uszczelniacz między skrzynią a wałem.
troszke sie poci w tych okolicach.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Ja_Misiek!
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Milanówek
mam taki problem. dzisiaj przy zmianie oleju zauwazyłem, ze połączenie skrzyni z wałem jest troche zapocone. nie zauwazyłem zeby to jakos mocno ciekło, nie mam plamy oleju w garażu, ani nawet kropelki na podłodze. Wytarłem to i za pare dni znowu wjade na kanał zeby zobaczyc co sie dalej dzieje.
Pytanie takie moje, czy to normalne ze tam troche oleju się gromadzi ? zapewne nie.
jak sie skontaktowałem z mechanikiem to powiedział, ze tam jest taki uszczelniacz który przez mrozy mógł troche puścić. Powiedział tez, ze zeby to wymienic to trzeba wyjmowac skrzynie i koszt takiej operacji łącznie z uszczelniaczem to około 350-400 złotych.
czekac i kontrolowac co jakis czas jak to wyglada czy dmuchac na zimne i wymieniac od razu ?
Pytanie takie moje, czy to normalne ze tam troche oleju się gromadzi ? zapewne nie.
jak sie skontaktowałem z mechanikiem to powiedział, ze tam jest taki uszczelniacz który przez mrozy mógł troche puścić. Powiedział tez, ze zeby to wymienic to trzeba wyjmowac skrzynie i koszt takiej operacji łącznie z uszczelniaczem to około 350-400 złotych.
czekac i kontrolowac co jakis czas jak to wyglada czy dmuchac na zimne i wymieniac od razu ?
ja_misiek! pisze:mam taki problem. dzisiaj przy zmianie oleju zauwazyłem, ze połączenie skrzyni z wałem jest troche zapocone. nie zauwazyłem zeby to jakos mocno ciekło, nie mam plamy oleju w garażu, ani nawet kropelki na podłodze. Wytarłem to i za pare dni znowu wjade na kanał zeby zobaczyc co sie dalej dzieje.
Pytanie takie moje, czy to normalne ze tam troche oleju się gromadzi ? zapewne nie.
jak sie skontaktowałem z mechanikiem to powiedział, ze tam jest taki uszczelniacz który przez mrozy mógł troche puścić. Powiedział tez, ze zeby to wymienic to trzeba wyjmowac skrzynie i koszt takiej operacji łącznie z uszczelniaczem to około 350-400 złotych.
czekac i kontrolowac co jakis czas jak to wyglada czy dmuchac na zimne i wymieniac od razu ?
lecieć może z uszczelniacza od strony silnika (sam uszczelniacz w ASO ok. 120PLN) lub od strony skrzyni - ale tu chyba rzadziej.
To że nie widać plam to tylko oznaka że olej zatrzymuje się w przestrzeni pomiędzy sprzęgłem a skrzynią - efekt końcowy może być taki że olej zachlapie sprzęgło....
Aby wymienić uszczelniacz od strony silnika trzeba zdjąć skrzynię, sprzęgło, docisk i zamach....
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
irakleo pisze:U mnie było to samo....wymieniłem uszczelniacz (kosztował trochę sporo w ASO).
ps. Jaro - tu mowa o drugim końcu skrzyni...połączenie wał/skrzynia
rzeczywista
ale sam uszczelniacz i tak kosztuje koło 100PLN
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
- Ja_Misiek!
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Milanówek
widze, ze zdania podzielone.
zauważyłem jeszcze, ze jest tam taki otwor, mała dziurka, która słuzy chyba odprowadzeniu nadwyzki oleju. jak włożyłem tam zapałke to wyjąłem brudną w oleju, a tak chyba być nie powinno. tak jak powiedział Jaro, boje sie ze moze zachlapac sie sprzeglo.
nie wygląda to zle, po prostu jest troche zaolejone. z tego co widze to koszt całej operacji wyniesie mnie koło 500. średnio fajna perspektywa.
zauważyłem jeszcze, ze jest tam taki otwor, mała dziurka, która słuzy chyba odprowadzeniu nadwyzki oleju. jak włożyłem tam zapałke to wyjąłem brudną w oleju, a tak chyba być nie powinno. tak jak powiedział Jaro, boje sie ze moze zachlapac sie sprzeglo.
nie wygląda to zle, po prostu jest troche zaolejone. z tego co widze to koszt całej operacji wyniesie mnie koło 500. średnio fajna perspektywa.
Już się pogubiłem i sam nie wiem o jakim uszczelniaczu mowa !
Uszczelniacz wał/skrzynia - wystarczy zdjąć wał i wymienić uszczelniacz...robiłem to leżąc pod autem w garażu i operacja trwa max. godzinę
Uszczelniacz po skrzyni przy sprzęgle to groszowa sprawa, ale trzeba zrzucić skrzynię z auta i to trochę pracy - 3-4 godz. Wymagany podnośnik albo kanał.
Uszczelniacz wał/skrzynia - wystarczy zdjąć wał i wymienić uszczelniacz...robiłem to leżąc pod autem w garażu i operacja trwa max. godzinę
Uszczelniacz po skrzyni przy sprzęgle to groszowa sprawa, ale trzeba zrzucić skrzynię z auta i to trochę pracy - 3-4 godz. Wymagany podnośnik albo kanał.
- Ja_Misiek!
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Milanówek
ekspertem nie jestem, ale to chyba usczelniacz skrzynia wał. konczy sie skrzynia i zaczyna wał. w miejscu połączenia jest troche oleju. irakleo, czyli nie trzeba demontowac skrzyni ?
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5473
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Mayk pisze:Nie trzeba
Dobrze mówia, 15 minut roboty. Wystarczy zdjać sam wał (odkrecasz od strony dyfra i wyjmujesz ze skrzyni - oznacz biala kreska na laczeniu dyfer-wal abys przy zakladaniu trafil w te same otwory).
Za kazdym razem gdy wyciagalem wal wymienialem uszczelniacz - mozesz go dobrac w firmach sprzedajacych uszczelnienia techniczne/łożyska itp. koszt jakies 25 zł.
- Ja_Misiek!
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Milanówek
dokładnie tak, to to miejsce.
teraz z serii troche głupich pytan (chociaz podobno glupich pytan nie ma ), czy jak odkrece wał to nic mi tam nie wycieknie olej czy cos takiego ?
w sensie czy wyglada to tak, ze odkrecam, wyjmuje stary uszczelniacz, zakładam nowy i przykrecam.. ?
nie jestem jakims turbo mechanikiem, uprzedzałem ze pytanie jest głupie. Proszę o wyrozumiałość..
teraz z serii troche głupich pytan (chociaz podobno glupich pytan nie ma ), czy jak odkrece wał to nic mi tam nie wycieknie olej czy cos takiego ?
w sensie czy wyglada to tak, ze odkrecam, wyjmuje stary uszczelniacz, zakładam nowy i przykrecam.. ?
nie jestem jakims turbo mechanikiem, uprzedzałem ze pytanie jest głupie. Proszę o wyrozumiałość..
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5473
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Niminum pisze:Czy mowa o tym miejscu?
[url=http://lh3.ggpht.com/_NyPiuE9KRnk/S3rxezp9MHI/AAAAAAAAAOw/8s0dEgF4C0Y/s720/mazda9%20%281%20of%201%29.jpg]Obrazek[/url]
Bo jak widać na obrazku, też mi coś tam cieknie.
ja_misiek! pisze:dokładnie tak, to to miejsce.
ja_misiek! pisze:ze połączenie skrzyni z wałem
Oj misiek, gdzie ty tu widzisz wał zdecyduj sie o ktora strone chodzi bo piszac "wał "domyslnie chodzi o wał napędowy laczacy dyfer ze skrzynia.
Niminum masz wyciek z uszczelniacza wału korbowego- skrzynia, sprzeglo i kolo zamochowe muszą zostac zdjete.
- Ja_Misiek!
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Milanówek
Fiveopac pisze:Oj misiek, gdzie ty tu widzisz wał zdecyduj sie o ktora strone chodzi bo piszac "wał "domyslnie chodzi o wał napędowy laczacy dyfer ze skrzynia.
hmm. jakby to powiedziec. mi to wygląda jak na to patrze na połączenie skrzyni biegow z wałem. w sensie ze konczy sie skrzynia i przechodzi to w wał. miejsce które jest sfotografowane to chyba to, bo tam konczy sie skrzynia biegow. a przynajmniej tak mi sie wydaje. wieczorem zrobie zdjecie poglądowe od dołu i zaznacze miejsce o ktore mi chodzi, ale wydaje mi sie ze jest to to samo miejsce co na fotografii kolegi.
myle sie ?
- Ja_Misiek!
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Milanówek
no to miałko.
- Ja_Misiek!
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Milanówek
wow! wszystko krok po kroku.. dzieki serdeczne!
odkopuję, bo problem podobny... u mnie także pojawia się olej z tego otworu, ale w minimalnych ilościach.
to co widać na zdjęciu wyciekło po 1 dniu, z tym że auto od 4 miesięcy nie jeździło, a jakiś miesiąc temu odpalałem jedynie silnik, podczas czyszczenia układu chłodzenia...
skąd to ma cieknąć jak wał się nie kręci?
czy takie ilości oleju są akceptowalne, czy czeka mnie zrzucanie skrzyni? wątek Przemasiego przeczytałem i wcale mnie nie jara ta perspektywa :/
to co widać na zdjęciu wyciekło po 1 dniu, z tym że auto od 4 miesięcy nie jeździło, a jakiś miesiąc temu odpalałem jedynie silnik, podczas czyszczenia układu chłodzenia...
skąd to ma cieknąć jak wał się nie kręci?
czy takie ilości oleju są akceptowalne, czy czeka mnie zrzucanie skrzyni? wątek Przemasiego przeczytałem i wcale mnie nie jara ta perspektywa :/
wolan pisze:czy czeka mnie zrzucanie skrzyni?
Niestety...
Jednak zanim to zrobisz, sprawdź górną część skrzyni, czyli górny zbiorniczek na olej i tylną, górną część silnika, bo może gumy skrzyni lub inne uszczelki masz do wymiany i leje się z góry jakimś sposobem.
wolan pisze:skąd to ma cieknąć jak wał się nie kręci?
Z dzwona, w którym jest tego oleju już nazbierane.
przemasi pisze:Niestety...
Niekoniecznie. To może być wyciek z tyłu głowicy. Uszczelka pod głowicą, pokrywa zaworów lub uszczelniacz czujnika położenia wałka. W każdym przypadku kiedy wyciek jest odpowiednio konkretny będzie płynęło w dzwon i wyciekało dołem. Zanim wyciągniesz skrzynię sprawdź wycieki, które widać gołym okiem.
wolan pisze:czy takie ilości oleju są akceptowalne
żadne nie są akceptowalne, silnik powinien być suchy jak pieprz To nie SR71 co jak nie leci, to cieknie
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
z mojego doświadczenia wynika, że bardzo często to co roku na uszczelniacz wału z tyłu, to tak naprawdę oring czujnika wałka położenia;) zacząłbym od niego... a uszczelniacz wału zrobił z sprzęgłem.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Korzystając z okazji chciałem zapytać czy uszczelniacze K&M Parts są coś warte czy raczej trzeba pakować się w OEM.Planuje wymienić komplet.
http://www.kmparts.pl/573.Uszcelniacz-walu-korbowego-tylni-NANBNBFL
http://www.kmparts.pl/573.Uszcelniacz-walu-korbowego-tylni-NANBNBFL
Może nie jest szybka ale za to dużo pali
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Cena niewiele niższa niż oryginału. Ewentualne ponowne dobieranie się do niego to koszmar - ja bym nie kombinował i udał się do ASO lub na mx5parts.co.uk
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
- Donator
- Posty: 1246
- Rejestracja: 21 maja 2012, 22:06
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Poznań
Też mam taki problem, tylko u mnie się "leje" dosłownie i widać że najprawdopodobniej od góry z tyłu silnika. Więc na początek kupiłem najtańszy uszczelniacz w ASO czyli od czujnika położenia wałka za który dałem 14,35zł Jutro oddaję do warsztatu i będą szukać gdzie to leci naprawdę.
była czerwona NA 1.6 -> II wice mistrz MMC West 2014 w klasie 1.6
Odświeżę temat bo zauważyłem, że uszczelniacz między skrzynią a wałem napędowym się poci.
Fiveopac, pisałeś:
"Za kazdym razem gdy wyciagalem wal wymienialem uszczelniacz - mozesz go dobrac w firmach sprzedajacych uszczelnienia techniczne/łożyska itp. koszt jakies 25 zł."
Czy możesz mi podać jakiś namiar na takie uszczelniacze? niestety nie mam żadnego wzornika a oryginał kosztuje ponad 120 zł.
Fiveopac, pisałeś:
"Za kazdym razem gdy wyciagalem wal wymienialem uszczelniacz - mozesz go dobrac w firmach sprzedajacych uszczelnienia techniczne/łożyska itp. koszt jakies 25 zł."
Czy możesz mi podać jakiś namiar na takie uszczelniacze? niestety nie mam żadnego wzornika a oryginał kosztuje ponad 120 zł.
www.climbrock.pl
-
- Donator
- Posty: 1246
- Rejestracja: 21 maja 2012, 22:06
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Poznań
pytanie kolegi pozostało bez odpowiedzi więc odświeżam, szczególnie że wymiana tego taniego uszczelniacza nie przyniosła efektu, tzn przyniosła bo tam jest sucho, ale ogólnie leje się gdzieś ze skrzyni/tył silnika??? next week idzie do wyjęcia skrzyni i szukania wycieku. Moje pytanie - jakie uszczelniacze wymienić przy tej okazji?
była czerwona NA 1.6 -> II wice mistrz MMC West 2014 w klasie 1.6