[ND2] Akumulator

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Leeo
Donator
Donator
Posty: 1141
Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
Model: ND RF
Wersja: ND2 SkyF Recaro
Lokalizacja: Białystok/Augustów

29 lis 2023, 17:24

Szybkie pytanko, czy można na dłużej wyciągnąć akumulator z nd2 z tym alarmem z salonu mazdy? Dziś właśnie doszedłem do wniosku, że ograniczę się do przepychania mazdy w garażu przez kolejne 2 miesiące i z racji tego, że akumulator mam seryjny, to postanowiłem go zabrać w ciepełko i podłączyć do ladowarki. Jakoś nie lubię ładować na aucie. Auto stoi w nieogrzewanym garażu przez zimę. Można tak czy nie? W bmw wiem, że nie można, ale w mazdzie jak odłączałem na pare godzin to nic się nie działo, ale jak to będzie po 2 miechach? Głownie chodzi o ten alarm…
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

29 lis 2023, 19:50

Moja stała miesiąc z odkręconą klemą, po tym okresie podłączyłem aku, pojeździłem i znów zimuje z odpiętym aku.
A dlaczego nie można w BMW odpiąć?
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

29 lis 2023, 22:54

Ja przy przestojach rzędu 1 miesiąc odłączam aku. Do tej pory nie było żadnego problemu. Wtedy też, przed restartem auta, staram się podłączyć aku do prostownika.
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 344
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

29 lis 2023, 23:08

Wprawdzie nie mam ND, ale NC podłączam do ładowarki na czas przestojów bez odłączania akumulatora. Od lat tak robię i nigdy nie było problemów. Uzywam inteligentnej ładowarki mikroprocesorowej Noco Genius 5 (w drugim aucie Genius 2). Do klem akumulatora w samochodzie na stałe mam podłączoną dedykowaną szybkozłączkę dzięki czemu podpięcie ładowarki to 2 sekundy roboty. Te ładowarki producent dedykuje do długotrwałego podladowywania akumulatorów bez ich odłączania,, a wersja 5 potrafi rownież dokonywać reanimacji głęboko rozradowanych akumulatorów. Można je kupić na Allegr.
Opis ładowarek: https://no.co/products/charging/genius
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 lis 2023, 11:53

Gieras pisze:
29 lis 2023, 23:08
Wprawdzie nie mam ND, ale NC podłączam do ładowarki na czas przestojów bez odłączania akumulatora. Od lat tak robię i nigdy nie było problemów. Uzywam inteligentnej ładowarki mikroprocesorowej Noco Genius 5 (w drugim aucie Genius 2). Do klem akumulatora w samochodzie na stałe mam podłączoną dedykowaną szybkozłączkę dzięki czemu podpięcie ładowarki to 2 sekundy roboty. Te ładowarki producent dedykuje do długotrwałego podladowywania akumulatorów bez ich odłączania,, a wersja 5 potrafi rownież dokonywać reanimacji głęboko rozradowanych akumulatorów. Można je kupić na Allegr.
Opis ładowarek: https://no.co/products/charging/genius
Wrzuciłbyś zdjęcie swojego akurat z tym złączkami?
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 344
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

30 lis 2023, 15:40

mutra pisze:
30 lis 2023, 11:53
Wrzuciłbyś zdjęcie swojego akurat z tym złączkami?
[/quote]

Bardzo proszę. To akurat mój Genius 2. Wprawdzie jest ponad 2 razy wolniejsza niż Genius 5, ale gdy samochod ma stać tydzień to nie ma to znaczenia, gdyż wg specyfikacji naładuje baterie 40Ah rozładowaną w 50% w 15h (Genius 5 w 6h), a później będzie ja utrzymywać w optymalnej kondycji naładowania. Szybkozłączka której uzywam w NC (widoczna na zbiorniku wyrównawczym) to jakiś starszy model (nie pamietam oznaczenia) ale teraz jest zastąpiony przez Noco GC008, która wyglada tak samo, tylko nie ma diod pokazujących stan naładowania akumulatora. Szybkozłączka jest podłączona do śrub klem poprzez końcówki oczkowe.
Załączniki
IMG_7906.jpeg
IMG_7906.jpeg (2.75 MiB) Przejrzano 621 razy
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 lis 2023, 16:47

Gieras pisze:
30 lis 2023, 15:40
mutra pisze:
30 lis 2023, 11:53
Wrzuciłbyś zdjęcie swojego akurat z tym złączkami?
Bardzo proszę. To akurat mój Genius 2. Wprawdzie jest ponad 2 razy wolniejsza niż Genius 5, ale gdy samochod ma stać tydzień to nie ma to znaczenia, gdyż wg specyfikacji naładuje baterie 40Ah rozładowaną w 50% w 15h (Genius 5 w 6h), a później będzie ja utrzymywać w optymalnej kondycji naładowania. Szybkozłączka której uzywam w NC (widoczna na zbiorniku wyrównawczym) to jakiś starszy model (nie pamietam oznaczenia) ale teraz jest zastąpiony przez Noco GC008, która wyglada tak samo, tylko nie ma diod pokazujących stan naładowania akumulatora. Szybkozłączka jest podłączona do śrub klem poprzez końcówki oczkowe.
[/quote]

Dzięki :kciuk:.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

10 lut 2024, 21:37

BTW czy ktoś dopasował AGMa do nd? Jeszcze nie pytałem u specjalistów, ale szukając samemu online nic nie znalazłem, a już w tą zimę oryginał mazdy (EFB) zapalał z trudem...
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2096
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

11 lut 2024, 7:18

Wojtek Wawa pisze:
10 lut 2024, 21:37
BTW czy ktoś dopasował AGMa do nd? Jeszcze nie pytałem u specjalistów, ale szukając samemu online nic nie znalazłem, a już w tą zimę oryginał mazdy (EFB) zapalał z trudem...
IMG_20240211_081650.jpg
IMG_20240211_081650.jpg (2.29 MiB) Przejrzano 445 razy
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

11 lut 2024, 20:48

Przecież to jakiś tani akumulator, na pewno nie AGM
Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 300
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

12 lut 2024, 0:51

Z racji wysokich temperatur pod maska to czy AGM to dobry pomysł?
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1173
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

12 lut 2024, 8:20

Wojtek Wawa pisze:
10 lut 2024, 21:37
BTW czy ktoś dopasował AGMa do nd? Jeszcze nie pytałem u specjalistów, ale szukając samemu online nic nie znalazłem, a już w tą zimę oryginał mazdy (EFB) zapalał z trudem...
Kup Yuasę EFB (niedroga i pasuje idealnie w fabryczne miejsce), będziesz miał kilka lat spokoju - u mnie ori poddał się po sześciu latach.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

12 lut 2024, 12:06

AGM pewnie na tor w upale nie jest dobrym pomysłem. Wszędzie indziej jest dużo lepszy od EFB, bo dobrze znosi głębokie rozładowania, z których słynie ND, bo często długo stoi i bierze prąd. Do tego ja bardzo lubię start-stop, ale wiem, że innym spaliny pachną 😀
Raz mi mazda dała już nowy akumulator, bo pierwszy już po 2 latach miał dość i teraz widzę, że koniec też jest bliski. Nie lubię zmieniać akumulatora co trzy lata, dla mnie to jakaś abstrakcja.
Ale pewnie skończy się na tym, że nie ma agma do ND 😞
Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 300
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

12 lut 2024, 18:08

Wojtek Wawa pisze:
12 lut 2024, 12:06
AGM pewnie na tor w upale nie jest dobrym pomysłem. Wszędzie indziej jest dużo lepszy od EFB, bo dobrze znosi głębokie rozładowania, z których słynie ND, bo często długo stoi i bierze prąd. Do tego ja bardzo lubię start-stop, ale wiem, że innym spaliny pachną 😀
Raz mi mazda dała już nowy akumulator, bo pierwszy już po 2 latach miał dość i teraz widzę, że koniec też jest bliski. Nie lubię zmieniać akumulatora co trzy lata, dla mnie to jakaś abstrakcja.
Ale pewnie skończy się na tym, że nie ma agma do ND 😞
Ciekawe czy start/stop nie zabija ci akumulatorów. Ja mam jeszcze oryginalny.
Awatar użytkownika
Japko
Posty: 35
Rejestracja: 15 kwie 2019, 13:23
Model: ND
Lokalizacja: Ełk

22 mar 2024, 16:58

Napiszę jaki ja miałem problem z akumulatorem w ND, może komuś ta informacja się przyda. Ponieważ stary wyzionął ducha, po naładowaniu do pełna po godzinie już nie dało się miaty odpalić, zamówiłem po VIN-ie nowy. Mój mechanik zamówił BOSCHa. Po doładowaniu starego, aby tylko dojechać na wymianę, wyskoczył mi blad: awaria systemu sterowania akumulatora. To już nie pierwszy raz, wcześniej samo znikało. Akumulator wymieniłem, ale błąd był dalej. Miata pod komputer, błędy skasowane, jest git, wracam do garażu. Rano odpalam, błąd znowu wyskoczył. Dzwonię do ASO w Białymstoku i udaje mi się umówić na ten sam dzień. Diagnoza komputerowa trwa godzinę 🤔 przyjemność kosztuje 350zl i wniosek jest taki, że te akumulatory nie są za bardzo zalecane, ale z tym konkretnym jest wszystko w porządku, był tylko niedoładowany, miał pewnie mniejszy prąd przy rozruchu i stąd błąd. Widocznie stał wcześniej długo w magazynie, oni go delikatnie podładowali, skasowali błędy i zalecili, żeby po powrocie jeszcze go pod prostownik podłączyć. Wróciłem, ładowałem całą noc, rano odpalam i dalej to samo. Wszedłem więc na nasze fomum i przeczytałem cały ten wątek oraz posty na innych stronach o mazdzie. Decyzja, zmieniam akumulator, bo ten miałem możliwość zwrócić. Włożyłem YUASA 7053 do samochodów z systemem start - stop, bo taki też był sugerowany po VINie, skasowałem błędy w kompie i problem nie wrócił. Nawet nie myślałem, że systemy w miacie tak są wyczulone na niewłaściwą baterię. 12V to 12V a tu niespodzianka. Poza tym serwis ASO w Białymstoku kolejny raz pokazał, jakich tam kompetentnych pracowników mają.
Red ND2 white interior - Zarzygałka
viewtopic.php?f=22&t=33250
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

25 mar 2024, 16:57

@Japko Możesz się pochwalić ile kosztował Cię akumulator? Coś innego po VIN pasowało? Pytam, bo też czeka mnie wymiana. YUASA to jakiś w miarę renomowany producent? Pytanie, czy to robią, czy tylko naklejają etykietę. I gdzie zamawiałeś, są w miarę od ręki? Na allegro wiedzę tylko jednego sprzedawcę.
Awatar użytkownika
Japko
Posty: 35
Rejestracja: 15 kwie 2019, 13:23
Model: ND
Lokalizacja: Ełk

26 mar 2024, 9:48

irekJ pisze:
25 mar 2024, 16:57
@Japko Możesz się pochwalić ile kosztował Cię akumulator? Coś innego po VIN pasowało? Pytam, bo też czeka mnie wymiana. YUASA to jakiś w miarę renomowany producent? Pytanie, czy to robią, czy tylko naklejają etykietę. I gdzie zamawiałeś, są w miarę od ręki? Na allegro wiedzę tylko jednego sprzedawcę.
Kosztował chyba coś 400 parę złotych. Jeszcze się z mechanikiem nie rozliczałem, ale jak go szukał to coś o 400zł wspominał. Wg VIN były 3 do wyboru. Bosch, który musiałem zwrócić, ta YUASA i jeszcze coś, ale chyba tylko ten co wziąłem był z EFB. Firma podobno bardzo dobra. Tylko że ten aku co zainstalowałem ma małe klemy, trzeba było użyć tulejek. Jeśli chodzi o dostępność to w boschu go zamówili i na drugi dzień był, ale widzę że szukając go w googlach w kilku sklepach można kupić. Póki co po kilku dniach stania pali idealnie, błędów brak. U mnie gps trochę baterię zżera. Zainstalowałem go z myślą o wyjazdach do Włoch, żeby nie musieć wracać innym środkiem transportu niż przyjechałem :D
Red ND2 white interior - Zarzygałka
viewtopic.php?f=22&t=33250
Jac3kk
Posty: 71
Rejestracja: 04 paź 2017, 8:48
Model: ND RF
Wersja: 2019, SkyEnergy
Lokalizacja: Olkusz

26 mar 2024, 10:14

Ja we wrześniu wymieniałem akumulator na YUASA (wtedy kosztował 440 zł). Zamawiałem przez internet, przyszedł w komplecie z adapterem, więc nie było problemu z montażem. Po 6 miesiącach użytkowania mogę polecić. Błędów brak, trzyma bardzo dobrze postoje nawet dłuższe niż kilka dni, i-stop działa, gdyby to kogoś interesowało ;)
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

16 kwie 2024, 10:07

Melduję, że moja ND2 jak i ND1 kolegi przyjęły YUASA 7053 bez żadnych błędów itp.

Wyciągaliście te boczne korki z niego?
ODPOWIEDZ