[połączony] Problemy ze sprzęgłem i wysprzęglikiem...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
Dzieki za podpowiedz gdzie szukac. Przekazalem mechanikowi ktory akurat bral emixa na kanal i 2 czy 3h pozniej mialem samochod do odebrania. Koszt reperaturki z wymiana - 100 pln.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
ciupas pisze:Dzieki za podpowiedz gdzie szukac. Przekazalem mechanikowi ktory akurat bral emixa na kanal i 2 czy 3h pozniej mialem samochod do odebrania. Koszt reperaturki z wymiana - 100 pln.
Proszę bardzo. Polecam wymianę płynu raz na 2 lata. Koszt minimalny, a zmniejsza się prawdopodobieństwo kolejnych padów. Stary płyn z wiekiem zaczyna zbierać wodę przez co nie tylko zaczyna być miękki (woda wrze wcześniej niż płyn, a para jest ściśliwa). Dodatkowo woda niekorzystnie wpływa na przewody i elementy wysprzęglika oraz pompy. Wymieniając płyn pozbywamy się opiłków i zanieczyszczeń, a te najczęściej wpadają pod uszczelki wysprzęglika. Ot, cała filozofija.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
jako iz zamierzam zapodac wiosenny przeglad to i wymiane plynu zaordynuje. pozdrawiam
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Niestety u mnie to samo i wymiana płynu hydraulicznego sprzęgła nie pomogła
telepie drążkiem zmiany biegów przy ruszaniu i wibracje przenoszone są na karoserie (głownie na zimno, po starcie). Mogą być poduszki ale obawiam się że jednak sprzęgło, stąd moje pytanie ile jest punktów podparcia silnika i skrzyni? Zlokalizowałem 2 poduchy silnika a czy jest coś więcej lub pod skrzynią?

luket pisze:Na wolnych obrotach jak autko troche pojezdzi to sprzeglo popiskuje, wciskam pedal sprzegla piszczenie ustaje.
Mam to samo, przy czym u mnie bardziej świstem bym to nazwał, stawiam na łożysko

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
rafal pisze:czy moze mi ktos podpowiedziec gdzie w wawie lub okolicach kupie wysprzeglik do NA? oczywiscie nie pytam o ASO.... w inter carsie, hipol'u i japan carsie brak.moze byc tez reparaturka.
Dla pewności zapytaj w ASO, kiedyś chyba Tomas pisał że cena była zaskakująco
strawna...
Ja wymieniałem. Kupiłem od mazdy 323 z tego wysprzęglika wyciągnąłem uszczelki i zamieniłem ze starymi z mojej mazdy. Są identyczne. Polecam takie rozwiązanie. uszczelki identyczne a koszt wysprzęglika do 323 to niecałe 60zł.
I to są właśnie najcenniejsze informacje
Może by tak założyć bank takich wiadomości

Może by tak założyć bank takich wiadomości

516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
Poszukaj na stronie motula, chociaż ostatnio ją chyba pozmieniali. W katalogu na ich stronie było podane jaki olej silnikowy jest polecany i ile wlewać. To samo odnośnie płynu chłodniczego, płynu hamulcowego itd. Nie wiem czy robią płyn do sprzęgła ale jak tak i nadal jest ten katalog to powinno być napisane ile kupić/wlewać. Nie wiem czy to coś pomoże bo jak napisałem pozmieniali stronę i nie mogłem tego znaleźć teraz.
tel: 500294594 skype: lediable86
kociol pisze:Przepraszam, ze sie tak wtrace, ale o jaki plyn do sprzegla chodzi? Z tego co mi wykladali gdzies, kiedys to sprzegla w wiekszosci aut sa suche, tarczowe... Prosze wyjasnijcie. Dzieki.
sprzęgło jest suche, tarczowe, ale w MX-5 (tak jak we wszystkich poważnych samochodach

hamulcowym...
P
M
yanik pisze:rózne rzeczy slyszalem o ilosci plynu - na miata.net pisza nawet ze do sprzegla 0,5 l a na hamulce 1,6 litra. z moich doswiadczen litr na oba spoko starczy.
Kupiłem dla pewności 2litry Castrol Response DOT4. Był w miarę w przystępnej cenie, więc na przyszłość sprawdzę ile tego wejdzie i dam znać

Swoją drogą skoro ten płyn zmieniać powinno się co dwa lata w układzie hamulcowym, to wiedza na forum o takim fakcie wydaje się słaba :neutral: Zwykle przy wymianie mówi się ile płynu zostaje zalane do układu


Nie chcę nawet myśleć, że ludzie z klubu MX-5/Miata nie wymieniają płynu w układzie hamulcowym...


nikt sobie tym nie zawraca glowy bo to nie jest droga sprawa. zreszta i mechanicy maja rozne podejscie bo mi w jednym miejscu kiedys zmienili 0,3 l a w innym zużyli 0,5 l na moich oczach. moze niektorzy lubią dobrze wyplukac uklad ze starego plynu... Ktos kiedys pisal na forum ze mu wymieniali to wyszlo 1,5 l za same hamulce. ile by nie wchodzilo to roznicy wielkiej nie ma.
Jest różnica, bo nie ma sensu kupować porządnego płynu, który już nie kosztuje najmniej, jeśli połowa zostanie albo gorzej, kiedy zabraknie płynu przy wymianie. A ja wole być pewien co mam w hamulcach i sprzęgle...yanik pisze:ile by nie wchodzilo to roznicy wielkiej nie ma...
odświerzam temat, mam problem ze sprzęgłem, po kilku minutach jazdy pedał robi się wyraznie twardy i nie ma na nim luzu,biegi wchodzą dobrze, sprzędło raczej się nie ślizga. Czy ktoś miał podobne doświadczenia
czy wymiana płynu pomoże 


-
- Posty: 95
- Rejestracja: 04 maja 2008, 17:55
- Lokalizacja: częstochowa
chce wam pokazac moje sprzeglo po przebiegu 180 tys km:)robie remoncik;]
- Załączniki
-
- moja nowa tarcza sprzeglowa po lewej,a po prawej stara:)
- sprzeglo1.jpg (152 KiB) Przejrzano 2017 razy
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 04 maja 2008, 17:55
- Lokalizacja: częstochowa
2 fotka 

- Załączniki
-
- az czerwone takie przegrzane:)
- 2s.jpg (232.08 KiB) Przejrzano 2042 razy
GRAF, proszę, nie porównuj bestii do madzi, bo to nie te moce i nie ten napęd, przecież tam są zupełnie inne przeciążenia... 

- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
cabriofun pisze:odświerzam temat, mam problem ze sprzęgłem, po kilku minutach jazdy pedał robi się wyraznie twardy i nie ma na nim luzu,biegi wchodzą dobrze, sprzędło raczej się nie ślizga. Czy ktoś miał podobne doświadczeniaczy wymiana płynu pomoże
Pedał twardy, czyli ciężko chodzi? A nie masz dziwnych odgłosów? Jeśli masz, to zapieka się łożysko...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Fiveopac pisze:cabriofun, odpowietrz uklad, przy silowniku jest odpowietrznik.
Przez całą operację pilnujesz tego zbiornika (zdjęcie 1) tak, żeby nie zabrakło w nim płynu dolewając co chwilę (chyba, że chcesz wymienić cały płyn, wtedy możesz spuścić, bo odpowietrzanie jest proste i szybkie... - wchodzi może z 0,5l góra).
Wchodzisz pod samochód i ewentualnie zdejmujesz osłonę silnika (kilka śrubek na klucz 10), żeby zobaczyć siłownik (zdjęcie 2). Pewnie uda Ci się dojść do niego bez zdejmowania pokrywy, ale ja już miałem zdjętą do innych czynności...
Znajdujesz śrubę odpowietrznika (zdjęcie 3). Jest pusta w środku,więc uważać z odkręcaniem - to jakby rurka z gwintem. Klucz 8 albo 10, nie pamiętam już.
Odpowietrzenie robisz tradycyjnie - jedna osoba pompuje sprzęgłem ok 5 razy przy WYŁĄCZONYM silniku i trzyma je wciśnięte, a druga w tym czasie odkręca odpowietrznik ze zdjęcia 3 - potem zakręca i druga osoba puszcza pedał. Powtarzasz operację aż będzie leciał już tylko czysty płyn bez bąbelków powietrza. Kiedy zmieniasz cały płyn to możesz go kompletnie spuścić z ukladu poprzez ten właśnie odpowietrznik. Tylko trzeba gdzieś ten płyn przelać - np. butelka albo jakiś słoik, żeby się nie rozlewał, bo to substacja dość żrąca i może uszkodzić lakier na samochodzie itp. Najlepiej do odpowietrznika podłączyć kawałek wężyka i drugi koniec umieścić w butelce. Cała operacja zajmuje mniej niż robiłem ten opis i przygotowywałem zdjęcia

