Pielęgnacja - krok po kroku

jak sie do tego zabrać, co robić a czego nie robić ;)

Jak pucować aby wypucować. Porady i dyskusje dotyczące pielęgnacji naszych roadsterów i korekty lakieru.

Moderatorzy: pirul, Moderator Detalingu, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4701
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 lut 2022, 9:50

Hej,

a może taki ogolny temat dla osób nie siedzących w branży jak przeprowadzać procedury pielęgnacji, tak by był odpowiedni efekt, by czegoś nie popsuć, co robić warto a czego nie itd

Np. co robić by zabezpieczyć lakier:
- woskiem
- powłoką (ceramika?)

krok po kroku, najlepiej propozycje procedur dla
- leni :roll:
- umiarkowanych estetów
- fanatyków :twisted:

wiadomo efekt będzie różny ale niech każdy znajdzie coś dla siebie
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

18 lut 2022, 18:08

troszkę zmieniłem temat i możemy tu zrobić taki mini poradnik.

Tak więc zaczynając od podstawowej czynności czyli mycie auta napiszę jak to w teorii wygląda w studiach detailinowych

Z czasem postaram się to rozszerzać

MYCIE SAMOCHODU

Przed przystąpieniem do mycia swojego auta upewnij się, że jego powierzchnia nie jest nagrzana, a cały proces będzie przeprowadzany w zacienionym miejscu.

1) Mycie wstępne
Mycie wstępne ma za zadanie zmiękczyć brud tak aby możliwie jak największą jego część usunąć z powierzchni samochodu w sposób bezdotykowy. W tym celu należy równomiernie nanieść pianę aktywną na całą powierzchnię samochodu. Do jej rozprowadzenia najlepiej zastosować pianownicę PA i myjkę ciśnieniową. Alternatywą mogą być pianownice ręczne czy też opryskiwacze ciśnieniowe. Pianę należy nanosić od dolnych partii samochodu do dachu. Po odczekaniu kilku minut gdy piana spłynie już z części samochodu należy dokładnie spłukać całą powierzchnię samochodu z góry do dołu.

2) Mycie właściwe
Czyli klasyczne ręczne mycie przy użyciu szamponu. W przypadku regularnej pielęgnacji samochodu, tym bardziej odpowiednio zabezpieczonego, szampon z neutralnym pH poradzi sobie z wszelkimi zabrudzeniami. Do mycia zalecamy użycia 2 wiader z separatorami i rękawicy z naturalnego włosia lub mikrofibry. Wiadra kolejno napełnij wodą z szamponem oraz wodą do płukania rękawicy. Dzięki zastosowaniu separatorów zanieczyszczenia będą opadały na dno wiader, a ryzyko zarysowania lakieru zostanie zminimalizowane.
Samochód myj od góry do dołu zaczynając od najczystszych jego partii kończąc na progach i nadkolach. Staraj się myć samochód ruchami podłużnymi (prawo-lewo) i po każdym elemencie płucz dokładnie rękawicę. Po zakończeniu procesu dokładnie spłucz cały samochód.

3) Czyszczenie kół
W zależności od sposobu eksploatacji samochodu, stopnia zabrudzenia felg czy też ewentualnej formy ich zabezpieczenia felgi mogą wymagać różnej pielęgnacji. Podstawową jej formą jest mycie szamponem przy użyciu rękawicy (z zewnątrz), szczotki (wewnątrz) czy pędzelka (trudno dostępne miejsca). W przypadku gdy użycie samego szamponu nie jest zadowalające, należy użyć dedykowanego środka przeznaczonego do osadów metalicznych (pyłu z klocków). W tym celu należy równomiernie spryskać powierzchnie felgi, odczekać chwilę, aby środek zaczął działać, a następnie dokładnie wyczyścić felgę przy użyciu pędzelka oraz szczotki do jej wnętrza. Zaraz po czyszczeniu dokładnie wpłucz felgę z pozostałości chemii. Pamiętaj aby hamulce Twojego samochodu podczas tego procesu nie były ciepłe! Nie dopuszczaj do zaschnięcia środka na powierzchni felgi!

4) Osuszanie samochodu
Osuszanie samochodu to ostatni i istotny etap mycia pojazdu. Niewytarta woda może pozostawić na powierzchni lakieru ciężkie do usunięcia wapienne osady. W zależności od wielkości samochodu do tego celu będzie potrzebny 1 lub 2 chłonne ręczniki. Jeśli samochód jest duży można auto wstępnie osuszyć jednym mniejszym ręcznikiem a pozostałe ślady wody wytrzeć do sucha przy użyciu większego bardziej chłonnego ręcznika.

5) Odżywienie lakieru
Po skończonym myciu samochodu często na jego powierzchni zostają smugi od wycierania czy odbite palce. W celu ich usunięcia użyj quick detailera. Jego dodatkową zaletą jest podkreślenie połysku lakieru, nadania mu śliskości oraz odżywienia wosku czy też powłoki. W celu jego aplikacji rozpyl trochę środka na element (1-2 psikniecia w zależności od wielkości) i równomiernie rozetrzyj po elemencie przy użyciu czystej, miękkiej i suchej mikrofibry.
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

18 lut 2022, 18:10

CZEGO NIE ROBIĆ

• Spłukiwanie auta na myjni bezdotykowej nie zastąpi mycia ręcznego.
• Unikaj myjni automatycznych i mycia auta szczotką
• Zawsze możliwie szybko usuwaj z powierzchni lakieru ptasie odchody, żywicę oraz owady
• Do pielęgnacji auta zawsze używaj kosmetyków do tego przeznaczonych
• Nie polecam gąbek bo nimi również łatwo porysować lakier :)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4701
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 lut 2022, 15:35

Dzięki. A gdyby chcieć troszkę więcej niż mycie plus QD?

Trochę wstyd mi się przyznać zwłaszcza przed mistrzami detailingu ale trudno. Robiłem tak:
- po myciu i wysuszeniu Ultimate Compound. Po lekkim przeschnięciu przetarcie szmatką z mikrofibry.
- na to wosk w podobny sposób. W moim przypadku Colinite 476s. Ale z efektu byłem średnio zadowolony, zbyt duże przeciąganie kurzu przede wszystkim.

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

19 lut 2022, 21:33

Alex pisze:
19 lut 2022, 15:35
Dzięki. A gdyby chcieć troszkę więcej niż mycie plus QD?

Trochę wstyd mi się przyznać zwłaszcza przed mistrzami detailingu ale trudno. Robiłem tak:
- po myciu i wysuszeniu Ultimate Compound. Po lekkim przeschnięciu przetarcie szmatką z mikrofibry.
- na to wosk w podobny sposób. W moim przypadku Colinite 476s. Ale z efektu byłem średnio zadowolony, zbyt duże przeciąganie kurzu przede wszystkim.

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Zrobię kontynuację ;)

Colinite niestety tak ma że ciągnie kurz :) taka wada tego syntetyku za to zaleta jest trwałość
Awatar użytkownika
Vitalic9
Posty: 5
Rejestracja: 23 paź 2024, 20:30
Model: ND
Wersja: Skyfreedom
Lokalizacja: Warszawa

10 lis 2024, 9:46

Cześć wszystkim,
czy ktoś z Was możne tutaj napisać:
1. Czy dach materiałowy w ND można myć na myjni ręcznej, takiej samoobsługowej? Wiem, że nie można używać na dachu programu z woskiem czy nabłyszczaniem, ale zastanawiam się czy umycie aktywną pianą i potem myjką ciśnieniową nie zniszczy materiału
2. Czy po takim myciu całego samochodu za każdym razem trzeba impregnować dach ponownie? Czy wystarczy raz/dwa razy w roku oddać dach do profesjonalnego czyszczenia i impregnowania a pomiędzy normalnie myć samochód na myjni samoobsługowej?
Będę wdzięczny za odpowiedź
MX-5 ND2 2.0
ODPOWIEDZ