Tak jeszcze jak ja bym się za to zabrał. Poszukać albo zrobić reverse engineering gdzie na jakim canid i w jakim formacie leci RPM, prędkość, hamulec oraz sprzęgło. Na tej podstawie liczyć i decydować co robić. I faktycznie wpiąć się trzeba będzie do potencjometru od gazu. Ewentualnie poszperać jak tempomat otwiera przepustnice, ale to podejrzewam może być na jakiejś dedykowanej szynie, która nie jest dostępne z poziomu canbusa.
To co zalinkowałeś da się na durnym ne555 zrobić. Użycie CAN stety niestety wymagać już będzie jakiegoś MCU, ale to tak prosta logika, że pewnie dałoby się to na attiny85 ogarnąć, + mcp2515 do gadania po CANBUS. Jakiś programowalny rezystor aby zasymulować pedał gazu i w sumie wsio. Na podstawie obrotów można liczyć czas otwarcia przepustnicy, żeby zawsze wpadało w optymalne obroty. Dzięki RPM i prędkości można nie odpalać systemu przy niskich prędkościach.
Na koniec spiąłbym to wszystko fizycznie ze sprzęgłem, żeby wyjście sygnału z kostki było fizycznie odpięte kiedy sprzęgło nie jest wciśnięte - stycznik albo tranzystor.
Można iść też krok dalej ale bardziej intruzywnie. Zamiast równolegle wpinać się gazem, odciąć gaz od auta - podpiąć go do kostki i z kostki osobny kabel do auta. Gdy nic się nie dzieje - przekazujemy pozycję gazu do samochodu. W przeciwnym wypadku karmimy auto naszymi danymi. Takie podejście da możliwość zrobienia flatshiftów (gaz w podłogę, sprzęgło wciśnięte, a kostka utrzymuje obroty na następny bieg i napędza turbo).
Swoją drogą zastanawiam się jak VersaTune ogarnęło flat shifty, a nie ogarnęli przy tym samym auto blip? Widać mają kontrolę nad gazem i informacje o sprzęgle. Wygląda jakby mogło to nie być tak trywialne jak z boku się wydaje i coś dziwnego się tam dzieje. Może ECU nie pozwala na jednoczesne wciśnięcie hamulca i gazu? No ale auto blip jakoś chyba działa skoro sprzedają

Tyle pytań, zero odpowiedzi.