porady odnośnie wersji NC - na co zwracać uwagę ?

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

SurfBoy23
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2013, 10:45
Lokalizacja: Wrocław

04 sie 2013, 16:23

Witam,
nie miałem jeszcze przyjemności z wersją NC, a w przyszłym tygodniu będę oglądać pierwszą. Dlatego też zdecydowałem się zwrócić po poradę do ludzi "w temacie". Chciałem zapytać:
- czy NC ma jakieś swoje elementy lub miejsca nefralgiczne, na które należy zwrócić uwagę ?
- na co zwracać uwagę oglądając wersję NC ?
- czy w NC nadal są bolączką "choroby wieku dziecięcego wersji NA" (nadkola/odpływy/progi) ?

Nie jestem ani mechanikiem, ani auto-rozbieraczem / auto-składaczem, więc jeśli mógłbym prosić o "cywilną" terminologię w odpowiedziach, byłbym wdzięczny :)

Z góry serdeczne dzięki za poinstruowanie jelenia :)
"to do is to be" - Nietzsche
"to be is to do" - Kant
"do be do be do" - Scooby Doo
:)
Awatar użytkownika
skuri
Posty: 404
Rejestracja: 03 lip 2012, 20:39
Lokalizacja: Gdańsk

05 sie 2013, 18:53

1. Cena. Te w okolicach 30tyś bym odpuścił. Ostatnio dużo <świeżo sprowadzonych>. Sporo wer. USA przerobionych na UE. Najlepiej to wiadać po zderzaku UE a błotniakch USA(nie mają kierunków). Jeśli znajdziesz ładny USA koniecnzie pytaj o VIN.
2. Pierwsze 1.8 miały problem z konsumpcją oleju.
3. Dach vinylowy lubi pękać od środka przy <prowadnicach> na wysokości rogu szyb w drzwiach. Materiałowy tego problem nie ma.
4. W pierwszych rocznikach PRHT przed liftem był problem z konstrukcją dachu. Wadliwa eleketryka.
5. Klocki hamulcowe szybko idą nawet OEM.
6. Korodują felgi od wewnątrz.
7. Aku wytrzymuje 5-6 lat.
8. Korozji raczej nie uświadczysz chyba że na elementach typu wachacz, tłumik, amortyzatory. Nic niepokojącego.
9. W przed liftach czasem jest problem ze zwijaniem pasów bezpieczeństwa. Podobno pomaga wymiana <uszy> prowadnicy pasa na FL Czasem skrzypi plastik na wysokości klamry otwierania dachu, szczególnie na twardym zawiasie.
10. Plastiki w kabinie bardzo łatwo się rysują.

Ogólnie ciężko znaleźć jakieś notoryczne usterki mechaniczne. Większość NC ma raczej (jeszcze) nieduże przebiegi więc cieżko coś wyrokować. A tak poza tym odżałuj 250-300zł na wizytę w ASO I będziesz miał problem z głowy :wink:
SurfBoy23
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2013, 10:45
Lokalizacja: Wrocław

05 sie 2013, 19:12

skuri,
wielkie dzięki za odpowiedź, a co więcej konkretną odpowiedź (a nie odesłanie do dr google)

ad 1:
czym miałyby się objawiać przeróbki z US na UE ?
("potrzeba" z reguły przerobić jedynie kolory migaczy i ewentualnie okienko na rejestrację tylną - ale niekoniecznie, bo tu można się obsłużyć kwadratową polską rejestracją)
Zerknij proszę na to i powiedz, co o tym myślisz (na tyle, na ile widzisz):
http://tablica.pl/oferta/mazda-mx-5-bose-alu-18-piekna-cabio-CID5-ID33O0d.html#db0c9c97e6
(odnośnie np wspomnianych przez Ciebie kierunków na błotnikach: tutaj migacze na błotnikach(przednich) są - czy o to chodziło ?)
- od razu powiem, że nie rajcują mnie kółka "osiemnastki" ani terminologia tyou "kozak" tylko rocznik i przebieg.

co do wizyty w serwisie na oględziny - tak zamierzeam (w RBS na Buraczanej we Wrocławiu albo w Japan Tech na Karkonoskiej (jako II opcja, jeśli w RBS nie da się umówić na dany termin) - jakby to ocenili wrocławscy wy-miata-cze ?)

P.S.
sorry za laicyzm, ale chyba nikt z nas ani nie urodził się mechanikiem od miat, ani też niekoniecznie musiał takowym być, żeby do tego forum dołączyć. Jakby wszyscy wszystko wiedzieli, to by było nudno - nie byłoby o czym gadać ;-)
"to do is to be" - Nietzsche
"to be is to do" - Kant
"do be do be do" - Scooby Doo
:)
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

05 sie 2013, 21:09

SurfBoy23 pisze:("potrzeba" z reguły przerobić jedynie kolory migaczy i ewentualnie okienko na rejestrację tylną - ale niekoniecznie, bo tu można się obsłużyć kwadratową polską rejestracją)

spróbuję po kolei :)
1. to z ogłoszenia to raczej wersja europejska, choć zdjęcie wnętrza dałoby dodatkowy argument w postaci zegarów (USDM ma licznik w milach), swoją drogą (tu pytanie do kogoś bardziej ogarniętego), czy w USA były wersje 1,8 czy wzorem wcześniejszych generacji w Stanach lecą tylko większe silniki?
2. w USDM brakuje kierunków bocznych (w błotnikach) ale są światła pozycyjne boczne w przednim zderzaku (pomarańczowe) i czerwone odblaski w tylnym zderzaku
3. można więc podpiąć kierunki pod boczne pozycje z przodu, żeby nie wiercić dziur w błotnikach (albo zostawić jak jest - może się nikt nie przyczepi ;) )
4. innych świateł nie trzeba przerabiać - NC (i fl chyba też) ma z przodu normalne światła pozycyjne (a nie świecące się na stałe kierunki), zaś z tyłu kierunkowskazy migają na pomarańczowo, a nie na czerwono
5. blenda pod tablicę jest taka sama (lub bardzo podobna) jak w wersji EU więc nie trzeba jej zmieniać i wchodzi długa tablica

obejrzyj sobie autka w temacie moim, Zoharka albo Dżuniora to zobaczysz czym się różnią od wersji EU
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

05 sie 2013, 22:00

Uzupełniając:
Ad1. W USA była dostępna wyłącznie odmiana 2.0.
Ad2. IMO nie jest to żaden problem. Nie wiem jak obecnie, ale jeszcze kilka lat temu kierunkowskazy boczne nie były obowiązkowe we wszystkich krajach europejskich, więc od czasu masowego importu zza Odry Policja przymyka na ich brak oko.
Ad5. Blenda jest identyczna.

Właściwie jedyne różnice wizualne tkwią w liczniku, braku światła przeciwmgielnego (auta z USA mają ładniejszą doopkę :mrgreen: ) i wspomnianych już dodatkowych światłach/odblaskach w zderzakach.
No, może poza tym, że auta z USA mają zwykle ciekawsze zestawienia kolorystyczne (nadwozie/dach/wnętrze). :turla:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
skuri
Posty: 404
Rejestracja: 03 lip 2012, 20:39
Lokalizacja: Gdańsk

05 sie 2013, 22:15

[quote="SurfBoy23"]skuri,
wielkie dzięki za odpowiedź, a co więcej konkretną odpowiedź (a nie odesłanie do dr google)

ad 1:
czym miałyby się objawiać przeróbki z US na UE ?


Tym że większość aut (nie wszystkie) z USA są po ciężkich przygodach. Total Loss title. Po powodzi, szkodzie całkowitej itp. Jako że trudno o np.zderzaki USA to <naprawiacze> montują UE do błotników USA. W skrócie. Wejdz na stronę mobile.de I zobacz po ile chodzą NC rocznik/przebieg dolicz do tego koszt sprowadzenia I wyjdzie Ci REALNA kwota. :wink:, nie wspominam o zarobku importera.

Na USA szło tylko 2.0. Zarówno manual 5/6 jak I powershift
SurfBoy23
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2013, 10:45
Lokalizacja: Wrocław

06 sie 2013, 3:58

dzięki Panowie za podpowiedzi.
znam temat sprowadzania "złomu" z US. I prostą matematykę porównawczo-cenową przerabiałem już nie raz, żeby sobie jakieś zdanie wyrobić.
Jeśli o mnie chodzi i znajomość miaty, to możnaby powiedzieć, że "problem polega na tym", że ja jeśli coś wiem o miatach, to właśnie raczej o US, a o europejskich nie mam zielonego pojęcia.
I niestety, ale zgadza się kwestia mocniejszych silników i "ciekawszego zestawienia outdoor/indoor" (że o wyposażeniu to już w ogóle nie wspomnę) - czytaj: traktowanie Europy jako zaścianka w zestawieniu z US. I w miacie to jeszcze nic - co dopiero w innych autach, których modele nominalnie widnieją zarówno w europejskim jak i w US portfolio ... Natomiast chyba w końcu połapali się producenci, że nie tędy droga i że sprytny pozostawiony w tyle europejczyk raczej sprowadzi sobie auto z US z lepszym wyposażeniem w lepszej cenie, niż kupi w Europie droższe i słabsze - pewnie jeden czy drugi słupkolog w centrali jednego czy drugiego producenta dostrzegł w końcu pewną zależność między słupkami US i EU - bo od gdzieś tak połowy pierwszej dekady 2k można zauważyć pewną wyraźną tendencję zbiorową silniejszego doposażania standardowego "w opcje" aut na Europe, zwłaszcza tą niezachodnią ...
ale to już inny temat - nie zbaczajmy z trasy

Póki co skupiam się na tym, co w tej NC oglądać i na co zwracać uwagę - albo też o czym pamiętać, żeby panowie w serwisie na to zerknęli.
"to do is to be" - Nietzsche
"to be is to do" - Kant
"do be do be do" - Scooby Doo
:)
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

06 sie 2013, 6:51

Dżunior pisze:auta z USA mają ładniejszą doopkę :mrgreen:
:kciuk:

SurfBoy23 pisze:traktowanie Europy jako zaścianka w zestawieniu z US

biorąc pod uwagę, że USA to chyba główny rynek zbytu dla emixów to trudno się dziwić, poza tym mimo wszystko nie byłbym taki przekonany, że dobór kolorów podyktowany jest olewaniem Europy, jak znam życie to wynika on z "wielotenich badań na reprezentatywnej grupie klientów bla bla bla...". my jako nabywy aut z rynku wtórnego możemy sobie narzekać, a o polityce marki (choć może nie do końca na takim rynku jak PL) decyduje klient kupujący nowe auto... choć oczywiście mogę się mylić ;) sorry za :offtopic:

uzupełniając uzupełnienie dodam jeszcze, że największym nieszczęściem wersji US są ksenony, które zdaje się nie dość że są symetryczne, to w dodatku nie mają regulacji wysokości (albo u mnie nijak się jeszcze ona nie zamanifestowała) i brak im spryskiwaczy i tu widzę największe pole do narzekania podczas ewentualnej kontroli
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
mayones
Posty: 99
Rejestracja: 07 cze 2010, 21:32
Model: NC
Lokalizacja: Polska

06 sie 2013, 10:09

Hamburgery bardziej zwracają uwagę na wygląd niż walory wewnętrzno-praktyczne (poza automatem i tempomatem), tudzież osiągi auta, stąd więcej u nich ciekawych zestawień kolorystycznych, jednak nie zgodzę się, że Europa to zaścianek względem wyposażenia. Powiedziałbym, że wręcz odwrotnie bo u nas masz tak naprawdę dwie opcje do wyboru - uboższa 1.8 i praktycznie fullopcja 2.0. W US nie jest to takie oczywiste bo większość wyposażenia wybiera kupujący (silnik 2.0 jest jedyny bo i tak taka pojemność budzi tam nieufność...) :loser: .

Śmiem twierdzić, że spora część aut jest kupowana do celów bulwarowych a nie do codziennego wykorzystania - stąd samochód ma wyglądać i może to być kosztem innych bajerów typu skrzynia 6b, zawieszenie bilstein, szpera, dach z materiału, itp. Ważniejsza jest ładna skóra, maksymalny dostępny rozmiar felg (najlepiej w chromie) i piękny lakier. To się liczy bo i tak auto jest za małe do codziennej eksploatacji. U nas w EU ludzie są mimo wszystko większymi pragmatykami, nawet przy wyborze 2, 3 czy kolejnego samochodu.

To co wyżej przekłada się też na sposób jeżdżenia i traktowania aut w US - jeździ się bez spiny (poza centrami wielkich miast) i nerwów. Piszę to z własnej praktyki i obserwacji. Miły naród, szkoda tylko, że dał się zniewolić tak jak my teraz to robimy :bang:

Tak czy inaczej, czy kupisz zdrową miatkę z US czy z EU, nie będziesz żałował :cool:
SurfBoy23
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2013, 10:45
Lokalizacja: Wrocław

06 sie 2013, 12:34

artur, wiadomo, że niby są badania rynku na reprezentatywnych próbach itd itp , tylko że:
- najpierw ktoś musi zlecić ich przeprowadzenie i ktoś je przeprowadzić
- później przeanalizować wyniki - i tu pojawia się pole "do interpretacji" : jakie ktoś chce wnioski wyciągnąć, takie sobie wyciągnie
- następnie te wyniki muszą dotrzeć do osób podejmujących decyzje
- a ci decydujący (najczęściej naczelni słupkolodzy firmy) muszą mieć akurat humorek, żeby w ogóle wziąć to pod uwagę :) (a jak ktoś rozumuje wysokością słupka za swojej kadencji, a kadencję ma kilkuletnia, to bardzo często podejmuje decyzje chybione dla firmy w kontekście długoterminowej polityki)

mayones: zgadza się, natomiast co do wyposażenia nie chodziło mi o to, że na Europe są dwie wersje silnika a na US jedna - wtedy faktycznie byłoby odwrotnie. Chodziło mi o wyposażenie (poduchy i inne systemy bezpieczeństwa, A/C i wszystko co -no właśnie- w Europie jest najczęściej/czy było - jak pisałem w poprzedniej wiadomości, ale często i nadal jest - "wyposażeniem dodatkowym", a w US jest albo w standardzie, albo nie próbują zdzierać z Ciebie za to tyle, co w Europie), a w tym, zawsze i od zawsze Europa była traktowana drugoligowo. Inna kwestia to jakość wykańczania np wnętrza itd - bo w US za max 5 lat wymienisz furę, a w Europie, zwłaszcza niezachodniej, jeżdżą do zajechania. To się oczywiście zmienia - to co pisałem w poprzedniej wiadomości o doposażaniu aut na Europę, ale nadal powoli. Teraz to się nawet odwraca - w kryzysie jednym z pomysłów yankes'ów na oszczędności, oprócz robienia zakupów po drodze do domu zamiast jechania osobno, jest niekupowanie nowego auta co 3 lata =) - super bawią mnie takie (jak dla mnie oczywiste) porady ciocii Gieni emitowane w radiu "jak zaoszczędzić kilka $" - i słyszysz coś takiego: "zamiast jechać osobno po zakupy czy po dziecko do szkoły, jeśli masz sklep lub szkołę na trasie z pracy, odbierz dziecko/zrób zakupy po drodze z pracy" :ryjezesmiechu:

a kończąc off-topic:
gdzie ta klapa bagażnika w NC miała rdzewieć ?

[ Dodano: 06-08-2013, 15:28 ]
Panowie,
mam VIN
jak/którędy/gdzie ją sprawdzić po VIN'ie (jeśli nie w autoryzowanym serwisie) ?
(np fordy można na jednej czy drugiej stronie www sprawdzić)
"to do is to be" - Nietzsche
"to be is to do" - Kant
"do be do be do" - Scooby Doo
:)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

06 sie 2013, 14:52

artur pisze:gdzie ta klapa bagażnika w NC miała rdzewieć ?

Od spodu, kolo podswietlania tablicy rej. 80% NC tak ma wiec mysle, nie ma co sie tym przejmowac a uzyc tego po prostu jako argumentu do zbicia ceny ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Opos
Donator
Donator
Posty: 407
Rejestracja: 07 kwie 2013, 11:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Śląsk

06 sie 2013, 17:22

skuri
http://tablica.pl/oferta/...html#db0c9c97e6

Te same foty chodzą w innym ogłoszeniu, chyba z Wrocławia, głowy nie dam, ale trochę to dziwne, proponowałbym sporą ostrożność.
SurfBoy23
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2013, 10:45
Lokalizacja: Wrocław

06 sie 2013, 19:36

Opos,
wiem,
widziałem trzy oferty,
jedna na otomoto jako osoba prywatna z Wrocławia (najpierw 26990, później 25500)
jedna na otomoto jako komis w Jastrzębiej Górze (za 24900)
i najświeższe (albo odświeżone) na tablicy jako osoba prywatna z Jastrzębiej Góry (27300)

ten koleżka jest z Jastrzębiej Góry a we Wrocławiu pomieszkuje i gra w football.

Na zapytanie o treść ogłoszenia, iż zwróciła moją uwagę data pierwszej rejestracji w kraju 2009 z adnotacją w ogłoszeniu o jednym właścicielu w kraju, a pamiętam, że w rozmowie telefonicznej wspominał o zakupieniu tego auta tej wiosny ... i zapytanie czy auto jest bezwypadkowe, a jeśli nie, to co było i czy dysponuje dokumentacją fotograficzną, odpowiedział:
"Auto nie jest od pierwszego właściciela i auto było prawdopodobnie przytarte z prawej strony , "

[ Dodano: 07-08-2013, 20:34 ]
apropos:
czy ktoś orientuje się, jaka jest różnica między objętością bagażnika w NC z twardym a NC z miękkim dachem ?
Wiem, że NC ma więcej miejsca niż NB czy NA (czy to bagażnik czy kabina), ale nie wiem, jak mają się do siebie obie wersje NC (hard-top vs soft-top)
"to do is to be" - Nietzsche
"to be is to do" - Kant
"do be do be do" - Scooby Doo
:)
SurfBoy23
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2013, 10:45
Lokalizacja: Wrocław

16 sie 2013, 4:13

Panowie wy-miata-cze NC:
a takie pytanie:
czy do egzemplarza miaty NC, który orginalnie jest z miękkim dachem, da się zamontować rozkładany twardy dach ?
Pytam, bo widziałem twarde rozkładane dachy do NC chodzące za mniej niż 3k pln i zastanawiałem się, czy nie lepiej po prostu kupić NC z miękkim dachem, po czym dokupić do niej składanego hard-topa ? - o ile to tak można/da się wmontować twardy skłądany w miejsce miękkiego składanego .... no i właśnie: da sie ?
"to do is to be" - Nietzsche
"to be is to do" - Kant
"do be do be do" - Scooby Doo
:)
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

16 sie 2013, 6:25

Wydaje mi się, że nie, ale głowy urwać nie dam. Chyba szkoda prądu...
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

16 sie 2013, 7:51

Spojrz w serwisowke bo mocno mi sie wydaje, ze roznia sie takze tylna klapą , blotnikami i pasem za klapą plus pierdolki w stylu panel w kokpicie z przyciskiem do otwierania dachu;). Zapewne wiazka nie ma wyjscia na prht. Na 95% musialbys miec komputer, ktory bedzie hybryda twojego wyposazenia + prht.
Moze to byc mega droga zabawa a juz napewno nieoplacalna.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
SurfBoy23
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2013, 10:45
Lokalizacja: Wrocław

16 sie 2013, 14:33

dzięki za porady.
a tymczasem mi przyszedł do głowy jeszcze taki prosty sposób na wyjaśnienie tej kwestii - jak będę w poniedziałek w serwisie (u dealer'a), to zapytam, co na to przeszkoleni mazdowi serwisanci :)

deska rozdzielcza i te pierdoły są niemal na 100% te same - to tylko kwestia miejsca na przyciski, które i tak jest, i albo są wycięcia i wstawione przyciski albo "ślepe miejsce" (analogicznie jest z przyciskami do podgrzewanych foteli).
Pytanie naczelne dotyczy w zasadzie elektryki (plus mogą być jeszcze inne pierdoły rzecz jasna):
a) czy wiązka elektryczna jest pociągnięta (może nawet być, tylko nie być podpięta - znowu: kwestia kosztów produkcji - taniej jest klepać i kłaść jeden niż dwa rodzaje okablowania i co najwyżej w niektórych egzemplarzach co którejś końcówki nie podpinać)
b) czy elektryka w wersji z miękkim dachem jest tak rozwiązana, że bilans elektryczny by się zapinał po podpięciu kolejnego obciążenia, jakim niewątpliwie jest twardy zamykany
- ale nie ma co gdybać, wystarczy to po prostu sprawdzić.
A zatem: off to the dealership ;-)
"to do is to be" - Nietzsche
"to be is to do" - Kant
"do be do be do" - Scooby Doo
:)
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

16 sie 2013, 21:23

Szczerze się zdziwię jeśli się czegokolwiek u dealera dowiesz, ale powodzenia
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
michan
Donator
Donator
Posty: 683
Rejestracja: 10 lip 2012, 19:43
Lokalizacja: Marki

16 sie 2013, 21:44

+pare zmian w ramce.
SurfBoy23
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2013, 10:45
Lokalizacja: Wrocław

18 sie 2013, 3:29

artur, okaże się za kilka dni, czy się czegoś sensownego dowiedziałem ;-)
"to do is to be" - Nietzsche
"to be is to do" - Kant
"do be do be do" - Scooby Doo
:)
ODPOWIEDZ