Hej, jak często wymieniacie olej w skrzyni i dyfrze? I na jaki, oem czy coś innego? Poprzedni właściciel ( z forum ) lał red line'a, MT-90 75W90 GL-4 do skrzyni i 75W90 GL-5 do dyfra. Polecacie coś innego czy zostać przy tym?
Jeszcze jedno pytanko, jest jakiś sprytny sposób na zalanie odpowiedniej ilości płynu na najazdach czy muszę jechać do kogoś na podnośnik?
Olej w skrzyni i dyfrze
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Widzę że nikt nie chce ci odpowiedzieć ale nie dziwię się, ponieważ ciągle ten temat wraca, a wystarczy przejrzeć forum a wszystko znajdziesz.
viewtopic.php?f=73&t=36108&view=unread#unread
viewtopic.php?f=73&t=33444&start=90
Przykładowe ostatnie wpisy. W skrócie ja wymieniam co drugą wymianę oleju w silniku czyli jakieś 20 kkm. Jak chcesz iść w parametry z instrukcji to najlepiej zalać oryginalnym dyfer jak i skrzynie. Jeśli chcesz coś innego to np ja do dyfra leje motul gear competition 75w140, a do skrzyni mieszankę modula 75w90 i 75w140 zgodnie z podlinkowanym wątkiem. Tylko w przypadku skrzyni biegi nie wchodzą gładko na zimnym oleju.
Co do najazdów to dyfer bez problemu ogarniesz, że skrzynia nie jestem pewny. Jak pokombinujesz to może się uda. Korek spustowy i wlewowy skrzyni jest mniej więcej na wysokości przedniej szyby po stronie kierowcy.
viewtopic.php?f=73&t=36108&view=unread#unread
viewtopic.php?f=73&t=33444&start=90
Przykładowe ostatnie wpisy. W skrócie ja wymieniam co drugą wymianę oleju w silniku czyli jakieś 20 kkm. Jak chcesz iść w parametry z instrukcji to najlepiej zalać oryginalnym dyfer jak i skrzynie. Jeśli chcesz coś innego to np ja do dyfra leje motul gear competition 75w140, a do skrzyni mieszankę modula 75w90 i 75w140 zgodnie z podlinkowanym wątkiem. Tylko w przypadku skrzyni biegi nie wchodzą gładko na zimnym oleju.
Co do najazdów to dyfer bez problemu ogarniesz, że skrzynia nie jestem pewny. Jak pokombinujesz to może się uda. Korek spustowy i wlewowy skrzyni jest mniej więcej na wysokości przedniej szyby po stronie kierowcy.
Dzięki, widziałem obydwa wpisy ale nie widziałem by ktoś pisał o konkretnym oleju do skrzyni i dyfra i dlatego pytamKorppX pisze: ↑24 kwie 2024, 15:44Widzę że nikt nie chce ci odpowiedzieć ale nie dziwię się, ponieważ ciągle ten temat wraca, a wystarczy przejrzeć forum a wszystko znajdziesz.
viewtopic.php?f=73&t=36108&view=unread#unread
viewtopic.php?f=73&t=33444&start=90
Przykładowe ostatnie wpisy. W skrócie ja wymieniam co drugą wymianę oleju w silniku czyli jakieś 20 kkm. Jak chcesz iść w parametry z instrukcji to najlepiej zalać oryginalnym dyfer jak i skrzynie. Jeśli chcesz coś innego to np ja do dyfra leje motul gear competition 75w140, a do skrzyni mieszankę modula 75w90 i 75w140 zgodnie z podlinkowanym wątkiem. Tylko w przypadku skrzyni biegi nie wchodzą gładko na zimnym oleju.
Co do najazdów to dyfer bez problemu ogarniesz, że skrzynia nie jestem pewny. Jak pokombinujesz to może się uda. Korek spustowy i wlewowy skrzyni jest mniej więcej na wysokości przedniej szyby po stronie kierowcy.