jakie zegary kupować - megawątek o wskaźnikach
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Mam podobne rozwiazanie, ale bardziej jako bajer. Radio 2 DIN z wejsciem video i telefon z androidem z wyjsciem video podlaczony do modulu ELM327 przez BT. Gdybym mial sie na to czesto spogladac to predzej czy pozniej bym w cos przygrzmocil .
Są. Na forum się przewijało, ktoś nawet się chwalił tym dziabągiem na BT << ODB2.
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
irakleo pisze:Przypadkiem znalazłem aplikację a iPhona o nazwie MobiSquirt może ktoś już się bawił tą aplikacją
Instaluję ... jutro pobawię o ile zagada z v3 (bo może nie zagadać).
Pozdro
[ Dodano: 03-06-2012, 22:12 ]
Nie pobawię bo ten wynalazek chodzi po Wi-Fi a ja mam BT .
Jak mi sie znudzi na Androidzie to może zakupię do MS-a odpowiedni moduł Wi-Fi. Ale nie sądze bo po BT mozna też odpalić standardowego PC-a, a dopiero co zanabyłem pudło z Androidem do bawienia z MS-em.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
Czy macie jakies doswiadczenia z czujnikiem cisnienia z zegarow autogauge? Moj po pol roku zaczal swirowac, a i znajomym sprawiaja one problemy. Czy jest na rynku jakis czujnik lepszy jakosciowo, ktory bedzie wspolpracowac z zegarem autoauge?
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Qbatron pisze:Czy macie jakies doswiadczenia z czujnikiem cisnienia z zegarow autogauge? Moj po pol roku zaczal swirowac, a i znajomym sprawiaja one problemy. Czy jest na rynku jakis czujnik lepszy jakosciowo, ktory bedzie wspolpracowac z zegarem autoauge?
Zero problemu, MAP działa tak samo dobrze jak pierwszego dnia. Sprawdź, czy nie "zaplułeś" go przypadkiem olejem. Wywaliłem też "filterek" który dodawali, bo zebrał się na nim jakiś syf i się zakleił - fakt faktem, że leci teraz na sam sensor, ale z drugiej strony co tam wleci musi zostać wyssane (o ile cokolwiek wleci)
I nie jestem pewny, czy u Mayka przypadkiem cały czas nie robi za główny MAP sensor. Swoją drogą to jest Motoroli produkt, więc jakościowo dobry.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Oj, niedokladnie napisalem. Chodzi mi o czujnik cisnienia oleju
Chociaz z MAPem mialem tez ciekawa sprawe - 2 razy trafilo sie z e wskaznik falowal i nie pokazywal dokladnie, ale odpiecie i podpiecie wtyczki pomagalo
Chociaz z MAPem mialem tez ciekawa sprawe - 2 razy trafilo sie z e wskaznik falowal i nie pokazywal dokladnie, ale odpiecie i podpiecie wtyczki pomagalo
Dziś pytanie, dziś odpowiedź
Po
eM
Hantkus pisze:elektroniczny(stepper motor)
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
jak coś mechanicznego.. to tylko boost i tylko oreca!
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
swimmer pisze:http://rpmotorsport.pl/auta/zegar-depo-turbo-temp-p-22299.html
Korzysta ktoś? Chciałbym ograniczyć liczbę zegarów, widzi ktoś jakieś wady korzystania z zegarów 2w1?
Wyjątkowo niefunkcjonalna wersja, ani czytelny boost ani temperatura. Ściągnij instrukcje obsługi i sprawdź, w jakich zakresach możesz ustawić linijkę temperatury, bo wersje diodowe zazwyczaj nie dają tu dowolności.
Jak chcesz minimalizować zegarki, to wstaw EGT i temperaturę oleju. Chyba starczy ?
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Niby limit to 3, chce zamontować zamiast zegara seryjnego i tej półki.
To może po prostu egt, oil temp i boost od auto gauge? Wolę jednak boosta mieć. Robią wersję z zielonym podświetleniem to by nie było choinki. Tylko czy one się do czegoś nadają? Chodzi mi o serię smoke peak.
http://www.dabtuner.pl/Cisnienie_doladowania_SM_Peak_BOOST-55.html
http://www.dabtuner.pl/EGT_Temperatura_spalin_SM_Peak-60.html
http://www.dabtuner.pl/Temperatura_oleju_SM_Peak-56.html
To może po prostu egt, oil temp i boost od auto gauge? Wolę jednak boosta mieć. Robią wersję z zielonym podświetleniem to by nie było choinki. Tylko czy one się do czegoś nadają? Chodzi mi o serię smoke peak.
http://www.dabtuner.pl/Cisnienie_doladowania_SM_Peak_BOOST-55.html
http://www.dabtuner.pl/EGT_Temperatura_spalin_SM_Peak-60.html
http://www.dabtuner.pl/Temperatura_oleju_SM_Peak-56.html
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
swimmer działają bardzo dobrze, tylko białe diody w autogauge lubią padać (zwłaszca te lutowane w okolicach przycisku). Pierwszy zegar odesłałem do reklamacji, jak podświetlenie białe przestało być równomierne, a później równomiernie padły te diody w pozostałych zegarach, więc olałem temat (świecą teraz tak samo, tylko odrobinę mniej jasno niż na początku).
Co do wyboru trzech zegarów polecałbym: Boost, Oil. temp i na deser AFR. EGT jest fajne, ale moja termopara leży już od pół roku na stole niewłożona w kolektor (muszę to wreszcie zrobić, muszę to wreszcie zrobić...).
Co do wyboru trzech zegarów polecałbym: Boost, Oil. temp i na deser AFR. EGT jest fajne, ale moja termopara leży już od pół roku na stole niewłożona w kolektor (muszę to wreszcie zrobić, muszę to wreszcie zrobić...).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:swimmer działają bardzo dobrze
Poza EGT, które ma seryjnie tanią wersję czujnika. Oczywiście przepala się dość szybko i trzeba wymieniać.
dmk pisze:Co do wyboru trzech zegarów polecałbym: Boost, Oil. temp i na deser AFR.
Tu akurat się nie zgodzę. Wskaźnik jest po to, aby mieć kontrolę nad krytycznymi parametrami. Dlatego uważam że boost jest zbędny, poza oczywiście jego zastosowaniem na onboardach w YT... Znacznie ważniejsze jest EGT. AFR oczywiście tak, ale najlepszym wyjściem jest AFR pilnowany przez elektronikę, a nie przez oczy kierowcy.
Oczywiście idealnym rozwiązaniem jest pilnowanie wszystkich parametrów przez elektronikę z alarmem dźwiękowym przy przekroczeniu jakiegoś parametru
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
majkel pisze:Poza EGT, które ma seryjnie tanią wersję czujnika. Oczywiście przepala się dość szybko i trzeba wymieniać.
To nie jest prawda. Autogauge miało kiepską serię termopar (u Mayka od trzech lata chodzi ta sama i działa bardzo dobrze, moja po pierwszym wyjęciu i włożeniu zaczęła mieć problemy, aż w końcu pękła - teraz mam ściągniętą z chin wersję pancerną, ale muszę rozwiercić port, bo ma większą średnicę). Zresztą rozmawiałem na ten temat z dabtunerem
majkel pisze:Wskaźnik jest po to, aby mieć kontrolę nad krytycznymi parametrami.
I mimo wszystko boost jak i AFR są krytycznymi parametrami. Jak widzisz, że jedzie, ale na budziku pojawi się 1bar to trzeba zdjąć nogę z gazu. Podobnie jak widzisz, że jedzie ale coś ciężko, a AFR nagle się zuboży do niecodziennych wartości to trzeba zdjąć nogę z gazu.
EGT może nie zdążyć urosnąć przez bardzo krótki czas, wszystko zależne jest od bezwładności termopary, ale o tym dyskutowaliśmy już kilka razy, więc nie ma sensu znowu tego tematu rozwlekać, tylko użyć szukajki, right?
PS EGT jest dobrym testem poprawnego wystrojenia, zwłaszcza podczas torowo-autostradowego upalania
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:To nie jest prawda. Autogauge miało kiepską serię termopar
autogauge, depo i tego typu klony cały czas mają bardzo średnie czujniki. Mayka może być ewenementem. Większość warszawskich się sypie po dość krótkim czasie, ludzie z RF mają to samo. Spójrz do dowolnego katalogu jaki jest prawdziwy koszt sondy K na 1250 stopni i wszystko będzie jasne.
dmk pisze:teraz mam ściągniętą z chin wersję pancerną,
W Raszynie jest firma od automatyki przemysłowej sprzedająca Kczujniki bardzo dobrej jakosci w dowolnym wykonaniu. Nie trzeba z Chin ściągać.
dmk pisze:ale na budziku pojawi się 1bar to trzeba zdjąć nogę z gazu.
Od tego jest ogranicznik w sterowaniu.
dmk pisze:a AFR nagle się zuboży do niecodziennych wartości
Analogicznie, tym się powinno zajmować sterowanie.
Kierowca nie jest od obserwowania zegarów. Jak się tym zajmuje, to prowadzi to do wypadków niestety. Dlatego napisałem że najlepszy jest alarm dźwiękowy. Nie interesuje go wtedy co się dokładnie wydarzyło, a jedynie to że parametr przekroczył wartość krytyczną. Taką, z którą elektronika nie jest w stanie sobie już sama poradzić. I należy natychmiast zdjąć nogę z gazu.
dmk pisze:PS EGT jest dobrym testem poprawnego wystrojenia
Jak najbardziej. Tyle że testy to się robi podczas konfiguracji
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
remik pisze:Cześć,
Czy jest jakieś racjonalne uzasadnienie dla montażu czujnika ciśnienie oleju (SM Peak)
w niedoładowanym silniku 1.8 ? Z góry dzięki za info ..
Imho zupełnie nie. Jeśli już chcesz montować jakieś zegary, to prędzej temperaturę oleju a nie ciśnienie. Przy upalaniu daje dobry obraz temperatury i smarowania silnika, dla drogowego użycia raczej przerost formy nad treścią.
Don't let the past create your future.
Let the future erase your past!
Let the future erase your past!
Duzo sie mowi (glownie Majkel ) o slabych sondach EGT w zegararach autogauge. U mnie pojawila sie taka sprawa: po odpaleniu w mrozne dni na wolnych obrotach wskazowka EGT faluje w zakresie 100-300st.C. Po krotkim potrzymaniu na obrotach staje na wlasciwej wartosci. Generalnie wyglada to na swirowanie czujnika ponizej temp. 300 czy 400st.C.
Czy to jest poczatek konca sondy i nalezalo by ja wymienic zamin sie upali i wpadnie w wirnik?
A tak w ogole to w tych warszawskich projektach z upalonymi sondami, co powiedzialo rozpedzone turbo na wizytacje obcego kawalka metalu?
Czy to jest poczatek konca sondy i nalezalo by ja wymienic zamin sie upali i wpadnie w wirnik?
A tak w ogole to w tych warszawskich projektach z upalonymi sondami, co powiedzialo rozpedzone turbo na wizytacje obcego kawalka metalu?
u mnie sonda egt auto gauge tez nawalila. awaria plegala nie na uszkodzneiu czujnika ale na stopieniu sie przewodow na koncu rurki i zwarciu ich do masy(rurki) co powodowalo odczyt zerowy. termopary sa drogie i wymiana to koszt 150zl.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
John_Doe pisze:Imho zupełnie nie. Jeśli już chcesz montować jakieś zegary, to prędzej temperaturę oleju a nie ciśnienie. Przy upalaniu daje dobry obraz temperatury i smarowania silnika, dla drogowego użycia raczej przerost formy nad treścią.
temp. oleju już nabyłem , wiem - że się przydaję. Jest sugestia - że ten od ciśnienia w kilku wypadkach może uratować życie silnikowi , więc szukam potwierdzenia tej tezy lub jej obalenia ..
John_Doe pisze:Imho zupełnie nie. Jeśli już chcesz montować jakieś zegary, to prędzej temperaturę oleju a nie ciśnienie.
+1.
Qbatron pisze:A tak w ogole to w tych warszawskich projektach z upalonymi sondami, co powiedzialo rozpedzone turbo na wizytacje obcego kawalka metalu?
Padały bezkolizyjnie Tzn czujnik przestawał działać ale pancerz był nadal w całości
remik pisze:Jest sugestia - że ten od ciśnienia w kilku wypadkach może uratować życie silnikowi , więc szukam potwierdzenia tej tezy lub jej obalenia
Szczerze ? To zamiast czujnika ciśnienia ze wskaźnikiem wartości załóż progówkę. Może o innej wartości zadziałania niż seryjna, spokojnie można sobie takie wybrać z katalogu zamienników, ważne aby gwint był taki sam. I podłącz do niej dużą żarówkę albo głośną trąbkę. Wtedy jest szansa, że w przypadku utraty ciśnienia w układzie odpowiednio szybko zareagujesz. Chociaż osobiście nie znam nikogo, kto straciłby ciśnienie w układzie smarowania... A ja wskaźnik wartości ciśnienia mam, i to w seryjnym miejscu przed oczami. I jestem pewien, że gdyby mi spadło do zera, to bym tego nie zauważył aż bym silnik zatarł...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
u mnie cisnieniowy ladnie ostrzegal gdy spadala ilosc leju w ukladzie ponizej minimum. na wolnych obrtach gdy leju bylo na kresce pod maks cisnienie okolo 2,5 bara a jak spadalo ponizej kreski to cisnienie lecialo w okolice 1,5 wiec w sm peaku mmozna bylo sobie spokojnie prog ustawic na 1,5 i wiadomo bylo ze czas na dolewke. fakt faktem ze wtedy sygnaly wnerwiajace na kazdym zakrecie gdy olej odplywa spod ssaka.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
piwo pisze:..fakt faktem ze wtedy sygnaly wnerwiajace na kazdym zakrecie gdy olej odplywa spod ssaka.
moze warto go lekko zmodyfikowac, tak aby te odplywy oleju mialy mniejszy/zmiejszony wplyw na odczyt wskaznika...
pozdr.E.
Jest może wśród nas ktoś kto używał chińskiej termopary, mam ochotę zaryzykować i taką kupić:
http://www.ebay.com/itm/EGT-K-Type-Thermocouple-for-Exhaust-Gas-Temp-Probe-/321073518101?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4ac1791615&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/EGT-K-Type-Thermocouple-for-Exhaust-Gas-Temp-Probe-/321073518101?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4ac1791615&vxp=mtr