Wymiana oleju w silniku i skrzyni ND - jak często
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- flatline
- Donator
- Posty: 2194
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Wiesz jak jest z opiniami... zdrowy rozsądek mówi: olej z pewnego źródła, spełniający normy, wymieniać często (interwał zalecany przez Mazdę przynajmniej na pół). Przy takim podejściu brand ma pewnie drugorzędne znaczenie i zależy od tego ile chcesz zapłacić za te 5l.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2144
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ja polecam 0w20 od mazdy, nie rozumiem po co iść w coś innego w tak pancernym silniku. Tylko ja mało jeżdżę, ale to wcale nie lepiej dla silnika, gdy robi trasy 3 km i to głównie w deszczu.
Te silniki wytrzymają wszystko, a dyskusja o olejach, jak w klubie Alfy Romeo 25 lat temu, gdzie padały wariatory w silnikach TS 16v.
Te silniki wytrzymają wszystko, a dyskusja o olejach, jak w klubie Alfy Romeo 25 lat temu, gdzie padały wariatory w silnikach TS 16v.
-
- Donator
- Posty: 3678
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
No właśnie nie wytrzymają wszystkiego. Tolerancje są małe, silnik jest ciasno spasowany.Wojtek Wawa pisze: ↑08 maja 2024, 19:57Ja polecam 0w20 od mazdy, nie rozumiem po co iść w coś innego w tak pancernym silniku. Tylko ja mało jeżdżę, ale to wcale nie lepiej dla silnika, gdy robi trasy 3 km i to głównie w deszczu.
Te silniki wytrzymają wszystko, a dyskusja o olejach, jak w klubie Alfy Romeo 25 lat temu, gdzie padały wariatory w silnikach TS 16v.
Jeżeli robisz trasy po 3 kilometry to 5w30 akurat byłby lepszy dla ciebie bo jest bardziej odporny na rozrzedzanie paliwem
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2144
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
@mutra daj przykłady padniętych cywilnych skyactivG.
-
- Donator
- Posty: 3678
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
@Wojtek Wawa przedstaw porównanie zużycia gładzi cylindrów w skyactiveG użytkowanym na 0w20 i 5w30. Z numerami vin poszczególnych aut, przebiegiem i zdjęciem właściciela.
To że silnik nie ma wad konstrukcyjnych i działa w autach które mają max 9 lat i zazwyczaj poniżej100tys przebiegu nie znaczy że jest pancerny i się nie zużywa. Jeżeli ufasz inżynierom mazdy i uważasz że używanie 0w20 w tym silniku nie ma na celu głównie poprawy emisji/zużycia paliwa to to jest Twoje prawo jako właściciela. Skrzynia jakoś super pancerna nie jest po 5 poprawkach, sprzęgło nawet u siebie wymieniłeś na poprawione, tuleje w piaście padają przedwcześnie, Ale pewnie ten silnik faktycznie jest pancerny jak za starych czasów....
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2103
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
@Wojtek Wawa @mutra
No dobra dziewczyny, ale zanim się pokłócicie o siódme miejsca po przecinku, czy możecie, mnie, laikowi, wyjaśnić dlaczego zmieniać (jakie przyczyny, jakie objawy) w ND olej na 5w30. Dotychczas kupowałem to co lał poprzedni i jeszcze poprzedni właściciel. I dla zastosowania odmiennego oleju do skrzyni biegów (a tak zalewali ją poprzednicy) znalazłem tu na forum eleganckie uzasadnienie, bodaj autorstwa MMRS, a jak to będzie z olejem silnikowym?
No dobra dziewczyny, ale zanim się pokłócicie o siódme miejsca po przecinku, czy możecie, mnie, laikowi, wyjaśnić dlaczego zmieniać (jakie przyczyny, jakie objawy) w ND olej na 5w30. Dotychczas kupowałem to co lał poprzedni i jeszcze poprzedni właściciel. I dla zastosowania odmiennego oleju do skrzyni biegów (a tak zalewali ją poprzednicy) znalazłem tu na forum eleganckie uzasadnienie, bodaj autorstwa MMRS, a jak to będzie z olejem silnikowym?