[połączony] Szarpanie przy ruszaniu
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 17 maja 2010, 15:57
- Lokalizacja: Tarnów
Widzę, że nie tylko ja mam z tym problem:) będzie trzeba się w koncu zabrac za to "szarpanie".
Ja mam 6biegowke z rocznikiem objętym wadą fabryczną sprzęgła ale to mi tak bardzo nie przeszkadza (czekam aż raczy w końcu paść to zrobię od razu lekki zamach).
Przeszkadza mi natomiast to, że jak toczę się bez gazu i sprzęgła i potrzebuje delikatnie dodać gazu to szarpie autem bo mam chyba luz na lince gazu i nie da się wycelować z minimalną ilością gazu. Naciskam delikatnie i nic nic a potem szarpie.
Ktoś potwierdzi, że zgadzało by się to z luzem na lince gazu?
Pozdro
Przeszkadza mi natomiast to, że jak toczę się bez gazu i sprzęgła i potrzebuje delikatnie dodać gazu to szarpie autem bo mam chyba luz na lince gazu i nie da się wycelować z minimalną ilością gazu. Naciskam delikatnie i nic nic a potem szarpie.
Ktoś potwierdzi, że zgadzało by się to z luzem na lince gazu?
Pozdro
sebna pisze: (czekam aż raczy w końcu paść to zrobię od razu lekki zamach).
Możesz się nie doczekać, ja na to samo czekałem przez 60 tysięcy i się nie udało

sebna pisze:bo mam chyba luz na lince gazu i nie da się wycelować z minimalną ilością gazu. Naciskam delikatnie i nic nic a potem szarpie.
Szybciej bym podejrzewał zacinającą się gdzieś linkę gazu lub przyblokowany sworzeń pedału gazu. Gdyby był luz, to nie powinno być skoku, przepustnica otwierałaby się po prostu trochę później.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
sebna pisze:Ja mam 6biegowke z rocznikiem objętym wadą fabryczną sprzęgła ale to mi tak bardzo nie przeszkadza (czekam aż raczy w końcu paść to zrobię od razu lekki zamach).
Mógłbyś rozwinąć temat?
U mnie też szarpie przy delikatnym ruszaniu (zwłaszcza na półsprzęgle i na wstecznym). Obstawiałem kończące się sprzęgło (ew poduszki) a tu nagle widzę że jest to częsta przypadłość - więc może nie ma co wymieniać rzeczy dobrych na nowe?
Cze,
Sam za dużo nie wiem. Trochę szarpało u mnie więc sprawdziłem na miata net i tam od razu wyskoczył mi temat o tym że rocznik 03 (nie pamiętam czy inne) szczególnie z wersją 6 biegową miały montowane sprzęgła, w których użyty materiał na tarczy powodował szarpanie i że zostało to uznane przez mazdę za wadę fabryczną i że wymieniali (w zasadzie przejadę się do ASO i zobaczę czy mi zrobią wymianę za free).
Z ang nazywa się to clutch judder.
Pozdro
Sam za dużo nie wiem. Trochę szarpało u mnie więc sprawdziłem na miata net i tam od razu wyskoczył mi temat o tym że rocznik 03 (nie pamiętam czy inne) szczególnie z wersją 6 biegową miały montowane sprzęgła, w których użyty materiał na tarczy powodował szarpanie i że zostało to uznane przez mazdę za wadę fabryczną i że wymieniali (w zasadzie przejadę się do ASO i zobaczę czy mi zrobią wymianę za free).
Z ang nazywa się to clutch judder.
Pozdro
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
sebna pisze:w których użyty materiał na tarczy powodował szarpanie
Ja mam rocznik 02 ale ruszanie przeważnie odbywa się z kangurem a szczególnie na zimnym silniku. Zastanawiam się czy po wymianie tarczy - naturalnie nie na oryginalną problem zniknie ??
A tak wogóle to w NA tego nie było

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
To nie jest problem tylko sprzęgła niestety. To cała masa czynników, które zostały projektowo trochę źle potratkowane.
Sprzęgło chwyta zbyt agresywnie, dlatego przy wyższych obrotach tego efektu nie ma. Do tego chwycenie (sklejenie) sprzęgła powoduje zdławienie silnika, gdzie pojawia się problem z mieszanką. Regulując mieszanką na mapie (czego Wy niestety zrobić nie możecie) mogę pozbyć się kompletnie tego efektu - wystarczy, żeby było na bogato i mogę prawie (z dużym dystansem proszę podejść do tego słowa!) strzelić ze sprzęgła ruszając bez dodawania gazu.
Sprzęgło chwyta zbyt agresywnie, dlatego przy wyższych obrotach tego efektu nie ma. Do tego chwycenie (sklejenie) sprzęgła powoduje zdławienie silnika, gdzie pojawia się problem z mieszanką. Regulując mieszanką na mapie (czego Wy niestety zrobić nie możecie) mogę pozbyć się kompletnie tego efektu - wystarczy, żeby było na bogato i mogę prawie (z dużym dystansem proszę podejść do tego słowa!) strzelić ze sprzęgła ruszając bez dodawania gazu.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:Sprzęgło chwyta zbyt agresywnie, dlatego przy wyższych obrotach tego efektu nie ma.
dokładnie, dam więcej gazu i auto rusza bez podskakiwania
dmk pisze:Do tego chwycenie (sklejenie) sprzęgła powoduje zdławienie silnika, gdzie pojawia się problem z mieszanką.
ruszając bez użycia gazu na samym sprzęgle szarpania w sumie nie zaobserwowałem, ale faktem jest, że wówczas sprzegło puszcza się dwa razy wolniej
biorąc pod uwagę dmk, to co piszesz, to rozumiem, że wymiana sprzęgła na wiele się nie zda? problem prędzej czy później powróci?
poza kombinowaniem z mieszanką można to jeszcze jakos zniwelować? Np poprzez zmniejszenie skoku pedału sprzęgła? Dla mnie np strasznie długi skok ma ten pedał - za długi
tak mi jeszcze przyszło do głowy, jako, że mam LPG to jak tam zmienię mieszankę, dam bogatszą nie powinno szarpać?
Mam pytanie, może ktoś spotkał się z sytuacją gdzie przy zdjęciu nogi z gazu zaczyna hamować, a ponowne dodanie gazu jest szarpaniem. Dzieje się tak na wszystkich biegach. Gdy zrobię ten manewr ze sprzęgłem jest ok ale zdjęcie nogi z gazu powoduje hamowanie silnika. Na pewni nie jest to wina sprzęgła gdyż wymieniałam. Mam również nowy filtr powietrza i nowe świece. Zupełnie nie wiem co to jest, może silnik krokowy?
wiesz, to zależy jak mocno dodajesz gazu
mx-5 ma dość czuły gaz, więc nie oczekuj leniwych reakcji, jak w innych samochodach, czy pracy na niskich obrotach jak w dieslach
ja generalnie jak nisko zejdę na obrotach np. na 3 i wcisnę gaz to też pewnie mam coś takiego, ale to kwestia obsługiwania się silnikiem zazwyczaj.
a jeśli faktycznie jest to zjawisko mocniejsze niż powinno być to obstawiałbym jakieś luzy w układzie napędowym, ale nie zdiagnozuję Ci usterki przez internet


ja generalnie jak nisko zejdę na obrotach np. na 3 i wcisnę gaz to też pewnie mam coś takiego, ale to kwestia obsługiwania się silnikiem zazwyczaj.
a jeśli faktycznie jest to zjawisko mocniejsze niż powinno być to obstawiałbym jakieś luzy w układzie napędowym, ale nie zdiagnozuję Ci usterki przez internet

Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Dzięki, ale nie jest słabe szarpanie tylko ewidentne hamowanie jak się zdejmie nogę z gazu. Wcześniej się tak nie działo a pojawiło się po wymianie paska rozrządu. Chyba czeka mnie warsztat, mam nadzieję, że w czasie jazdy nic się nie stanie. Może możesz polecić kogoś kto umiał by to zrobić?
Panowie szarpanie, najczęściej przy kilku pierwszych ruszaniach tzw. kangur jest spowodowane w 90% złym stanem koła zamachowego... polecam wymienić KOMPLET sprzęgła, jakiejś dobrej firmy
10% to uwalone poduchy dyfra skrzyni bądź silnika
Nie jest to napewno żadna wada fabryczna
Sory za kotlecika ale nie mogłem się oprzeć


Nie jest to napewno żadna wada fabryczna
Sory za kotlecika ale nie mogłem się oprzeć

Moja 1.6 z 2002 z 110000km tez podskakiwala. Na zimno prawie zawsze, na cieplo czasem tez (podjezdzanie w korku). Po wymianie tarczy i docisku problem zupelnie zniknal, a ruszanie zrobilo sie duuuzo przyjemniejsze. Stara tarcza miala jeszcze tyle okladziny, ze by jeszcze spokojnie drugie 100000 przejechala.
Bigos II pisze:Panowie szarpanie, najczęściej przy kilku pierwszych ruszaniach tzw. kangur jest spowodowane w 90% złym stanem koła zamachowego... polecam wymienić KOMPLET sprzęgła, jakiejś dobrej firmy10% to uwalone poduchy dyfra skrzyni bądź silnika
![]()
Nie jest to napewno żadna wada fabryczna
Sory za kotlecika ale nie mogłem się oprzeć
Bigos, zamiast emitowac takie radykalne opinie ze cos na pewno albo nie, przejrzyj sobie biuletyny techniczne mazdy tak mniej wiecej dotyczace nbfl z okolic rocznika 2001-2003.
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Bigos II pisze:Panowie szarpanie, najczęściej przy kilku pierwszych ruszaniach tzw. kangur jest spowodowane w 90% złym stanem koła zamachowego... polecam wymienić KOMPLET sprzęgła, jakiejś dobrej firmy10% to uwalone poduchy dyfra skrzyni bądź silnika
![]()
Nie jest to napewno żadna wada fabryczna
Sory za kotlecika ale nie mogłem się oprzeć
Bigos, zamiast emitowac takie radykalne opinie ze cos na pewno albo nie, przejrzyj sobie biuletyny techniczne mazdy tak mniej wiecej dotyczace nbfl z okolic rocznika 2001-2003.
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......