Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Hej,
Ja też szukam pompy. Rozmawiałem z facetem z http://www.sprzeglo.com.pl w tym tygodniu mają mieć dostawę pomp japanparts czy nipparts za około 100 - 120pln. Ja na nią czekam. W poznaniu w ASO nowa pompa kosztuje 420zl. Moja stara pompa jest jeszcze sprawna ale płyn po jakimś czasie robił się brunatny, wymieniłem wysprzęglik i przewód elastyczny z zakupu grupowego to pompę też na nówkę chcę wymienić. Jak wymieniasz tylko uszczelnienia to polecam również uszczelkę pod zbiorniczkiem, w ASO 12pln.
Ja też szukam pompy. Rozmawiałem z facetem z http://www.sprzeglo.com.pl w tym tygodniu mają mieć dostawę pomp japanparts czy nipparts za około 100 - 120pln. Ja na nią czekam. W poznaniu w ASO nowa pompa kosztuje 420zl. Moja stara pompa jest jeszcze sprawna ale płyn po jakimś czasie robił się brunatny, wymieniłem wysprzęglik i przewód elastyczny z zakupu grupowego to pompę też na nówkę chcę wymienić. Jak wymieniasz tylko uszczelnienia to polecam również uszczelkę pod zbiorniczkiem, w ASO 12pln.
Podobno dostępna, już zamówiłem, czekam na potwierdzenie.
http://www.autosklepbydgoszcz.pl/katalo ... MX-5_I_(NA)%201.6_(1990.05_-%201994.01%20115_KM)/Uk%C5%82ad_nap%C4%99dowy_(Sprz%C4%99g%C5%82o)/Pompa_Wysprz%C4%99glik_sprz%C4%99g%C5%82a/JAPANPARTS-FR328_(Pompa_sprz%C4%99g%C5%82a).html
Mam nadzieję że pomogłem
http://www.autosklepbydgoszcz.pl/katalo ... MX-5_I_(NA)%201.6_(1990.05_-%201994.01%20115_KM)/Uk%C5%82ad_nap%C4%99dowy_(Sprz%C4%99g%C5%82o)/Pompa_Wysprz%C4%99glik_sprz%C4%99g%C5%82a/JAPANPARTS-FR328_(Pompa_sprz%C4%99g%C5%82a).html
Mam nadzieję że pomogłem
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Ktos poratuje jak w miare bezboleśnie wymienić uszczelniacz półosi przy dyfrze? cieknie mi z lewej strony i zastanawiam jak się do tego zabrać, ale tak żeby niepotrzebnie nie rozkręcać pół auta. Jak rozepne górny wahacz to starczy miejsca na wysunięcie półosi z dyfra?
Jakieś wskazówki co do samej wymiany uszczelniacza ? napewno nowy posmarować olejem, to wiem.
Jakieś wskazówki co do samej wymiany uszczelniacza ? napewno nowy posmarować olejem, to wiem.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 8:39
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Gdańsk/Olsztyn
Słuchajcie mam pytanie 
Coś huczy w kole, na 90% odgłosy dobiegają z lewego przodu, bez względu na to czy jadę na luzie czy nie i na jakich obrotach. Dalej... Jazda na wprost - huczy , skręcam w prawo - cisza , skręcam w lewo - huczy głośniej i na kierownicy czuć delikatne wibracje.
Łożysko?
Z tego co dowiedziałem się tu http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=3181 to trzeba brać całą piastę
Jeśli mam dobrą diagnozę to jakie firmy polecacie ?

Coś huczy w kole, na 90% odgłosy dobiegają z lewego przodu, bez względu na to czy jadę na luzie czy nie i na jakich obrotach. Dalej... Jazda na wprost - huczy , skręcam w prawo - cisza , skręcam w lewo - huczy głośniej i na kierownicy czuć delikatne wibracje.
Łożysko?
Z tego co dowiedziałem się tu http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=3181 to trzeba brać całą piastę

Jeśli mam dobrą diagnozę to jakie firmy polecacie ?

"...And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver..."
dividedby0 pisze:Słuchajcie mam pytanie
Coś huczy w kole, na 90% odgłosy dobiegają z lewego przodu, bez względu na to czy jadę na luzie czy nie i na jakich obrotach. Dalej... Jazda na wprost - huczy , skręcam w prawo - cisza , skręcam w lewo - huczy głośniej i na kierownicy czuć delikatne wibracje.
Łożysko?
Z tego co dowiedziałem się tu http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=3181 to trzeba brać całą piastę![]()
Jeśli mam dobrą diagnozę to jakie firmy polecacie ?
Niestety przednie lozysko jest zintegrowane z piasta, zwroc uwage na wersje (sa z abs i bez, z abs sa 2 wersje roznia sie polozeniem pierscienia abs). Kupuj NTN. Takim grubym testem jest zakrecenie kolem na podnosniku, jak jedno halasuje bardziej niz drugie to moze potwierdzac uszkodzenie lozyska.
Mam problem z silnikiem 2004 rok
1,8 146 KM
Jak zimny nie ma błędów
Jak sie rozgrzeje zapala błąd
Idzie blad skasować rozłączeniem aku
Potem sie znow zapali na zimnym
Nie mam chwilowo kostki do skanowania, czy ktos moze mi cos podpowiedzieć co to moze byc ?
1,8 146 KM
Jak zimny nie ma błędów
Jak sie rozgrzeje zapala błąd
Idzie blad skasować rozłączeniem aku
Potem sie znow zapali na zimnym
Nie mam chwilowo kostki do skanowania, czy ktos moze mi cos podpowiedzieć co to moze byc ?
All Work and No Play is No Fun at All
Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było
'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było

'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
lago pisze:Mam problem z silnikiem 2004 rok
1,8 146 KM
Jak zimny nie ma błędów
Jak sie rozgrzeje zapala błąd
Idzie blad skasować rozłączeniem aku
Potem sie znow zapali na zimnym
Nie mam chwilowo kostki do skanowania, czy ktos moze mi cos podpowiedzieć co to moze byc ?
Napisz jaki blad.
lago pisze:Mam problem z silnikiem 2004 rok
1,8 146 KM
Jak zimny nie ma błędów
Jak sie rozgrzeje zapala błąd
Idzie blad skasować rozłączeniem aku
Potem sie znow zapali na zimnym
Nie mam chwilowo kostki do skanowania, czy ktos moze mi cos podpowiedzieć co to moze byc ?
Podpowiedziec moze wrozka. Blad nalezy odczytac a nie odlaczac zasilanie.
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Okej zczytam i dam znac.
Myślałem ze cos 'typowego' ktos podpowie
Myślałem ze cos 'typowego' ktos podpowie

All Work and No Play is No Fun at All
Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było
'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było

'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
Przyszła pompa, uszczelki. Tłok chodzi i nawet jakieś ciśnienie generuje ale ni cholery go wyjąć bo tam gdzie nie pracuje jest taki wieniec z rdzawego nalotu.
Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić? Na siłę nic nie chce. Myślałem o czymś takim jak z tłoczkiem hamulca zrobiłem czyli papier 1200 i polerka wżeru/nalotu. Wszystko wyszło świetnie, wycieków żadnych nie ma. Ale tłoczek stał w miejscu a tutaj ciągle mi sprężyna wypycha tłok z pompy tak że opiera się na tej rdzy i ni jak tam papieru wsadzić.
Na siłę nic nie chcę robić bo jeszcze uszkodzę tłok...
Mogę jeszcze poskładać wszystko tak jak mam i liczyć że będzie działać ale chciałem to zrobić porządnie jak i tak już wszystko rozebrane.
Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić? Na siłę nic nie chce. Myślałem o czymś takim jak z tłoczkiem hamulca zrobiłem czyli papier 1200 i polerka wżeru/nalotu. Wszystko wyszło świetnie, wycieków żadnych nie ma. Ale tłoczek stał w miejscu a tutaj ciągle mi sprężyna wypycha tłok z pompy tak że opiera się na tej rdzy i ni jak tam papieru wsadzić.
Na siłę nic nie chcę robić bo jeszcze uszkodzę tłok...
Mogę jeszcze poskładać wszystko tak jak mam i liczyć że będzie działać ale chciałem to zrobić porządnie jak i tak już wszystko rozebrane.
- Luca
- Posty: 307
- Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
Dzisiaj mnie spotkała niemiła niespodzianka. Postanowiłem zdjąć jedną felgę aby spisać jej dokładne parametry. Jedna z śrub odkręcała się bardzo ciężko co nie wróżyło dobrze. Jak się okazało poprzedni właściciel lub wulkanizator uszkodził gwint na szpilce. Poniżej foto. Poradźcie co mam teraz zrobić, kupić, itd. Z góry dzięki za pomoc.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Szpilki kół NA/NB/NBFL oś przednia oraz oś tylnia NA 1,6 l do numeru nadwozia 135 531
Długość Bolca 45mm
Radełko długość 13mm
Szpilki kół NA/NB/NBFL od numeru nadwozia 135.531
Długość Bolca 45mm
Radełko długość 14,50 mm
Najlepiej wybij starą i zmierz.
Długość Bolca 45mm
Radełko długość 13mm
Szpilki kół NA/NB/NBFL od numeru nadwozia 135.531
Długość Bolca 45mm
Radełko długość 14,50 mm
Najlepiej wybij starą i zmierz.
Bardock pisze:Szpilki kół NA/NB/NBFL oś przednia oraz oś tylnia NA 1,6 l do numeru nadwozia 135 531
Długość Bolca 45mm
Radełko długość 13mm
Szpilki kół NA/NB/NBFL od numeru nadwozia 135.531
Długość Bolca 45mm
Radełko długość 14,50 mm
Najlepiej wybij starą i zmierz.
No to teraz Cię zaskoczę, szpilki przednie i tylne nie są kompatybilne w moim aucie, różnica jest w radełku.
cześć i czołem,
chłopaki wiecie może które przewody hamulcowe będą pasowały do mx-5 nb + 'big brake' z nbfl.
http://allegro.pl/show_item.php?item=4059964730 to przypasuje?
a może to? -> http://www.inter-rally.pl/product-pol-5 ... HK645.html
nie mogę znaleźć długości tych powyżej i dlatego pytam
wszystkie 4 przewody są dłuższe przy big brake? czy tylko przód?
chłopaki wiecie może które przewody hamulcowe będą pasowały do mx-5 nb + 'big brake' z nbfl.
http://allegro.pl/show_item.php?item=4059964730 to przypasuje?
a może to? -> http://www.inter-rally.pl/product-pol-5 ... HK645.html
nie mogę znaleźć długości tych powyżej i dlatego pytam

wszystkie 4 przewody są dłuższe przy big brake? czy tylko przód?

- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
no dobra to teraz ja
pacjent NB 1.8 99r.
przy dodawaniu gazu słychać taki dźwięk jak na filmie. Jak jadę na niskich obrotach i jak dodam gazu to dźwięk jest taki sam. kurde brzmi jak dizel pałer
co to może być?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Eazzu_cXDdA&feature=youtu.be[/youtube]
pacjent NB 1.8 99r.
przy dodawaniu gazu słychać taki dźwięk jak na filmie. Jak jadę na niskich obrotach i jak dodam gazu to dźwięk jest taki sam. kurde brzmi jak dizel pałer
co to może być?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Eazzu_cXDdA&feature=youtu.be[/youtube]

- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
no dokładnie takie puknięcie słychać
jutro podjadę do mechaniora. mam nadzieję, że 100 km przejadę 



Pierdoła ale zapytam. Czy do oświetlenia tablic rejestracyjnych służą żarówki W5W ? Takie jak te:
http://allegro.pl/zarowka-led-postojowk ... 76501.html
Ostatni montowałem takie u siebie i po 3 tygodniach już nie jedna nie świeci
http://allegro.pl/zarowka-led-postojowk ... 76501.html
Ostatni montowałem takie u siebie i po 3 tygodniach już nie jedna nie świeci

Ja takie chyba właśnie miałem zamontowane... po 3 tygodniach jedna już nie świeci.
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Ja miałem takie w pozycyjnych:
http://dx.com/p/5789
Niestety po jakimś czasie (dosyć szybko, 2-3 miesiące) pojawił się problem z kontaktowaniem na stykach. Czasem jak stuknąłem w lampę, to zaczęło działać... Ale po pół roku wróciłem do zwykłych szklanych na razie.
Podczas tego samego zakupu, wziąłem też takie;
http://dx.com/p/158485
do tablicy rejestracyjnej i te świecą bez zarzutu.
http://dx.com/p/5789
Niestety po jakimś czasie (dosyć szybko, 2-3 miesiące) pojawił się problem z kontaktowaniem na stykach. Czasem jak stuknąłem w lampę, to zaczęło działać... Ale po pół roku wróciłem do zwykłych szklanych na razie.
Podczas tego samego zakupu, wziąłem też takie;
http://dx.com/p/158485
do tablicy rejestracyjnej i te świecą bez zarzutu.