[połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Bio
Posty: 52
Rejestracja: 17 lis 2011, 13:39
Model: NC
Lokalizacja: Bielsko-Biała

18 lis 2011, 8:41

jest to normalny objaw - przecież to goły metal... nawet funkiel nówki samochody z salonu tak mają ;)
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

03 lut 2012, 16:29

Mam pewien problem. Z prawego tylnego koła po nagrzaniu się hamulców słychać skrzypienie. Dźwięk wydobywa się pod sam koniec hamowania. Mechanik twierdzi, że to prowadnica, podziałał nawet coś przy niej i na jakiś czas był spokój.
Jedyna możliwość zdobycia prowadnicy ze Sportive to chyba tylko ASO, ale oni też nie mogą wskazać odpowiedniej części...gdzie mogę dorwać taką prowadnicę, ew. jak mogę ją zregenerować? Numer części EPC pokazuje jako 26-28X, ale taki sam numer jest dla samochodów bez big breaków.


Obrazek

[ Dodano: 03-02-2012, 18:55 ]
kolejne pytanie, czy to jest to?
http://www.autolinkmx5.com/brake-caliper-slider-pin-rear-lower-mx-5-new-1529-p.asp
Obrazek

miatasm.com
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

07 lut 2012, 21:59

I ja mam problem, ostatnio tak kontrolnie przeglądałem samochod i coś mnie zaniepokoiło przy tylnym lewym kole, otóż widać że klocek nie ma żadnej przerwy między tarczą, wyglada jakby był cały czas docisniety, co się spieprzylo? I jak to poreperować? Nie moge teraz zdjęcia niestety wstawić ale chyba wiadomo o co chodzi. Jest możliwe żeby przez to lecitko auto na jedną strone zjezdzalo?
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

07 lut 2012, 22:04

Davey pisze:I ja mam problem, ostatnio tak kontrolnie przeglądałem samochod i coś mnie zaniepokoiło przy tylnym lewym kole, otóż widać że klocek nie ma żadnej przerwy między tarczą, wyglada jakby był cały czas docisniety, co się spieprzylo?

to raczej normalne...zdziwiłbym się gdyby było inaczej
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

07 lut 2012, 22:06

Hm, teraz to ja się dziwie :D Klocek cały czas powienien szorować po tarczy?
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

07 lut 2012, 22:13

Gdyby naprawdę szorował to myślę, że by go już nie było a tarcza była by pewno pogięta i by biła.

Tak na chłopski rozum.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

07 lut 2012, 22:22

Racja, ale mogło to się stać niedawno, ja mazda teraz w ogole praktycznie nie jezdze, i nie daje sie wcisnac kartki papieru pomiedzy klocek a tarcze. Jesli to normalne to tylko rozwiejcie moje obawy :D
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

07 lut 2012, 22:41

U mnie jest to normalne - zero widocznego prześwitu. Nic nie trze, wszystko ok :)

U Ciebie zawsze może to być problem ale ja bym się nie martwił :kciuk:

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

08 lut 2012, 0:29

Pasuje mi to, problem z głowy :D dzieki!
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 lut 2012, 9:44

Davey pisze:Pasuje mi to, problem z głowy :D dzieki!

Jak masz wątpliwości czy klocek nie jest zblokowany, sprawdź czy się obręcz na tym kole nie grzeje mocniej niz pozostałe. A tak czy inaczej na wiosnę zrób sobie porządny serwis hebli z demontażem wszystkiego i porządnym nasmarowaniem sworzni.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

08 lut 2012, 10:04

majkel_c, na pewno zrobie bo mazda hamuje wręcz koszmarnie w sumie, bardzo ciężko się zatrzymać i nie raz aż się zdziwiłem czemu ja jeszcze nie stoję. Może przesadzam ale pomoc jej się przyda + wymiana opon na nowe.
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

09 lut 2012, 17:13

Nowe pytanie, jako ze mam dziś jeszcze troche czasu to może zająłbym się ręcznym, objawy to dobrze działający(wystarczająco..) na postoju i prawie nie oczuwalny przy zaciągnieciu w czasie jazdy. Co zrobić żeby dobrze działał? :D Co mi bedzie potrzebne?
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

09 lut 2012, 17:50

Będzie Ci potrzebny search :) najlepiej na miata.net. Wykaż się odrobiną samo zaparcia. Wszystko już było 1m i 1raz.

Zaglądnij do garażu na miata.net tam powinieneś znaleźć wszystko co potrzebujesz.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

09 lut 2012, 18:09

Uwierz, że nie jestem do końca z tych co od razu tylko pytają, przeszukałem miata garage i nic ciekawego, dopiero troche google pomogł ale dlaczego mam nie zapytac tu? :D
carlo
Posty: 244
Rejestracja: 09 paź 2011, 8:03
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

24 mar 2012, 10:21

Odgrzebuje temat. Mam niestety problem. Po wymianie uszczdelek w pompie hamnulcowej nie mogę odpowietrzyć układu. Tył odpowietrza się ok, ale przód jakby nie było ciśnienia. Troche powietrza z płynem poleci ale bez ciśnienia. Przewody drożne, nie wiem co jest. Pompa poskładana tak jak była wcześniej, ale nie chce pompować ciśnienia na przednie koła. Jak odpowietrze tył to pedał twardy staje w polowie drogi i koniec. Proszę o pomoc. Rozkładałem już kilkanaście razy i niby wszystko ok. Pompa bez abs.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

27 mar 2012, 14:53

Jeden tłoczek w tylnym zacisku nie reaguje na próbę cofnięcia za pomocą mechanizmu ukrytego pod śrubą.

Macie jakieś dobre rady jak go cofnąć? Śruba regulacyjna jest w dobrym stanie nie jest spiłowana.

Czytałem na zagranicznych forach, że dobrą metodą jest przycisną go lekko zaciskiem stołowym żeby miał motywację się ruszyć i że jak się już raz ruszy to pójdzie i mechanizm zadziała.

Ktoś coś wie ktoś coś słyszał?

Pozdro

Davey pisze:Uwierz, że nie jestem do końca z tych co od razu tylko pytają, przeszukałem miata garage i nic ciekawego, dopiero troche google pomogł ale dlaczego mam nie zapytac tu? :D


http://www.mx5oc.co.uk/forum/forums/p/250/412.aspx#412
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

04 wrz 2012, 21:01

Czytam sobie jak wymienić klocki samemu na miata.net i jest fragment "apply some anti-squeal compound to the back of the pad before cliping the shims back on"

Jaki środek mają na myśli pisząc anti-squeal compound? Nigdy nie wymieniałem klocków jeszcze więc nie mam pojęcia co i jak.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

04 wrz 2012, 21:27

Kinio, ja uzylem ostatnio takiego mazidla niebieskiego, jakis smar ceramiczny czy cos.
Obrazek

miatasm.com
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

04 wrz 2012, 21:52

Gdzie coś takiego można kupić? Jakieś rady dla początkującego dotyczące wymiany? :)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

04 wrz 2012, 22:13

Kup sobie smar miedziany wysokotemperaturowy ( w kazdym motoryzacyjnym). Zdejmujesz zacisk wszystko ladnie czyscisz, smarujesz powierzchnie styku klocka z tloczkiem i zaciskiem smarem, skladasz. Wazna sprawa poczytaj sobie o regulacji tylnych zaciskow, bo tam jest taka srubka ukryta do cofania tloczka, ktorej potem uzywasz do regulacji, ale to masz opisane w necie.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

04 wrz 2012, 22:32

W tylnich zaciskach używasz też śruby do cofnięcia tłoczka przed wyjęciem klocków.

Z tego co rozumiem i u mnie z całą pewnością to działa to jak są shimy z klockami to nie potrzeba niczego smarować.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

08 kwie 2013, 9:51

Czy w Big Brake'ach (275/270 mm) tłoczek jest taki sam jak w standardowych hamulcach w NBFl czy ma inne wymiary? Odpowietrzniki zakładam że są takie same ? Pytam bo przy odrobinie szczęścia wystarczy budżetu na hamulce ;)
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

08 kwie 2013, 9:53

Inny, większy tłoczek. Jak wymieniasz to najlepiej na takie, które są odporne na korozje.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

08 kwie 2013, 10:02

Chodzi mi raczej o zestawy naprawcze (gumki itp.), wychodzi na to że są inne. Nic nie cieknie ale gumki i cała reszta są raczej od nowości. Rozbierając hamulce może mi się nie udać złożyć ich z powrotem na starych częściach, z resztą byłoby to trochę bez sensu. Znasz może średnicę tłoczka ? Pomoże to szukać zestawów naprawczych.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

08 kwie 2013, 10:07

Z głowy nie ale znajdziesz dane, których szukasz np na Rock Auto (sklep). W katalogu wybierz mazde rocznik 05 hamulce i tam będziesz miał masę zestawów naprawczych (w tym tłoczki zastępcze) - przy większości będziesz miał podane fi tłoczka (w roku 05 wszystkie NBflki miały BBK fabryczny).

Jak nie będziesz mógł znaleźć to napisz to Ci wieczorem podam te wielkości jak wrócę do domu.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

08 kwie 2013, 10:10

jak rozłozysz to zacznie cieknać :mrgreen: poszukaj sobie w katalogach Autofren/Frenkit
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

08 kwie 2013, 10:10

Dzięki.

Na razie znalazłem coś takiego:

Caliper piston sizes. Note that ABS and non-ABS Sport cars use the same calipers even though the booster is different.
non-Sport, front: 2.01"
Sport, front: 2.125"
non-Sport, rear: 1.25"
Sport, rear: 1.375"


Ma już jeden zestaw naprawczy Autofrena ale mam wrażenie że w sklepie jednak źle dobrali..
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

08 kwie 2013, 10:21

Gdybyś szukał przez RockAuto to wybierz w katalogu Mazda -> Miata nie MX-5 (chociaż też jest) bo do niej nie mają prawie żadnych części... amerykanie :mrgreen:

W domu powinienem mieć gdzieś stare tłoczki więc będę mógł Ci zmierzyć ale nie wiem czy ich nie wyrzuciłem.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

08 kwie 2013, 10:25

sebna pisze:do niej nie mają prawie żadnych części... amerykanie


zauważyłem, american :noob:

sebna pisze:W domu powinienem mieć gdzieś stare tłoczki więc będę mógł Ci zmierzyć ale nie wiem czy ich nie wyrzuciłem.


Wielce mi to pomoże. Ewentualnie skontaktujemy się PW.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

08 kwie 2013, 23:44

[URL=http://www.seinsa.es/ref/5528/3/0/6]to jest to 54mm śr[/URL]
ODPOWIEDZ