Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Jeśli jest przylutowana daleko od kolektora to raczej to nie powinno mieć znaczenia bo lut jest lepszym połączeniem niż amatorski ścisk.
No chyba że ktoś popełnił kardynalny błąd i wejście na komputerze gazowym ma za małą impedancję co powoduje zmianę napięcia jakie ECU dostaje od sądy... ale to jest raczej nieprawdopodobne.
No chyba że ktoś popełnił kardynalny błąd i wejście na komputerze gazowym ma za małą impedancję co powoduje zmianę napięcia jakie ECU dostaje od sądy... ale to jest raczej nieprawdopodobne.
No właśnie nie zdziwiłbym się... Ostatnio dość mocno walczyłem z różnymi wskazaniami MAP sensora na LPG i noPB (na benzynce ok, po włączeniu gazu ciśnienie było niższe). Po przeglądzie wiązki, doszedłem do wniosku z kolegami z forum LPG, że masa jest "zamieniona", bo bezpośrednio uziemione były czujniki, a elektrozawory miały masę z centralki (odpowiednie zabiegi pomogły i MAP wskazuje piknie). Tutaj może być podobnie.
Odlutuje ten kicz i zobaczę jak wpłynie to na czasy wtrysku benzyny. A co do miejsca przylutowania, to jest to kabel z wiązki silnika (nie lambdy) przed wtyczką, która podczepiona jest do pokrywy zaworów.
[EDIT]: kawałek schematu dotyczący podłączenia lambdy, teoretycznie powinno być ok, ale kij wie co tam siedzi w tej druciarni.
[EDIT2]: opcje wyboru ustawień lambdy w programie. (ustawione jest 0..0,8 a w programie pokazuje wartości od 0 do max 1V)
Odlutuje ten kicz i zobaczę jak wpłynie to na czasy wtrysku benzyny. A co do miejsca przylutowania, to jest to kabel z wiązki silnika (nie lambdy) przed wtyczką, która podczepiona jest do pokrywy zaworów.
[EDIT]: kawałek schematu dotyczący podłączenia lambdy, teoretycznie powinno być ok, ale kij wie co tam siedzi w tej druciarni.
[EDIT2]: opcje wyboru ustawień lambdy w programie. (ustawione jest 0..0,8 a w programie pokazuje wartości od 0 do max 1V)
- Załączniki
-
- Nowy obraz mapy bitowej2.jpg (16.59 KiB) Przejrzano 1749 razy
-
- Nowy obraz mapy bitowej.jpg (57.09 KiB) Przejrzano 1751 razy
Pedi pisze:[EDIT2]: opcje wyboru ustawień lambdy w programie. (ustawione jest 0..0,8 a w programie pokazuje wartości od 0 do max 1V)
Zrób sobie może to podłączenie na porządnej wtyczce i podpinaj tylko na czas zbierania logów ze świni. To jest chyba na tyle prosty model, że sygnał napięciowy z NB wykorzystuje jedynie do zalogowania.
Teoretycznie świnia nie powinna ingerować w ten sygnał, ale jak producent czegoś nie dorobił porządnie, to może na przykład zakłócać dynamikę odczytu sygnału z NB przez PCMa. Wbrew pozorom dużo nie trzeba, aby takie oscylujace 1V popsuć...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
No dobra, mam ten stożek i chcę się upewnić: zanurzyć w ciepłej wodzie i wypłukać, tak? Bo podobno do mycia też są odpiwiednie preparaty. Serio można zwykłą wodą? Jak widać na zdjeciu - producent: "Simota". Mam kupić jakiś specjalny olej tego samego producenta, żeby go napuścić po wyschnięciu, czy K&N spasuje?
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Hej. Cczy ktos jest w stanie mi powiedziec czy ten element zazaczony czerwono na fotce powinien byc pionowo czy tak pochylony? Na zdjeciu widac blachy pod lewa przednia lampa. Pytam poniewaz mnie stukneli lekko i nie wiem, nie chce wyjmowsc drugiej lampy zeby sprawdzac.


Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
Panowie, musze dolać troche oleju, bo dziadzinka jakas spragniona jeździ (ssie przez odme i chyba też niestety spod głowicy moze kapać). Zobaczyłem taka aukcję i byłaby mi ona na rękę, bo na miejscu i tanio. Co o tym myślicie, mogę się naciąć na jakiś szit?
http://allegro.pl/shell-helix-ultra-ext ... 86935.html
http://allegro.pl/shell-helix-ultra-ext ... 86935.html
-
- Posty: 1053
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
logimen pisze:Hej. Cczy ktos jest w stanie mi powiedziec czy ten element zazaczony czerwono na fotce powinien byc pionowo czy tak pochylony? Na zdjeciu widac blachy pod lewa przednia lampa. Pytam poniewaz mnie stukneli lekko i nie wiem, nie chce wyjmowsc drugiej lampy zeby sprawdzac.
Nie, nie powinien byc wygiety (porownuje do swojego NBFL'01 Sportive). Powinien byc pod katem prostym.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 115KM 1993
- Lokalizacja: TST
- Kontakt:
hej. Szukam i szukam po forach i zdjęciach i nie mogę znaleźć pompy paliwa w NA... myślałem z początku że jest za tą blachą w bagażniku ale tam jest spływ i odpowietrznik.
Ktoś poratuje gdzie ona jest i jaką ją wyjąć
chce sprawdzić czy jest sprawna i czy jest jakiś syf w baku. Miata mi sporadycznie przerywa i przygasa sporadycznie i próbuje namierzyć co jest grane, ogólnie zauważyłem że ją przylewa ale nie wiem czego to może być wina, przepływkę wyjąłem przeczyściłem ale nadal sporadycznie się tak dzieje.
Ktoś poratuje gdzie ona jest i jaką ją wyjąć


SponeR pisze:eee to chyba źle szukałeś
nie zauważył bo w zbiorniku


Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Czy ma ktoś zdjęcia skórzanych foteli z NAFL / NB po wycięciu gąbki? Zabieram się za ten mod ale boję się że skóra nie będzie już ładnie leżeć na siedzeniu.
- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
Jak wytniesz ze spodu siedzenia gąbkę to nie masz czym się martwić bo będą wyglądały jak oryginalne tylko jak siadziesz to wpadniesz głębiej. Jedynie na oparciu może być lekko pofałdowana skóra

- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Kurak Tak to wyglądało u mnie (Fotele NBFL) - troszku się pofałdowały - ale nie było to widoczne na pierwszy rzut oka
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

niemampojeciaa pisze:Jak wytniesz ze spodu siedzenia gąbkę to nie masz czym się martwić bo będą wyglądały jak oryginalne tylko jak siadziesz to wpadniesz głębiej. Jedynie na oparciu może być lekko pofałdowana skóra
Jak dużo mogę wyciąć? Miśki na miata.net mówią o 1" z dołu, ale brakuje informacji o plecach. Zależy mi bardziej na trzymaniu niż na obniżeniu siedzenia.
- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
ja wyciąłem na oparciu "na równo" czyli tam jest z 3 cm pianki i dalej są druty.Mi wystarczyło. skóra będzie się u Ciebie marszczyć bo trzeba będzie skórę przeszyć. ja akurat robiłem fotele i wszystko mam dopasowane 


- empitness
- Posty: 134
- Rejestracja: 15 mar 2014, 16:43
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kraków
Dzisiaj przy wsiadaniu do samochodu rzuciło mi się w oczy bardzo kiepskie spasowanie elementów kierownicy (pierwszy raz od dwóch miesięcy, ach ta spostrzegawczość
). Czy to normalne, a jeśli nie, czy może to wskazywać na "wystrzałową" przeszłość poduszki lub jakąś inną ingerencję w kierownicę?
Zdjęcia kierownicy: https://www.dropbox.com/sc/ypv7q6y2zujsxfz/AADq5xaI8zGuz8IuMj50kqlFa


Zdjęcia kierownicy: https://www.dropbox.com/sc/ypv7q6y2zujsxfz/AADq5xaI8zGuz8IuMj50kqlFa

Chlopcy radarowcy..chcialbym sobie zamontować moduł do opuszczania i podnoszenia szyb za jednym kliknięciem. Na miata.net piszą o module i takowe są dostępne ale poza granicami kraju a ja bym chciał kupić to u nas. Czy ktoś może mi podpowiedzieć co mam kupić?
Aha no i właściwie jeszcze jedno pytanie. Co jakiś czas u siebie muszę przelutować styki w przełączniku żeby szyby dzialaly jak trzeba. Czy taki moduł spowoduje, że nie będę musiał więcej tego robić?
Aha no i właściwie jeszcze jedno pytanie. Co jakiś czas u siebie muszę przelutować styki w przełączniku żeby szyby dzialaly jak trzeba. Czy taki moduł spowoduje, że nie będę musiał więcej tego robić?
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
- empitness
- Posty: 134
- Rejestracja: 15 mar 2014, 16:43
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kraków
rafal87 pisze:Brak dobrego spasowania nie świadczy o wybuchowej przeszłości. Lata, słońce, warunki pogodowe robią swoje. Nie ma co się martwić na zapas.
GELO pisze:no ale tutaj chyba za bardzo to odstaje, byc może ktos zdejmował kiere i pozniej nie dopasował i zostawil. mi sie wydaje ze takie szczeliny nie powinny sie pojawic samoczynie nawet z uplywem lat
Dzięki za opinie

- rsmx5
- Donator
- Posty: 1499
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
- Model: Inny
- Wersja: Fiat 124 Spider
- Lokalizacja: Bochnia
empitness pisze:rafal87 pisze:Brak dobrego spasowania nie świadczy o wybuchowej przeszłości. Lata, słońce, warunki pogodowe robią swoje. Nie ma co się martwić na zapas.GELO pisze:no ale tutaj chyba za bardzo to odstaje, byc może ktos zdejmował kiere i pozniej nie dopasował i zostawil. mi sie wydaje ze takie szczeliny nie powinny sie pojawic samoczynie nawet z uplywem lat
Dzięki za opinieZapowiada mi się wkrótce większe grzebanie przy samochodzie, to może przy okazji zerknę na tę kierownicę i spróbuję ją poprawnie złożyć.
To nie jest temat na "większe grzebanie"

Od spodu kierownicy masz dwie zaślepki, wyjmij je, weź śrubokręt krzyżowy, wykręć dwie śruby i będziesz miał poduchę w ręce.
5 minut roboty.
Tylko może sobie profilaktycznie aku odłącz żeby ci poducha nie strzeliła w twarz. Mało prawdopodobne ale ja zawsze mam stres jak ruszam to cholerstwo

R.
- empitness
- Posty: 134
- Rejestracja: 15 mar 2014, 16:43
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kraków
rsmx5 pisze:empitness pisze:rafal87 pisze:Brak dobrego spasowania nie świadczy o wybuchowej przeszłości. Lata, słońce, warunki pogodowe robią swoje. Nie ma co się martwić na zapas.GELO pisze:no ale tutaj chyba za bardzo to odstaje, byc może ktos zdejmował kiere i pozniej nie dopasował i zostawil. mi sie wydaje ze takie szczeliny nie powinny sie pojawic samoczynie nawet z uplywem lat
Dzięki za opinieZapowiada mi się wkrótce większe grzebanie przy samochodzie, to może przy okazji zerknę na tę kierownicę i spróbuję ją poprawnie złożyć.
To nie jest temat na "większe grzebanie"
Od spodu kierownicy masz dwie zaślepki, wyjmij je, weź śrubokręt krzyżowy, wykręć dwie śruby i będziesz miał poduchę w ręce.
5 minut roboty.
Tylko może sobie profilaktycznie aku odłącz żeby ci poducha nie strzeliła w twarz. Mało prawdopodobne ale ja zawsze mam stres jak ruszam to cholerstwo
R.
Z tym grzebaniem chodziło mi o to, że zaplanowałem sobie na weekend parę rzeczy do zrobienia przy samochodzie, więc będzie okazja, żeby i na kierownicę spojrzeć przy okazji (lubię w miarę możliwości robić rzeczy hurtem)


Mam mały problem z Mizią NB 1.6. Byłem wczoraj na myjce i po umyciu odpalam samochód, przekręcam stacyjkę, ale zamiast zakręcić rozrusznikiem słyszę tylko "cyk" i wszystko gaśnie (podświetlenie etc, nie działają lampy, działa tylko zegar). Sprawdzam bezpieczniki - tu wszystko OK. Odpinam klemę z aku, podpinam ponownie, wszystko śmiga.
Dzisiaj kilka razy odpaliła normalnie po czym powtórka z rozrywki i znowu odpięcie akusa pomogło.
Pytanko co to może być?
-coś się zalało i jakaś zwara?
-rozrusznik szlak trafia?
-które bezpieczniki obejrzeć dokładniej?
-akus na wymarciu?
Pozdry
Dzisiaj kilka razy odpaliła normalnie po czym powtórka z rozrywki i znowu odpięcie akusa pomogło.
Pytanko co to może być?
-coś się zalało i jakaś zwara?
-rozrusznik szlak trafia?
-które bezpieczniki obejrzeć dokładniej?
-akus na wymarciu?
Pozdry

-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Sprawdź, czy klemy akumulatora nie sa luzne oraz czy nie zasniedzialy 

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Usłyszałem dziś stukot przy jeździe autem, nawet na prostej drodze. Po szybkiej wizycie na kanale znalazłem usterkę. Niestety, jestem żółtodziobem z zakresu mechaniki itp, dopiero się uczę jak to wszystko działa. Ktoś mógłby mi powiedzieć co to za część? Ew skąd mógłbym się następnym razem dowiedzieć żebym nie musiał pytać o każdą pierdołę 
Z mojego 'riserczu' w internecie wygląda to na jakiś element drążka kierowniczego. Gdy chwytam część po prawej stronie tego łączenia to słychać stukot w miejscu tego łącznika.

Z mojego 'riserczu' w internecie wygląda to na jakiś element drążka kierowniczego. Gdy chwytam część po prawej stronie tego łączenia to słychać stukot w miejscu tego łącznika.