Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

24 cze 2014, 20:48

mYattaman pisze:Panowie, ogromne dzięki! Zaraz idzie pw do osławionego Vampirka :)


Jak wpadniesz na spota następnego, to możesz się przymierzyć do moich siedzisk ... właśnie u Vampira robionych - ja jestem potwornie zadowolony (taborety mam z NBFL)
Obrazek
mYattaman
Donator
Donator
Posty: 333
Rejestracja: 24 maja 2014, 1:47
Model: Inny
Wersja: rakietu!
Lokalizacja: Warszawa

24 cze 2014, 21:55

Arvinski pisze:Jak wpadniesz na spota następnego, to możesz się przymierzyć do moich siedzisk ... właśnie u Vampira robionych - ja jestem potwornie zadowolony (taborety mam z NBFL)

Super, dzięki za propozycję.
Więcej zachęcać nie musisz, znajdę Cię! :twisted:
:kciuk:
Przepol
Posty: 9
Rejestracja: 02 wrz 2013, 16:05
Lokalizacja: Wieliczka

24 cze 2014, 22:54

Przeglądałem zapis z rejestratora OBDII i druga sonda lamda załącza się po 10 minutach - pewnie padła grzałka - przejmować się i wymieniać czy nie wymieniać? Pierwsza pracuje po kilku sekundach.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

25 cze 2014, 9:44

daxxx pisze:
Bardock pisze:Hamulce po ostrej pojeżdżawce bardzo się nagrzały a potem słabo hamowały. To normalne przy nagrzanych hamulcach czy to po prostu domena klocków TRW ?


To pewnie głównie wina płynu, rozwiązaniem jest wymiana na nowy + przewody w stalowym oplocie.


powróce do tematu.

Płyn mam 5.1 motula i przewody nowe w stalowym oplocie. Ogólnie wg mnie hamuje dobrze, ale chwile po tej pojeżdżawce hamulce mułowato zatrzymywały auto.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

25 cze 2014, 10:06

Bardock pisze:
daxxx pisze:
Bardock pisze:Hamulce po ostrej pojeżdżawce bardzo się nagrzały a potem słabo hamowały. To normalne przy nagrzanych hamulcach czy to po prostu domena klocków TRW ?


To pewnie głównie wina płynu, rozwiązaniem jest wymiana na nowy + przewody w stalowym oplocie.


powróce do tematu.

Płyn mam 5.1 motula i przewody nowe w stalowym oplocie. Ogólnie wg mnie hamuje dobrze, ale chwile po tej pojeżdżawce hamulce mułowato zatrzymywały auto.


imo w tej sytuacji pachnie przegrzanym klockiem
Rules are made to be broken
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

25 cze 2014, 15:29

Jakie najgrubsze dystanse przelotowe można dać do NA?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

26 cze 2014, 8:42

Kurak pisze:
Alex pisze:co to jest cisnienie relatywne? auta jesli maja czujnik cisnienia w kolektorze to jest to MAP czyli absolutne
Przeglądając oferty tanich sensorów na alledrogo widziałem takie które mają wejścia różnicowe - w moim przypadku ciśnienie będzie zazwyczaj zbliżone do atmosferycznego więc chciałbym kosztem mnieszego zakresu pracy sensora dostać większą dokładność.

pokaz o jaki sensor chodzi bo nadal nie bardzo nadazam. Te ktore widzialem maja rurke do ktorej podlacza sie podcisnienie i zlacze 3 stykowe (gnd, +5V i sygnal).

btw. nie mozesz kupic jakiejs uzywanego MAPa np. GM ? w wielu autach jest stosowany, koszt rzedu 50 zl

chcesz to adaptowac do MXa? jaki masz pomysl na TPS?
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

26 cze 2014, 9:00

Alex pisze:jaki masz pomysl na TPS?

Kolektor z przepustnicą z NB to najprostsze wyjście.

Polecam zewnętrzne Mapsensory BOSCHA, podciśnieniowe są na allegro na kilogramy, a 0-300kPa od 30pln + koszt zakupu wtyczki do tego. Zdecydowanie taniej niż nż MPX4250.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

26 cze 2014, 14:32

Nie wie ktoś może, gdzie dostanę w Warszawie dobry wąż do układu chłodzenia fi 19? Najlepiej jakby to były okolice pragi, albo centrum. Bo podmieniam reduktor i zapinam go szeregowo, a ten przewód który tam siedzi (oryginalny mazdowski) jest już trochę pofatygowany...
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 cze 2014, 15:40

Kurak pisze:Jakie najgrubsze dystanse przelotowe można dać do NA?

Mało precyzyjnie zapytałeś, tzn co dla Ciebie jest ograniczeniem, obcieranie koła o błotnik (zależy od felgi i opony), czy pytasz kiedy się urwie. Na seryjnych szpilkach nie można wcale (przynajmniej ja bym się bał, za mało gwintu zostaje), na długiej szpilce o twardości 10.9 myślę, że spokojnie 2-3cm na stronę przyjmie (pomijam sytuację błotnikowo - obcieraniową j.w.).
Moim zdaniem lepiej mieć przelotowy dystans na długiej mocnej szpili niż przykręcany, zawsze tu się trzyma na jednym solidnym kawałku stali, który się odkręcić nie ma prawa.
Wardi
Posty: 130
Rejestracja: 17 lut 2014, 6:53

27 cze 2014, 6:26

Czy ma ktoś może zdjęcie poprzedniego motywu graficznego ze strony głównej ( 3 mazdy różnych generacji NA NB NC w kolorze czerwonym na tle górskiej ? drogi)
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

27 cze 2014, 8:55

ree pisze:Moim zdaniem lepiej mieć przelotowy dystans na długiej mocnej szpili niż przykręcany, zawsze tu się trzyma na jednym solidnym kawałku stali, który się odkręcić nie ma prawa.

Jakoś to do mnie też bardziej przemawia, ale boję się wymiany szpilek.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 cze 2014, 9:54

mam ci i ja pytanie, co prawda nie dotyczy MX5 ale Mazdy i pewnie podobnego silnika. Zakupilem bowiem 3ke 2007 2.0/150KM i mam problem z iloscia oleju. Niby rzecz prosta, jestem czlek techniczny i troche aut juz mialem - ale przy tym poleglem. Pierwsze co zrobilem po zakupie to wymiana oleju + filtr. Wg. manuala do suchego silnika wchodzi 4.6L, przy wymianie z filtrem 4.4. Podczas wymiany zostalo wlane 4 litry (cala banka), na drugi dzien sprawdzam i bagnet slabo sie zamacza wiec dolalem 0.5L. Sprawdzam na drugi dzien po dolaniu - w zasadzie tyle ile bylo :o Po przemysleniach dolalem jeszcze 0.5L - i ciagle wyglada jakby bylo minimum :shock:

Auto ma dziwaczny jak dla mnie bagnet produkcji forda z aluminiowym dzyndzlem na koncu ktory jest wydrazony i ma 2 kreski min i max. Jakbym nie mierzyl (zimny po nocnym postoju, goracy po 5 min czy po godzinie) dochodzi ledwie do min. Auto stoi poziomo, zawsze staram sie mierzyc w tym samym miejscu.

I teraz dylemat: dolac czy olac? Nie lubie jezdzic z za mala iloscia oleju, wiem czym sie to moze skonczyc, tym bardziej ze lubie okolice redline :twisted:

Zeby bylo smieszniej w manualu jest pokazane ze sa 2 rodzaje bagnetow, a w silniku 2.3 ktory jest rozwierconym 2.0 tez sa 2 bagnety ale do tego 2 rozne nominalne ilosci oleju :shock:

jak wyglada bagnet w NC 2.0 ??
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
empitness
Posty: 134
Rejestracja: 15 mar 2014, 16:43
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Kraków

28 cze 2014, 9:19

Przy przepychaniu kanalików odpływowych natrafiłem na jakieś plastiki leżące sobie luzem w okolicy otworów przy słupku B, po jednym z każdej strony: plastiki.
Czy wiecie może co to za plastiki i gdzie powinny być zamontowane? Kombinowałem trochę z różnymi opcjami, ale z kiepskim skutkiem.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

28 cze 2014, 9:22

To są "odbojniki" wmontowane w ramę dachu. Powinieneś znaleźć tam taka blaszkę, na którą to nasuniesz. Ja ostatnio też znalazłem to luzem, ale niestety juz tylko jeden :(
michan
Donator
Donator
Posty: 683
Rejestracja: 10 lip 2012, 19:43
Lokalizacja: Marki

29 cze 2014, 13:25

Ostatnio kupiłem łączniki staba do mojej NA. Okazało się, że są takie same w maździe 6 (gg,gy).

Badał może ktoś temat tulei (głównie dolnego wahacza)? Bo patrząc na alledrogo jest sporo taniej jak w np: Kmparts.
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

30 cze 2014, 21:37

Potrzebuje wymienić filtr paliwa w 1. 8 nbfl
Podrzucić ktoś gotowego linka do konkretnych filtrów?

Edit
Filtron pp 891/3 w ic za 65zl
Obrazek nbfl 1.8 sportive
michan
Donator
Donator
Posty: 683
Rejestracja: 10 lip 2012, 19:43
Lokalizacja: Marki

30 cze 2014, 23:03

Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

01 lip 2014, 17:24

Jakby ktoś chciał wysyłać B6'tki do Zerkopolu...to niech nie wysyła, bo firma się spaliła(info w 100% potwierdzone) :kciukdol:
Mega szkoda, mam nadzieję że odbudują warsztat i siebie!

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/print/index ... 27145.html
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

02 lip 2014, 8:22

siema,
jako, że w weekend będę robił rozrząd mam pytanko co będe potrzebował, żeby podczas tej wymiany już zrobić go całkowicie ??

prośba o listę części które trzeba kupic
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 lip 2014, 11:36

Spis treści działu i jest -> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=334

Wszystko podane na talerzu.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

02 lip 2014, 16:28

Dżunior w 2013 napisał że kolektory wydechowe między NB 110KM a NA90KM są takie same. Może ktoś to potwierdzić? Czeka mnie wymiana kolektora, stary ma przedmuchy. (takie same tzn pasują)
viewtopic.php?p=195441#p195441
mYattaman
Donator
Donator
Posty: 333
Rejestracja: 24 maja 2014, 1:47
Model: Inny
Wersja: rakietu!
Lokalizacja: Warszawa

05 lip 2014, 1:58

Hej. Mam do odświeżenia antenę, bo się ani nie chowa ani nie wysuwa do końca. Postawiłem sobie za cel ogarnięcie tego w weekend, ale niestety mam do takich spraw dwie bardzo lewe ręce. Poratuje ktoś jakimś tutorialem tekstowym albo filmowym? Nic nie mogę znaleźć... :bang:
:kciuk:
gzy
Posty: 727
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:27
Model: NA
Wersja: 1.8t
Lokalizacja: wwa

05 lip 2014, 20:35

Głupie pytanie. Ułęż był zacny, ale coś sobie zrobiłem w Mazdę i całą drogę musiałem wracać na lekko skręconej kierownicy (tak z 10-15stopni). Zadzwoniłem do rodzinnego mechanika, który stwierdził, że na 90% to wina ogumienia, że wyjeździłem sobie bardziej jedną stronę i dlatego ciągnie. (ale jeśli wyjeździłem sobie którąś stronę to raczej prawą, a "ciągnie" w lewo...)

Czy ktoś z was miał kiedyś podobny objaw? Kojarzę że raz dziś spadłem z alejki na trawę dość gwałtownie... Jakieś rady? przerzucać gumy, a może podpowiecie na co zwrócić mechanikowi uwagę?
gzy
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

05 lip 2014, 20:58

gzy
miałem podobny problem jak "dupłem" w krawężnik :lol:
wygięty wahacz dolny
pomierz je czy mają tyle samo
a potem pomierz drążki kier. też może być że jakiś nie był dokręcony i się zluzował
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

05 lip 2014, 21:32

siemanko,
mam takie pytanko przy wymianie rozrzadu wyszlo ze mialem przestawione 2 zabki na pasku.... czy to moze spowodowac odzuwalna roznice no spadku mocy ? bo jakso tak czulem ze mazda niby sie zbiera ale na 1,8 to jakos srednio...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 lip 2014, 22:20

gzy pisze:Ułęż był zacny, ale coś sobie zrobiłem w Mazdę i całą drogę musiałem wracać na lekko skręconej kierownicy (tak z 10-15stopni).

Podjedź na Arkuszową albo w inne ale dobre miejsce na geometrię, jeśli to tylko kwestia przestawienia to Ci wyregulują, jesli uszkodziłeś jakiś element to znajdą jaki.
GELO pisze:mam takie pytanko przy wymianie rozrzadu wyszlo ze mialem przestawione 2 zabki na pasku.... czy to moze spowodowac odzuwalna roznice no spadku mocy ?

2 ząbki to gigantyczna różnica. Powinno mulić i chodzić jak traktor :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

05 lip 2014, 22:50

No to sprawdzimy w pon jak to wyjdzie a jest jakis schemat jak ustawic rozrzad w 1.8 sportive
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 lip 2014, 22:52

GELO pisze:a jest jakis schemat jak ustawic rozrzad w 1.8 sportive

Schemat ? Na znaki na kołach.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

06 lip 2014, 10:50

Jak pomyliłem się o jeden ząb na wałku wydechowym to mi odpalał - wskakiwał na 3000 i gasł. Musiałeś mieć wielkiego farta że to w ogóle działało.
ODPOWIEDZ