Jaki olej do mostu??

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

maniott
Posty: 85
Rejestracja: 27 sie 2011, 1:13
Lokalizacja: Manasterzec - Lesko

26 mar 2012, 21:35

Głupie pytanie :) ale jestem zielony.

Od nie dawna huczało mi z tyłu zawaliłem to na opony zimowe ale chyba to jednak most bo jest tam mały wyciek kupiłem juz symeringi bo tamtędy ciekło i teraz jaki olej wlac do tego mostu ??? odrazu kupił bym do skrzyni bo czort wie kiedy był wymieniany.

I takie pytanie z takim huczeniem jeżdżę juz chwile gdzieś od początku grudnia fakt ze mało bo na codzien mam inne auto może zrobiłem niecały tysiąc km czy mogłem coś uszkodzic ?? pytam bo to moje pierwsze autko z tylnym napędem
solt
Posty: 445
Rejestracja: 16 paź 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

26 mar 2012, 22:53

A jak huczy?

Przy dodawaniu gazu wyje, jak odpuszczas cisza? Lozyska na walku ataku

Przy skretach lewo/prawo - lozyska na polosiach.

Jeśli wyje, to wymiana oleju to tylko leczenie syfa pudrem, choc moze spowolnic degeneracje troche. Szczerze nie wiem ile wytrzymuja lozyska w mazdach, wiec nie powiem ile co i jak. Jeepem zrobilem 10tkm jak zaczal wyc :D
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
maniott
Posty: 85
Rejestracja: 27 sie 2011, 1:13
Lokalizacja: Manasterzec - Lesko

27 mar 2012, 6:01

huczy razej tak cicho ale denerwująco . huczy jak jade ale nie wazne czy dodaje ngazu czy na luzie .
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

27 mar 2012, 14:45

Było 1000razy 75w90 albo 80w90 fabryka zaleca minerał.

Większość leje 75w90 syntetyk.

Kolor i faktura wylewanego oleju dużo Ci powie. Jak jest grafitowy / metalowy w kolorze i ma opiłki na korku to twój dyfer będzie do wymiany prędzej czy później (ale Twój opis wskazuje że masz tam problem o ile to na pewno dyfer)

Jak rodzaj wkładu tam masz?

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
maniott
Posty: 85
Rejestracja: 27 sie 2011, 1:13
Lokalizacja: Manasterzec - Lesko

27 mar 2012, 14:52

najprawdopodobniej będzie to łożysko bo nie ma różnicy podczas dodawania gazu . spróbowałem na luzie z góry bez zapalonego silnika i daj Boże żeby to były łożyska :) a olej i tak muszę wymieni .

A co do wkładu to jestem zielony nie wiem :)
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

28 mar 2012, 12:31

Z Twoich opisów można wnioskować, że to łożysko.

Ja do dyfra leję Motul PA90.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 mar 2012, 12:34

himber pisze:Ja do dyfra leję Motul PA90.

PA90 jest przez Motula do mostu określany jako jedynie akceptowalny... Preferowany jest ten sam co do skrzyni, 75W-90 GL5.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ