzielnie. Ile może kosztować swap nb 1.6 -> 1.8 (wliczając w to części i pracę mechanika)? Jestem zielony jeśli chodzi o mechanikę i nie mam sprzętu, więc ciężko było by mi to zrobić samemu

-
turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
05 lip 2015, 12:54
Prawie nikt tego sam nie robi. Robocizna to zazwyczaj koszt 1000zł. Sam silnik 1600-2500zł. Do tego trzeba doliczyć płyny eksploatacyjne, łożyska do sprzęgła, uszczelki przy skrzyni i rozrząd. Musisz więc liczyć spokojnie 4 tys i więcej.
-
grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
-
Kontakt:
06 lip 2015, 11:43
idę w czaterię bo nie wiem gdzie to wrzucić.
Panie, Panowie, czy ktoś z Was ma może jakiś gotowy namiar na kogoś kto w trybie tak pilnym jak zadanie jest proste wykona mi naklejki (2 szt.) z moim numerem rejestracyjnym? zwykła folia, rozmiar.. szerokość proporcjonalnie do wysokości około ~70mm (czytlene a małe na zderzaku). Chciałbym możliwe szybko i bezboleśnie to załatwić, przelew/list/gotowe.
Niestety na allegro znajduję tylko niemieckie tablice, google wskazało mi jeden adres z kosztem całościowym ~50zł/szt! :/..
Wiem że ludziki którzy oklejają fury/ czy też pierwsza lepsza poligrafia zrobi bez mrugnięcia za parę złotych, ale muszę to zrobić internetowo.
Dziękuję!
-
luksik
- Posty: 225
- Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
- Model: NB
- Lokalizacja: WD
06 lip 2015, 13:10
Walka z cewką ciąg dalszy... Na cewce nr 2 widać największy syf... Czy może przez to przerywać?
Chciałem sprawdzić dziś przewody WN spryskałem lekko mgiełką okolice przewodów i zaczęły się hece... Mocne przerywanie, praca na 2-3 cylindrach...i gaśnięcie silnika... Czy to są objawy uszkodzeń przewodów?
Wcześniejsze objawy były takie, że podczas gwałtownego przyśpieszania przerywał jeden cylinder i się krztusił...
Zacząłem mocne poszukiwania cewki ale nie jest to łatwe wyzwanie, szczególnie 4 pinowe

-
Załączniki
-

-
grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
-
Kontakt:
06 lip 2015, 13:15
jeżeli chcesz ten test przeprowadzić miarodajnie, załatw sobie chociażby na chwilę od kogoś pewną cewkę i dwa kable. Inaczej będzie grzebał grzebał i do niczego nie dojdziesz.
-
luksik
- Posty: 225
- Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
- Model: NB
- Lokalizacja: WD
06 lip 2015, 13:41
czester_ pisze:A jak swiece? Nic nie przebija?
grzes pisze:jeżeli chcesz ten test przeprowadzić miarodajnie, załatw sobie chociażby na chwilę od kogoś pewną cewkę i dwa kable. Inaczej będzie grzebał grzebał i do niczego nie dojdziesz.
Świece mają rok więc są dobre.
Widzisz grześ nie mam skąd załatwić sobie cewek na podmiankę

Gdybym miał to nie byłoby problemu. Aktualnie szukam w internetach ale nie jest to łatwe wyzwanie

-
majkel
- Administrator

- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
06 lip 2015, 14:18
luksik pisze:Na cewce nr 2 widać największy syf.
Gdzie ? Bo chyba ślepym.
luksik pisze:Świece mają rok więc są dobre.
To akurat wcale nie oznacza. Przerwa ? Stan elektrod ?
luksik pisze:że podczas gwałtownego przyśpieszania przerywał jeden cylinder i się krztusił...
Żeby się zadławił to wylot pojedynczego cylindra nie wystarczy.
luksik pisze:Chciałem sprawdzić dziś przewody WN spryskałem lekko mgiełką okolice przewodów i zaczęły się hece...
Jeśli miałeś przebicie, to nie masz co dalej szukać dopóki tego nie doprowadzisz do ładu. Jeśli przebijały przewody to są do wymiany.
Po
eM
-
luksik
- Posty: 225
- Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
- Model: NB
- Lokalizacja: WD
06 lip 2015, 14:26
majkel pisze:luksik pisze:Na cewce nr 2 widać największy syf.
Gdzie ? Bo chyba ślepym.
luksik pisze:Świece mają rok więc są dobre.
To akurat wcale nie oznacza. Przerwa ? Stan elektrod ?
luksik pisze:że podczas gwałtownego przyśpieszania przerywał jeden cylinder i się krztusił...
Żeby się zadławił to wylot pojedynczego cylindra nie wystarczy.
luksik pisze:Chciałem sprawdzić dziś przewody WN spryskałem lekko mgiełką okolice przewodów i zaczęły się hece...
Jeśli miałeś przebicie, to nie masz co dalej szukać dopóki tego nie doprowadzisz do ładu. Jeśli przebijały przewody to są do wymiany.
Po
eM
Na 2 cewce od dołu czyli przewód nr 1. Tak mi sie wydaje ze jest syf...
Przed wymiana świec objawy były te same. Wymiana nie pomogła. Nie jest to objaw od dzisiaj tylko dłuższego czasu. Wcześniej dało się jeździć... A dziś po lekkim spryskaniu zaczęło się wszystko intensywnie dziać.
Być może krztusi się więcej niż na 1 cylindrze ciężko mi stwierdzić. Nie jestem pewny.
Natomiast jeśli po lekkim spryskaniu dzieją się takie rzeczy nie świadczy to o przewodach?
Przebicia nie było widać... Tylko zaczęła się nierówna praca silnika
-
majkel
- Administrator

- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
06 lip 2015, 14:41
luksik pisze:A dziś po lekkim spryskaniu zaczęło się wszystko intensywnie dziać.
To popryskaj bardziej wybiórczo, trochę po stronie cewek, trochę świec. Obejrzyj też końcówki przewodów czy nie są naderwane. Natomiast jeśli te przewody reaguja tak na mgiełkę a nie wiadro wody to to jest smietnik do wyrzucenia.
Po
eM
-
PRYMUS_BMW
- Donator

- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
06 lip 2015, 15:41
szybkie krótkie pytanko, szukam dystansów przykręcanych rozumiem że w MXach otwór centrujący to 54,1 ? tak ?