bjorm pisze: ↑29 kwie 2025, 13:16
@irekJ Dzieki za rade, pewnie jest trafna ale mialem nacinane tarcze w NC i nie mialem z nimi zadnych przebojow. W ND mialoby byc inaczej?
@MMRS Zajebiste, cena juz mniej
Akurat nacinane są ok jeśli komuś nie przeszkadza wibracja pod pedałem i większe zużycia klocka, szczególnie drogowego. Ale profit na drodze jest raczej mizerny. Teoretycznie pozwalają oczyścić klocek, ale jak się konkretnie zeszkli to raczej i tak śmietnik.
Natomiast
@ace przypomniał, mi że dokładnie tak robili w PizzaBrakes. Przepis na solidną tarczę jest taki, że bierze się najzwyklejsza gładką tarczę, robi nacięcia, następnie wyważa tarczę, sprawdza bicie i robi zabezpieczenie galwaniczne. W NC wytrzymała chyba 6-7 sezonów katowania hamulca. Generalnie polecam tę drogę, bo cena to zaś połowa DBA czy Stoptecha a jakość jeśli już to wyższa.
Ale się powtórzę, że po przetestowaniu w ND łącznie 4 zestawów, różnych kombinacji tarcz i klocków, wielu godzin rozmów i setek wiadomości wymienionych z lava.mu i PizzaBrakes, wyszło mi, że dla daily drivera najlepsze co można zrobić to OEM Brembo, gładka tarcza dowolnego producenta i sportowy klocek. Choć wiem, że nie tego dotyczyło pytanie. Warto też pamiętać, że hamulec to kwestia bardzo indywidualna, to co pasuje jednemu kompletnie może nie podejść drugiej osobie. Chodzi mi zarówno o wygląd jak i performance.
A tak poza konkursem to jak chcesz wyglądać naprawdę kozacko to zestaw Vmaxx oprócz tego, że super hamował to na aucie robił wizualny efekt wow.