Strona 1 z 1
i - eloop
: 17 kwie 2025, 21:17
autor: waran
Szanowni - cały czas mam komunikat "nie gotowy", ładują się dwa, w porywie trzy kafelki - co to może być?
Re: i - eloop
: 17 kwie 2025, 21:35
autor: flatline
Mazda ma jakiś kosmicznie skomplikowany algorytm ustalania kiedy jest "gotowy", musisz mieć odpowiednią temperaturę silnika, brak błędów, odpowiednio naładowany akumulator rozruchowy i jeszcze pewnie księżyc w odpowiedniej fazie

Ale najprościej to musisz mieć wszystkie 3 układy (aku, silnik i klima) w niebieskich obwódkach, żeby było ok.
Re: i - eloop
: 17 kwie 2025, 21:48
autor: waran
ok, dzięki za info, kiedyś zaskoczyło na chwilę, ale nie jestem w stanie powiedzieć, od czego to zależało

Re: i - eloop
: 18 kwie 2025, 9:16
autor: TerminatorPi
Poczekaj. Kafelki, czyli i-eloop to jedno (poziom "nakafelkowania" zależy od tego jak jeździsz - hamowanie silnikiem ładuje kondensator). A i-stop to drugie.
I-stop używa akumulatora (aczkolwiek mam wrażenie, że gdzieś widziałem informację, że jest taki sprytny, że w sprzyjających warunkach potrafi zatrzymać silnik w takim momencie, że odpali sam po podaniu iskry i m.in. dlatego silnik nie może być za długo wyłączony, bo temperatura spadnie i to nie zadziała; ale nie jestem teraz w stanie tego znaleźć, więc potraktujmy to jako plotkę i myślenie życzeniowe). Do działania i-stop wymaga odpowiednio naładowanego akumulatora, odpowiednio nagrzanego silnika i odpowiednio (nie)pracującej klimatyzacji. Na pewno nie włącza się (to jest zresztą jeden z "patentów" na wyłączanie tego systemu) przy nawiewie ustawionym na 100% na szybę.
Re: i - eloop
: 18 kwie 2025, 9:47
autor: waran
I stop też na szczęście praktycznie się nie odpala, patrzyłem teraz i wokół aku nie mam niebieskiej obwódki, pewnie trzeba będzie pomyśleć o wymianie baterii...
Re: i - eloop
: 24 kwie 2025, 20:25
autor: stpman
U mnie to ustrojstwo zaczęło działać po wymianie Aku na nowy.