
Poradnik początkującego forumowicza
Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez początkujących forumowiczy pytania
Moderator: Moderatorzy
Myślę, że oni o tym wiedzieli, i powody są inne..np stworzenie różnicy między 1.6 a 1.8, albo jakieś podatkowe, cenowe również..kilka dolców razy ileśset tysięcy sztuk robi dość niezłą sumkę, której pewnie by nie odzyskali u klienta. tak samo jak 2.0 HDI ma różne moce, mimo, że to ten sam silnik.. To jest właściwie nieważne..mamy co mamy, 90km wg mnie tak źle nie jeździ, chociaż ja bym z chęcią do siebie wstawił 1.8 z nbflki 

I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
ree pisze:+1
Co do silników 90KM, to ta moc jest trochę zaniżona moim zdaniem. Zapewne dlatego, że razem z 1,6 90KM, weszło 1.8 130KM, które notabene rzadko trzyma seria porządnie. Kto by kupił nową droższą 1,8 130KM, gdyby 1,6 nadal miało 115KM, stąd zmiana moim zdaniem. Wracając do tematu zaniżenia mocy w 90KM, wnoszę tak z kilku powodów:
1. Jeździłem 115KM, 90KM i 1,8 130KM. Niema wielkich przepaści.
2. Kilka razy zdarzało się, że 90KM seryjne lub prawie seryjne wypadały podejrzanie dobrze na hamowniach.
Dlatego moim zdaniem niema co przesadzać z tym że 90KM jest jakimś mega mułem w stosunku do 1,8.
Co do wersji japońskich nie pomogę. Co do europy to jest tak, że 1,8 zwykle były bogatsze:
- często torsen
- więcej rozpórek na dole i rozpórka za fotelami
- elektryczne lusterka (nigdy nie widziałem w europejskiej 1.6)
- otwieranie bagara ze schowka
i kilka drobniejszych rzeczy.
Co do gnicia budy, najważniejsze rzeczy do sprawdzenia:
1. tylna część progów (gniją bo ludzie nie udrażniają regularnie odpływów dachu)
2. tylne nadkola (zarówno zewnętrzne = purchle na rantach nadkoli, jak i wewnętrzne = przed tylnym kołem jest taki korek gumowy w nadkolu, w jego okolicy lubią gnić - trzeba postukać mocno śrubokrętem, bo lubi ładnie wyglądać, jak jest zalane konserwacją, a jak pukniesz to śrubokręt wpada).
3. dół przednich błotników przy progu.
Reszta to już trzeba obejrzeć standardowo całe podwozie, komorę, itd.
ps. co do Twojego auta, stan wydaje się ładny. Ja trochę staroświecki jestem już chyba bo nie podobają mi się te wynalazki w miejscu obrysówek przedniego zderzaka i ta lotka na klapie bagara. Co do wnętrza się nie wypowiem, bo nie widać.
Ree po pierwsze bardzo Ci dziekuje za wyczerpujace info i wskazowki.
Co do wersji japonskich vs. angielskich to sa tutaj zazwyczaj duze roznice na korzysc tych pierwszysch. Nie dotyczy to tylko MX5 ale wszystkich aut robionych na japonski rynek. Sa one zawsze duzo lepiej wyposazone. Oczywiscie angielskie wersje tez potrafia byc na wypasie ale nigdy na takim jak japonskie. Angielskie wersje potrafia byc tez bardzo ubogie jak moja byla widoczna na zdjeciach wyzej, w ktorej nie bylo niczego nawet ABS czy wspomagania kierownicy, ze o Aircon, elektrycznych szybach czy lusterkach nie wspomne. W przypadku japonskich wersji nigdy nie widzialem tak ubogiego egzemplarza jak angielskie zdarzaja sie dosc czesto. Co ciekawe najwiecej najbardziej wypasionych wersji jest wlasnie z lat 1991-1994 i to z silnikiem 1.6!
Tak wiec Alan rowniez nie masz racji, ze roznica polega tylko w napisie Eunos Roadster. Faktem jest, ze w UK MX5 jest zatrzesienie dlatego na wstepie pisalem zeby mi nie polecac jakis konkretnych egzemplarzy bo tutaj tych aut jest tak duzo, ze mozna wybrzydzac. Zniecheciliscie mnie jednak do automatu. Wczesniej mialem manuala i bylo ok wiec chyba przy tym zostane.
Kiedys bawilem sie w rozkodowywanie numerow seryjnych MX5 i wyszlo na to, ze wcale wszystkie nie sa produkowane w Japonii. Sa tez produkowane w USA i wlasnie w UK. Co ciekawe na japonskie egzemplarze z importu jest tutaj 30-50% wyzsze ubezpieczenie niz na wersje "krajowe". Tak samo z Toyotami, Hondami itd. Widocznie chronia w ten sposob wlasny rynek.
Jest bardzo prosty sposob na rozpoznanie wersji japonskiej. W przeciwienstwie do europejskiej ma bardziej "kwadratowa" wneke z tylu na rejestracje. Europejskie maja bardziej w prostokat. No i oczywiscie podobnie jak angielska maja prawa kiere.
Co do uzupelniania o dodatki "golej wersji" to nie dla mnie. Wole zaplacic wiecej i miec wszystko co fabryka dala niz bawic sie we wzbogacanie golasa bo ani sie na tym nie znam ani nie mam na to czasu nawet gdybym sie znal.
Jeszcze raz dzieki za odpowiedzi i szukam dalej bo w piatek kupilem ta czerwona 1.8 ale 10h pozniej koles zadzwonil, ze sprzedal ja wczesniej komus kto przyjechal ogladac no a ta czarna w automacie skoro odradzacie. Nie pali sie. Na 100% cos kupie w ciagu najblizszych tygodni.
There's someone in my head but it's not me.
Co ciekawe najwiecej najbardziej wypasionych wersji jest wlasnie z lat 1991-1994 i to z silnikiem 1.6!
Bo 1.8 pojawił się dopiero w wersji FL, czyli po 94 roku, w którym również pojawił się silnik 90konny w 1.6..
Zmiana blendy to 3 minuty roboty, poza tym wersje US miały również kwadratową blendę..
Co do różnic w wersjach jap/eur to się nei wypowiem, bo nie wiem..zawsze myślałem, że poza jakimiś mega limitowanymi wersjami niczym specjalnym się one nie różnią: http://www.mx-5.net/mx5germany/www.mx5- ... delle.html
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Uadrol pisze:Sa tez produkowane w USA i wlasnie w UK.
Może coś źle zrozumiałeś, albo są błędy na tej stronie. Mx-5 nigdy nie były produkowane poza Japonią.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
offthe pisze:Co ciekawe najwiecej najbardziej wypasionych wersji jest wlasnie z lat 1991-1994 i to z silnikiem 1.6!
Bo 1.8 pojawił się dopiero w wersji FL, czyli po 94 roku, w którym również pojawił się silnik 90konny w 1.6..
Zmiana blendy to 3 minuty roboty, poza tym wersje US miały również kwadratową blendę..
Wiem ze 1.8 byl od 1994 ale to nie zmienia faktu, ze najbardziej wypasione wersje byly wlasnie 1.6 a nie 1.8
Co do zmiany blendy pytanie jest po co ktos mialby to robic? Poza tym jak napisalem japonskie wersje maja prawa kiere przede wszystkim a w odroznieniu od anglikow (ktore rowniez maja prawa kiere) maja inny ksztalt wneki na rejestracje. Wersje USA maja lewa kiere. Generalnie wszystkie japonczyki maja wlasnie kwadratowa wneke na rejestracje i kierownice po prawej.
Jeszcze jedna ciekawa rzecz. MX5 w wersji dla praworecznych ma przelacznik kierunkowskazu po prawej stronie i jest to jedyne auto jakie znam, ktore ma cos takiego. Mialem rozne inne madzie a obecnie jezdze Honda i nawet japonskie wersje maja kierunkowskaz po lewej (czyli tak samo jak w autach europejskich dla leworecznych). Uwazam, ze w przypadku prawej kiery kierunkowskaz po prawej to rewelacja.
P.S.
Stronka ze wszystkimi wersjami MX5 rewelacja. Szkoda tylko, ze po mniemiecku bo nic nie kumam z tego

There's someone in my head but it's not me.
Alex pisze:ree pisze:Alex pisze:silnik 1.8 w NA jest dla mnie troche dziwny, np. dlaczego ma stopien sprezania tylko 9.0:1 to nie wiem ...
Dlatego ze to prawie zerzniety motor z 323 gtr/x czyli pod turbo, a tam odprezenie jest wskazane.
ale wymiana tlokow na doprezajace to dla fabryki chyba nie bylby duzy problem? Pare KM by przybylo na pewno
Może tak, może nie. To zależy od wielu czynników, nowe tłoki trzeba skądś mieć, po za tym to się wiąże z modyfikacją komputera, itd, itd.
Uadrol pisze:MX5 w wersji dla praworecznych ma przelacznik kierunkowskazu po prawej stronie i jest to jedyne auto jakie znam, ktore ma cos takiego. Mialem rozne inne madzie a obecnie jezdze Honda i nawet japonskie wersje maja kierunkowskaz po lewej
To się zdarza w wersjach JAP/AUS w niektórych samochodach.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ree pisze:Może tak, może nie. To zależy od wielu czynników, nowe tłoki trzeba skądś mieć, po za tym to się wiąże z modyfikacją komputera, itd, itd.Alex pisze:ale wymiana tlokow na doprezajace to dla fabryki chyba nie bylby duzy problem? Pare KM by przybylo na pewno
myslisz ze dla producenta wymiana tlokow i przemapowanie ECU stanowi jakis problem?
RS pisze:Uadrol pisze:MX5 w wersji dla praworecznych ma przelacznik kierunkowskazu po prawej stronie i jest to jedyne auto jakie znam, ktore ma cos takiego. Mialem rozne inne madzie a obecnie jezdze Honda i nawet japonskie wersje maja kierunkowskaz po lewej
To się zdarza w wersjach JAP/AUS w niektórych samochodach.
W Hondach tez tak jest, m.in. po tym sie wlasnie odroznia UK od JDMa
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Tutaj znalazlem fajne posdumowanie wszystkich wersji japonskich Eunos Roadster:
http://ox.mx5oc.co.uk/guide_eunos.htm
Co to doklanie jest to LSD (Limited Slip Differential) i jak poznac czy dana Madzia ma LSD czy nie?
http://ox.mx5oc.co.uk/guide_eunos.htm
Co to doklanie jest to LSD (Limited Slip Differential) i jak poznac czy dana Madzia ma LSD czy nie?
There's someone in my head but it's not me.
LSD = mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym. To jest taki tylny most, który pozwala lepiej kontrolować auto przy ostrym starcie (oba koła kręcą), łatwiej kontrolować też auto w poślizgu.
Tu masz info jak poznać
http://www.miata.net/garage/diffguide/
Tu masz info jak poznać
http://www.miata.net/garage/diffguide/
Widzialem juz ta stronke ale myslalem, ze da sie moze jakos szybciej obczaic zanim kupie auto.
Kurcze chyba kupie japonskiego automata bo wszystkie najlepiej wyposazone, z najmniejszym przebiegiem i najbardziej zadbane egzemplarze sa wlasnie w automacie. Widac, ze manuale sa duzo bardziej i chetniej ujezdzane.
Z tego co czytalem automaty wystepowaly wylacznie w wersjach japonskich i amerykanskich. Dobra sprawa bo japonczyk spedzil dziecinstwo w lepszych warunkach niz w europie.
Kurcze chyba kupie japonskiego automata bo wszystkie najlepiej wyposazone, z najmniejszym przebiegiem i najbardziej zadbane egzemplarze sa wlasnie w automacie. Widac, ze manuale sa duzo bardziej i chetniej ujezdzane.
Z tego co czytalem automaty wystepowaly wylacznie w wersjach japonskich i amerykanskich. Dobra sprawa bo japonczyk spedzil dziecinstwo w lepszych warunkach niz w europie.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2014, 12:49 przez Uadrol, łącznie zmieniany 1 raz.
There's someone in my head but it's not me.
Cóż.. jest ku temu powód.. automat w takim aucie zwyczajnie ssie 

I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
offthe pisze:Cóż.. jest ku temu powód.. automat w takim aucie zwyczajnie ssie
I tak i nie. Mam mieszane uczucia. Biorac pod uwage, ze bewdzie to dla mnie wakacyjny samochod to fajnie jest miec wolna reke i skupic sie na podziwianiu widokow zamiast na machaniu reka. Z drugiej strony czasami fajnie sie pobawic. Mialem manuala wczesniej i bylo ok ale ciezko znalezc wypasionego manuala w dobrym stanie tj. da sie znalezc ale ZAWSZE w porownaniu do automatu wypada slabo. Tak wiec cos za cos.
There's someone in my head but it's not me.
-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
daj spokój.. a co ma mieć ta MX-5? czego niby nie ma taka manualna, co ma automatyczna? klime? elektryke? skóre? to wszystko można znaleźć bez problemu.. jazda MX-5 z automatem to musi być sroga porażka, zwłaszcza w przypadku NA czy NB, gdzie nie oszukujmy się, te skrzynie to nie były jakieś sportowe 7G Tronic, czy inne wypasione DSG szybsze od manuala.. Mazda jest lekka i zwarta, zupełnie inaczej czuje się w tym samochodzie poszczególne biegi niż nawet w aucie o podobnych osiągach, ale typu np. FWD kompakt.. to fajne, gdy na mokrym redukujesz bieg i czujesz jak tył sobie tam trochę uskoczy, albo raz kiedyś strzelisz ze sprzęgła i zasadzisz pięknego slajda..
i słuchaj.. jeśli chodzi o użytek rekreacyjny tego samochodu, to naprawdę nie ma żadnego problemu, rekreacyjnie tak czy inaczej nie jeździ się w korku, ani po parkingu (chyba, ze bokiem..
) - a MX-5 z manualem, nawet 6-biegowym bez problemu nadaje się do spokojnej jazdy rekreacyjnej, bez wachlowania lewarkiem, bez problemu można trzymać ukochaną za rękę i jechać w ten sposób długie kilometry przez kraj w świetle zachodzącego słońca, a później w towarzystwie gwiazdek... 
także przywołuję Cię do porządku kolego i jedynego sensownego kierunku...
oczywiście za chwilę napisze Ci tutaj kolega od granatowego MX-5 automat, że jest super i w ogóle.. i ok, taka nowa skrzynia pewnie jest już sporo fajniejsza, zwłaszcza z tymi łopatkami przy kierownicy, ale tak czy owak.. przemyśl sobie to jeszcze, automat to jest fajny w Mercedesie czy BMW, dużym aucie na trasę, gdzie osiągi nie mają aż takiego znaczenia, a pod pedałem i tak jest tyle, że ze spokojem można wyprzedzić wszystko w promieniu 100 kilometrów...
brzydko tak mówić, ale zgadzam się z kolegą wyżej i też uważam, ze Miatce automat po prostu ssie..



także przywołuję Cię do porządku kolego i jedynego sensownego kierunku...

oczywiście za chwilę napisze Ci tutaj kolega od granatowego MX-5 automat, że jest super i w ogóle.. i ok, taka nowa skrzynia pewnie jest już sporo fajniejsza, zwłaszcza z tymi łopatkami przy kierownicy, ale tak czy owak.. przemyśl sobie to jeszcze, automat to jest fajny w Mercedesie czy BMW, dużym aucie na trasę, gdzie osiągi nie mają aż takiego znaczenia, a pod pedałem i tak jest tyle, że ze spokojem można wyprzedzić wszystko w promieniu 100 kilometrów...

brzydko tak mówić, ale zgadzam się z kolegą wyżej i też uważam, ze Miatce automat po prostu ssie..

Mały Książę. Oczywiscie masz racje w tym co napisales. Powtarzam, mialem MX5 NA w manualu przez 2 lata i duuuuuzo nia jezdzilem bo bylo to wtedy moje jedyne auto i bardzo sobie chwale. Problem polega na tym, ze nie jestem w stanie znalezc manuala o tym samym wyposazeniu w takim samym stanie, o tym samym przebiegu co automat. I to nawet nie jest kwestia ceny bo ta akurat nie ma dla mnie znaczenia (oczywiscie bez przesady bo nie zamierzam placic 3x tyle ile jest warta).
Gdybym znalazl MX5-ke o podobnych parametrach co te, ktore mam na oku w automacie tyle ze w manualu na pewno juz bym ja kupil. Sek w tym, ze nie ma! Manuale maja zazwyczaj o 100%-200% wyzszy przebieg, gorsze wyposazenie, zazwyczaj sa w gorszym stanie. Dla przykladu wrzuce ci tutaj dwie aukcje, ktore obserwuje. Cena praktycznie identyczna i az zal kupic golego manuala mimo, ze mlodszy i mimo, ze wyprodukowano ich tylko 400 sztuk...
Obczaj ta w automacie (japonska):
http://www.ebay.co.uk/itm/Mazda-MX-5-/3 ... 565fb29bae
a pozniej ta wersje (angielska)
http://www.ebay.co.uk/itm/Mazda-MX-5-1- ... 58aa78e8a1
Gdybym znalazl MX5-ke o podobnych parametrach co te, ktore mam na oku w automacie tyle ze w manualu na pewno juz bym ja kupil. Sek w tym, ze nie ma! Manuale maja zazwyczaj o 100%-200% wyzszy przebieg, gorsze wyposazenie, zazwyczaj sa w gorszym stanie. Dla przykladu wrzuce ci tutaj dwie aukcje, ktore obserwuje. Cena praktycznie identyczna i az zal kupic golego manuala mimo, ze mlodszy i mimo, ze wyprodukowano ich tylko 400 sztuk...
Obczaj ta w automacie (japonska):
http://www.ebay.co.uk/itm/Mazda-MX-5-/3 ... 565fb29bae
a pozniej ta wersje (angielska)
http://www.ebay.co.uk/itm/Mazda-MX-5-1- ... 58aa78e8a1
There's someone in my head but it's not me.
-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
chryste, teraz dopiero zauważyłem, że szukasz z kierownicą po złej stronie...
przepraszam, bo to faktycznie zmienia postać rzeczy, tam tych automatów jest dużo i wiadomo.. z reguły są to auta w lepszym stanie, chociażby z takiego "stereotypowego", że tak to ujmę obrazu kogoś, kto jeździ takim autkiem ze skrzynią automatyczną - jakiś dziadek, albo starsze małżeństwo, raczej ten samochód nie zawijał się na drzewach przelatując bokiem po krawężniku po nieudanych driftach i raczej nie palił gum ze świateł do świateł.. i to jest racja, ceny widzę śmieszne, nie znam się na wyszukiwarkach aut z kierownicą po tamtej stronie, ale mimo wszystko zastanowiłbym się, bo tych wersji wypasionych-brytyjskich z jasnym środkiem i tą kierownicą Nardi Torino już bardziej zbliżoną do tych z NB (swoją drogą to chyba najpiękniejsza kierownica oferowana do MX-5 kiedykolwiek, ta z Eunosa, z tych wypasionych wersji.. jak w tej zielonej, ale w drewnie) - i tak uważam, że AT w Miacie, jeszcze takie przedpotopowe skrzynie jak do NA, które napędzały pewnie vany Mazdy z tamtego czasu i wielkie kombi robiące setkę w 50 sekund, to..
skóry z Eunosa można kupić, kierownicę też - a przy odrobinie cierpliwości spokojnie znajdziesz wypasioną z klimą, jasnym środkiem i wszystkim..
tak wyposażone auta są rzadkie, pamiętam ile szukałem NB Miracle ze wszystkim na pokładzie, ale cierpliwość popłaca.. 


skóry z Eunosa można kupić, kierownicę też - a przy odrobinie cierpliwości spokojnie znajdziesz wypasioną z klimą, jasnym środkiem i wszystkim..


Jak w tym automacie w ogóle radio obsłużyć, skoro wajcha prawie całe zasłania? 

Nie wiem czego ty oczekujesz od używanego auta.. automata też można zarżnąć..to żaden problem.. różnica jest tylko taka że masz wolną rękę i nie masz pedału sprzęgła..to z zalet..wady są przykre.. bokiem nie polecisz, nie pobawisz się na parkingu..a skoro to samochód do przejażdżki w niedzielne popołudnia?
Co do wyposażenia.. lista dodatków w tym aucie jest na tyle krótka że można to mieć naprawdę w nosie.. To nie jest mercedes gdzie możesz sobie dołożyć wszystko.. tutaj masz spomaganie, elektryczne szyby, klime, skórę i podgrzewane siedzenia..Wszystkie inne dodatki takie jak bagaznik na klapę, persening windshot czy głośniki na stylebara kupisz na ebayu i podłączysz w minutę..Bardzo łatwo jest kupić samochód który jest bez klimy i podgrzewanych siedzeń..a jest Ci to potrzebne w aucie którym jeździsz po UK? Na dodatek w weekendy?
Gdybyśmy rozmawiali o samochodzie do użytku codziennego dzień w dzień do podróży po europie to mógłbym uznać, że ma to sens, ale do funcaru? Jakie to ma znaczenie? No chyba, że mielibyśmy mówić o wersji limitowanej na japonię, która była sprowadzona prywatnym importem, która byłaby w kraju rarytasem.. wtedy można brać nawet bez skrzyni
Może po prostu miata nie jest tym, czego potrzebujesz, skoro chcesz mieć hajlajn..może potrzebujesz mercedesa, albo audi w cabrio
Na dodatek, skoro pieniądze nie mają aż takiego znaczenia, to znajdź po prostu normalną zadbaną wersję..zapłać trochę więcej, ale będziesz miał pewność, że masz porządne auto, a nie paździocha..albo automata..
Tak przy okazji.. moim skromnym zdaniem skrzynia automatyczna to dziadostwo w słabych autach i bez znaczenia jest czy to miata czy twingo..przy automacie musi być moc i koniec..
Co do wyposażenia.. lista dodatków w tym aucie jest na tyle krótka że można to mieć naprawdę w nosie.. To nie jest mercedes gdzie możesz sobie dołożyć wszystko.. tutaj masz spomaganie, elektryczne szyby, klime, skórę i podgrzewane siedzenia..Wszystkie inne dodatki takie jak bagaznik na klapę, persening windshot czy głośniki na stylebara kupisz na ebayu i podłączysz w minutę..Bardzo łatwo jest kupić samochód który jest bez klimy i podgrzewanych siedzeń..a jest Ci to potrzebne w aucie którym jeździsz po UK? Na dodatek w weekendy?
Gdybyśmy rozmawiali o samochodzie do użytku codziennego dzień w dzień do podróży po europie to mógłbym uznać, że ma to sens, ale do funcaru? Jakie to ma znaczenie? No chyba, że mielibyśmy mówić o wersji limitowanej na japonię, która była sprowadzona prywatnym importem, która byłaby w kraju rarytasem.. wtedy można brać nawet bez skrzyni

Może po prostu miata nie jest tym, czego potrzebujesz, skoro chcesz mieć hajlajn..może potrzebujesz mercedesa, albo audi w cabrio

Tak przy okazji.. moim skromnym zdaniem skrzynia automatyczna to dziadostwo w słabych autach i bez znaczenia jest czy to miata czy twingo..przy automacie musi być moc i koniec..
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Proponuje rozwiazanie posrednie, kupic automat, z super buda i wyposazeniem. Potem zmienic skrzynie. W pl skrzynie 5 chodza po 250pln, podejrzewa, ze w uk podobnie. Roboty na jedno popoludnie. Moze nawet bez wymiany tunelu sie obejdzie, tylko mieszek i galka.
Jeśli w UK jest spory wybór mx to polecam wypożyczyć sobie na dzień lub dwa auto z manualem i z automatem ...będziesz wiedział, co Tobie bardziej pasuje. Ciągnięcie tego tematu "w teorii" na forum jest bez sensu, bo ile ludzi, tyle opinii.
Przekładka skrzyni u mechanika w PL to jakieś 300/400zł za robociznę z wymianą oleju... w mojej opinii automat w tym aucie to bzdura - pojeździsz, to sam się przekonasz.
Przekładka skrzyni u mechanika w PL to jakieś 300/400zł za robociznę z wymianą oleju... w mojej opinii automat w tym aucie to bzdura - pojeździsz, to sam się przekonasz.
Po kolei.
Maly Ksiaze - oczywiscie, ze szukam auta "dla praworecznych" o czym pisalem na wstepie. Autem bede jezdzil w Polsce ale nie zamierzam zmieniac kiery u pana Jasia w warsztacie. Zostawie na brytyjskich blachach i tyle. Lubie siedziec po prawej stronie.
Wersji brytyjskich na wypasie jest tyle co kot naplakal albo wcale. Zazwyczaj golasy lub z kilkoma drobiazgami ale nigdy nie maja tyle co w wersjach japonskich. To regula. Na dodatek dochodzi wlasnie to, ze w przypadku imprtow z Japonii bardzo czesto mowa o Limitowanych wersjach wiec mysle, ze warto. Jeszcze raz powtarzam, ze moja poprzednia wersja UK nie miala niczego od szyb na korbe i lusterek recznie ustawianych przez brak klimy, ABS czy nawet wspomagania na zalosnej tapicerce i tragicznym audio skonczywszy. Oczywiscie, ze wszystko mozna dokupic i wymienic tylko po co? Nie jara mnie to. Nie lubie, nie chce, nie znam sie, nie mam czasu. Po co to robic skoro mozna od razu kupic "fajna" wersje" ze wszystkim. Podobaja mi sie glosniki w zaglowkach bo wiem jak zalosne audio maja te auta w standardzie i wiem tez jak jest glosno w srodku jak sie pedzi powyzej 100km/h nie wazne czy z dachem czy bez to muzyki nie da sie sluchac. Moze hard top cos zmienia ale jak juz zaloze to w trasie nie zdejme wiec porazka. Tak wiec glosniki w zaglowkach to super sprawa. NB dla mnie lipa. Nie podoba mi sie totalnie. Jesli juz moze NC ale nie teraz bo najpierw chce NA.
Pirat - masz racje z ta wajcha i radiem. Tez na to zwrocilem uwage ale jak jedziesz manualem na 5 biegu to tez szalu nie ma aczkolwiek jest duzo lepiej
offthe - oczywiscie, ze automat tez mozna zarznac jednak tak jak pisalem poprzednio manuale maja zazwyczaj 100%-200% wyzszy przebieg niz automaty z tego samego rocznika a to o czyms swiadczy. Tylko prosze nie pisz mi o cofaniu licznika bo w UK nikt tego nie robi (jak chcesz moge ci wytlumaczyc dlaczego). Praktycznie sie nie da (teoretycznie da sie) poza tym jest to do sprawdzenia. Ja ta zielona sprawdzilem i ma dokladnie 78tys w tej chwili. Znalezienie manuala ponizej 100 tys jest bardzo trudne aczkolwiek nie niemozliwe.
Bokiem nie mam zamiaru latac ani jedzic po parkingu w niedzielne popoludnia. Pisalem, ze to bedzie wakacyjne auto a nie niedzielne. Nie bedzie jezdzilo po drogach w UK tylko w Polsce. Zamierzam nim jezdzic podczas przyjazdow do PL bo jezdzenie moim Accordem do Polski znudzilo mi sie odkad mam syna, ktory dostaje kociokwiku podczas 24 godzinnej jazdy przez Europe.
Podczas tych kilku tygodniowych pobytow mam zamiar duzo jezdzic bo znajomych i rodzine mam rozrzucona po calym kraju. Planuje tez krotkie wycieczki wglab Europy bo lubie. Tak wiec fajnie zeby bylo wygodnie, komfortowo i przyjemnie. Nie jaraja mnie ubogie wersje. Mialem i sie wkurzalem.
Nie mysl sobie, ze klima w takim aucie sie nie przydaje szczegolnie w UK. Jak myslisz dlaczego najwiecej kabrioletow na swiecie jest wlasnie w UK? Bo zimno i caly czas pada jak twierdza panstwo Zientarscy? NIE! Dlatego, ze jest tutaj idealna pogoda zeby jezdzic bez dachu przez caly rok. Moja poprzednia NA byla bez klimy i uwierz mi ze meczylem sie jak skurwysyn. Zamkniety dach latem i nie ma czym oddychac w srodku a jak otwarty to udar mozgu po godzinie jazdy. Porazka. Sytuacje ratowalo troche rozpiecie zamka i otwarcie tylniej "szybki". Robil sie fajny przewiew aczkolwiek trzeba bylo chowac bagaze z tylnie polki. Raz tak z dziewczyna zgubilismy portfel, ktory jak sie pozniej okazalo zatrzymal sie na spojlerze. Od tego czasu wiem po co jest spojler
Klima MUSI BYC w tym samochodzie i to nie podlega dyskusji.
MX5 jest tym czego potrzebuje bo mialem wiele samochodow i niejednym jezdzilem w tym takimi wypasami jak Lamborghini Gallardo LP570-4 ( ciach linkiem http://www.youtube.com/watch?v=6ciSIbxpFKg ) ale zaden nie podobal mi sie tak bardzo i nie dawal takiej frajdy z jazdy jak wlasnie MX5 MK1. Zawsze chcialem taka miec a jak sie jej pozbywalem ze lzami w oczach zawsze powtarzalem, ze jeszcze bede taka jezdzil. Ten czas nastal i bede jezdzil MX5 ponownie. Chce miec ten samochod w kolekcji bo go kocham i jara mnie nieprzecietnie. Lotus Exige oraz DeLorian DMC rowniez mnie jaraja ale to nie temat na to forum tylko inne. Na marginesie to zdajecie sobie sprawe, ze pierwowzorem MX5 byl Lotus Elan '66?
Ree - to wlasnie nie jest glupi pomysl. Tez o tym myslalem. Nie wiem czy wlasnie nie pojde ta droga. Przy okazji przekonam sie na wlasnej skorze czy automat to faktycznie syf w tym aucie. Mysle, ze wymiana samej skrzyni w tym aucie bedzie duzo prostsza niz wymiana polowy wyposazenia i robienie z ubogiej wersji Monaco udawanego Tokyo Limited, ktory ostatnio przelecial mi kolo nosa za niecale 2tys funtow
Moze ktos napisac wiecej szczegolow jak by to moglo wygladac? Wystarczy sama skrzynia czy cos jeszcze?
Szymek - z wypozyczalni w UK korzystam dosc czesto ale jeszcze nigdy nie widzialem zeby mieli MX5 na stanie a tym bardziej MK1 wiec raczej nie realne.
Dexter - jedno zdjecie na tej aukcji jest pomylone z jakiejs innej madzi. Zobacz na ogolne tam jest normalne wnetrze jak m MX5 NA.
Chlopaki bardzo wam wszystkim dziekuje za wspaniala dyskusje. Mysle, ze bede szukal dalej manuala i tyle. Ja sie nie upieram przy automacie. Wrecz przeciwnie. Nie mam zdania dlatego pytam fachowcow. Niemniej jednak zauwazcie, ze wszyscy piszecie, ze automat jest do kitu ale nikt z was nie napisal, ze takiego automata mial lub nawet jezdil nim tak wiec jest to troche teoretyczne gadanie. Ktos napisal, ze "wolna reka" to jedyny plus automatu. No tak nie moge sie nie zgodzic ale dla mnie duzy plus. Poza tym same minusy i tez nie moge sie z tym nie zgodzic.
Napiszcie prosze ktora wersja NA jara was najbardziej. Ktora chcielibyscie miec i dlaczego?
Mi sie wlasnie strasznie spodobala Tokyo Limited i ta tutaj, ktora mozna wyrwac za 500 funtow na chodzie z tym, ze do naprawy bo cos ze sprzeglem nie tak itd:
http://www.ebay.co.uk/itm/1993-MAZDA-MX ... 4d1767f1c9
Maly Ksiaze - oczywiscie, ze szukam auta "dla praworecznych" o czym pisalem na wstepie. Autem bede jezdzil w Polsce ale nie zamierzam zmieniac kiery u pana Jasia w warsztacie. Zostawie na brytyjskich blachach i tyle. Lubie siedziec po prawej stronie.
Wersji brytyjskich na wypasie jest tyle co kot naplakal albo wcale. Zazwyczaj golasy lub z kilkoma drobiazgami ale nigdy nie maja tyle co w wersjach japonskich. To regula. Na dodatek dochodzi wlasnie to, ze w przypadku imprtow z Japonii bardzo czesto mowa o Limitowanych wersjach wiec mysle, ze warto. Jeszcze raz powtarzam, ze moja poprzednia wersja UK nie miala niczego od szyb na korbe i lusterek recznie ustawianych przez brak klimy, ABS czy nawet wspomagania na zalosnej tapicerce i tragicznym audio skonczywszy. Oczywiscie, ze wszystko mozna dokupic i wymienic tylko po co? Nie jara mnie to. Nie lubie, nie chce, nie znam sie, nie mam czasu. Po co to robic skoro mozna od razu kupic "fajna" wersje" ze wszystkim. Podobaja mi sie glosniki w zaglowkach bo wiem jak zalosne audio maja te auta w standardzie i wiem tez jak jest glosno w srodku jak sie pedzi powyzej 100km/h nie wazne czy z dachem czy bez to muzyki nie da sie sluchac. Moze hard top cos zmienia ale jak juz zaloze to w trasie nie zdejme wiec porazka. Tak wiec glosniki w zaglowkach to super sprawa. NB dla mnie lipa. Nie podoba mi sie totalnie. Jesli juz moze NC ale nie teraz bo najpierw chce NA.
Pirat - masz racje z ta wajcha i radiem. Tez na to zwrocilem uwage ale jak jedziesz manualem na 5 biegu to tez szalu nie ma aczkolwiek jest duzo lepiej

offthe - oczywiscie, ze automat tez mozna zarznac jednak tak jak pisalem poprzednio manuale maja zazwyczaj 100%-200% wyzszy przebieg niz automaty z tego samego rocznika a to o czyms swiadczy. Tylko prosze nie pisz mi o cofaniu licznika bo w UK nikt tego nie robi (jak chcesz moge ci wytlumaczyc dlaczego). Praktycznie sie nie da (teoretycznie da sie) poza tym jest to do sprawdzenia. Ja ta zielona sprawdzilem i ma dokladnie 78tys w tej chwili. Znalezienie manuala ponizej 100 tys jest bardzo trudne aczkolwiek nie niemozliwe.
Bokiem nie mam zamiaru latac ani jedzic po parkingu w niedzielne popoludnia. Pisalem, ze to bedzie wakacyjne auto a nie niedzielne. Nie bedzie jezdzilo po drogach w UK tylko w Polsce. Zamierzam nim jezdzic podczas przyjazdow do PL bo jezdzenie moim Accordem do Polski znudzilo mi sie odkad mam syna, ktory dostaje kociokwiku podczas 24 godzinnej jazdy przez Europe.
Podczas tych kilku tygodniowych pobytow mam zamiar duzo jezdzic bo znajomych i rodzine mam rozrzucona po calym kraju. Planuje tez krotkie wycieczki wglab Europy bo lubie. Tak wiec fajnie zeby bylo wygodnie, komfortowo i przyjemnie. Nie jaraja mnie ubogie wersje. Mialem i sie wkurzalem.
Nie mysl sobie, ze klima w takim aucie sie nie przydaje szczegolnie w UK. Jak myslisz dlaczego najwiecej kabrioletow na swiecie jest wlasnie w UK? Bo zimno i caly czas pada jak twierdza panstwo Zientarscy? NIE! Dlatego, ze jest tutaj idealna pogoda zeby jezdzic bez dachu przez caly rok. Moja poprzednia NA byla bez klimy i uwierz mi ze meczylem sie jak skurwysyn. Zamkniety dach latem i nie ma czym oddychac w srodku a jak otwarty to udar mozgu po godzinie jazdy. Porazka. Sytuacje ratowalo troche rozpiecie zamka i otwarcie tylniej "szybki". Robil sie fajny przewiew aczkolwiek trzeba bylo chowac bagaze z tylnie polki. Raz tak z dziewczyna zgubilismy portfel, ktory jak sie pozniej okazalo zatrzymal sie na spojlerze. Od tego czasu wiem po co jest spojler

MX5 jest tym czego potrzebuje bo mialem wiele samochodow i niejednym jezdzilem w tym takimi wypasami jak Lamborghini Gallardo LP570-4 ( ciach linkiem http://www.youtube.com/watch?v=6ciSIbxpFKg ) ale zaden nie podobal mi sie tak bardzo i nie dawal takiej frajdy z jazdy jak wlasnie MX5 MK1. Zawsze chcialem taka miec a jak sie jej pozbywalem ze lzami w oczach zawsze powtarzalem, ze jeszcze bede taka jezdzil. Ten czas nastal i bede jezdzil MX5 ponownie. Chce miec ten samochod w kolekcji bo go kocham i jara mnie nieprzecietnie. Lotus Exige oraz DeLorian DMC rowniez mnie jaraja ale to nie temat na to forum tylko inne. Na marginesie to zdajecie sobie sprawe, ze pierwowzorem MX5 byl Lotus Elan '66?
Ree - to wlasnie nie jest glupi pomysl. Tez o tym myslalem. Nie wiem czy wlasnie nie pojde ta droga. Przy okazji przekonam sie na wlasnej skorze czy automat to faktycznie syf w tym aucie. Mysle, ze wymiana samej skrzyni w tym aucie bedzie duzo prostsza niz wymiana polowy wyposazenia i robienie z ubogiej wersji Monaco udawanego Tokyo Limited, ktory ostatnio przelecial mi kolo nosa za niecale 2tys funtow

Szymek - z wypozyczalni w UK korzystam dosc czesto ale jeszcze nigdy nie widzialem zeby mieli MX5 na stanie a tym bardziej MK1 wiec raczej nie realne.
Dexter - jedno zdjecie na tej aukcji jest pomylone z jakiejs innej madzi. Zobacz na ogolne tam jest normalne wnetrze jak m MX5 NA.
Chlopaki bardzo wam wszystkim dziekuje za wspaniala dyskusje. Mysle, ze bede szukal dalej manuala i tyle. Ja sie nie upieram przy automacie. Wrecz przeciwnie. Nie mam zdania dlatego pytam fachowcow. Niemniej jednak zauwazcie, ze wszyscy piszecie, ze automat jest do kitu ale nikt z was nie napisal, ze takiego automata mial lub nawet jezdil nim tak wiec jest to troche teoretyczne gadanie. Ktos napisal, ze "wolna reka" to jedyny plus automatu. No tak nie moge sie nie zgodzic ale dla mnie duzy plus. Poza tym same minusy i tez nie moge sie z tym nie zgodzic.
Napiszcie prosze ktora wersja NA jara was najbardziej. Ktora chcielibyscie miec i dlaczego?
Mi sie wlasnie strasznie spodobala Tokyo Limited i ta tutaj, ktora mozna wyrwac za 500 funtow na chodzie z tym, ze do naprawy bo cos ze sprzeglem nie tak itd:
http://www.ebay.co.uk/itm/1993-MAZDA-MX ... 4d1767f1c9
Ostatnio zmieniony 19 sty 2014, 2:25 przez Uadrol, łącznie zmieniany 5 razy.
There's someone in my head but it's not me.
Hej,
Przeczytałem to wszystko...i fajnie,że wiesz czego chcesz. Masz swój cel i chcesz go osiągnąć. Nie jeździłem automatem w MX-5. Ale jeździłem firmówkami z takim samym silnikiem, w manualu i automacie-i automat to zamuła. Do tego nie da się hamować silnikiem. Ale to już kwestia indywidualna jak kto jeździ, nie da się też zredukować biegu i na zakręcie polecieć lekko bokiem
W Polsce chcesz jeździć z kierownicą po prawej stronie? Fakt jest taniej, ale czy bezpieczniej?
Życzę powodzenia w poszukiwaniu. UK jest dosyć specyficznym rynkiem i można tam dorwać ładne furki po kosztach
I tak na marginesie, proszę używaj polskich liter i znaków, lepiej się czyta,
Proszę, nie pisz "Polandii", czy innych takich tworów-szanuj nazwę Naszej Ojczyzny.
Rafa
Przeczytałem to wszystko...i fajnie,że wiesz czego chcesz. Masz swój cel i chcesz go osiągnąć. Nie jeździłem automatem w MX-5. Ale jeździłem firmówkami z takim samym silnikiem, w manualu i automacie-i automat to zamuła. Do tego nie da się hamować silnikiem. Ale to już kwestia indywidualna jak kto jeździ, nie da się też zredukować biegu i na zakręcie polecieć lekko bokiem

W Polsce chcesz jeździć z kierownicą po prawej stronie? Fakt jest taniej, ale czy bezpieczniej?

Życzę powodzenia w poszukiwaniu. UK jest dosyć specyficznym rynkiem i można tam dorwać ładne furki po kosztach

I tak na marginesie, proszę używaj polskich liter i znaków, lepiej się czyta,
Proszę, nie pisz "Polandii", czy innych takich tworów-szanuj nazwę Naszej Ojczyzny.
Rafa


matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Rafa1981 pisze:Hej,
Przeczytałem to wszystko...i fajnie,że wiesz czego chcesz. Masz swój cel i chcesz go osiągnąć. Nie jeździłem automatem w MX-5. Ale jeździłem firmówkami z takim samym silnikiem, w manualu i automacie-i automat to zamuła. Do tego nie da się hamować silnikiem. Ale to już kwestia indywidualna jak kto jeździ, nie da się też zredukować biegu i na zakręcie polecieć lekko bokiem![]()
W Polsce chcesz jeździć z kierownicą po prawej stronie? Fakt jest taniej, ale czy bezpieczniej?![]()
Życzę powodzenia w poszukiwaniu. UK jest dosyć specyficznym rynkiem i można tam dorwać ładne furki po kosztach![]()
I tak na marginesie, proszę używaj polskich liter i znaków, lepiej się czyta,
Proszę, nie pisz "Polandii", czy innych takich tworów-szanuj nazwę Naszej Ojczyzny.
Rafa
Rafale po pierwsze wielkie dzieki za przeczytanie wszystkich moich (i nie tylko) wypocin. Brak mozliwosci hamowania silnikiem to dla mnie najwieksza porazka automatu jaka jestem sobie w stanie wyobrazic. Nie zdawalem sobie z tego sprawy. Teraz juz wiem. Dzieki Ci za to. Zawsze hamowalem silnikiem i nie wyobrazam sobie zebym mial przestac to robic.
Chce jezdzic w Polsce z kierownica po prawej stronie. Robie to od lat i nie mam z tym zadnego problemu. Mysle, ze jesli kierowcy to nie przeszkadza to panstwo nie powinno ingerowac. W wiekszosci krajow nie ma to dla urzedow znaczenia. Polska jest w mniejszosci moim zdaniem bardzo nieslusznie bo przeciez "przekladajac" kiere tracisz homologacje na wiele rzeczy w samochodzie. Czy po takiej przekladce auto jest bezpieczne? Watpie. Wiele lat temu jako kierowca pozbylem sie najwazniejszej dla wielu Polakow funkcji wyprzedzania. Wyprzedzam tylko traktory, maluchy itd. Oczywiscie nie dotyczy to autostrad. Jezdze bezpiecznie. Bez obaw, jak sie spotkamy na drodze nie dojdzie do kolizji. Nie wyjade Ci na trzeciego. Nie musisz sie martwic. Na swiatla zaloze specjalne naklejki, zeby Cie nie razilo i bedzie OK. Nigdy nie przekraczam dozwolonej predkosci. Fotoradary nie sa mi straszne, jestem ich zwolennikiem - ratuja zycie!
Co do tego, ze z "prawa kiera" jest taniej to tu akurat sie mylisz bo koszt utrzymania auta z prawa kiera w UK bedzie dla mnie wyzszy miesiecznie niz gdyby byl zarejestrowany w Polsce rocznie. Czy bezpieczniej? Oczywiscie ze tak! Duzo bardziej bezpiecznie wiec za Chiny nie przeloze kierownicy na lewa strone. Dziwie sie, ze "samorobki" "przerobki" sa w Plsce dopuszczane do ruchu.
Niestety ale nie bede uzywal polskich liter i znakow. Mam nadzieje, ze mi to wybaczysz. Stron kodowych jest wiele. Standardu nie ma. W zaleznosci od przegladarki i systemu polskie litery moga sie wyswietlac lub nie wiec wydaje mi sie, ze predzej rozszyfrujesz wyraz zolc (żółć) niz {@$&, nieprawdaz? Moj patriotyzm jest zupelnie inny niz na przyklad 10 lat temu i nie polega juz tylko na pisaniu "Polska" wielka litera czy uzywaniu polskich fontow chociaz wydaje mi sie, ze reprezentujemy to samo pokolenie (jestem 1980). Przestalem byc wyznawca ideologii "Ojczyzne kochac trzeba i szanowac. Nie deptac flagi, nie pluc na godlo". Mysle, ze Patriotyzm znaczy duzo wiecej a to co w cudzyslowiu to sa malo istotne sprawy. Duzo bardziej irytuje mnie jak ktos pisze "Tuskoland" obrazajac w ten sposob demokratycznie wybranego premiera i obywateli, ktorzy na niego glosowali ale to zupelnie inna dyskusja i proponuje jej nie kontynuowac, aczkolwiek dziekuje za zwrocenie mi uwagi bo jestes pierwsza osoba, ktora to zrobila. Slusznie. Przepraszam za offtopic (poza temat).
There's someone in my head but it's not me.
jestem ich zwolennikiem - ratuja zycie!
Ehe, a ja jestem benedykt XVI. Fotoradary w polsce w znakomitej większości są poustawiane tak by buszować nam po kieszeni.. Może za długo w UK siedzisz


Na co tracisz homologacje? Przekładka to nie jest aż taka ingerencja a jak nie robisz tego u miecia w garażu to nie ma się czego bać..Nagadasz się i nachodzisz tylko jak trafisz na betonowego diagnostę albo urzędnika w Wydziale komunikacj..przynajmniej z tego, co wiem od samochodziarzy z mojej okolicy..
W zaleznosci od przegladarki i systemu polskie litery moga sie wyswietlac lub nie
Ciekawy jestem jak się ma sprawa systemu do wyświetlania znaków...Zmień sobie kodowanie i zainstaluj polską klawiaturę to będzie Ci wszystko działać

A tak nawiązując do patriotyzmu i tej miłości do ojczyzny, to nie wiem na ile można o tym mówić będąc samemu na obczyźnie

I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Uadrol pisze:Szymek - z wypozyczalni w UK korzystam dosc czesto ale jeszcze nigdy nie widzialem zeby mieli MX5 na stanie a tym bardziej MK1 wiec raczej nie realne.
http://www.ebay.co.uk/itm/1993-MAZDA-MX ... 4d1767f1c9
Realne, poszukasz, to znajdziesz. Są wypożyczalnie "klasyków", możesz też dogadć się a autokomisie - wychodzę z założenia, że chcieć to móc

W to auto, które przedstawiłeś w linku wpakujesz kupę kasy - do robienia blacha, tapicerka, silnik wygląda na nie używany od dawna... więc przez to wyjdzie jeszcze dziesięć innych "drobiazgów". Popatrz na zdjęcia - auto brudne i zasyfione, akumulator nowy i czysty - auto stoi od miesięcy a nowe aku tylko po to, aby do zdjęć zapalić światła.
Jeśli szukasz "limited edyszyn" to nie patrz na auta za 500£ bo wpakujesz się na minę.
Kup sobie tą: viewtopic.php?f=31&t=11360 będziesz zadowolony

...lub tą: http://otomoto.pl/mazda-mx-5-miata-1-8- ... 12794.html EDIT: tej nie kupuj... temat śmierdzi

Ostatnio zmieniony 19 sty 2014, 10:55 przez szymek, łącznie zmieniany 1 raz.
Szymek, znasz ten samochód z Warszawy? Bo na tej aukcji sprzed kilku dni już tak fajnie nie wygląda. Może przez to, że coś widać na zdjęciach w przeciwieństwie do tych fotek z garażu.
http://allegro.pl/mazda-miata-mx-5-1-8- ... 11598.html
A co do automatu to umów się na jazdę próbną miatą z tą skrzynią, która jest na sprzedaż w Twoim mieście, albo w pobliżu i będziesz wiedział jak się tym jeździ. A takie gadanie w teorii jak się tym nigdy nie jechało to trochę śmieszne. Automat automatowi nie równy, więc nie ma co porównywać do innych samochodów.
http://allegro.pl/mazda-miata-mx-5-1-8- ... 11598.html
A co do automatu to umów się na jazdę próbną miatą z tą skrzynią, która jest na sprzedaż w Twoim mieście, albo w pobliżu i będziesz wiedział jak się tym jeździ. A takie gadanie w teorii jak się tym nigdy nie jechało to trochę śmieszne. Automat automatowi nie równy, więc nie ma co porównywać do innych samochodów.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Alan pisze:Szymek, znasz ten samochód z Warszawy? Bo na tej aukcji sprzed kilku dni już tak fajnie nie wygląda. Może przez to, że coś widać na zdjęciach w przeciwieństwie do tych fotek z garażu.
http://allegro.pl/mazda-miata-mx-5-1-8- ... 11598.html
Masz rację, sugerowałem się tylko opisem i fotkami... ale to, co pokazałeś sugeruje, że może być mina... nawet taka przeciwczołgowa

Uadrol pisze:Niemniej jednak zauwazcie, ze wszyscy piszecie, ze automat jest do kitu ale nikt z was nie napisal, ze takiego automata mial lub nawet jezdil nim tak wiec jest to troche teoretyczne gadanie.
No to coś kiepsko czytasz wątek, bo ja miałem styczność z NB w automacie (czyli mechanicznie to samo co NA), poza tym jeszcze ktoś pisał, że latał NA w automacie i odczucia miał podobne do mnie. Czyli kicha jest straszna.
offthe pisze:jestem ich zwolennikiem - ratuja zycie!
Ehe, a ja jestem benedykt XVI. Fotoradary w polsce w znakomitej większości są poustawiane tak by buszować nam po kieszeni.. Może za długo w UK siedziszNieważne..
W UK jest okolo 8tys aktywnych fotoradarow z czego ponad 1500 w samym Lonmdynie. Nie zdazysz sie nawet rozpedzic pomiedzy pierwszym a kolejnym. To dziala. Ludzie jezdza zgodnie z przepisami. Nikt nie narzeka, ze radar jest w niewlasciwym miejscu bo sa one wszedzie. Zamiast narzekac na to, ze radary sa niewlasciwie ustawione ja mowie POSTAWIC ICH JESZCZE WIECEJ. I wytlumacz mi bo staram sie to zrozumiec od kilku lat ale nie moge, jak to jest mozliwe, zeby fotoradar "buszowal po kieszeni"? Naprawde tego nie rozumiem. Moze dlatego ze nigdy nie zaplacilem mandatu za przekroczenie predkosci. Chyba jestem dziwakiem.
offthe pisze:W europie zachodniej są autostrady, u nas nie, więc to jest wystarczający powód, by auta z kierownicą po złej stronie nie mogły być zarejestrowane.. Ty może śmigasz tak jak wszyscy święci przykazali ale sporo ludzi nie...Dla mnie absurdem jest kupowanie auta z kierownicą po prawej stronie w celu jeżdżenia nim po polsce..Albo w grę wchodzi tutaj jakaś filozofia typu fengszuj której nie pojmuję albo to jest zwyczajnie bez sensu,na dodatek w momencie kiedy Ciebie jeszcze to drożej wychodzi.. to tak jakby kupować miatę i śmigać nią jako przedstawiciel handlowy firmy budowlanej..dać się da.. no ale skoro jeździsz jak dziadek
W Polsce tez sa autostrady chyba, ze A4, ktora jade ze Zgorzelca do Krakowa nazywasz polna droga. Nie jezdze jak dziadek tylko zgodnie z przepisami. Jak chce poszalec jade na tor wyscigowy albo inne przystopsowane do tego miejsce. Mam wtedy bezpieczne warunki do "pobawienia" sie nie narazajac takze zycia innych uczestnikow ruchu. Nie rozumiem czemu nawet po ostatnich smiertelnych wypadkach na polskich drogach taki sposob jazdy (zgodny z przepisami) jest przez kierowcow wysmiewany?
offthe pisze:Na co tracisz homologacje? Przekładka to nie jest aż taka ingerencja a jak nie robisz tego u miecia w garażu to nie ma się czego bać..Nagadasz się i nachodzisz tylko jak trafisz na betonowego diagnostę albo urzędnika w Wydziale komunikacj..przynajmniej z tego, co wiem od samochodziarzy z mojej okolicy..
Listwa kierownicza (maglownica) i inne elementy bezpieczenstwa wymagają homologacji, np.: pedaly, serwomechanizm, nagrzewnica, mechanizm wycieraczek a nawet kielichy mocowania amortyzatorow. Nie przeloze kierownicy z wielu innych powodow np. dlatego, ze chce aby auto bylo oryginalne a nie poprzerabiane. Jesli bede chcial je kiedys sprzedac nie bede mial z tym problemow gdziekolwiek chcialbym to zrobic. Cala Europa nie tylko zachodnia pozwala na rejestrowanie samochodu z kierownica po dowolnej stronie. Polska jest wyjatkiem. W UK jezdzi mnostwo aut z lewa kiera. Wlasnie, czemu uzywasz okreslenia "zla strona" zamiast prawa strona, lewa strona albo auto dla leworecznych i auto dla praworecznych. Ja wole dla praworecznych jako, ze sam jestem praworeczny. To chyba kwestia gustu jak komu sie lepiej jezdzi nieprawdaz?
W zaleznosci od przegladarki i systemu polskie litery moga sie wyswietlac lub nie
offthe pisze:Ciekawy jestem jak się ma sprawa systemu do wyświetlania znaków...Zmień sobie kodowanie i zainstaluj polską klawiaturę to będzie Ci wszystko działać
Chyba mnie nie zrozumiales albo nie znasz problewmu. Ja mam zainstalowana polska klawiature. Mogę to udowodnić. Brak zgodności polega na tym, że nie każdy ma PC z zainstalowanym Windows XP/Vista/7/8 PL.
Ja mogę sobie używać polskich znaków ale Tobie niekoniecznie muszą się one poprawnie wyświetlać. Taka sytuacja.
offthe pisze:A tak nawiązując do patriotyzmu i tej miłości do ojczyzny, to nie wiem na ile można o tym mówić będąc samemu na obczyźnie
Można. Nie jestem odosobnionym przypadkiem. Ja na przykład uczestniczę we wszystkich wyborach w przeciwieństwie do 70% Polaków w kraju, którzy mają to gdzieś ale narzekają na to kto i jak rządzi. Mój patriotyzm nie polega na wywieszaniu flagi dwa razy do roku i śpiewaniu hymnu na meczu polskiej reprezentacji i mówieniu "jestem patriotą".
Proponuję się jednak skupić na temacie MX5.
There's someone in my head but it's not me.