witam
potrzebuje skompletować tylny dyfer w konfiguracji :
- przełożenie powyżej 4.1
- szpera
ktoś takie coś przerabial?
ND Dyfer ze szperą
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Koronka i pinion do dostania w ASO. Zestaw około 4k plnów. Gotowego dyfra z takim przełożeniem nie dostaniesz bo lądowało ono w 1.5 albo w automatach. Szpery w nich nie było.
Dyfry w 2.0 mają szperę ale przełożeniem 2.868.
Pytanie jest: dlaczego potrzebujesz takie krótkie przełożenie?
Przy takim przełożeniu Vmax na 5. biegu to 155kph (przy podniesieniu odcinki do 7800rpm będzie 168kph). Na Poznań i Silesię to za mało. Na małe tory typu Łódź, Modlin, Jastrząb pewnie może być.
Dyfry w 2.0 mają szperę ale przełożeniem 2.868.
Pytanie jest: dlaczego potrzebujesz takie krótkie przełożenie?
Przy takim przełożeniu Vmax na 5. biegu to 155kph (przy podniesieniu odcinki do 7800rpm będzie 168kph). Na Poznań i Silesię to za mało. Na małe tory typu Łódź, Modlin, Jastrząb pewnie może być.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Jest tak:
ND 1.5 - dyfer otwarty - przełożenie 4,100
ND 2.0 auto/Fiat 124 auto - dyfer otwarty - przełożenie 3,5800
Fiat 124 (140KM) - dyfer otwarty - przełożenie 3,454
Fiat 124 Abarth (170KM) - szpera - przełożenie 3,454
ND 2.0 - szpera - przełożenie 2,868
W mojej ocenie najdogodniejsze przełożenia na nasze szybkie tory (Poznań, Silesia) to 3,454 albo 3,580. W obu przepadkach jedyne miejsce na nich jakie będzie wymagać wpięcia 2. biegu to nawrót za długą prostą na Silesii. Most, Brno, Slovakia, Lausitz, Hungaro całe na 3-5 biegu. Krótkie małe tory to inna historia.
Poniżej masz wyliczenia teoretycznego Vmax w ND2 2.0 na każdym biegu, zależnie od przełożenia. Jest też wariant dla podniesionej fabrycznej odcinki z 7200 do 7800. W ND1 2.0 sprawa ma się inaczej bo max rpm to chyba 6800.
ND 1.5 - dyfer otwarty - przełożenie 4,100
ND 2.0 auto/Fiat 124 auto - dyfer otwarty - przełożenie 3,5800
Fiat 124 (140KM) - dyfer otwarty - przełożenie 3,454
Fiat 124 Abarth (170KM) - szpera - przełożenie 3,454
ND 2.0 - szpera - przełożenie 2,868
- Obudowy dyfra niezależnie od wariantu są takie same.
- Przełożenie 3,454 i 2,868 mają różniej długości wałki co oznacza, że nie da się między nimi wsadu (szpery) przełożyć ot tak. Trzeba używać albo dodatkowych podkładek i dłuższych śrub albo odpowiednich szper.
- Da się wsadzić szperę z ND 2.0 do dyfra o przełożeniu 4,100 albo 3,454 ale...jak wyżej.
- Cały dyfer ze szperą z Fiata można przełożyć bolt-on do ND2.0.
- Niezależnie od kierunku zmiany przełożenia głównego, jego konfigurację trzeba zmienić w kompie. Inaczej mapa będzie źle skorelowana i na niskich obrotach i niepełnym gazie będzie poszarpywać.
- Zestaw koronki i wałka do przełożenia 3,454 ma numer MA51-27-110A.
W mojej ocenie najdogodniejsze przełożenia na nasze szybkie tory (Poznań, Silesia) to 3,454 albo 3,580. W obu przepadkach jedyne miejsce na nich jakie będzie wymagać wpięcia 2. biegu to nawrót za długą prostą na Silesii. Most, Brno, Slovakia, Lausitz, Hungaro całe na 3-5 biegu. Krótkie małe tory to inna historia.
Poniżej masz wyliczenia teoretycznego Vmax w ND2 2.0 na każdym biegu, zależnie od przełożenia. Jest też wariant dla podniesionej fabrycznej odcinki z 7200 do 7800. W ND1 2.0 sprawa ma się inaczej bo max rpm to chyba 6800.
Ostatnio zmieniony 05 gru 2023, 20:28 przez latar, łącznie zmieniany 1 raz.
A to jeszcze w temacie grzania się dyfra.
W MX5Cup w stanach cupówki jeżdżą z chłodzeniem dyfra zrobionym podobnie jak Flyin' Miata
https://flyinmiata.com/products/nd-fm-c ... cooler-kit
Cupówki naszego krajowego MX5cup też miały chłodzenie dyfra zainstalowane.
Ale spośród naszych chłopaków nikomu nic się nie grzeje A przynajmniej nie słyszałem. Prawda jest taka, że nie widziałem aby ktokolwiek miał zainstalowany czujnik temperatury w dyfrze to i nikt nic nie wie. Na razie o awariach nic nie słychać.
Ja zamówiłem większą tylną obudowę do dyfra z OS Gikena. Zwiększa pojemność obudowy z 0,6l do 1,2l ale przede wszystkim ma port do zainstalowania czujnika temperatury, który też zamierzam zainstalować.
https://osgikenusa.com/collections/lsd/ ... 16-mx-5-nd
W MX5Cup w stanach cupówki jeżdżą z chłodzeniem dyfra zrobionym podobnie jak Flyin' Miata
https://flyinmiata.com/products/nd-fm-c ... cooler-kit
Cupówki naszego krajowego MX5cup też miały chłodzenie dyfra zainstalowane.
Ale spośród naszych chłopaków nikomu nic się nie grzeje A przynajmniej nie słyszałem. Prawda jest taka, że nie widziałem aby ktokolwiek miał zainstalowany czujnik temperatury w dyfrze to i nikt nic nie wie. Na razie o awariach nic nie słychać.
Ja zamówiłem większą tylną obudowę do dyfra z OS Gikena. Zwiększa pojemność obudowy z 0,6l do 1,2l ale przede wszystkim ma port do zainstalowania czujnika temperatury, który też zamierzam zainstalować.
https://osgikenusa.com/collections/lsd/ ... 16-mx-5-nd
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
No, z tym vmaksami, to Waść poleciałeś
A poważnie - dla ND1 robiłem kiedyś wykresy momentów na poszczególnych biegach w funkcji prędkości (i również wyszła z tego "teoretyczna możliwa" prędkość) viewtopic.php?p=453261#p453261
Niestety, źródłowy arkusz już nie jest dostępny tu na foruml; jakby ktoś chciał się pobawić i pokorygować przełożenia, albo opony, mogę udostępnić.
A poważnie - dla ND1 robiłem kiedyś wykresy momentów na poszczególnych biegach w funkcji prędkości (i również wyszła z tego "teoretyczna możliwa" prędkość) viewtopic.php?p=453261#p453261
Niestety, źródłowy arkusz już nie jest dostępny tu na foruml; jakby ktoś chciał się pobawić i pokorygować przełożenia, albo opony, mogę udostępnić.
z powyższego wynika , że jak chcemy dyfer 4.1 to najlepiej kupic otwarty dyfer z 1.5 i do niego kupic szpere... ?
Jesli tak ...to kto produkuje szpery do 1.5? i czy pozostałe elementy będą pasować ? lub co trzeba jeszcze dokupic?
Jesli tak ...to kto produkuje szpery do 1.5? i czy pozostałe elementy będą pasować ? lub co trzeba jeszcze dokupic?
Zwróc uwagę na przełożenie na 6 biegu, widać też to na wykresie od TerminatorPi. Moment jest marny. Samochód na tym biegu już praktycznie nie przyszpiesza. A przynajmniej nie w tempie jakiego być oczekiwał na torze.
U siebie mam dyfer z Fiata z przełożenie 3.454 i z praktyki piszę, że 6 bieg nie idzie....ale wiem też, że któryś z szybszych zawodników w MC ma 4.1. Nie wiem tylko dokładnie który.
Jak zrobić szperę w dyfrze z 1.5 to musisz dalej pogooglać. Mnie to zagadnienie nie interesowało bo do dyfra z Fiata wsadzam OS Gikena.
@TerminatorPi pisałem, że teoretyczne Vmax Ale wykresy namalowałeś zacne. Jak masz jeszcze tego excelka to chętnie w nim pogmeram.
PS. Jeśli ktoś chce mój arkusz przerobić pod inne koło albo inne max obroty to dajcie znać to udostępnię.
U siebie mam dyfer z Fiata z przełożenie 3.454 i z praktyki piszę, że 6 bieg nie idzie....ale wiem też, że któryś z szybszych zawodników w MC ma 4.1. Nie wiem tylko dokładnie który.
Jak zrobić szperę w dyfrze z 1.5 to musisz dalej pogooglać. Mnie to zagadnienie nie interesowało bo do dyfra z Fiata wsadzam OS Gikena.
@TerminatorPi pisałem, że teoretyczne Vmax Ale wykresy namalowałeś zacne. Jak masz jeszcze tego excelka to chętnie w nim pogmeram.
PS. Jeśli ktoś chce mój arkusz przerobić pod inne koło albo inne max obroty to dajcie znać to udostępnię.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Prozę bardzo.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... YL-ShjIU5T
Pobrać xlsx, zapisać na dysku, otworzyć w Excelu (gógle sheets coś psują w wykresie).
Można się bawić przełożeniami biegów, dyfra, wielkością kół...
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... YL-ShjIU5T
Pobrać xlsx, zapisać na dysku, otworzyć w Excelu (gógle sheets coś psują w wykresie).
Można się bawić przełożeniami biegów, dyfra, wielkością kół...