Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Potrzebuje porady w sprawie zacinającej się bocznej szyby kierowcy. Szyba otwiera sie bardzo powoli, jak ciepło to szybciej. W zależności od położenia zwalnia albo przyspiesza. Rozebrałem drzwi i w prowadnicach jest dość brudno, a smaru prawie nie ma, wiec wnioskuje że trzeba nasmarować. Teraz pytanie: jakiego smarowidła użyć? Jak wyczyścić prowadnice bez ich wyciągania? Może jednak jest inna przyczyna?
Mnie proponowali wazelinę, ale ponoć najlepsiejsze jest shin-etsu (u Hondziarzy można dostać i tubka starcza na całe życie). Do czyszczenia patyczki z watą i góra i dół i góra i dół...
hose44 pisze: Szyba otwiera sie bardzo powoli, jak ciepło to szybciej. W zależności od położenia zwalnia albo przyspiesza.
Zerknij sobie tutaj, na dole strony .
[url]http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=4942&start=120[/url]
Robiłem u siebie, może coś ci to pomoże.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3403
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Tak szukam, patrze po forum... jest tu ktoś kto do NA wrzucał fotele z NBFL?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
autopaga pisze:Ma ktoś schemat do tylnego światła przeciwmgielnego? Mam taki problem, że działa mi tylko jak przytrzymuję przycisk (przy włączonych mijania).
Brzmi jak problem między przyciskiem a przekaźnikiem.
-
- Donator
- Posty: 1246
- Rejestracja: 21 maja 2012, 22:06
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Poznań
witam wszystkich mądrzejszych ode mnie
Mam problem z tym czujnikiem, jak sądzę jest to czujnik od temp cieczy chłodzącej - proszę potwierdźcie! Wszystko działa, temp pokazuje się prawidłowo na zegarach, tylko u nasady sam czujnik jest cały luźny, tzn jak by sobie wisiał w zasadzie na samych kabelkach. Nie odkręcałem bo boje się ruszać Chciałbym go wymienić bo nigdy nie wiadomo kiedy się w końcu urwie i zacznie pokazywać jakieś cuda do kompa. Jest szansa w ogóle kupić takie coś?
Mam problem z tym czujnikiem, jak sądzę jest to czujnik od temp cieczy chłodzącej - proszę potwierdźcie! Wszystko działa, temp pokazuje się prawidłowo na zegarach, tylko u nasady sam czujnik jest cały luźny, tzn jak by sobie wisiał w zasadzie na samych kabelkach. Nie odkręcałem bo boje się ruszać Chciałbym go wymienić bo nigdy nie wiadomo kiedy się w końcu urwie i zacznie pokazywać jakieś cuda do kompa. Jest szansa w ogóle kupić takie coś?
- Załączniki
-
- Kopia czujnik termostatu.jpg (90.3 KiB) Przejrzano 854 razy
była czerwona NA 1.6 -> II wice mistrz MMC West 2014 w klasie 1.6
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Hookie pisze:Tak szukam, patrze po forum... jest tu ktoś kto do NA wrzucał fotele z NBFL?
vampirek
Zajmuje się też przeróbkami foteli - chyba ten temat z wyrzucaniem części gąbki wspomniany wyżej.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
matusz pisze:witam wszystkich mądrzejszych ode mnie
Mam problem z tym czujnikiem, jak sądzę jest to czujnik od temp cieczy chłodzącej - proszę potwierdźcie! Wszystko działa, temp pokazuje się prawidłowo na zegarach, tylko u nasady sam czujnik jest cały luźny, tzn jak by sobie wisiał w zasadzie na samych kabelkach. Nie odkręcałem bo boje się ruszać Chciałbym go wymienić bo nigdy nie wiadomo kiedy się w końcu urwie i zacznie pokazywać jakieś cuda do kompa. Jest szansa w ogóle kupić takie coś?
Zmartwię Cie , to jest czujnik od wiatraka a nie od deski , weź go odepnij to zobaczysz ze załączy sie wiatrak a na desce dalej masz temp. Czujnik się wykręca
Davey Dzieki o cos takiego mi chodzilo
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
Mazda MX-6 FS
autopaga pisze:Ma ktoś schemat do tylnego światła przeciwmgielnego? Mam taki problem, że działa mi tylko jak przytrzymuję przycisk (przy włączonych mijania).
masz podwojny wlacznik halogenow?
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
Speed,
gdzie jest drugi czujnik?
matusz, dopóki jest wkręcony w obudowę termostatu to się nie urwie Jeśli denerwuje Cię estetyka cienkiego kabla - można to zaizolować taśmą
Zmartwię Cie , to jest czujnik od wiatraka a nie od deski , weź go odepnij to zobaczysz ze załączy sie wiatrak a na desce dalej masz temp. Czujnik się wykręca
gdzie jest drugi czujnik?
matusz, dopóki jest wkręcony w obudowę termostatu to się nie urwie Jeśli denerwuje Cię estetyka cienkiego kabla - można to zaizolować taśmą
kapoost pisze:gdzie jest drugi czujnik?
Z tyłu silnika ale tam są 2 czujniki, jeden do komputera a drugi do zegara w desce.
[ Dodano: 16-02-2013, 13:24 ]
Speed pisze:weź go odepnij to zobaczysz ze załączy sie wiatrak
Jeszcze do masy trzeba zewrzeć.
Nawiazalem kontakt z czlowiekiem ktory w Stanach ma NA z CA18DET. Wsrod zdjec ktore mi wyslal, pojawilo sie to widoczne ponizej. Po co on to wspawal? Rozumiem ze cos chcal usztywnic, ale co, i w jakim kierunku? Czy wyeliminowuje to jakas bolaczke NA, czy Wszystkie miaty maja owy (jaki?) problem?
autopaga pisze:Ma ktoś schemat do tylnego światła przeciwmgielnego? Mam taki problem, że działa mi tylko jak przytrzymuję przycisk (przy włączonych mijania).
autopaga moze to ci pomoże;) u mnie pomogło;)
[url=http://obrazki.elektroda.pl/1467379000_1361037218.jpg][/url]
to musiałem wstawić po zamontowaniu podwójnego włącznika zamiast oryginalnego pojedynczego na tył...
pzdr
seteman pisze:to musiałem wstawić po zamontowaniu podwójnego włącznika zamiast oryginalnego pojedynczego na tył...
mozesz to rozwinac? nie kumam wszystkich oznaczen...
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
solt pisze:seteman pisze:to musiałem wstawić po zamontowaniu podwójnego włącznika zamiast oryginalnego pojedynczego na tył...
mozesz to rozwinac? nie kumam wszystkich oznaczen...
to robił mi mój elektryk w pracy... wg mnie bardzo kumaty gość. zamontował mi to po tym jak wywaliłem mechaniczy włącznik tylnego światla przeciwmgłowego i zamontowałem podówjny przód/tył. w podwójnym do załączania właśnie było potrzebne to ustrojstwo (przekaxnik).
pisz czego nie ogarniasz to w poniedzialek go spytam i ci napiszę...
Ostatnio zmieniony 21 lut 2013, 13:07 przez seteman, łącznie zmieniany 1 raz.
seteman,
mam taki przekaznik:
http://www.schrack.pl/sklep/przekaznik-pe-do-pcb-5a-1p-12v-dc-2-5mm-druk.html
kombinowalem jak kon pod gore i nie wiem jak go wmotac w ori wiazke haleogoenow i podwojny przelacznik. Na rysunku Twoim jest jakas diona i w ogole nie kumam gdzie i co. Jakby dalo rade taki schemacik wymodzic zeby byly kolorki kabelkow z wiazki, styki tego przekanzika i co tam jeszcze trzeba to bede zobowiazany. Bo juz mam chetke wywalim lampe i wstawic angola zeby miec podwojne cofanie
mam taki przekaznik:
http://www.schrack.pl/sklep/przekaznik-pe-do-pcb-5a-1p-12v-dc-2-5mm-druk.html
kombinowalem jak kon pod gore i nie wiem jak go wmotac w ori wiazke haleogoenow i podwojny przelacznik. Na rysunku Twoim jest jakas diona i w ogole nie kumam gdzie i co. Jakby dalo rade taki schemacik wymodzic zeby byly kolorki kabelkow z wiazki, styki tego przekanzika i co tam jeszcze trzeba to bede zobowiazany. Bo juz mam chetke wywalim lampe i wstawic angola zeby miec podwojne cofanie
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
tak jak widać na jednym z fot, takie rzeczy i nie tylko robi Ultra Racing któryś ze sklepów kiedyś sprowadzał te rzeczy do polski.
Kolega ze stanów mądrze pomyślał bo własnie przy cięższym przodzie po swapie dzięki temu buda mniej pracuje w zakrętach. Na pewno daje to więcej niz "patyk" nad silnikiem.
Ja bym pomyślał o zrobieniu tego we własnym zakresie, widać tego nie bedzie chyba ze będziesz dla lansu jeździł bez nadkoli
Kolega ze stanów mądrze pomyślał bo własnie przy cięższym przodzie po swapie dzięki temu buda mniej pracuje w zakrętach. Na pewno daje to więcej niz "patyk" nad silnikiem.
Ja bym pomyślał o zrobieniu tego we własnym zakresie, widać tego nie bedzie chyba ze będziesz dla lansu jeździł bez nadkoli
Jako, że czasami na ostro przejeżdżanych zakrętach moje auto ma czkawkę - gdzieś już opisywałem na forum i podejrzenie pada na powoli zbliżającą się do emerytury pompę paliwa (a może ktoś ma jakiś inny pomysł) to chciałbym się zapytać jaką pompę mam nabyć.
Używkę na allegro można kupić za 50zł-150zł, ale chyba jednak wolałbym nową. Np. w katalogu InterCarsu znalazłem, że do NB 1.8 pasuje pompa Delphi FE0429-12B1, wg. katalogu Delphi pompa ta pasuje, ale do NBfl 1.8 - wg. katalogu Mazdy z kolei pompy do NB i NBfl mają ten sam numer (są takie same). To jak to w końcu jest? Jak kupię tą pompę Delphi to będzie ok? Albo jej zamiennik czyli Boscha 0 580 453 456?
Dodam, że w katalogu InterCarsu pompa Boscha do MX-5 to F 000 TE1 709 tyle, że jej nigdzie online nie mogę znaleźć...
Przerabiał ktoś wymianę pompy paliwa w NB na zamiennik? A może po prostu lepiej kupić używkę OE?
[ Dodano: 17-02-2013, 17:16 ]
RPMotorsport sprzedaje takie usztywnienia firmy UltraRacing w PL
Edit: Sprzedawało
Używkę na allegro można kupić za 50zł-150zł, ale chyba jednak wolałbym nową. Np. w katalogu InterCarsu znalazłem, że do NB 1.8 pasuje pompa Delphi FE0429-12B1, wg. katalogu Delphi pompa ta pasuje, ale do NBfl 1.8 - wg. katalogu Mazdy z kolei pompy do NB i NBfl mają ten sam numer (są takie same). To jak to w końcu jest? Jak kupię tą pompę Delphi to będzie ok? Albo jej zamiennik czyli Boscha 0 580 453 456?
Dodam, że w katalogu InterCarsu pompa Boscha do MX-5 to F 000 TE1 709 tyle, że jej nigdzie online nie mogę znaleźć...
Przerabiał ktoś wymianę pompy paliwa w NB na zamiennik? A może po prostu lepiej kupić używkę OE?
[ Dodano: 17-02-2013, 17:16 ]
RS pisze:Chyba nikt w PL nie ma takich usztywnień?
RPMotorsport sprzedaje takie usztywnienia firmy UltraRacing w PL
Edit: Sprzedawało