Wymiana oleju w silniku i skrzyni ND - jak często
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- flatline
- Donator
- Posty: 2236
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Wiesz jak jest z opiniami... zdrowy rozsądek mówi: olej z pewnego źródła, spełniający normy, wymieniać często (interwał zalecany przez Mazdę przynajmniej na pół). Przy takim podejściu brand ma pewnie drugorzędne znaczenie i zależy od tego ile chcesz zapłacić za te 5l.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2171
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ja polecam 0w20 od mazdy, nie rozumiem po co iść w coś innego w tak pancernym silniku. Tylko ja mało jeżdżę, ale to wcale nie lepiej dla silnika, gdy robi trasy 3 km i to głównie w deszczu.
Te silniki wytrzymają wszystko, a dyskusja o olejach, jak w klubie Alfy Romeo 25 lat temu, gdzie padały wariatory w silnikach TS 16v.
Te silniki wytrzymają wszystko, a dyskusja o olejach, jak w klubie Alfy Romeo 25 lat temu, gdzie padały wariatory w silnikach TS 16v.
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
No właśnie nie wytrzymają wszystkiego. Tolerancje są małe, silnik jest ciasno spasowany.Wojtek Wawa pisze: ↑08 maja 2024, 19:57Ja polecam 0w20 od mazdy, nie rozumiem po co iść w coś innego w tak pancernym silniku. Tylko ja mało jeżdżę, ale to wcale nie lepiej dla silnika, gdy robi trasy 3 km i to głównie w deszczu.
Te silniki wytrzymają wszystko, a dyskusja o olejach, jak w klubie Alfy Romeo 25 lat temu, gdzie padały wariatory w silnikach TS 16v.
Jeżeli robisz trasy po 3 kilometry to 5w30 akurat byłby lepszy dla ciebie bo jest bardziej odporny na rozrzedzanie paliwem
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2171
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
@mutra daj przykłady padniętych cywilnych skyactivG.
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
@Wojtek Wawa przedstaw porównanie zużycia gładzi cylindrów w skyactiveG użytkowanym na 0w20 i 5w30. Z numerami vin poszczególnych aut, przebiegiem i zdjęciem właściciela.
To że silnik nie ma wad konstrukcyjnych i działa w autach które mają max 9 lat i zazwyczaj poniżej100tys przebiegu nie znaczy że jest pancerny i się nie zużywa. Jeżeli ufasz inżynierom mazdy i uważasz że używanie 0w20 w tym silniku nie ma na celu głównie poprawy emisji/zużycia paliwa to to jest Twoje prawo jako właściciela. Skrzynia jakoś super pancerna nie jest po 5 poprawkach, sprzęgło nawet u siebie wymieniłeś na poprawione, tuleje w piaście padają przedwcześnie, Ale pewnie ten silnik faktycznie jest pancerny jak za starych czasów....
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2146
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
@Wojtek Wawa @mutra
No dobra dziewczyny, ale zanim się pokłócicie o siódme miejsca po przecinku, czy możecie, mnie, laikowi, wyjaśnić dlaczego zmieniać (jakie przyczyny, jakie objawy) w ND olej na 5w30. Dotychczas kupowałem to co lał poprzedni i jeszcze poprzedni właściciel. I dla zastosowania odmiennego oleju do skrzyni biegów (a tak zalewali ją poprzednicy) znalazłem tu na forum eleganckie uzasadnienie, bodaj autorstwa MMRS, a jak to będzie z olejem silnikowym?
No dobra dziewczyny, ale zanim się pokłócicie o siódme miejsca po przecinku, czy możecie, mnie, laikowi, wyjaśnić dlaczego zmieniać (jakie przyczyny, jakie objawy) w ND olej na 5w30. Dotychczas kupowałem to co lał poprzedni i jeszcze poprzedni właściciel. I dla zastosowania odmiennego oleju do skrzyni biegów (a tak zalewali ją poprzednicy) znalazłem tu na forum eleganckie uzasadnienie, bodaj autorstwa MMRS, a jak to będzie z olejem silnikowym?
-
- Posty: 683
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
W sumie to też chętnie wysłucham / przeczytam kogoś kto się na tym faktycznie zna i poda rzetelne argumenty, że 0W20 to zło i "woda a nie olej".
Niemniej jednak Mazda pozwala na stosowanie 5W30 API SN w SkyActive G.
Niemniej jednak Mazda pozwala na stosowanie 5W30 API SN w SkyActive G.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 07 lut 2017, 20:11
- Model: ND
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Katowice
Takie wartości znalazłem na https://www.mx5manual.com/index.html:
- śruba spustowa oleju 30-41Nm
- filtr oleju 12-16Nm
- śruba spustowa skrzyni 39-59Nm
- śruba wlewu oleju do skrzyni 40-59Nm
- śruba spustowa dyfra 40-53Nm
- śruba wlewu oleju do dyfra 40-53Nm
Była: 2002 NBFL Emerald Mica
Była: 2007 NC 2.0 Sunlight Silver
Jest: 2024 ND3 2.0 Homura Aero Grey
Była: 2007 NC 2.0 Sunlight Silver
Jest: 2024 ND3 2.0 Homura Aero Grey
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Uzasadnienie jest względnie proste:pistenbully pisze: ↑20 maja 2024, 18:10@Wojtek Wawa @mutra
No dobra dziewczyny, ale zanim się pokłócicie o siódme miejsca po przecinku, czy możecie, mnie, laikowi, wyjaśnić dlaczego zmieniać (jakie przyczyny, jakie objawy) w ND olej na 5w30. Dotychczas kupowałem to co lał poprzedni i jeszcze poprzedni właściciel. I dla zastosowania odmiennego oleju do skrzyni biegów (a tak zalewali ją poprzednicy) znalazłem tu na forum eleganckie uzasadnienie, bodaj autorstwa MMRS, a jak to będzie z olejem silnikowym?
1. Oba oleje 0w20 i 5w30 są dopuszczone wg instrukcji o ile spełniają normę API SL albo wyższą
2. Olej 0w20 ma mniejszą lepkość ( mniejsze opory, łatwiejszy start przy ujemnych temperaturach, mniejsza odporność na rozrzedzanie paliwem,większa podatność na zerwanie filmu olejowego)
3. Olej 5w30 ma większą lepkość (większe opory, większa odporność na rozrzedzanie paliwem, mniejsza odporność na zerwanie filmu olejowego)
Zalewasz który uważasz za stosowne. Jeżeli jeździsz po Islandii przy minus 30 albo zależy Ci na niższym zużyciu paliwa to zalewasz 0w20. Jeżeli jedziesz z gazem w podłodze przy plus 30 i lubisz wejść na czerwone pole to zalewasz 5w30.
Imo dopóki nikt nie zrobi porównania faktycznego zużycia na obu olejach zakładam że używanie oleju o relatywnie większej lepkości zmniejszy zużycie silnika kosztem zużycia paliwa. Dodatkowo wybór olejów 5w30 (przynajmniej u mnie) jest dużo lepszy niż 0w20.
I to tyle
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2146
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
All right, a znamy kogoś, kto potwierdza, że dochodzi do zużycia?
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
W naszych silnikach? Nic mi nie wiadomo.pistenbully pisze: ↑21 maja 2024, 15:33All right, a znamy kogoś, kto potwierdza, że dochodzi do zużycia?
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2171
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
To może inaczej, silniki skyactivG są z nami już 12 lat o nadal nie padają. W mx5 są tylko lekko lub bardziej zmodyfikowane. Nie wiem czy warto dzielić włos na czworo. Ja leję olej seryjny 0w20, bo nd mi wtedy mniej pali i jeżdżę zimą. Latem też nic złego się nie dzieje. Kiedyś byłem głupi i potrafiłem wypalić bak w 45 minut na autostradzie. I co? I nic.
Jak ktoś się ściga to zupełnie inna para kaloszy. Zgaduję, że przy dużych przeciążeniach 0w20 może nie dać rady, choć MMRSa silnik znosi wszystko, ale już nie ma oleju mazdy.
Mnie bardziej interesuje jaki olej do skrzynki biegów i jakiej wróżce czy innej górniak zapłacić za taki lewoskrętny, co przed delikatnym korpusem ochroni. Brutalna prawda jednak jest taka, że nic nie pomoże. Pewnie spokojna jazda tylko. Z ND to jak mieć za żonę seksbombę i zakaz spółkowania...
Jak ktoś się ściga to zupełnie inna para kaloszy. Zgaduję, że przy dużych przeciążeniach 0w20 może nie dać rady, choć MMRSa silnik znosi wszystko, ale już nie ma oleju mazdy.
Mnie bardziej interesuje jaki olej do skrzynki biegów i jakiej wróżce czy innej górniak zapłacić za taki lewoskrętny, co przed delikatnym korpusem ochroni. Brutalna prawda jednak jest taka, że nic nie pomoże. Pewnie spokojna jazda tylko. Z ND to jak mieć za żonę seksbombę i zakaz spółkowania...