
[połączony] Świece zapłonowe do MX-5
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Z innej beczki, ale też o świece: Z jaką siłą należy dokręcić świece w NB? 

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


Z innej beczki, ale też o świece: Z jaką siłą należy dokręcić świece w NB?
Chyba formalnie nie jest to określone. Ale niezbyt dużą, w K20 na przykład dokręca się niecałe 20 Nm.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
święte księgi podają:
spark plug: 11-17 foot-pound czyli jeżeli dobrze z łba liczę ~15- 23 Nm, vel. 2kg siły.
spark plug: 11-17 foot-pound czyli jeżeli dobrze z łba liczę ~15- 23 Nm, vel. 2kg siły.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
wiem już że najlepsze świece do mojego silnika to: ngk BKR5E11. Teraz pozostaje kwestia przewodów, które też chcę wymienić i mam takie pytanie czy kojarzy ktoś taką firmę SEIWA (ponoć japan:) czy sensowne jakieś?
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Nie kombinuj, kupuj ngk. Nie są takie drogie, za 170 da się kupić 

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
azbest, wbij "seiwa" w wyszukiwarkę forumową i poczytaj. Generalnie: przyzwoite kable w przyzwoitej cenie, a przy tym łatwo dostępne (chociażby w sieci IC).
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Dżunior pisze:azbest, wbij "seiwa" w wyszukiwarkę forumową i poczytaj. Generalnie: przyzwoite kable w przyzwoitej cenie, a przy tym łatwo dostępne (chociażby w sieci IC).
Tylko jak dobrze pamiętam, to obecnie chodzą po 140-150zł

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
90 dych na allegro;]
chwilowo brakazbest1983 pisze:90 dych na allegro;]


516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
już nie brak
właśnie dzisiaj dostałem paczkę SEIWA, stówka z przesyłką. Wizualnie robią pozytywne wrażenie, jeszcze tylko na świece czekam i pierwszy punkt z jesienno-zimowych porządków mogę odhaczyć, później rozrząd, parę innych dupereli i aby do wiosny 


a dokładnie 112,-azbest1983 pisze:stówka z przesyłką

http://allegro.pl/przewody-zapl-kable-mazda-mx-5-1-6-1-8-1990-98r-i1954452766.html
przy okazji

http://allegro.pl/przewody-napiecia-mazda-mx-5-i1958617010.html jest tego wart


I jeszcze jedno: jeśli w moim radiu na słabszym sygnale słychać regularne tyr-tyr zmieniające się wraz z obrotami silnika, to czy to ma coś wspólnego z przewodami, czy też wina leży gdzieś indziej

516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
Co do tych "racingowych" byłbym sceptyczny - zapewne produkt azjatycki.
W podobnej cenie masz sprawdzone NGK, które sprawują się OK. Chyba nie warto ryzykować. Moja mazda miała tendecję do podszaprpywania na niskich obrtotach po zmianie na zestaw: świece NGK V-Line '6' (chłodniejsze od 5) + kable NGK chodzi jak zegarek.
W podobnej cenie masz sprawdzone NGK, które sprawują się OK. Chyba nie warto ryzykować. Moja mazda miała tendecję do podszaprpywania na niskich obrtotach po zmianie na zestaw: świece NGK V-Line '6' (chłodniejsze od 5) + kable NGK chodzi jak zegarek.
-
- Posty: 1059
- Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
- Lokalizacja: Sulęcin
vox pisze:a dokładnie 112,-
a tam się czepiasz

W postach o swoim aucie może trochę zbyt szczegółowo rozpisałem się nt. świec. Myślę, że osobom, którym kiedyś może przytrafić się podobny problem, przyda się ta wiedza, dlatego przenoszę ten wątek tutaj:
A tak mi się jeszcze przypomniało... jak już tak zacząłem pozdrawiać....że chciałem pogratulować któremuś z poprzednich właścicieli bardzo inteligentną i umiejętną próbę wymiany świec. Dzięki Tobie zapieczona świeca na pierwszym garze miała tak zjechany sześciokąt, że tylko szczęście, dobranie i spreparowanie idealnie dopasowanego klucza który wszedł do pierścienia na świecy, oraz kupa czasu odkręcania, uratowało mnie od ściągania bloku silnika i rozwiercania świecy.
Całe szczęście, że gwint w bloku silnika nie został uszkodzony. Poniżej piękne zdjęcie na pamiątkę:
rzeczywiście było ciężko :/
Przy okazji chciałbym pokazać Wam na czym polega złe dopasowanie klucza do świec i łatwe spieprzenie sześciokąta świecy:
Głowica w pewnym miejscu posiada podtoczenie, które wypada akurat w połowie wysokości sześciokąta na wkręconej świecy.
W związku z tym, jeśli nasadzimy klucz, który ma zbyt grubą średnicę, złapie tylko połowę sześciokąta a nie całość, ponieważ zatrzyma się na obtoczeniu.
Co gorsza wiele kluczy skonstruowanych jest w taki sposób,
że tuz przy krawędzi klucza sześciokąta nie ma, jest zjazd, który teoretycznie przy poprawnym nałożeniu klucza, osadza się pierścieniu świecy. W naszym przypadku, gdy taki klucz jest "za gruby", ten spad, to kolejne stracone milimetry, przez co klucz siedzi na świecy do połowy, a przekręcając nim, pięknie ukręcamy sześciokąt
Nie ma to jak rysunki techniczne w excelu
Wiesz, wszystko zależy od zewnętrznej średnicy klucza. Jeśli jest zbyt duża, klucz zatrzyma się na obtoczeniu głowicy. Później skocze do garażu, zmierzę klucz suwmiarą. Napiszę ile powinien mieć.
seteman, średnica zewnętrzna mojego klucza, to 20,5mm
Pozdr!
A tak mi się jeszcze przypomniało... jak już tak zacząłem pozdrawiać....że chciałem pogratulować któremuś z poprzednich właścicieli bardzo inteligentną i umiejętną próbę wymiany świec. Dzięki Tobie zapieczona świeca na pierwszym garze miała tak zjechany sześciokąt, że tylko szczęście, dobranie i spreparowanie idealnie dopasowanego klucza który wszedł do pierścienia na świecy, oraz kupa czasu odkręcania, uratowało mnie od ściągania bloku silnika i rozwiercania świecy.
Całe szczęście, że gwint w bloku silnika nie został uszkodzony. Poniżej piękne zdjęcie na pamiątkę:

kwijatkowski pisze:Niezła mordęga musiała byc z tą świecą
rzeczywiście było ciężko :/
Przy okazji chciałbym pokazać Wam na czym polega złe dopasowanie klucza do świec i łatwe spieprzenie sześciokąta świecy:
Głowica w pewnym miejscu posiada podtoczenie, które wypada akurat w połowie wysokości sześciokąta na wkręconej świecy.

W związku z tym, jeśli nasadzimy klucz, który ma zbyt grubą średnicę, złapie tylko połowę sześciokąta a nie całość, ponieważ zatrzyma się na obtoczeniu.

Co gorsza wiele kluczy skonstruowanych jest w taki sposób,

że tuz przy krawędzi klucza sześciokąta nie ma, jest zjazd, który teoretycznie przy poprawnym nałożeniu klucza, osadza się pierścieniu świecy. W naszym przypadku, gdy taki klucz jest "za gruby", ten spad, to kolejne stracone milimetry, przez co klucz siedzi na świecy do połowy, a przekręcając nim, pięknie ukręcamy sześciokąt
Nie ma to jak rysunki techniczne w excelu

seteman pisze:chyba klucze do świec motocyklowych powinne zdać egzamin...
[url=http://obrazki.elektroda.net/67_1326025302.jpg][url=http://obrazki.elektroda.net/67_1326025302_thumb.jpg]Obrazek[/url][/url]
Wiesz, wszystko zależy od zewnętrznej średnicy klucza. Jeśli jest zbyt duża, klucz zatrzyma się na obtoczeniu głowicy. Później skocze do garażu, zmierzę klucz suwmiarą. Napiszę ile powinien mieć.
seteman, średnica zewnętrzna mojego klucza, to 20,5mm
Pozdr!
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
porządny klucz do świec rozpoznamy przede wszystkim po tym że w stosunku do "zwykłej" 16 długiej ma mniejszą średnicę zew. nie kręcimy nim dużych sił bo jedynie drobne kilogramy więc taka nasadka po prostu ma prawo mieć słaby przekrój. Jeżeli w naszym zestawie klucz do świec ma identyczną średnicę co tradycyjna 16 a jego atrybutem specjalnym jest tylko gumka to powinno to od razu dawać do myślenia.. swoja drogą nie zła robota z ta odratowaną świecą, gdybym widział coś takiego na żywo to raczej nie dałbym zbyt wielkich szans na odratowanie sytuacji "górą", fajnie że się udało!
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Też gratuluję, do takiego pasztetu aż się prosi o cienkie i długie Spline, ale niestety nie widziałem nigdzie takowego. Napisz jakiego producenta nasadki użyłeś, ja mam do świec cienkościennego Yato i, odpukać, lajtowo wszystko wychodzi.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Jakie świece brać:
Denso K16PR-U11 czy NGK BKR5E11?
Denso K16PR-U11 czy NGK BKR5E11?
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


-
- Posty: 141
- Rejestracja: 16 sty 2012, 13:28
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Kraków
Sigma pisze:NGK BKR5E11
po lekturze tego wątku kupiłem te w tym tygodniu i będę je montował, ale na stronie NGK polecane są NGK BKR6E11...zaufałem doświadczeniu praktycznemu forumowiczów

Tatowóz: Citroen C4 Grand Picasso, 2.0 HDI 136 KM
do zabawy i na golfa: Marysia 2.0 - NBfl Silver Blues 2003, 1.6
do zabawy i na golfa: Marysia 2.0 - NBfl Silver Blues 2003, 1.6
Sigma pisze:Jakie świece brać:
Denso K16PR-U11 czy NGK BKR5E11?
Obie tak samo dobre.
feamor pisze:po lekturze tego wątku kupiłem te w tym tygodniu i będę je montował, ale na stronie NGK polecane są NGK BKR6E11...zaufałem doświadczeniu praktycznemu forumowiczów
Akurat to Twojego silnika to standardowo są chyba 6E11, ale nic mu się nie stanie jak pojeździ na 5E11.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Różne generacje i wersje silnikowe potrzebują 5 albo 6. Do NBfl 1.8 są potrzebne 5. Do NA musisz sprawdzić ale z tego co pamiętam to 6 (mogę się mylić)
Jak te Denso są dokładnie tą ciepłotą i gapem, który potrzebujesz to ja bym brał Denso. Fajniej mi na nich silnik chodził niż na NGK. Następne będą Denso u mnie.
Pozdro
EDIT: Pisałem równo z Majkelem

Jak te Denso są dokładnie tą ciepłotą i gapem, który potrzebujesz to ja bym brał Denso. Fajniej mi na nich silnik chodził niż na NGK. Następne będą Denso u mnie.
Pozdro
EDIT: Pisałem równo z Majkelem
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
sebna pisze:Fajniej mi na nich silnik chodził niż na NGK.
Fajniej?

Rozumiem do testów zakupiłeś dwa nowe komplety?

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Jak to często z Tobą bywa Dżunior mylisz się.
Auto było na starych i zmęczonych Denso, które zostały wymienione na świeżutkie i pachnące NGK, na których od razu silnik chodził gorzej niż na starych Denso...
Także nie było potrzeby porównywania dwóch porównywalnych kompletów bo komplet który był stary i zmęczony wypadł lepiej niż nowe NGK.
Pozdro
Auto było na starych i zmęczonych Denso, które zostały wymienione na świeżutkie i pachnące NGK, na których od razu silnik chodził gorzej niż na starych Denso...
Także nie było potrzeby porównywania dwóch porównywalnych kompletów bo komplet który był stary i zmęczony wypadł lepiej niż nowe NGK.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
sebna pisze:Auto było na starych i zmęczonych Denso, które zostały wymienione na świeżutkie i pachnące NGK, na których od razu silnik chodził gorzej niż na starych Denso...
To znaczy? Przerywało? Nie chciało jechać do pracy? Strzeliło focha? Miało zły dzień? A może grymasiło, nie chciał jeść benzyny i poprosiło o olej napędowy...?

Z całym szacunkiem: lubię czytać Twoje posty, gdzie często zbierasz do kupy i systematyzujesz pewne zagadnienia, ale czasami IMHO zdarza Ci się palnąć głupotę i nie sposób tego nie skomentować.

Patrz: chociażby Twoja teoria na temat skrzyni biegów której oporna praca miałaby być spowodowana sportowym charakterem Miaty.

Świec Denso w NBfl nigdy nie miałem. Miałem natomiast kilka kompletów NGK, podobnie jak setki osób na tym forum, i jak zapewne setki osób na tym forum nie miałem z nimi nigdy jakiegokolwiek problemu. Silnik pracował zupełnie normalnie.
Teorię o wyższości świec Denso nad świecami NGK w tym wypadku traktuję jako bajkę i tworzenie dziwnych, mylnych teorii (legend?). Dziękuję.

sebna pisze:Jak to często z Tobą bywa Dżunior mylisz się.
Ojej, naprawdę tak często? I dopiero teraz mi to piszesz?
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
funky pisze:ja niedawno założyłem Denso K20PR-U11, ale z tego co widzę powinny być K16. Świece dobierał Carspeed po VINie. Czy nie lepiej wrócić do cieplejszych?
K20PR-U11 = BKR6E11
K16PR-U11 = BKR5E11
Czyli w Sportive mogą być K20


"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


dymen pisze:Silnik pracuje równiej (ale to może być autosugestia), natomiast na bank samochód pali mniej rzędu 0,5 litra na 100km. Pozdr
To bardzo ciekawe co piszesz (dzięki za PW).
Ktoś ma może podobne albo jakie kol wiek doświadczenia ze świecami Irydowymi w Miatce?
Jak by mi miało spaść spalanie o 0.5 na sto to by mi się zwróciły takie świece w dwa tygodnie a potem to już czysty zysk...
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Świece irydowe mają kilkukrotnie większą żywotność (jeśli patrzeć na zalecenia producentów) - żywotność takich świec określana jest na minimum 100-120kkm.
Teoretycznie ułatwiają zimny rozruch i są mniej podatne za zalewanie (mówi się że mają bardziej skupioną - silniejszą iskrę).
W spadek spalania na poziomie 0,5l ciężko mi uwierzyć - gdyby tak było, producenci i użytkownicy aut masowo wymienialiby zwykłe świeczki na irydowe, a póki co jest to produkt mało popularny.
Teoretycznie ułatwiają zimny rozruch i są mniej podatne za zalewanie (mówi się że mają bardziej skupioną - silniejszą iskrę).
W spadek spalania na poziomie 0,5l ciężko mi uwierzyć - gdyby tak było, producenci i użytkownicy aut masowo wymienialiby zwykłe świeczki na irydowe, a póki co jest to produkt mało popularny.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Osobiście jestem zdania że zamiast wydawać duże pieniądze na irydowe świece lepiej wymieniać co sezon zwykłe. W ich bezpośredni wpływ na spalanie nie wierzę, nie ma cudów.
Co do "odporności" na zalewanie.. raczej nie widzę tego na co dzień. Jak auto jest przelane na zimnym i wolnych obrotach to zaleje wszystko jednakowo
i nic nie pomoże.
Pewnie zawsze znajdzie się przypadek gdzie taka świeca nagle okazuje się że jest lepsza od tradycyjnej, np. w aucie z gazem, albo w jakimś projekcie gdzie rozwiązuje nie wiedzieć czemu jakiś problem, ale nie przypisywał bym im z tego powodu cudownych własności.
Nie polecam, nie odradzam, u siebie wymienię na "nowe" zwyczajne i będę pewny co mam.
Co do "odporności" na zalewanie.. raczej nie widzę tego na co dzień. Jak auto jest przelane na zimnym i wolnych obrotach to zaleje wszystko jednakowo

Pewnie zawsze znajdzie się przypadek gdzie taka świeca nagle okazuje się że jest lepsza od tradycyjnej, np. w aucie z gazem, albo w jakimś projekcie gdzie rozwiązuje nie wiedzieć czemu jakiś problem, ale nie przypisywał bym im z tego powodu cudownych własności.
Nie polecam, nie odradzam, u siebie wymienię na "nowe" zwyczajne i będę pewny co mam.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance