
[połączony] Jakie spalanie w MX-5
jak bardzo paliwozerne sa silniki w waszych miatkach
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
majkel_c pisze:Spidi pisze:Przy jakich obrotach w naszych silnikach następuje "ta zmiana"(mam na myśli NBFL 1.8)?
Zmienna faza dolotowa nie działa "punktowo" na zasadzie przełączenia przy jakiś obrotach. Tak działa zmienna geometria kolektora w 1.8 z NB. Modyfikacja fazy ssącej jest aktywna głównie w zakresie obrotów od mniej więcej 1500 do 5000, z najbardziej agresywnymi zmianami w zakresie 2000-4000 obrotów z jednoczesnym dużym obciążeniem silnika.Spidi pisze:Teoretycznie więc jeżdżąc na co dzień i nie wykorzystując go na maxa powinien spalać mniej.
W MX-5 największe zyski na zużyciu paliwa wynikają z oszczędnego użycia przepustnicy. Przy minimalnym obciążeniu silnika na trasie i bardzo równej jeździe algorytmy dawkowania paliwa i odpowiedniego wyprzedzenia zapłonu robią głównie robotę. Dysponując jakimś sterowaniem opartym na precyzyjnej sondzie szerokopasmowej można jeszcze spalanie w trasie skutecznie obniżyć...
Po
eM
Wszystko by się zgadzało, ja starałem opisać się organoleptycznie - a u mnie rzeczywiście po przekroczeniu 3k obrotów charakterystyka silnika jest diametralnie inna niż do tej wartości.
Nie mniej nie upieram się przy swojej wersji. Co do oszczędnego użycia przepustnicy podpisuję się obiema ręcami - nawet przy prędkościach pomiędzy 160 a 170 jezeli zdażyło mi się długo jechać równo, spalanie było mniejsze niż przy znacznie mniejszych obciążeniach ale nawet drobnych zmianach obciążenia silnika jak i położenia przepustnicy.
Talking Head
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
mateo pisze:jak już wciśniesz to trzymaj w tym samym położeniu jak najdłużej
Ciekawa teoria - szybko by się licznik zamykał

Generalnie jak każde auto komputer MXa wzbogaca mieszankę przy gwałtowniejszych zmianach położenia przepustnicy dość znacznie, dlatego jazda w okolicach maksymalnego podciśnienia (minimalnie uchylona przepustnica) jest korzystne. Ale nie popadajmy w paranoję - rozpędzanie auta do 80km/h praktycznie bez ciśnięcia gazu na bardzo dużym dystansie też nie będzie wcale takie korzystne.
Z moich obserwacji i doświadczeń powiem tyle - ćwiczyłem przez jakiś czas "ekonomiczną" mapę (wypięta sonda wąskopasmowa, zubażanie mieszanki za pomocą szerokopasmówki do poziomu AFR 15.5, wyeliminowanie wzbogacania przy mocniejszym uchyleniu przepustnicy itd.) i efekt był praktycznie niezauważalny w mieście, więc nie da się osiągnąć tu cudów - wystarzcy nie szaleć.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
mateo pisze:przecie nie napisałem, że musisz wciskać do podłogi, ale tak żeby jechać z odpowiednią prędkością.
przecie żartowałem

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Moja bierze w tej chwili ok. 10 l na 100 km. Dziennie przejeżdżam najmniej 63 km (do pracy i z powrotem) - połowa na A4 z autostradowymi prędkościami a połowa w mieście, w większości top down
Do tego kapcie 17'' więc to chyba nie najgorszy wynik.

Ostatnio sprawdziłem spalanie u siebie - 550km najechane, w tym 100 po Wawce, 100 po Białymstoku i trasa Białystok-Warszawa dwa razy. Fakt, że z w miarę równą prędkością, itd. ale wynikiem byłem miło zaskoczony - 7.6 litra
Przy moim nie najwolniejszym stylu jazdy spalanie w cyklu mieszanym wychodzi ok. 9-10l. Ale za to po wczorajszej trasie - 600km (80%trasa, 20% miasto) spalanie wyszło mi na poziomie 6,3l więc całkiem niezły wynik, zwłaszcza na oponach 215 

Właśnie wróciłem z mini wczasów nad morzem i po przejechaniu ok. 2000km średnie spalanie na poziomie 8 litrów/100km, przy czym 90% z tego top-down i bez bawienia sie w trzymanie obrotów poniżej 3000 aka emeryt driving 

- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
27l elpidżi wystarczyło mi na przejechanie mniej więcej 250km do i z Ułęża, prędkością spacerową, właściwą dla kolumny aut, w tym jakieś 20km po Warszawie dzisiaj, wszystko top down.
10,8/100 - wciąż słabo, bardzo słabo.
10,8/100 - wciąż słabo, bardzo słabo.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
kolejny pomiar w skrajnie odmiennych warunkach:
- 100km bocznymi drogami z prędkością nieprzekraczającą 90km/h
- trasa Krk-Wwa w dużym ruchu, całość bez dachu, połowa trasy z otwartymi światłami, połowa z zamkniętymi, na fragmentach jednopasmowych (też pewnie połowa całej trasy) prędkości różne ale dużo wyprzedzania z kręceniem silnika do oporu, na dwupasmówkach ok. 160km/h
- reszta, czyli jakieś 80km po wawie w korkach
wynik 8,2l/100km, czyli tylko o litr więcej niż przy jeździe relaksacyjnej
wnioski oczywiste

- 100km bocznymi drogami z prędkością nieprzekraczającą 90km/h
- trasa Krk-Wwa w dużym ruchu, całość bez dachu, połowa trasy z otwartymi światłami, połowa z zamkniętymi, na fragmentach jednopasmowych (też pewnie połowa całej trasy) prędkości różne ale dużo wyprzedzania z kręceniem silnika do oporu, na dwupasmówkach ok. 160km/h
- reszta, czyli jakieś 80km po wawie w korkach
wynik 8,2l/100km, czyli tylko o litr więcej niż przy jeździe relaksacyjnej
wnioski oczywiste



Kitson pisze:10,8/100 - wciąż słabo, bardzo słabo.
To bardzo dobry wynik, o ile w tych obliczeniach jest jazda po lotnisku

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
zazdroszczę
moja mazda jest zepsuta
albo twoja noga

- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
majkel_c pisze:10,8/100 - wciąż słabo, bardzo słabo.
To bardzo dobry wynik, o ile w tych obliczeniach jest jazda po lotnisku
Brałbym taki wynik w ciemno, kwicząc ze szczęścia jak młoda foka

ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kołek pisze:U mnie średnie spalanie wyszło 10,8l LPG (700km - trasa do Władka i z powrotem) a przy 'ostrym bucie jak to mówicie' 18l
Jak byś cytował wyniki mojego spalania, kropka w kropkę

ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Kitson pisze:Wolę nie wiedzieć, ile wypiła na torze... I ciężko to określić, bo nie tankowałem do pełna i nie znam dokładności wskaźnika. Było 3/4 zbiornika po zatankowaniu 25l, skończyło się tuż pod połową.
LubMich pisze:Tak sobie podliczyłem, dzień na Ułężu - spalanie 24,7l/100km
ja posiadam samochodzik zaledwie 3 dni i narazie sie bawię .
Moja mx ma zainstalowany gaz przez poprzedniego właściciela i jeżdżąc tak w okolicach 4 do 5 tys obrotów cały czas prawie po serpentynach wyszło mi coś 11 litrów LPG.
Koles twierdził ze przy spokojnej jeździe 8 weźmie
Moja mx ma zainstalowany gaz przez poprzedniego właściciela i jeżdżąc tak w okolicach 4 do 5 tys obrotów cały czas prawie po serpentynach wyszło mi coś 11 litrów LPG.
Koles twierdził ze przy spokojnej jeździe 8 weźmie
Kapcie 17 + gumy 205
Trasa do 80-90 km/h dach up, klima wyłączona - 6L, włączona klima około 6,5 to samo z top down, ale bez klimy
Miasto - wersja ekonomiczna 10,5 (do 3 tys) wersja szybsza, do 4 tys w mieście i prędkości do 120 km/h 12-13 przy topdown
martwi mnie bardzo mały zasięg, oraz fakt, ze producent podaje pojemność baku 50 litrów podczas, gdy max co mi się udało zatankować to 48 pod samiuśki korek ;/
generalnie po zasięgu widzę bardzo duże rozbieżności, kiedyś mnie to nawet martwiło... max przejechałem ponad 700 km na baku, a min to 320, dużo bym dał, żeby bak miał 60L pojemności
Trasa do 80-90 km/h dach up, klima wyłączona - 6L, włączona klima około 6,5 to samo z top down, ale bez klimy
Miasto - wersja ekonomiczna 10,5 (do 3 tys) wersja szybsza, do 4 tys w mieście i prędkości do 120 km/h 12-13 przy topdown
martwi mnie bardzo mały zasięg, oraz fakt, ze producent podaje pojemność baku 50 litrów podczas, gdy max co mi się udało zatankować to 48 pod samiuśki korek ;/
generalnie po zasięgu widzę bardzo duże rozbieżności, kiedyś mnie to nawet martwiło... max przejechałem ponad 700 km na baku, a min to 320, dużo bym dał, żeby bak miał 60L pojemności
