Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

22 lip 2014, 9:33

z tego co się dowiadywałem to te elementy nie są robione w zamiennikach żadnych wiec leci oryginał ceny w aso prawie takie same jak w kmparts, różnica lekka w cenie na korzyść kmparts..

w aso duża guma 141zł w kmparts 140zł
w aso mała guma 153zł w kmparts 110zł

za komplet w aso damy 294zł a w km parts kupując oddzielnie 250zł a kupując komplet 186+przesyłka :)

ja już swoje zamówiłem w kmparts a guma to guma :)

a pytając o klocki w serwisach słyszałem pytanie o podanie nr vin do do nb są różne rodzaje klocków .... to nie jest tak, że każdy klocek powinien pasować do każdej nb od 98r do 2005r ?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 lip 2014, 10:58

GELO pisze:z tego co się dowiadywałem to te elementy nie są robione w zamiennikach żadnych wiec leci oryginał

Na stronie mają napisane że to "Original IL" więc to chińszczyzna. Każdy może takie gumy stukac, wystarczy zainwestować w zrobienie formy i po sprawie.
GELO pisze:a guma to guma

A tu akurat możesz się zdziwić. Ta guma musi wytrzymać bezustanne grzanie spod spodu od wydechu i nie zesztywnieć i stracić elastycznośc. Więc akurat w tym miejscu jakość ma znaczenie :D
GELO pisze:a pytając o klocki w serwisach słyszałem pytanie o podanie nr vin do do nb są różne rodzaje klocków .... to nie jest tak, że każdy klocek powinien pasować do każdej nb od 98r do 2005r ?

Nie, bo od 1998 do 2005 są przynajmniej 3 rodzaje hamulców/zacisków.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

22 lip 2014, 11:00

majkel pisze:
GELO pisze:z tego co się dowiadywałem to te elementy nie są robione w zamiennikach żadnych wiec leci oryginał

Na stronie mają napisane że to "Original IL" więc to chińszczyzna. Każdy może takie gumy stukac, wystarczy zainwestować w zrobienie formy i po sprawie.
GELO pisze:a guma to guma

A tu akurat możesz się zdziwić. Ta guma musi wytrzymać bezustanne grzanie spod spodu od wydechu i nie zesztywnieć i stracić elastycznośc. Więc akurat w tym miejscu jakość ma znaczenie :D

Po
eM


a gumy z aso myślisz ze skąd jada ? takie elementy to jedno i to samo :) a przecież nie robią tego z gumy od majtek :D
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 lip 2014, 14:31

GELO pisze:a gumy z aso myślisz ze skąd jada ?

Z Meksyku :D Ale nie w tym rzecz, można zamówić tańszą i droższą, a to się przekłada po prostu na jakość.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

22 lip 2014, 16:44

Arvinski pisze:
nickesh pisze:Ostatnio Arvi mówił, że różnica jest znaczna i żebym się nawet nie zastanawiał, tylko wywalił stożek. Sam nie mam porównania.


No na dole łapie o wiele sprawniej na serii ... ale trzeba wziąć pod uwagę fakt, że ni mój samochód nie był zadbany (ani jednej kropli oleju w silniku), ni przebiegu stożka nie znałem. Może to kwestia wieku samego filtra, a może stożki już tak mają.
Mi się samochód o wiele bardziej podoba na serii ... a i kiedyś gadałem z Łapą - podobne odczucia miał, jeżeli chodzi o dół na serii.


u mnie natomiast na stożku auto "odżyło" - oczywiście nie łudzę się, że przybyło koni ale na pewno nie stracił :). Fakt, że wcześniej miałem źle założony filtr powietrza(nie było rury doprawdzającej) ale zbiera bardzo żwawo. Może to kwestia montażu? może stożek nie jest niczym oddzielony?
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

22 lip 2014, 20:04

jaki konkretnie otwór centrujący mam w nbfl ?
i czy do 1.8 założę 15 calowe felgi ?
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

22 lip 2014, 20:40

Yogi pisze:jaki konkretnie otwór centrujący mam w nbfl ?
i czy do 1.8 założę 15 calowe felgi ?


Jak w każdym eMXie 54,1...to Ci nawet wujek google powie...jeśli tylko zapytasz 8-)
Założysz 15 cali bez problemu.
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

22 lip 2014, 21:04

Jak masz bigbrejki to nie wszystkie 15 wejdą.
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

23 lip 2014, 1:35

czy lekki zamach powinien wyjść na hamowni w wykresie strat po porównaniu przed i po odlżeniu?
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 lip 2014, 6:58

majkel pisze:
GELO pisze:z tego co się dowiadywałem to te elementy nie są robione w zamiennikach żadnych wiec leci oryginał

Na stronie mają napisane że to "Original IL" więc to chińszczyzna. Każdy może takie gumy stukac, wystarczy zainwestować w zrobienie formy i po sprawie.

dżizas, nie spodziewalem sie ze chinszczyzna tyle kosztuje, a ceny oryginalu to juz w ogole. Biorac pod uwage ww. ceny to wytrzymalosc jest zalosna.
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Nikos
Posty: 3
Rejestracja: 22 lip 2014, 6:00

24 lip 2014, 10:14

Witam.
Szukam dobrego mechanika w Warszawie Madzia wydaje dziwny dźwięk z górnej części silnika tak jak by zawór przy odpalaniu na ciepłym silniku, poza tym zaczęła brać olej.Potrzeba pilna pomoc.
Pozdrawiam .
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

24 lip 2014, 11:38

od jakiegoś czasu
przerywa mi na wolnych 1-2 tyś obrotów przy energicznym dodaniu gazu
tak jakby się krztusił
od 2tyś do końca skali jest wszystko ok
wymieniłem świeczki na nowe - lekka zmiana na +
niedługo przyjdzie filtr paliwa
może to przepływomierz ?
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

24 lip 2014, 12:08

Przewody WN, filtr powietrza?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

24 lip 2014, 14:39

WN nie wymieniałem, chociaż przebić nie mają :(
na ori też tak było teraz mam stożek i dalej jest
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

24 lip 2014, 15:18

Mam takie pytanko, wie ktoś może jakie czujniki nie są brane pod uwagę przy wrzuconej zworce w NB 1.6 98'?

Bo jak kręcę śrubą bypassu powietrza, to jak dam jakieś większe wartości obrotów (tak dla sprawdzenia), to i tak silnik bez zworki ma niższe obroty (np ze zworką rozkręcony daje 1150, a bez już koło 1000 rpm). Zauważyłem, że bez worki czasy wtrysków noPB są delikatnie (~0.1 ms) wydłużone w stosunku do takiego samego stanu (bez obciążenia) ze zworką.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

24 lip 2014, 16:13

Już gdzieś o tym było, ale nie mogę znaleźć od piętnastu minut...

http://allegro.pl/pierscien-centrujacy- ... 63409.html
Pierścienie centrujące - takie będą ok, czy to jakaś lipa?

Względnie, jeszcze te: http://allegro.pl/24h-pierscien-centruj ... 45509.html
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

24 lip 2014, 17:10

majkel pisze:
nickesh pisze:Czasem szarpie przy hamowaniu silnikiem. Nic regularnego - dzieje się tak sporadycznie. Zacznę od

Zanim zaczniesz od takich rzeczy i innych teorii dziwnych wymień świece na nowe i sprawdź stan przewodów zapłonowych. Bo po prostu zapłon Ci wypada a nie niewiadomo co.

Wymieniłem świece i po krótkiej przejażdżce chyba wszystko ok. Pojeżdżę więcej wieczorem to się okaże na 100%. Podejrzewam, że to przez chrzczone paliwo zatankowane na Orlenie przy Zakopiance :E Problemy zaczęły się właśnie po tym tankowaniu. Po kolejnym, w Warszawie, było już lepiej. Jeśli wymiana świec faktycznie pomogła, to znaczy, że filtr paliwa (niedawno wymieniony) jest raczej ok. Pytanie, czy przez taka trefna benzyna mogła uszkodzić świece. Mogła?

P.S. Gdzie można zgłaszać prośby o kontrolę stacji?
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

24 lip 2014, 18:37

A jaki Ci potrzeba rozmiar tych pierścieni? Mam na zbyciu ameliniowe 63,3 -> 54,1 -> viewtopic.php?f=32&t=14361 - na co dzień jeżdżę na 71 -> 54.1 takich chińskich plastikowych (ale nie pustych w środku) i nic nie stuka, nic nie puka (no dobra, stuka puka, ale co innego :D), co prawda przy zakładaniu koła był minimalny luz i to nie wchodziło "na styk" ale z felgami 54,1 jest w zasadzie tak samo więc chyba tak ma być.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

24 lip 2014, 18:44

Kurak pisze:A jaki Ci potrzeba rozmiar tych pierścieni? Mam na zbyciu ameliniowe 63,3 -> 54,1 -> viewtopic.php?f=32&t=14361 (...)
Potrzebuję 70 -> 54.1, ale ich nie sprzedają, co jest trochę dziwne. Powiedzieli mi natomiast, że 70.1 -> 54.1 spełni zadanie nawet lepiej.
Kurak pisze:(...) na co dzień jeżdżę na 71 -> 54.1 takich chińskich plastikowych (ale nie pustych w środku) i nic nie stuka, nic nie puka (no dobra, stuka puka, ale co innego :D), co prawda przy zakładaniu koła był minimalny luz i to nie wchodziło "na styk" ale z felgami 54,1 jest w zasadzie tak samo więc chyba tak ma być.
Pytałem właśnie o jakość - czy się nie rozlecą. Taka odpowiedź w zupełności mnie satysfakcjonuje. Zamawiam :) Ktoś jeszcze potrzebuje? Mogę wziąć od razu więcej.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

25 lip 2014, 8:52

Okazało się, że kable NGK nie pasują do NBFL-ki z 2002-go roku. To co to za kable? Zdjęcie tutaj. Może mi ktoś podesłać jakiś link do sklepu, czy aukcji? Wszystkie moje poszukiwania prowadzą standardowo do niebieskich NGK. W sklepach mówią mi, że właśnie te powinny pasować, a to kompletnie coś innego.

A w kwestii lampy halogenowej, która wpadła mi do zderzaka... hmm, dziwna sytuacja. W roadsterach w Wiązownej już mi to kiedyś poprawili. Teraz po raz drugi puściły trzy śruby, trzymające halogen w zderzaku, w którym gwinty muszą być już mocno zjechane, bo wjazd w kałużę spowodował ich wybicie z gwintów... Miał tak ktoś?
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

25 lip 2014, 9:03

nickesh pisze:Okazało się, że kable NGK nie pasują do NBFL-ki z 2002-go roku. To co to za kable? Zdjęcie tutaj. Może mi ktoś podesłać jakiś link do sklepu, czy aukcji? Wszystkie moje poszukiwania prowadzą standardowo do niebieskich NGK. W sklepach mówią mi, że właśnie te powinny pasować, a to kompletnie coś innego.

To zdjęcie spod twojej maski? Na zdjęciu są cewki na pokrywie zaworów i z tego co wiem, nie wymagają one wymiany przewodów. Identyczne rozwiązanie mamy w 323F Sportive.

Wiem, że w MX-5 NB występują też normalne cewki, niestety nie wiem od czego zależy stosowany układ zapłonowy.
miodzio
Posty: 198
Rejestracja: 26 maja 2014, 9:48
Model: NB FL
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

25 lip 2014, 9:04

nickesh pisze:Okazało się, że kable NGK nie pasują do NBFL-ki z 2002-go roku. To co to za kable? Zdjęcie tutaj. Może mi ktoś podesłać jakiś link do sklepu, czy aukcji? Wszystkie moje poszukiwania prowadzą standardowo do niebieskich NGK. W sklepach mówią mi, że właśnie te powinny pasować, a to kompletnie coś innego.


Jaki symbol mają kable, które kupiłeś?

Ja niedanwno zmieniałem kable w NBFL 1,6 z 2002 roku na NGK RC-ZE21 (niebieskie) i nie miałem żadnych problemów
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

25 lip 2014, 9:11

Miodzio, to właśnie były NGK RC-ZE21. U Nickesha cewki są na pokrywie zaworów i nie masz takich przewodów zapłonowych jak u nas, są cienkie i dość krótkie, bo znajdują się blisko świec. Podejrzewam, że identycznie jest we wszystkich NBFL 1.8.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

25 lip 2014, 9:44

rrutek pisze:Miodzio, to właśnie były NGK RC-ZE21. U Nickesha cewki są na pokrywie zaworów i nie masz takich przewodów zapłonowych jak u nas, są cienkie i dość krótkie, bo znajdują się blisko świec. Podejrzewam, że identycznie jest we wszystkich NBFL 1.8.
Właśnie tak. Pytanie, czy warto je wymienić (tak, wiem, spryskam to wodą, jak będę miał spryskiwacz pod ręką) i jak to się właściwie nazywa. A może to się kupuje razem z cewkami?
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

25 lip 2014, 10:02

nickesh pisze:Właśnie tak. Pytanie, czy warto je wymienić (tak, wiem, spryskam to wodą, jak będę miał spryskiwacz pod ręką) i jak to się właściwie nazywa. A może to się kupuje razem z cewkami?

Raczej się tego nie wymienia chyba że jest uszkodzone mechanicznie. Możesz zmierzyć też rezystancje, w serwisówce są poprawne wartości.

Jeżeli wypadają Ci zapłony to możliwe, że po prostu pada powoli cewka. Najprościej jakbyś od kogoś podmienił na chwilkę i przetestował.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

25 lip 2014, 10:28

A jak z tymi czujnikami w trybie serwisowym? (połączenie TEN + GND) W różnych postach wyczytałem, ze: Wycina korekty po temperaturze (czyli nie korzysta z czujnika temp w puszcze filtra?); pomija wskazania i korekty z lambdy; oczywiście powinien być ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu 10 stopni, ale nie sprawdzę, bo nie mam stroboskopu. Czy są jeszcze jakieś inne wycinane czujniki? Albo któryś z podanych jednak jest brany pod uwagę? Przypominam, miatka to NB 1.6 98' ;)
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

27 lip 2014, 23:08

Sorka za post pod postem, ale inaczej pewnie nikt by edit'a nie zobaczył ;P

Czy można pojeździć trochę z odłączoną lamdą? Bo mam podejrzenie, że niby oscyluje, ale może trochę przekłamywać i bym sprawdził czy na sztywno z mapy śmiga lepiej...
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

28 lip 2014, 1:19

Pedi pisze:Sorka za post pod postem, ale inaczej pewnie nikt by edit'a nie zobaczył ;P

Czy można pojeździć trochę z odłączoną lamdą? Bo mam podejrzenie, że niby oscyluje, ale może trochę przekłamywać i bym sprawdził czy na sztywno z mapy śmiga lepiej...

Mozna, wyskoczy blad, bedzie wiecej palic itd, ale nie wybuchnie :grin:
Lambda zadko daje odczowalne pogorszenie osiagow, najczesciej daje wieksze spalanie.
Mozesz zrobic taki test (bardzo zgrubny) zobacz ile spali z lambda a ile bez, jesli lambda jest ok, roznice powinny byc duze. Pamietam ze kolegi astra z uwalona lambda palila 12L/100, normalnie 9.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

28 lip 2014, 16:11

Po odłączeniu lambdy (dziś na rozgrzanym silniku) czas wtrysku na biegu jałowym się skrócił. Zauważyłem dodatkowo jednego małego chochlika: lambda jest podłączona (przylutowany jest kabel) do komputera gazowego. Jak myślicie, czy to może powodować problemy (tak jakby zalewa silnik i przez to obroty spadają, przy dojeżdżaniu do świateł.
Foteczka:
Załączniki
WP_20140728_15_50_42_Pro.jpg
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

28 lip 2014, 18:54

Pedi pisze: lambda jest podłączona (przylutowany jest kabel) do komputera gazowego.

To może być problem, może w konfiguracji komputera gazowego coś trzeba jeszcze zmienić albo jednak lambda inaczej powinna być podłączona. Pasowało by mieć przykładowy schemat instalacji komputera w samochodzie.
ODPOWIEDZ