Kilka pytań do dlugomajacych (ND)

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

31 sty 2024, 0:06

Zgłaszam votum separatum do tego, że Recaro są super, bo nie dla każdego. I że niby Bilsteiny są komfortowe, bo zupełnie nie są. Zaczynają tłumić, gdy się grubo zap...la. przy spokojnej jeździe czuć fakturę asfaltu.
Co do obniżania, to odpada gdy jeździ się po kopnym śniegu. Jest odwrócona korelacja z jazdą w zimie a polecaniem obniżania.
Do jazdy top up polecam rfa, jest wyraźnie cichszy.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3674
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

31 sty 2024, 17:57

Bylo Meteor Grey a pozniej Machine Grey. Machine jest jasniejszy, bardziej metaliczny, ladniejszy imo.

Recaro fajnie trzymaja ale nie lubie ich bo sa twarde i wymagaja wiecej techniki przy wsiadania i wysiadaniu, o ile sie chce zadbac o boczki.
Ja jestem fanem materialowych z USA bo maja bardzo fajne trzymanie, w kazdym kierunku. Zapadaja sie dosyc nisko w siedzisku wiec i pozycja fajna. No i kosztuja 1/5 tego co Recaro...
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

31 sty 2024, 21:15

Zgadzam sie z Wojtkiem w sprawie i Recaro i Bilsteinow.
Mi Recaro pasują ale tez pasują mi fotele konturowe w daily na które masę osób narzeka ze są dla nich za małe. To trzeba przymierzyć i poczuć.

Bilki faktycznie są dość twarde na co dzień. Najbardziej to poczułem po założeniu gwintu, który mimo ze pozwala na agresywniejsza jazdę z lepszą kontrolą nad autem, to mimo wszystko lepiej tłumi nierówności nawierzchni.

Na daily daily dla żony bardziej przyjazne będą zwykle czarne amorki. A szczególnie jak ma zostać koza. Trochę będzie bujało łajbą ale nie ma to dużego znaczenia w takim użytkowaniu.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

10 lut 2024, 21:49

Dodam, że gdyby nie to, że zależy mi na prześwicie, z którego w pełni korzystam bardzo często, to bym montował ohlinsa. Miałem okazję nim się przejechać i jest bardziej wygodny na betonowych semislickach, niż seryjne bilsteiny na komfortowych choć sportowych oponach cywilnych.
Trochę pomaga bilstenom obniżenie na sprężynach (też miałem okazję taką nd jeździć), wychodzą wtedy z tego twardego zakresu pracy.
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 383
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

24 lut 2024, 14:51

Wojtek Wawa pisze:
31 sty 2024, 0:06
Zgłaszam votum separatum do tego, że Recaro są super, bo nie dla każdego. I że niby Bilsteiny są komfortowe, bo zupełnie nie są. Zaczynają tłumić, gdy się grubo zap...la. przy spokojnej jeździe czuć fakturę asfaltu.
Co do obniżania, to odpada gdy jeździ się po kopnym śniegu. Jest odwrócona korelacja z jazdą w zimie a polecaniem obniżania.
Do jazdy top up polecam rfa, jest wyraźnie cichszy.
Pełna zgoda co do Recaro- dla osób słusznej postawy są niestety za ciasne i komfot i trzymanie boczne troche znikaja. Ale ja mam 187 cm 90 kg.
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 725
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: Na odwyku
Lokalizacja: Mazury / Ełk

24 lut 2024, 20:05

To już tylko tak z dziennikarskiego obowiązku wybrałem nappę i zwykły zawias ( który pewnie obniżę na jakiś czarnych sprężynach ( coś czytałem że niby tylko 2 cm schodzą i są do standardowego zawieszenia) albo i nie… zainteresuję się tym później.
Dzięki za sugestie
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2024, 22:01

Gratulacje i niech ND3 cieszy!
ODPOWIEDZ