
[połączony] Hamulce - problemy z eksploatacją i serwisem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
Mam pewien problem. Z prawego tylnego koła po nagrzaniu się hamulców słychać skrzypienie. Dźwięk wydobywa się pod sam koniec hamowania. Mechanik twierdzi, że to prowadnica, podziałał nawet coś przy niej i na jakiś czas był spokój.
Jedyna możliwość zdobycia prowadnicy ze Sportive to chyba tylko ASO, ale oni też nie mogą wskazać odpowiedniej części...gdzie mogę dorwać taką prowadnicę, ew. jak mogę ją zregenerować? Numer części EPC pokazuje jako 26-28X, ale taki sam numer jest dla samochodów bez big breaków.
[ Dodano: 03-02-2012, 18:55 ]
kolejne pytanie, czy to jest to?
http://www.autolinkmx5.com/brake-caliper-slider-pin-rear-lower-mx-5-new-1529-p.asp
Jedyna możliwość zdobycia prowadnicy ze Sportive to chyba tylko ASO, ale oni też nie mogą wskazać odpowiedniej części...gdzie mogę dorwać taką prowadnicę, ew. jak mogę ją zregenerować? Numer części EPC pokazuje jako 26-28X, ale taki sam numer jest dla samochodów bez big breaków.

[ Dodano: 03-02-2012, 18:55 ]
kolejne pytanie, czy to jest to?
http://www.autolinkmx5.com/brake-caliper-slider-pin-rear-lower-mx-5-new-1529-p.asp

miatasm.com
I ja mam problem, ostatnio tak kontrolnie przeglądałem samochod i coś mnie zaniepokoiło przy tylnym lewym kole, otóż widać że klocek nie ma żadnej przerwy między tarczą, wyglada jakby był cały czas docisniety, co się spieprzylo? I jak to poreperować? Nie moge teraz zdjęcia niestety wstawić ale chyba wiadomo o co chodzi. Jest możliwe żeby przez to lecitko auto na jedną strone zjezdzalo?
Davey pisze:I ja mam problem, ostatnio tak kontrolnie przeglądałem samochod i coś mnie zaniepokoiło przy tylnym lewym kole, otóż widać że klocek nie ma żadnej przerwy między tarczą, wyglada jakby był cały czas docisniety, co się spieprzylo?
to raczej normalne...zdziwiłbym się gdyby było inaczej
Gdyby naprawdę szorował to myślę, że by go już nie było a tarcza była by pewno pogięta i by biła.
Tak na chłopski rozum.
Pozdro
Tak na chłopski rozum.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
U mnie jest to normalne - zero widocznego prześwitu. Nic nie trze, wszystko ok
U Ciebie zawsze może to być problem ale ja bym się nie martwił
Pozdro

U Ciebie zawsze może to być problem ale ja bym się nie martwił

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Davey pisze:Pasuje mi to, problem z głowydzieki!
Jak masz wątpliwości czy klocek nie jest zblokowany, sprawdź czy się obręcz na tym kole nie grzeje mocniej niz pozostałe. A tak czy inaczej na wiosnę zrób sobie porządny serwis hebli z demontażem wszystkiego i porządnym nasmarowaniem sworzni.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Nowe pytanie, jako ze mam dziś jeszcze troche czasu to może zająłbym się ręcznym, objawy to dobrze działający(wystarczająco..) na postoju i prawie nie oczuwalny przy zaciągnieciu w czasie jazdy. Co zrobić żeby dobrze działał?
Co mi bedzie potrzebne?

Będzie Ci potrzebny search
najlepiej na miata.net. Wykaż się odrobiną samo zaparcia. Wszystko już było 1m i 1raz.
Zaglądnij do garażu na miata.net tam powinieneś znaleźć wszystko co potrzebujesz.
Pozdro

Zaglądnij do garażu na miata.net tam powinieneś znaleźć wszystko co potrzebujesz.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Odgrzebuje temat. Mam niestety problem. Po wymianie uszczdelek w pompie hamnulcowej nie mogę odpowietrzyć układu. Tył odpowietrza się ok, ale przód jakby nie było ciśnienia. Troche powietrza z płynem poleci ale bez ciśnienia. Przewody drożne, nie wiem co jest. Pompa poskładana tak jak była wcześniej, ale nie chce pompować ciśnienia na przednie koła. Jak odpowietrze tył to pedał twardy staje w polowie drogi i koniec. Proszę o pomoc. Rozkładałem już kilkanaście razy i niby wszystko ok. Pompa bez abs.
Jeden tłoczek w tylnym zacisku nie reaguje na próbę cofnięcia za pomocą mechanizmu ukrytego pod śrubą.
Macie jakieś dobre rady jak go cofnąć? Śruba regulacyjna jest w dobrym stanie nie jest spiłowana.
Czytałem na zagranicznych forach, że dobrą metodą jest przycisną go lekko zaciskiem stołowym żeby miał motywację się ruszyć i że jak się już raz ruszy to pójdzie i mechanizm zadziała.
Ktoś coś wie ktoś coś słyszał?
Pozdro
http://www.mx5oc.co.uk/forum/forums/p/250/412.aspx#412
Macie jakieś dobre rady jak go cofnąć? Śruba regulacyjna jest w dobrym stanie nie jest spiłowana.
Czytałem na zagranicznych forach, że dobrą metodą jest przycisną go lekko zaciskiem stołowym żeby miał motywację się ruszyć i że jak się już raz ruszy to pójdzie i mechanizm zadziała.
Ktoś coś wie ktoś coś słyszał?
Pozdro
Davey pisze:Uwierz, że nie jestem do końca z tych co od razu tylko pytają, przeszukałem miata garage i nic ciekawego, dopiero troche google pomogł ale dlaczego mam nie zapytac tu?
http://www.mx5oc.co.uk/forum/forums/p/250/412.aspx#412
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Czytam sobie jak wymienić klocki samemu na miata.net i jest fragment "apply some anti-squeal compound to the back of the pad before cliping the shims back on"
Jaki środek mają na myśli pisząc anti-squeal compound? Nigdy nie wymieniałem klocków jeszcze więc nie mam pojęcia co i jak.
Jaki środek mają na myśli pisząc anti-squeal compound? Nigdy nie wymieniałem klocków jeszcze więc nie mam pojęcia co i jak.
Kup sobie smar miedziany wysokotemperaturowy ( w kazdym motoryzacyjnym). Zdejmujesz zacisk wszystko ladnie czyscisz, smarujesz powierzchnie styku klocka z tloczkiem i zaciskiem smarem, skladasz. Wazna sprawa poczytaj sobie o regulacji tylnych zaciskow, bo tam jest taka srubka ukryta do cofania tloczka, ktorej potem uzywasz do regulacji, ale to masz opisane w necie.
W tylnich zaciskach używasz też śruby do cofnięcia tłoczka przed wyjęciem klocków.
Z tego co rozumiem i u mnie z całą pewnością to działa to jak są shimy z klockami to nie potrzeba niczego smarować.
Pozdro
Z tego co rozumiem i u mnie z całą pewnością to działa to jak są shimy z klockami to nie potrzeba niczego smarować.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Chodzi mi raczej o zestawy naprawcze (gumki itp.), wychodzi na to że są inne. Nic nie cieknie ale gumki i cała reszta są raczej od nowości. Rozbierając hamulce może mi się nie udać złożyć ich z powrotem na starych częściach, z resztą byłoby to trochę bez sensu. Znasz może średnicę tłoczka ? Pomoże to szukać zestawów naprawczych.
Z głowy nie ale znajdziesz dane, których szukasz np na Rock Auto (sklep). W katalogu wybierz mazde rocznik 05 hamulce i tam będziesz miał masę zestawów naprawczych (w tym tłoczki zastępcze) - przy większości będziesz miał podane fi tłoczka (w roku 05 wszystkie NBflki miały BBK fabryczny).
Jak nie będziesz mógł znaleźć to napisz to Ci wieczorem podam te wielkości jak wrócę do domu.
Pozdro
Jak nie będziesz mógł znaleźć to napisz to Ci wieczorem podam te wielkości jak wrócę do domu.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Dzięki.
Na razie znalazłem coś takiego:
Ma już jeden zestaw naprawczy Autofrena ale mam wrażenie że w sklepie jednak źle dobrali..
Na razie znalazłem coś takiego:
Caliper piston sizes. Note that ABS and non-ABS Sport cars use the same calipers even though the booster is different.
non-Sport, front: 2.01"
Sport, front: 2.125"
non-Sport, rear: 1.25"
Sport, rear: 1.375"
Ma już jeden zestaw naprawczy Autofrena ale mam wrażenie że w sklepie jednak źle dobrali..
Gdybyś szukał przez RockAuto to wybierz w katalogu Mazda -> Miata nie MX-5 (chociaż też jest) bo do niej nie mają prawie żadnych części... amerykanie
W domu powinienem mieć gdzieś stare tłoczki więc będę mógł Ci zmierzyć ale nie wiem czy ich nie wyrzuciłem.
Pozdro

W domu powinienem mieć gdzieś stare tłoczki więc będę mógł Ci zmierzyć ale nie wiem czy ich nie wyrzuciłem.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
sebna pisze:do niej nie mają prawie żadnych części... amerykanie
zauważyłem, american

sebna pisze:W domu powinienem mieć gdzieś stare tłoczki więc będę mógł Ci zmierzyć ale nie wiem czy ich nie wyrzuciłem.
Wielce mi to pomoże. Ewentualnie skontaktujemy się PW.