LPG w DOHC miata ?

Alternatywa dla drogiego paliwa.

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 gru 2010, 13:22

dmk pisze:Z ciekawosci: MS i sterowanie zaplonem, czy cos jeszcz?

W czystym przypadku (czyli w baku czysta Pb lub czysta E85) wystarczyłby zwykły MS, bo różnica polega właściwie jedynie na drastycznym wzbogaceniu paliwa (E85 ma stoich na poziomie 9,9). Komplikacja zaczyna się w momencie, kiedy w zbiorniku byłaby mieszanina jednej i drugiej w nieznanych proporcjach. I tu są jakby 2 drogi. Starsze konstrukcje silników flexfuel miały czujniki poziomu etanolu w paliwie. MS ma nawet przygotowaną w sofcie obsługę takiego czujnika i może sobie korektę on-line wykonywać. Problemem jest koszt czujnika, 350-500 USD i jego średnia niezawodność. Nowsze flexfuele nie mierzą poziomu etanolu z paliwa, natomiast wyznaczają jego poziom na podstawie odczytu sondy szerokopasmowej. I właściwie się jeszcze finalnie nie zdecydowałem, albo bym sobie dopisał trochę kodu do standardowego oprogramowania MSa realizującego taką funkcję, albo zrobił to na zupełnie osobnym pudełku i wyniki podał do MSa właśnie na wejście czujnika flexfuel. Druga opcja nieco droższa no i więcej zabawy w układówce (ten czujnik jest nieco skomplikowany, moduluje jednocześnie częstotliwość i szerokość impulsu kodując poziom wódki i temperaturę). Jeszcze mam trochę czasu na myslenie bo graty do nowych zabawek elektrycznych albo lecą albo się w prototypowni trawią :mrgreen:
Tak czy inaczej, pomyślałem sobie że warto się nad tym zastanowić. Z danych netowych kilka miesięcy temu w Skandynawii E85 kosztowała 0,9-1 euro. Więc gdyby się wybierać w tamtym kierunku, to przy kilku tysiącach kilometrów różnica robi się bardzo konkretna...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

14 gru 2010, 21:46

A z sondą opcja polega na analizie aktualnego AFR i porównywania do dwóch map AFR (jedna pomierzona dla 95, druga dla 98 albo innego zestawu)? Brzmi bardzo, bardzo ciekawie :roll:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

14 gru 2010, 22:02

Podziwiam umysły niektórych osób na tym forum. :grin: Tu jeden dopisze kod, tam inny zmajstruje sterowanie iPhonem :mrgreen:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 gru 2010, 22:46

dmk pisze:A z sondą opcja polega na analizie aktualnego AFR i porównywania do dwóch map AFR (jedna pomierzona dla 95, druga dla 98 albo innego zestawu)? Brzmi bardzo, bardzo ciekawie

Z opisów które zgłębiłem mniej więcej tak to wygląda. Na kompletnie nagrzanym silniku wyłączane są wszystkie korekty i mierzony AFR dla znanej dawki paliwa. Po porównaniu z wartością AFRa dla czystej Pb95 (przy takim samym czasie otwarcia wtryskiwaczy) powinno być wiadome ile paliwo zawiera etanolu. No i stąd wychodzi niezbędna korekta "etanolowa", stała dla całej mapy niezależnie od innych korekt. Teoretycznie wygląda prosto, trzeba by skombinować kanister takiego paliwa i zrobić eksperyment garażowy. Spotkałem się w literaturze z jeszcze jedną metodą pomiaru, robią to w oparciu o pomiar ciśnienia na listwie, to ma jakiś związek ze ściśliwością takiej mieszaniny czy jakoś tak. Ale opis był zbyt lakoniczny albo ja tego do końca nie ogarnąłem :mrgreen:
Kitson pisze:Tu jeden dopisze kod, tam inny zmajstruje sterowanie iPhonem

No coś nowego trzeba robić w tych emiksach :mrgreen: Kto robi sterowanie emiksa iPodem ? :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

16 gru 2010, 10:54

Metoda z pomiarem ciśnienia na listwie wydaje mi się o tyle słaba, że regulator ciśnienia różnie się zachowa w różnych temperaturach zewnętrznych - jest tylko mechanicznym urządzeniem ze sprężyną, która nie będzie zachowywała się tak samo przy +30'C jak przy -30'C. Ale AFRki brzmią bardzo fajnie, tylko chyba musi być naprawdę poważna różnica w liczbie oktanów, żeby to było zauważalne i mierzalne. A na jakiej zasadzie działają urządzenia do mierzenia l. oktanów, których już się nie używa?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

16 gru 2010, 15:58

Jak już jesteśmy przy alternatywnych źródłach energii to może tego ktoś spróbuje :lol: http://demotywatory.pl/2420955/Amerykanie
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 gru 2010, 23:26

dmk pisze:Ale AFRki brzmią bardzo fajnie, tylko chyba musi być naprawdę poważna różnica w liczbie oktanów, żeby to było zauważalne i mierzalne.

To nie jest kwestia liczby oktanowej (E85 nie oznacza liczby oktanowej 85 tylko 85% etanolu/15% benzyny :mrgreen: ). Po prostu jeśli czysty etanol ma AFR stechiometryczny równy 9, czysta benzyna 14,7 to badając AFR przy podaniu znanej dawki paliwa można mniej więcej określić z czego składa się mieszanka.
dmk pisze:A na jakiej zasadzie działają urządzenia do mierzenia l. oktanów, których już się nie używa?

Zdaje się że na podstawie określenia właściwości elektrycznych paliwa. Benzyna jest izolatorem, etanol dobrym przewodnikiem. Więc mieszanina będzie czymś wypadkowym.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Michal_R
Posty: 49
Rejestracja: 25 maja 2009, 7:21
Lokalizacja: Białystok

13 gru 2011, 21:52

ja może trochę zmienię wątek, chyba się zdecyduję na wrzucenie gazu tak na prędkości, bo ciut za drogo mi impreza wychodzi. Zwłaszcza ze mam tylko mazdę, i wydaje w 600-1000 miesięcznie na benzynę. Chcę dać butlę pod bagażnik, zewnętrzną. I tu pytanie do kogoś kto tak ma, jaka to butla i jakiej marki. Pytanie nr 2 to może będę trochę monotonny, ale wszyscy moi znajomi bardzo chwalą sobie BLOS-a, jeden znajomy mający 3 transportery T4 2,5 z lpg uważa ze wyższość blosa polega na tym ze wtryski się nie zasyfiają. Problem nielegalności został rozwiązany silniczkiem krokowym na rurze gazowej z wyjętą kryzą :D, czystść spalin się zgadza-badanie przechodzi.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2011, 22:32

Michal_R pisze:Chcę dać butlę pod bagażnik, zewnętrzną. I tu pytanie do kogoś kto tak ma, jaka to butla i jakiej marki.

Przeszukaj wątki noveeka, snafu, qbatrona lub ten, w którym piszesz.
Michal_R pisze:ale wszyscy moi znajomi bardzo chwalą sobie BLOS-a,

Nabierz głęboko powietrza, usiądź spokojnie na krześle i poczekaj aż Ci przejdzie. Blos był znakomitym rozwiązaniem na pewnym etapie rozwoju silników i instalacji zasilania LPG, ale to już historia i tam jest jego miejsce. Jesteś z Białegostoku, to jest swego rodzaju zagłębie LPG i znalezienie ludzi, którzy porządnie założą instalację wtryskową nie będzie na pewno żadnym problemem.
Michal_R pisze:uważa ze wyższość blosa polega na tym ze wtryski się nie zasyfiają

Problem zanieczyszczeń na wtryskiwaczach znakomicie rozwiązuje:
- poprawne wykonanie instalacji
- stosowanie odpowiedniej jakości filtrów i ich okresowa wymiana
- tankowanie na stacjach dbających o czystość instalacji do magazynowania gazu.
Jak się spełni powyższe warunki wtryskiwacze nie mają prawa się paprać.
Michal_R pisze:czystść spalin się zgadza-badanie przechodzi

W konwersji zasilania paliwem nie chodzi o to czy silnik przechodzi badanie okresowe na analizatorze spalin. Chodzi przede wszystkim o to, aby zasilany paliwem alternatywnym pracował IDENTYCZNIE jak zasilany paliwem podstawowym. Blos Ci tego nie zapewni.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Michal_R
Posty: 49
Rejestracja: 25 maja 2009, 7:21
Lokalizacja: Białystok

14 gru 2011, 7:45

Po zastanowieniu, wstępnej kalkulacji doszedłem do wniosku ze sekwencja wyjdzie mi zaledwie kilka zł drożej, a będzie pewnie. Jak kolega wspomniał mieszkam w Białymstoku to nie brakuje mi tu producentów o hurtowni :)
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

14 gru 2011, 15:52

pamietaj ze zakladajac butle pod autem musisz zmodyfikowac wydech - wstawic tlumik prosto, a nie w poprzek auta jak ma seria.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

14 gru 2011, 15:58

Qbatron pisze:wstawic tlumik prosto, a nie w poprzek auta jak ma seria.


Nieprawda. Ja mam butlę pod autem i tłumik mam po szerokości auta, równolegle do zderzaka.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

14 gru 2011, 16:03

Kitson pisze:
Qbatron pisze:wstawic tlumik prosto, a nie w poprzek auta jak ma seria.


Nieprawda. Ja mam butlę pod autem i tłumik mam po szerokości auta, równolegle do zderzaka.


dawaj foty bo coś mi się wierzyć nie chcę :/

masz tam butle walcową czy toroidalną ??
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

14 gru 2011, 16:26

poka poka, moze sie kiedys taka wiedza przydac :P
maniott
Posty: 85
Rejestracja: 27 sie 2011, 1:13
Lokalizacja: Manasterzec - Lesko

14 gru 2011, 20:20

salvador pisze:Mx 5 ,architekt i gaz ?!? :roll:


ja mam dojazdówke pod autem a butle w bagazniku 36 l. Jesli gaz to tylko na wtryskach HANA najlepiej komp staga bo tebrc czy landirenzo to niby renoma ale do czasu pierwszego popsucia :)
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

14 gru 2011, 23:44

Stag jak najbardziej jeśli dobierze się dobre komponenty :)
może być również KME diego (również bardzo dobra elektronika)

a co bym odradzał to ESGI2, Lecho SEQ, Solaris, Zenit, oraz instalacje z pod znaku AEB czyli King, OMVL, Elpigaz, Zavoli

są to instalacje ciężkie do kalibracji i często występujące w połączeniu z bardzo słabymi komponentami :P
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

15 gru 2011, 0:13

maniott pisze:brc czy landirenzo to niby renoma ale do czasu pierwszego popsucia


Odpukać w jednym z aut u mnie w domu BRC Sequent 56 nie chce się popsuć od ponad 150k km, fakt instalacja była droga, ale za to jest absolutnie bezawaryjna i chodzi jak marzenie.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

15 gru 2011, 9:04

ja już w kolejnym samochodzie "dziennym" (trzecim) mam brc seq24 (juz od dluzszego czasu na programie p&d) i przeleciały już setki tysięcy dobre na nich i nigdy nic nie działo się z BRC, ani 1 awarii, problemów z raz ustawioną mapą etc. tylko wymieniać filtry i jeździć.

Natomiast w 1 samochodzie który miałem staga + i niby się nic nie działo, ale problem miałem z nie trzymaniem parametrów, co jakiś czasu okazywało się że po kilkunastu tysiącach wszystko żyło własnym życiem, choć auto jeździło dalej, ale miewały powoli jakieś kaprysy etc. Jak sie ponanosiło korekty to śmigało znowu.

Przekonałem się już na sobie do BRC i w sumie jeżeli miałbym znowu zakładać, to zawsze założę BRC.

Mam znajomego takiego "Z miasta" którego poznałem raz na stacji co ma NA i właśnie butlę podwieszaną, nigdy na zaproszenie na forum jak widać nie odpowiedział bo go nie ma, ale jak go gdzieś trafię to zgłębię temat jego butli, wydech ma na pewno wyprostowany.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Michal_R
Posty: 49
Rejestracja: 25 maja 2009, 7:21
Lokalizacja: Białystok

15 gru 2011, 10:10

a ja myslałem o tym http://lecholpg.pl/?act=produkty&pid=sequelkit2 . Jest opisane dokładnie jak się kalibruje, program jest dostępny na stronie. Dodatkowo mam znajomego w tej firmie wiec dostęp do interfejsów myślę będzie bez problemu.. mam jeszcze pytanie. Przyznam ze najchętniej sam bym założył ten gaz, bo jak czasem popatrzę jak robią to gazownicy to łzy. czy do wstęplowania gazu jest potrzebna faktura, czy tylko wyciąg z ewidencji o homologacji? może ktoś wie.

no i gdzie zdjęcia tej butli?? ja myślałem o walcu fi 200 ok 80cm w poprzek zaraz za tylna belka. tylko spaliny trzeba będzie odprowadzić radiowo chyba
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 gru 2011, 10:20

Michal_R pisze:a ja myslałem o tym

:neutral: Jeśli włoszczyzna ma tekst marketingowy "i obsługuje samochody aż do 140 KM" to zwykle oznacza że parametry siadają dużo wcześniej i nadaje się do corsy z silnikiem 1.2. Nie widziałem tej instalacji na żywo, bo się trzymam od takich produktów z daleka, ale snafu pewnie wie jak to coś na żywo się zachowuje.
Michal_R pisze:czy do wstęplowania gazu jest potrzebna faktura, czy tylko wyciąg z ewidencji o homologacji?

Musisz mieć fakturę/rachunek na montaż. Aby dostać wyciąg z homologacji musisz należeć do sieci instalatorów wystawcy, nie mówiąc już o wpisie do rejestru ITS jako uprawniony montażysta i takich drobiazgach. Nie możesz sobie tak po prostu z ulicy przyjść i go sobie otrzymać :mrgreen:
Michal_R pisze:tylko spaliny trzeba będzie odprowadzić radiowo chyba

Znaczy się jak ? :roll:

Po
eM
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 11:55 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

15 gru 2011, 11:43

grzes pisze:Natomiast w 1 samochodzie który miałem staga + i niby się nic nie działo, ale problem miałem z nie trzymaniem parametrów, co jakiś czasu okazywało się że po kilkunastu tysiącach wszystko żyło własnym życiem, choć auto jeździło dalej, ale miewały powoli jakieś kaprysy etc. Jak sie ponanosiło korekty to śmigało znowu.

Przekonałem się już na sobie do BRC i w sumie jeżeli miałbym znowu zakładać, to zawsze założę BRC.


Dokładnie, też w jednym wozie w domu mam STAG'a i też co jakiś czas się rozkalibrowuje, a instalacja raczej została dobrze założona, itd - bo robił to producent STAG'a AC Auto-Gaz.

Z mojego doświadczenia wynika, że BRC jest bez porównania lepsze
Michal_R
Posty: 49
Rejestracja: 25 maja 2009, 7:21
Lokalizacja: Białystok

15 gru 2011, 12:59

tzn że to był żart dotyczący tego, że nie będzie już miejsca na rurę wydechową
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

15 gru 2011, 13:12

Oczywiscie ze BRC bedzie lepsze - to marka sama w sobie, tylko ze instalacje na stagu zalozysz pewnie za za 70% ceny... Zaoszdzedzisz powiedzmy 500zl, z czego 100wydasz na interfejs (za te pieniadze powinien juz byc bezprzewodowy) i mozesz sobie mapke aktualizowac do woli. A jesli nie chcesz sie bawic w strojenie co chwila to robisz dobra mape, zapisujesz ja i robisz LOAD co 10 czy 50 kkm, jak sie samoistnie zmodyfikuje.

Musialbym miec naprawde sporo kasy zeby zakladac az tak dobre instalacje.
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

15 gru 2011, 19:58

Qbatron pisze:Musialbym miec naprawde sporo kasy zeby zakladac az tak dobre instalacje.


Kwestia jak dużo jeździsz i jak bardzo bezproblemowe auto musisz mieć, czasem warto dopłacić 30% różnicy w cenie, czasem nie. Ja gdybym miał zakładać LPG do Miaty to nie założyłbym nic innego niż BRC, ewentualnie Prinsa, ale to już wogóle chora kasa.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

15 gru 2011, 21:34

u mnie różnica między stagiem na brc to 400zł? nie sądzę żeby więcej, do tego samo BRC jest o wiele wiele przystępniejsze dla "amatora" w kwestii grzebania w nim samemu już z pozycji lapka, bo kable do wszystkiego są śmiesznie tanie.. problem jest jeden, bez map sensora nie da się obejść przy "sklecaniu" mapy, ale do ponownego wciągania mapy ułożonej przez speca przy zakładaniu sam interfejs wystarcza więc tak czy inaczej zawsze warto się w niego wyposażyć, chociażby dla zmiany temp. przejścia z pb na lpg.

Michal_R, wiesz skąd biorą się mity o tym że LPG jest "beee" i że są problemy? Właśnie po części z takiego przekombinowania, szukanie za wszelką cenę najtańszego zestawu, "140koni" a później serie zdziwień że coś tyrać nie chce. Na szczęście silniki mazdy dobrze przyswajają gaz, są sprawdzone instalacje które bez problemu radzą sobie z podwójnymi czasami wtrysków, więc nie ma co kombinować i szukać dla paru złotych.. wybierz coś sprawdzonego, już nie koniecznie te BRC bo przeciwników pewnie tyle co zwolenników, ale nie próbuj swojego zdrowia i cierpliwości z "czymś no-name".
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

15 gru 2011, 22:33

Michal_R pisze:a ja myslałem o tym http://lecholpg.pl/?act=produkty&pid=sequelkit2 . Jest opisane dokładnie jak się kalibruje, program jest dostępny na stronie. Dodatkowo mam znajomego w tej firmie wiec dostęp do interfejsów myślę będzie bez problemu.. mam jeszcze pytanie. Przyznam ze najchętniej sam bym założył ten gaz, bo jak czasem popatrzę jak robią to gazownicy to łzy. czy do wstęplowania gazu jest potrzebna faktura, czy tylko wyciąg z ewidencji o homologacji? może ktoś wie.

no i gdzie zdjęcia tej butli?? ja myślałem o walcu fi 200 ok 80cm w poprzek zaraz za tylna belka. tylko spaliny trzeba będzie odprowadzić radiowo chyba


lepiej odpuść sobie ten zestaw :/ kalibracja w tym systemie to totalna porażka :/

grzes pisze:u mnie różnica między stagiem na brc to 400zł? nie sądzę żeby więcej, do tego samo BRC jest o wiele wiele przystępniejsze dla "amatora" w kwestii grzebania w nim samemu już z pozycji lapka, bo kable do wszystkiego są śmiesznie tanie.. problem jest jeden, bez map sensora nie da się obejść przy "sklecaniu" mapy, ale do ponownego wciągania mapy ułożonej przez speca przy zakładaniu sam interfejs wystarcza więc tak czy inaczej zawsze warto się w niego wyposażyć, chociażby dla zmiany temp. przejścia z pb na lpg.

Michal_R, wiesz skąd biorą się mity o tym że LPG jest "beee" i że są problemy? Właśnie po części z takiego przekombinowania, szukanie za wszelką cenę najtańszego zestawu, "140koni" a później serie zdziwień że coś tyrać nie chce. Na szczęście silniki mazdy dobrze przyswajają gaz, są sprawdzone instalacje które bez problemu radzą sobie z podwójnymi czasami wtrysków, więc nie ma co kombinować i szukać dla paru złotych.. wybierz coś sprawdzonego, już nie koniecznie te BRC bo przeciwników pewnie tyle co zwolenników, ale nie próbuj swojego zdrowia i cierpliwości z "czymś no-name".


kabelek to staga to też groszowe sprawy a map masz zabudowany na stałe :)
co do kalibracji to wystarczy przeczytać [URL=http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/Programy-i-instrukcje-obslugi/200_4_300_z13_12-2011/ver.2.8.1%20PL-STAG-200%2CSTAG-4plus%2CSTAG-4eco%2CSTAG-300%20ISA2%2CSTAG-300%20PREMIUM%20instrukcja.pdf]lekturę[/URL] i nie będzie najmniejszych problemów
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Michal_R
Posty: 49
Rejestracja: 25 maja 2009, 7:21
Lokalizacja: Białystok

16 gru 2011, 9:15

no własnie na temat staga słyszałem pozytywne opinie same, z racji tego, że wywodzę się z kręgów BMW to już w ogóle tam nikt nie chce o niczym innym słyszeć zwłaszcza do V8. Faktem jest jeszcze to, że stag założony w AC ma gwarancje na 100tys. km. Tylko w AC kolejka na założenie gazu to 3 miesiące jak ostatnio się orientowałem. Szczerze mówiąc sceptyczny jestem do "forumowych mitów", no ale sprowadziliście mnie na ziemię :), bo wcześniej właśnie na staga byłem nastawiony, ale zacząłem szukać alternatywy. nie potrzebnie chyba.
maniott
Posty: 85
Rejestracja: 27 sie 2011, 1:13
Lokalizacja: Manasterzec - Lesko

21 gru 2011, 16:01

snafu pisze:
Michal_R pisze:a ja myslałem o tym http://lecholpg.pl/?act=produkty&pid=sequelkit2 . Jest opisane dokładnie jak się kalibruje, program jest dostępny na stronie. Dodatkowo mam znajomego w tej firmie wiec dostęp do interfejsów myślę będzie bez problemu.. mam jeszcze pytanie. Przyznam ze najchętniej sam bym założył ten gaz, bo jak czasem popatrzę jak robią to gazownicy to łzy. czy do wstęplowania gazu jest potrzebna faktura, czy tylko wyciąg z ewidencji o homologacji? może ktoś wie.

no i gdzie zdjęcia tej butli?? ja myślałem o walcu fi 200 ok 80cm w poprzek zaraz za tylna belka. tylko spaliny trzeba będzie odprowadzić radiowo chyba


lepiej odpuść sobie ten zestaw :/ kalibracja w tym systemie to totalna porażka :/

grzes pisze:u mnie różnica między stagiem na brc to 400zł? nie sądzę żeby więcej, do tego samo BRC jest o wiele wiele przystępniejsze dla "amatora" w kwestii grzebania w nim samemu już z pozycji lapka, bo kable do wszystkiego są śmiesznie tanie.. problem jest jeden, bez map sensora nie da się obejść przy "sklecaniu" mapy, ale do ponownego wciągania mapy ułożonej przez speca przy zakładaniu sam interfejs wystarcza więc tak czy inaczej zawsze warto się w niego wyposażyć, chociażby dla zmiany temp. przejścia z pb na lpg.

Michal_R, wiesz skąd biorą się mity o tym że LPG jest "beee" i że są problemy? Właśnie po części z takiego przekombinowania, szukanie za wszelką cenę najtańszego zestawu, "140koni" a później serie zdziwień że coś tyrać nie chce. Na szczęście silniki mazdy dobrze przyswajają gaz, są sprawdzone instalacje które bez problemu radzą sobie z podwójnymi czasami wtrysków, więc nie ma co kombinować i szukać dla paru złotych.. wybierz coś sprawdzonego, już nie koniecznie te BRC bo przeciwników pewnie tyle co zwolenników, ale nie próbuj swojego zdrowia i cierpliwości z "czymś no-name".


kabelek to staga to też groszowe sprawy a map masz zabudowany na stałe :)
co do kalibracji to wystarczy przeczytać [URL=http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/Programy-i-instrukcje-obslugi/200_4_300_z13_12-2011/ver.2.8.1%20PL-STAG-200%2CSTAG-4plus%2CSTAG-4eco%2CSTAG-300%20ISA2%2CSTAG-300%20PREMIUM%20instrukcja.pdf]lekturę[/URL] i nie będzie najmniejszych problemów


ojciec miał vectre b i teraz nową zefire z instalacjami BRC wszystko jest ok ale nie daj boże cos sie stanie z wtryskami które są zazwyczaj na listwie całej i juz wydatek a poza tym różnicy w mocy autka czy spalaniu nie ma zadnej. Jemu własnie padło brc 2 razy :)

Ja miałem staga 300+ w mx3 i w 323f rewelka teraz założyłem staga 4 dedykowanego do silników 4 cylindrowych na wtryskiwaczach Hana i jest powiem szczerze pracuje idealnie co do strojenia itp to przez 2 lata trzeba i tak po założeniu jeździć do stacji któa zakłada na przeglądy bo gwarancja w ciągu tych 2 lat mozna kupic interfejs za 100 zł i sie pozniej samemu nauczyc :) lub zapisac sobie ustawienia z serwisu :)
mazda'11
Posty: 12
Rejestracja: 16 kwie 2011, 14:53
Lokalizacja: PL

07 sty 2012, 13:44

grzes pisze:u mnie różnica między stagiem na brc to 400zł? nie sądzę żeby więcej, do tego samo BRC jest o wiele wiele przystępniejsze dla "amatora" w kwestii grzebania w nim samemu już z pozycji lapka, bo kable do wszystkiego są śmiesznie tanie.. problem jest jeden, bez map sensora nie da się obejść przy "sklecaniu" mapy, ale do ponownego wciągania mapy ułożonej przez speca przy zakładaniu sam interfejs wystarcza więc tak czy inaczej zawsze warto się w niego wyposażyć, chociażby dla zmiany temp. przejścia z pb na lpg.

Michal_R, wiesz skąd biorą się mity o tym że LPG jest "beee" i że są problemy? Właśnie po części z takiego przekombinowania, szukanie za wszelką cenę najtańszego zestawu, "140koni" a później serie zdziwień że coś tyrać nie chce. Na szczęście silniki mazdy dobrze przyswajają gaz, są sprawdzone instalacje które bez problemu radzą sobie z podwójnymi czasami wtrysków, więc nie ma co kombinować i szukać dla paru złotych.. wybierz coś sprawdzonego


święte słowa!
Szwagier ma mazdę 6 2003r. 2.0 benz. 140km (2.0 160km w NC to to samo :?: ) na dobrej instalacji (prawdopodobnie BRC) i smiga autem po całej Europie (urlop zimowy i wakacje) bez najmniejszych problemów. Autko spala w trasie ok 9l. gazu a po miescie to 11-12l.
Pozdrawiam
korpus
Posty: 143
Rejestracja: 06 maja 2012, 7:20
Lokalizacja: Gdańsk/Poniatowo

11 lip 2012, 10:55

Ja w swojej starej hani miałem Staga i zrobiłem prawie 100tyś km bez problemów do tego na magicjet.
nie dawno zamontowałem gaz również w swoim mx!
Stag, hana, zawoli, butla w koło stako 565/180 wchodzi 30l LPG (2pkt na lotosie:)
spalanie po wyregulowaniu to szok 8,2l w trasie, w mieście jeszcze nie liczyłem.

Jedynie co mnie dziwi to mapa, przy bardzo spokojnej jeździe buduje się idealnie po krzywej, gdy dodam więcej gazu punkty lądują ponad mapą na bp i lpg jest tak samo, też tak macie?
ODPOWIEDZ