Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

18 lis 2013, 20:06

jakiś chory film robicie z tymi tarczami;
załóżcie stalówki i kołpaki, to nie będzie widać :mrgreen:
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

19 lis 2013, 9:43

Krzywy pisze:Znalazłem właśnie w instrukcji serwisowej że są jakieś światła DRL (canada spec.) czyli wychodziłoby że są do NA światła do jazdy dziennej tam gdzie my mamy kierunek i pozycyjne... Chyba że oczywiście u nas amerykanckie to nie przejdzie.


Nie przejdzie bo żółte. Ale ja, die_spinne i kilka innych osob mamy moda z DRL w migaczach wlasnie i jest bardzo bueno.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

19 lis 2013, 16:04

Nie ma z tym żadnego problemu! ..zresztą... po umyciu i staniu parę godzin czy dni, na całej tarczy pojawia się osad z rdzy... I wsiadasz przy pierwszym naciśnięciu hamulca masz błyszcząca tarcze.

Ale powiedzmy że to jest taka "naturalna" powłoka a nie placek z farby która osiądzie na klocku podczas zdzierania jej z powierzchni roboczej.
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2013, 12:26

Krzywy pisze:BTW:
Znalazłem właśnie w instrukcji serwisowej że są jakieś światła DRL (canada spec.) czyli wychodziłoby że są do NA światła do jazdy dziennej tam gdzie my mamy kierunek i pozycyjne... Chyba że oczywiście u nas amerykanckie to nie przejdzie.


szybki follow-up - DRL w specyfikacji kanadyjskiej są pomarańczowe (świecące kierunki), czyli nie nadają się na polskie drogi
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2013, 13:07

Krzywy pisze:Cholera no aż nie chce mi się wierzyć że klocek który umaże się w farbie po jej wytarciu będzie spoko.

Rany. Klocka nie mażesz w żadnej farbie, bo tarczę na samochód zakładasz jak powłoka jest twarda :razz: Farba pod klockiem się ściera błyskawicznie i znika. W powietrze wylatuje. Jak 0,00000001 mikrona Ci się gdzieś w klocek wbije to za 2 godziny już tego nie będzie. Bo powierzchnia klocka też się ściera.
sleven pisze:O dziwo przez ta srebrzankę zaczęła przebijać rdza...

Ja zazwyczaj robię na czarno, i ewentualne miejscowe prześwity są na czarnym mniej widoczne niż na srebrnym. Malowałem za ostatnim razem 3 warstwy tej farby o której Hantkus pisał, po 2 sezonach rdza wyłazi tylko tam, gdzie się felga z tarczą styka.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

21 lis 2013, 12:09

Mój kolega który kiedyś szukał emiksa w końcu kupił Mr2 '00 i po sezonie latania i dolewania oleju silnik klinkł. Robi teraz ten motur(okazało się że poszła panewka 1 cylindra) ale zastanawia się czy powodem tej awarii nie była pompa oleju...i tera czy jest sens regenerować tą starą, czy pewniej szukać nowej(ale nie chińskiego zamiennika)?
Wiem że inne auto ale na forum emr2 niestety sensem nie wieje :lol:
Rules are made to be broken
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

21 lis 2013, 21:25

Pytanko:
czy u was też podczas jazdy po nierównej drodze mocno drży tylna szyba, czy może mam zbyt słabo naciągnięty dach?
gefcio
Posty: 27
Rejestracja: 01 kwie 2011, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów

21 lis 2013, 22:15

Witam Panowie.

W wersji NA wczorajszego dnia stalo się coś z miatką, mianowicie jakbym stracił panowanie nad kontrolą auta, czuć jakby auto pływało a nie jechało po drodze, stało się niestabilne, najbardziej można to odczuć na zakrętach i w momencie hamowania. Na początku myślałem, że to coś z zawieszeniem bądź układem kierowniczym, ale auto też straciło na mocy. Proszę pomóżcie, bo jestem za granicą i skierowanie się do fachowca w tej chwili jest niemożliwe.

Z góry dzięki serdeczne,

Pozdrawiam
Krzysiek
Marcinos
Posty: 318
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

21 lis 2013, 22:36

Mam takie pytanie, bo w sumie nigdy tego nie robiłem.

Moja zielona niestety zaraz pójdzie w garaż :cry: :cry: i zapadnie w sen zimowy. Samochód nie będzie stał u mnie w domu więc naprawdę będzie spać.
I teraz moje pytanie. Czy do takiego zimowania trzeba samochód jakoś specjalnie przygotować?
Oczywiście wpadne raz na jakiś czas aby ją obudzić ale to tyle :)
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

23 lis 2013, 12:22

Ma ktoś pomysł jak wyciągnąć zawleczkę z nakrętki koronowej w przypadku gdy jakiś patałach wciągnął ją tak że ucho wlazło praktycznie do wnętrza śruby? Tj. nie ma sposobu żeby je jakoś zaczepić...
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

23 lis 2013, 12:24

rozwiercić, zawleczki są z miękkiego materiału, ew przebić
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

23 lis 2013, 12:26

Ciężki dostęp jest. Nie chcę też zwrotnicy i wahacza wyjmować. No ale chyba faktycznie rozwiercić będę musiał albo jakoś wyciąć śrubokrętem i młotkiem byle się nakrętka odkręciła... potem reszta może iść w cholerę bo śruba z otworem będzie nowa.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2013, 12:28 przez Krzywy, łącznie zmieniany 1 raz.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

23 lis 2013, 12:27

piotr-gka pisze:ew przebić


Tylko i wyłącznie, średnio raz na miesiąc mam taki psikus. Mały pobijak się przyda do tego, lub coś w podobie, byle z twardego materiału.
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

23 lis 2013, 12:31

gefcio pisze:Witam Panowie.

W wersji NA wczorajszego dnia stalo się coś z miatką, mianowicie jakbym stracił panowanie nad kontrolą auta, czuć jakby auto pływało a nie jechało po drodze, stało się niestabilne, najbardziej można to odczuć na zakrętach i w momencie hamowania. Na początku myślałem, że to coś z zawieszeniem bądź układem kierowniczym, ale auto też straciło na mocy. Proszę pomóżcie, bo jestem za granicą i skierowanie się do fachowca w tej chwili jest niemożliwe.

Z góry dzięki serdeczne,

Pozdrawiam
Krzysiek


Może łączniki stabilizatora bądź sam stabilizator się odkręcił? Najlepiej zajrzyj pod auto i posprawdzaj wszystkie śrubki od zawieszenia.
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
chopinpianista
Posty: 60
Rejestracja: 12 lis 2012, 9:51
Lokalizacja: Warszawa

23 lis 2013, 13:31

Marcinos pisze:Mam takie pytanie, bo w sumie nigdy tego nie robiłem.

Moja zielona niestety zaraz pójdzie w garaż :cry: :cry: i zapadnie w sen zimowy. Samochód nie będzie stał u mnie w domu więc naprawdę będzie spać.
I teraz moje pytanie. Czy do takiego zimowania trzeba samochód jakoś specjalnie przygotować?
Oczywiście wpadne raz na jakiś czas aby ją obudzić ale to tyle :)




Ja jestem zdania, że nie warto budzić w czasie zimy, tym bardziej jak garaż nie jest ogrzewany. Jeżeli w garażu nie ma ekstremalnej wilgoci to nic się nie stanie z silnikiem. Wyjmij akumulator i uśpij. Przed pierwszym letnim odpaleniem, spuść olej zalej świeżym, wymień filtry i obudź :) Dodatkowo możesz umyć podwozie. Nadwozie zabezpiecz woskiem. Ja tak robię co roku.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

23 lis 2013, 13:38

Ja jutro jadę do garażu gdzie stoi MX i też będę ogarniać na zimę.

Dodatkowo postawię na zastępczych kołach (jak bym nie załatwił to by staneła na koziołkach).
Przesmaruję wszystkie uszczelki i naleję trochę zimowego płynu do sprysków.
Oprócz tego w ciągu zimy będę robić kilka rzeczy przy niej, więc wymontuje fotele, tapicerki bagażnika i ściągnę zderzaki.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

23 lis 2013, 14:55

DEXTER pisze:Oprócz tego w ciągu zimy będę robić kilka rzeczy przy niej, więc wymontuje fotele, tapicerki bagażnika i ściągnę zderzaki.


Co planujesz fajnego że wyjmujesz tapicery z bajgla?
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

23 lis 2013, 15:27

Ponawiam moje PYTANIE:
"Mój kolega który kiedyś szukał emiksa w końcu kupił Mr2 '00 i po sezonie latania i dolewania oleju silnik klinkł. Robi teraz ten motur(okazało się że poszła panewka 1 cylindra) ale zastanawia się czy powodem tej awarii nie była pompa oleju...i tera czy jest sens regenerować tą starą, czy pewniej szukać nowej(ale nie chińskiego zamiennika)?
Wiem że inne auto ale na forum emr2 niestety sensem nie wieje"

Ktoś obeznany się wypowie?
Rules are made to be broken
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

23 lis 2013, 15:33

Kurak nic specjalnego, ale wypadałoby w końcu podłączyć centralny do bagażnika.

Hantkus, obeznany nie jestem, ale skąd podejrzenia akurat na pompę? Było mierzone ciśnienie? Jest już wyjęta i obadana? Czy to ot tak rzucona diagnoza.
MR forum ma, ale z tego co widzę to mały tam ruch :P
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

23 lis 2013, 15:39

Podejrzenie stąd że w emrkach pada panewka ostatniego gara a tu poszła pierwszego więc nie jest to zwyczajowa przypadłość dla tego motoru. A zastanawia sie czy ja naprawiać lub wymienić bo skoro ma silnik na zewnątrz to lepiej ogarnąć go kompleksowo niż za pół roku znowu wyciągać...
Rules are made to be broken
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

24 lis 2013, 20:14

http://allegro.pl/mazda-oryginalne-dywaniki-mx5-mx-5-i3676544302.html
Czy takie coś będzie pasować do NA?

Albo czy ktoś zna tańszą alternatywę? Bo na zimę nie chcę welurowych ani gołej wykładziny żeby się bagno nie robiło. Lepiej niech sobie woda odparowuje z gumy.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

24 lis 2013, 20:41

powinny :]
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Pirat
Donator
Donator
Posty: 1224
Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

24 lis 2013, 20:41

Pasują do NA, mam takie od zeszłego roku, kupione w ASO za 92 zł :D.
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

25 lis 2013, 10:14

Czy ktos wie czy odboje amortyzatorow sa takie same w nb jak w na?
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

25 lis 2013, 11:10

NBFL - nie daje odczytu afr przez OBDII w torque - wszystkie inne parametry działają, kontrolka engine nie pali sie....błędów nie znajduje ...czy padnięta sonda nie powinna wywalic błędów jeśli to ona winna jest oczywiście ?
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

25 lis 2013, 11:42

arturo_tiburon pisze:NBFL - nie daje odczytu afr przez OBDII w torque - wszystkie inne parametry działają,

Powinieneś mieć gdzieś odczyt w parametrach napięcia sygnału sondy, to będzie w woltach a nie w AFR. Sprawdź też czy wartości korekt paliwowych się zmieniają.
arturo_tiburon pisze:czy padnięta sonda nie powinna wywalic błędów jeśli to ona winna jest oczywiście ?

Powinna. Zarówno przy padniętym grzejniku jak i elemencie pomiarowym. Wystarczy nawet rozpiąć wtyczkę sondy, maksymalnie po paru minutach pojawią się błędy.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

25 lis 2013, 13:19

misiekrk pisze:Czy ktos wie czy odboje amortyzatorow sa takie same w nb jak w na?


Nie. Inna konstrukcja amora (górne mocowanie) i inne odboje.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

25 lis 2013, 13:55

gefcio pisze:Witam Panowie.

W wersji NA wczorajszego dnia stalo się coś z miatką, mianowicie jakbym stracił panowanie nad kontrolą auta, czuć jakby auto pływało a nie jechało po drodze, stało się niestabilne, najbardziej można to odczuć na zakrętach i w momencie hamowania. Na początku myślałem, że to coś z zawieszeniem bądź układem kierowniczym, ale auto też straciło na mocy. Proszę pomóżcie, bo jestem za granicą i skierowanie się do fachowca w tej chwili jest niemożliwe.

Z góry dzięki serdeczne,

Pozdrawiam
Krzysiek


nie telepie Ci autem, silnikiem? moze Ci sie poduszki odkręciły albo śruby pościły? kiedy Cie bedzie mozna w Rzeszowie zobaczyć?
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

25 lis 2013, 16:04

majkel - dzięki - dam znać jak pokazuje odczyt wartości....edit - dziąłają wskazania napięcia na sondzie pięknie tylko dlaczego nie pokazuje AFR na tej podstawie? hmmm
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

26 lis 2013, 9:26

Jakie polecacie wycieraczki ? Listwowe czy starego typu ? jakiej firmy jakiś konkretny model?

Muszę zmienić bo moje zostawiają już okropne smugi.

Ważny aspekt to dobry stosuenk ceny/jakość. Nie chce płacić za wycieraczki 150 zł, chyba, że ktoś dobrze uzasadni :)
ODPOWIEDZ