Cześć SNCF,
osobiście mam właśnie takie opony (Yokohama AVS Sport zwane też V102). Generalna refleksja jest taka – na suchym obłędna przyczepność, na mokrym wskazana ostrożność (szczególnie na zakrętach przez wierzchołek - mniejszy docisk – w takich okolicznościach prawie rozwaliłem samochód). Oczywiście są to opony, które są relatywnie głośne i dość szybko się ścierają (niemniej w małych rozmiarach nie są obłędnie drogie).
Ich wielką zaleta/wadą jest sztywność bocznych ścianek, są sztywniejsze niż choćby T1-R. Jeśli masz standardowe felgi i opony (195/50/15) bok opony mniej będzie „łamał się” na szybko pokonywanych ostrych zakrętach (efekt taki jakbyś miał oponę o niższym profilu). Mi zależało na właśnie na czymś takim. Oczywiście jest to okupione większą nerwowością samochodu podczas jazdy w koleinach.
Sugestia – na 15tki z profilem 50 warto kupić, na 16tki z 40 wydaje mi się, że może być zbyt hardkorowo (poza tym na 16tki opona jest szersza – ma więcej wody do odprowadzenia). Do 16tek możesz spróbować mających dobre opinie Uniroyal Rainsport 2, albo właśnie mające miększe ścianki T1-R (aczkolwiek moim zdaniem ich związki w Fast & Furious zalatują festyniarstwem, ale to tylko moja opinia). Są też Yokohama S.Drive, a Yokohama złych opon raczej nie robi…
życzę satysfakcji z wyboru,
Krzysiek.
ps.
A co do wszelkich testów – zwróć uwagę w jakim rozmiarze są testowane opony i na jakim aucie (masa, rodzaj napędu).
SNCF pisze:właśnie V103 niema 15" jest V102
wygladajaca tak
pisza ze sie trzyma drogi
ale czy w deszczu nie wyleci sie na zakręcie?
i czy nie bedzie głośna