Zapieczony tłoczek hamulcowy

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

amaslow
Posty: 48
Rejestracja: 29 mar 2010, 10:10
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Kraków

17 lis 2011, 7:51

Podczas próby wymiany tylnych klocków hamulcowych natrafiłem na głupi problem z próbą wciśnięcia tłoczków hamulcowych. Zapierałem się łomem, próbowałem młotkiem stukać - wszystkie próby nie wsunęły ich nawet o milimetr.
Dzisiaj przyszedł mi do głowy pomysł, że moze powinien je wkręcać - gdzies czytałem że niektóre typy tak mają i to podobno zgodnie z ruchem wskazówek zegara bo inaczej mozna uszkodzić.
Zastanawiam się czy nie kupić, ewentualnie dorobić narzędzie do wciskania - płaskownik metalowy z nagwintowanym otworem i śrubą do wkręcania.
Czy ktoś z kolegów miał podobny przypadek i moze podpowiedzieć co nieco?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

17 lis 2011, 8:16

Polecam najpierw poczytać zanim się do czegoś zabiera - tylnych klocków nie da się wcisnąć, można je tak tylko uszkodzić. Wkręca się je i to nie kręcąc tłoczkiem, a śrubą regulacyjną dostępną z tyłu tłoczka.... eh.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

17 lis 2011, 8:23

Dżizes krajst :evil: Można o tym pisać co tydzień a ludzie dalej robią swoje :bang:
amaslow - zanim następny raz weźmiesz do ręki łom...poszukaj,poczytaj trochę na forum :wink:
amaslow
Posty: 48
Rejestracja: 29 mar 2010, 10:10
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Kraków

17 lis 2011, 9:34

irakleo pisze:amaslow - zanim następny raz weźmiesz do ręki łom...poszukaj,poczytaj trochę na forum :wink:
A mozesz mi podac choć jeden przykład z tego forum gdzie to znajdę? Wyobraź sobie, że jestem bywalcem na wielu forach i wiem na czym polega szukanie i naprawdę zanim napisałem to pytanie, starałem się znaleźć odpowiedź - niestety bez rezultatu.
W międzyczasie znalazłem odpowiedź na miata.org. Faktycznie powinna byc tam śruba regulacyjna, którą jako pierwszą powinienem popuścić.
No cóz - pierwsze moje auto z tarczami z tyłu, gdzie sam musze wymieniać klocki, wiec człowiek uczy sie na błędach.
Zawsze myślałem, ze po to własnie istnieją tego typu fora, nie wiesz, nie znalazłeś - po prostu pytasz. A tu czlowiek dostaje burę, ze nie wiedziałem jak sie zmienia klocki z tyłu!. Przeciez musze to wiedzieć bo zajmuję się tym codziennie setki razy!

[ Dodano: 17-11-2011, 10:38 ]
dmk pisze:...tylnych klocków nie da się wcisnąć, można je tak tylko uszkodzić. Wkręca się je i to nie kręcąc tłoczkiem, a śrubą regulacyjną dostępną z tyłu tłoczka...
Dzięki, teraz czaję co gdzie i jak :)
Jedno pytanie: wiem, że moje zaciski zostały wymienione przez poprzedniego właściciela na wersje z NB. Czy w tego typu zaciskach, kwestia śruby regulacyjnej wyglada podobnie jak w NA?
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

17 lis 2011, 9:40

amaslow pisze:Czy w tego typu zaciskach, kwestia śruby regulacyjnej wyglada podobnie jak w NA?


Tak, dokładnie tak samo :)
110@???KM
134@???Nm
amaslow
Posty: 48
Rejestracja: 29 mar 2010, 10:10
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Kraków

17 lis 2011, 9:44

OK, dziekuję. Będę więc próbował ponownie :)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 lis 2011, 11:22

amaslow pisze:A mozesz mi podac choć jeden przykład z tego forum gdzie to znajdę?

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1218 na stronie 2,4,5 i pewnie jeszcze parę razy. Są też zdjęcia i rysunki.

amaslow pisze:No cóz - pierwsze moje auto z tarczami z tyłu, gdzie sam musze wymieniać klocki, wiec człowiek uczy sie na błędach.

Lepiej niż na błędach uczyć się na książkach :wink:
amaslow pisze:gdzie sam musze wymieniać klocki,

Jak koniecznie chcesz się takimi rzeczami zajmować samemu, zaopatrz się najpierw w odpowiednie narzędzia. Do wciskania tłoczków (w mx5 z przodu) służy wciskacz do tłoczków hamulcowych. Młotek i łom do tego celu nie służą, jeśli widziałeś gdzieś taką praktykę były w rękach jakiegoś partacza :wink:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

17 lis 2011, 11:43

Offtopic :)
Jak nie pomaga wyszukiwarka forumowa to warto wpisać w google.pl szukaną frazę i dodać po niej mx-5.pl. Mi kilka razy pomogło jak czegoś szukałem a wyszukiwarka na forum nie była nawet blisko odpowiednich wyników.
ODPOWIEDZ