Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

28 lip 2014, 19:41

Jeśli jest przylutowana daleko od kolektora to raczej to nie powinno mieć znaczenia bo lut jest lepszym połączeniem niż amatorski ścisk.

No chyba że ktoś popełnił kardynalny błąd i wejście na komputerze gazowym ma za małą impedancję co powoduje zmianę napięcia jakie ECU dostaje od sądy... ale to jest raczej nieprawdopodobne.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

28 lip 2014, 19:48

No właśnie nie zdziwiłbym się... Ostatnio dość mocno walczyłem z różnymi wskazaniami MAP sensora na LPG i noPB (na benzynce ok, po włączeniu gazu ciśnienie było niższe). Po przeglądzie wiązki, doszedłem do wniosku z kolegami z forum LPG, że masa jest "zamieniona", bo bezpośrednio uziemione były czujniki, a elektrozawory miały masę z centralki (odpowiednie zabiegi pomogły i MAP wskazuje piknie). Tutaj może być podobnie.
Odlutuje ten kicz i zobaczę jak wpłynie to na czasy wtrysku benzyny. A co do miejsca przylutowania, to jest to kabel z wiązki silnika (nie lambdy) przed wtyczką, która podczepiona jest do pokrywy zaworów.

[EDIT]: kawałek schematu dotyczący podłączenia lambdy, teoretycznie powinno być ok, ale kij wie co tam siedzi w tej druciarni.
[EDIT2]: opcje wyboru ustawień lambdy w programie. (ustawione jest 0..0,8 a w programie pokazuje wartości od 0 do max 1V)
Załączniki
Nowy obraz mapy bitowej2.jpg
Nowy obraz mapy bitowej2.jpg (16.59 KiB) Przejrzano 1732 razy
Nowy obraz mapy bitowej.jpg
Nowy obraz mapy bitowej.jpg (57.09 KiB) Przejrzano 1734 razy
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 lip 2014, 11:10

Pedi pisze:[EDIT2]: opcje wyboru ustawień lambdy w programie. (ustawione jest 0..0,8 a w programie pokazuje wartości od 0 do max 1V)

Zrób sobie może to podłączenie na porządnej wtyczce i podpinaj tylko na czas zbierania logów ze świni. To jest chyba na tyle prosty model, że sygnał napięciowy z NB wykorzystuje jedynie do zalogowania.
Teoretycznie świnia nie powinna ingerować w ten sygnał, ale jak producent czegoś nie dorobił porządnie, to może na przykład zakłócać dynamikę odczytu sygnału z NB przez PCMa. Wbrew pozorom dużo nie trzeba, aby takie oscylujace 1V popsuć...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

29 lip 2014, 18:21

No dobra, mam ten stożek i chcę się upewnić: zanurzyć w ciepłej wodzie i wypłukać, tak? Bo podobno do mycia też są odpiwiednie preparaty. Serio można zwykłą wodą? Jak widać na zdjeciu - producent: "Simota". Mam kupić jakiś specjalny olej tego samego producenta, żeby go napuścić po wyschnięciu, czy K&N spasuje?
Załączniki
CAM00980~2.jpg
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

29 lip 2014, 19:54

Hej. Cczy ktos jest w stanie mi powiedziec czy ten element zazaczony czerwono na fotce powinien byc pionowo czy tak pochylony? Na zdjeciu widac blachy pod lewa przednia lampa. Pytam poniewaz mnie stukneli lekko i nie wiem, nie chce wyjmowsc drugiej lampy zeby sprawdzac.

Obrazek
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

30 lip 2014, 8:09

Panowie, musze dolać troche oleju, bo dziadzinka jakas spragniona jeździ (ssie przez odme i chyba też niestety spod głowicy moze kapać). Zobaczyłem taka aukcję i byłaby mi ona na rękę, bo na miejscu i tanio. Co o tym myślicie, mogę się naciąć na jakiś szit?
http://allegro.pl/shell-helix-ultra-ext ... 86935.html
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

30 lip 2014, 17:23

Czy ktoś wie jakie są tuleje wahaczy w NAFL czyli po 95 takie jak w NB, czyli na zewnątrz jest guma, czy jeszcze takie jak w NA że na zewnątrz jest metal.
Tycjan
Posty: 1053
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

31 lip 2014, 15:47

logimen pisze:Hej. Cczy ktos jest w stanie mi powiedziec czy ten element zazaczony czerwono na fotce powinien byc pionowo czy tak pochylony? Na zdjeciu widac blachy pod lewa przednia lampa. Pytam poniewaz mnie stukneli lekko i nie wiem, nie chce wyjmowsc drugiej lampy zeby sprawdzac.

Obrazek


Nie, nie powinien byc wygiety (porownuje do swojego NBFL'01 Sportive). Powinien byc pod katem prostym.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

31 lip 2014, 19:52

Dzieki Tycjan. W takim razie wiem teraz, ze to lekkie uderzenie wygielo element :|
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
THX911
Posty: 120
Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
Model: NA
Wersja: 1.6 115KM 1993
Lokalizacja: TST
Kontakt:

04 sie 2014, 10:44

hej. Szukam i szukam po forach i zdjęciach i nie mogę znaleźć pompy paliwa w NA... myślałem z początku że jest za tą blachą w bagażniku ale tam jest spływ i odpowietrznik.
Ktoś poratuje gdzie ona jest i jaką ją wyjąć :) chce sprawdzić czy jest sprawna i czy jest jakiś syf w baku. Miata mi sporadycznie przerywa i przygasa sporadycznie i próbuje namierzyć co jest grane, ogólnie zauważyłem że ją przylewa ale nie wiem czego to może być wina, przepływkę wyjąłem przeczyściłem ale nadal sporadycznie się tak dzieje.
Obrazek
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

04 sie 2014, 11:03

eee to chyba źle szukałeś

Obrazek
Obrazek
MIATA nim jak szatan
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2014, 13:17

SponeR pisze:eee to chyba źle szukałeś


nie zauważył bo w zbiorniku :D hint: zanim odepniesz przewody wypal paliwo na wolnych obrotach (wystarczy zdjąć wtyczkę zasilania z pompy) a potem odkręć korek wlewu paliwa. Nie będziesz miał połowy tapicerki pozalewanej i śmierdzacej :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

04 sie 2014, 16:51

Czy ma ktoś zdjęcia skórzanych foteli z NAFL / NB po wycięciu gąbki? Zabieram się za ten mod ale boję się że skóra nie będzie już ładnie leżeć na siedzeniu.
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

04 sie 2014, 17:23

Jak wytniesz ze spodu siedzenia gąbkę to nie masz czym się martwić bo będą wyglądały jak oryginalne tylko jak siadziesz to wpadniesz głębiej. Jedynie na oparciu może być lekko pofałdowana skóra
:)
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

04 sie 2014, 18:24

Kurak Tak to wyglądało u mnie (Fotele NBFL) - troszku się pofałdowały - ale nie było to widoczne na pierwszy rzut oka
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

05 sie 2014, 0:50

niemampojeciaa pisze:Jak wytniesz ze spodu siedzenia gąbkę to nie masz czym się martwić bo będą wyglądały jak oryginalne tylko jak siadziesz to wpadniesz głębiej. Jedynie na oparciu może być lekko pofałdowana skóra


Jak dużo mogę wyciąć? Miśki na miata.net mówią o 1" z dołu, ale brakuje informacji o plecach. Zależy mi bardziej na trzymaniu niż na obniżeniu siedzenia.
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

05 sie 2014, 7:31

ja wyciąłem na oparciu "na równo" czyli tam jest z 3 cm pianki i dalej są druty.Mi wystarczyło. skóra będzie się u Ciebie marszczyć bo trzeba będzie skórę przeszyć. ja akurat robiłem fotele i wszystko mam dopasowane :D
:)
Awatar użytkownika
Chalanger
Donator
Donator
Posty: 3024
Rejestracja: 17 kwie 2010, 12:43
Model: Inny
Wersja: Brak zabawki
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

05 sie 2014, 12:52

Wyciągłem ja te mechanizmy lamp bo latajo na dziurach i teraz widze ze mechanizm ma luzy-naprawiał to juz ktoś? przypuszczam ze musze dotoczyc nowe tulejki tylko sam nie wiem czy to potem złoze z powrotem....hilfe!!!

Obrazek
Kupię ładną Mx5
Awatar użytkownika
empitness
Posty: 134
Rejestracja: 15 mar 2014, 16:43
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Kraków

06 sie 2014, 10:08

Dzisiaj przy wsiadaniu do samochodu rzuciło mi się w oczy bardzo kiepskie spasowanie elementów kierownicy (pierwszy raz od dwóch miesięcy, ach ta spostrzegawczość :facepalm:). Czy to normalne, a jeśli nie, czy może to wskazywać na "wystrzałową" przeszłość poduszki lub jakąś inną ingerencję w kierownicę?

Zdjęcia kierownicy: https://www.dropbox.com/sc/ypv7q6y2zujsxfz/AADq5xaI8zGuz8IuMj50kqlFa

Obrazek
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

06 sie 2014, 10:17

Brak dobrego spasowania nie świadczy o wybuchowej przeszłości. Lata, słońce, warunki pogodowe robią swoje. Nie ma co się martwić na zapas.
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

06 sie 2014, 11:08

no ale tutaj chyba za bardzo to odstaje, byc może ktos zdejmował kiere i pozniej nie dopasował i zostawil. mi sie wydaje ze takie szczeliny nie powinny sie pojawic samoczynie nawet z uplywem lat
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

06 sie 2014, 11:29

Chlopcy radarowcy..chcialbym sobie zamontować moduł do opuszczania i podnoszenia szyb za jednym kliknięciem. Na miata.net piszą o module i takowe są dostępne ale poza granicami kraju a ja bym chciał kupić to u nas. Czy ktoś może mi podpowiedzieć co mam kupić?

Aha no i właściwie jeszcze jedno pytanie. Co jakiś czas u siebie muszę przelutować styki w przełączniku żeby szyby dzialaly jak trzeba. Czy taki moduł spowoduje, że nie będę musiał więcej tego robić?
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Awatar użytkownika
rsmx5
Donator
Donator
Posty: 1499
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: Inny
Wersja: Fiat 124 Spider
Lokalizacja: Bochnia

06 sie 2014, 12:08

Ćwiczył ktoś wariat big brejki z przodu i średnie z tyłu?
Może mieć to sens?
Jest Szarak
Była Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
Awatar użytkownika
empitness
Posty: 134
Rejestracja: 15 mar 2014, 16:43
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Kraków

06 sie 2014, 12:28

rafal87 pisze:Brak dobrego spasowania nie świadczy o wybuchowej przeszłości. Lata, słońce, warunki pogodowe robią swoje. Nie ma co się martwić na zapas.

GELO pisze:no ale tutaj chyba za bardzo to odstaje, byc może ktos zdejmował kiere i pozniej nie dopasował i zostawil. mi sie wydaje ze takie szczeliny nie powinny sie pojawic samoczynie nawet z uplywem lat

Dzięki za opinie :) Zapowiada mi się wkrótce większe grzebanie przy samochodzie, to może przy okazji zerknę na tę kierownicę i spróbuję ją poprawnie złożyć.
Awatar użytkownika
rsmx5
Donator
Donator
Posty: 1499
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: Inny
Wersja: Fiat 124 Spider
Lokalizacja: Bochnia

06 sie 2014, 12:34

empitness pisze:
rafal87 pisze:Brak dobrego spasowania nie świadczy o wybuchowej przeszłości. Lata, słońce, warunki pogodowe robią swoje. Nie ma co się martwić na zapas.

GELO pisze:no ale tutaj chyba za bardzo to odstaje, byc może ktos zdejmował kiere i pozniej nie dopasował i zostawil. mi sie wydaje ze takie szczeliny nie powinny sie pojawic samoczynie nawet z uplywem lat

Dzięki za opinie :) Zapowiada mi się wkrótce większe grzebanie przy samochodzie, to może przy okazji zerknę na tę kierownicę i spróbuję ją poprawnie złożyć.


To nie jest temat na "większe grzebanie" :)

Od spodu kierownicy masz dwie zaślepki, wyjmij je, weź śrubokręt krzyżowy, wykręć dwie śruby i będziesz miał poduchę w ręce.
5 minut roboty.

Tylko może sobie profilaktycznie aku odłącz żeby ci poducha nie strzeliła w twarz. Mało prawdopodobne ale ja zawsze mam stres jak ruszam to cholerstwo ;)

R.
Jest Szarak
Była Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
Awatar użytkownika
empitness
Posty: 134
Rejestracja: 15 mar 2014, 16:43
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Kraków

06 sie 2014, 14:07

rsmx5 pisze:
empitness pisze:
rafal87 pisze:Brak dobrego spasowania nie świadczy o wybuchowej przeszłości. Lata, słońce, warunki pogodowe robią swoje. Nie ma co się martwić na zapas.

GELO pisze:no ale tutaj chyba za bardzo to odstaje, byc może ktos zdejmował kiere i pozniej nie dopasował i zostawil. mi sie wydaje ze takie szczeliny nie powinny sie pojawic samoczynie nawet z uplywem lat

Dzięki za opinie :) Zapowiada mi się wkrótce większe grzebanie przy samochodzie, to może przy okazji zerknę na tę kierownicę i spróbuję ją poprawnie złożyć.


To nie jest temat na "większe grzebanie" :)

Od spodu kierownicy masz dwie zaślepki, wyjmij je, weź śrubokręt krzyżowy, wykręć dwie śruby i będziesz miał poduchę w ręce.
5 minut roboty.

Tylko może sobie profilaktycznie aku odłącz żeby ci poducha nie strzeliła w twarz. Mało prawdopodobne ale ja zawsze mam stres jak ruszam to cholerstwo ;)

R.

Z tym grzebaniem chodziło mi o to, że zaplanowałem sobie na weekend parę rzeczy do zrobienia przy samochodzie, więc będzie okazja, żeby i na kierownicę spojrzeć przy okazji (lubię w miarę możliwości robić rzeczy hurtem) ;) Dzięki za instrukcję i tipy, nie będę musiał już szukać jak się za to zabrać :)
sieraq87
Posty: 102
Rejestracja: 30 wrz 2009, 17:01
Lokalizacja: wlkp

06 sie 2014, 15:11

Mam mały problem z Mizią NB 1.6. Byłem wczoraj na myjce i po umyciu odpalam samochód, przekręcam stacyjkę, ale zamiast zakręcić rozrusznikiem słyszę tylko "cyk" i wszystko gaśnie (podświetlenie etc, nie działają lampy, działa tylko zegar). Sprawdzam bezpieczniki - tu wszystko OK. Odpinam klemę z aku, podpinam ponownie, wszystko śmiga.

Dzisiaj kilka razy odpaliła normalnie po czym powtórka z rozrywki i znowu odpięcie akusa pomogło.

Pytanko co to może być?

-coś się zalało i jakaś zwara?
-rozrusznik szlak trafia?
-które bezpieczniki obejrzeć dokładniej?
-akus na wymarciu?

Pozdry :)
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

06 sie 2014, 15:21

Sprawdź, czy klemy akumulatora nie sa luzne oraz czy nie zasniedzialy :)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
sieraq87
Posty: 102
Rejestracja: 30 wrz 2009, 17:01
Lokalizacja: wlkp

06 sie 2014, 16:39

rrutek pisze:Sprawdź, czy klemy akumulatora nie sa luzne oraz czy nie zasniedzialy :)


Rrutek trafiłeś w dziesiątkę, że coś z klemami - pęknięta obejma klemy. Ślepy chyba byłem jak rozłączałem akusa :D
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

06 sie 2014, 21:01

Usłyszałem dziś stukot przy jeździe autem, nawet na prostej drodze. Po szybkiej wizycie na kanale znalazłem usterkę. Niestety, jestem żółtodziobem z zakresu mechaniki itp, dopiero się uczę jak to wszystko działa. Ktoś mógłby mi powiedzieć co to za część? Ew skąd mógłbym się następnym razem dowiedzieć żebym nie musiał pytać o każdą pierdołę :P
Z mojego 'riserczu' w internecie wygląda to na jakiś element drążka kierowniczego. Gdy chwytam część po prawej stronie tego łączenia to słychać stukot w miejscu tego łącznika.
Załączniki
2014-08-06 21.25.59.jpg
2014-08-06 21.25.51.jpg
ODPOWIEDZ