Nagła awaria iStop i ładowania
I samoistna naprawa?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 650
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Spotkała mnie dzisiaj przykra sytuacja podczas jazdy moją ND2. Mianowicie podczas ruszania z ronda auto nagle wyrzuciło błąd: awaria iStop, awaria sterownika ładowania akumulatora, awaria ładowania, plus czerwona kontrolka akumulatora na desce.
Zatrzymaj natychmiast pojazd, zgaś silnik i odstaw auto do ASO (mniej więcej tak brzmiały komunikaty).
Auto jechało normalnie, ale go zatrzymałem, zgasiłem, poczekałem chwilę i odpaliłem ponownie.
Wszystkie błędy zgasły i nie pojawiły się ponownie.
Dodam tylko, że miało to miejsce po ponad godzinie jazdy, a tydzień wcześniej auto zaliczyło dwie dłuższe trasy.
Pytanie do was, czy mam się tym martwić? Co mogło się stać?
Czy może to olać? Jakby się to zdarzyło w moich Fiatach, to bym się nie zdziwił, ale w rzekomo bezawaryjnej Maździe mnie to jednak niepokoi
Zatrzymaj natychmiast pojazd, zgaś silnik i odstaw auto do ASO (mniej więcej tak brzmiały komunikaty).
Auto jechało normalnie, ale go zatrzymałem, zgasiłem, poczekałem chwilę i odpaliłem ponownie.
Wszystkie błędy zgasły i nie pojawiły się ponownie.
Dodam tylko, że miało to miejsce po ponad godzinie jazdy, a tydzień wcześniej auto zaliczyło dwie dłuższe trasy.
Pytanie do was, czy mam się tym martwić? Co mogło się stać?
Czy może to olać? Jakby się to zdarzyło w moich Fiatach, to bym się nie zdziwił, ale w rzekomo bezawaryjnej Maździe mnie to jednak niepokoi
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2148
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Nigdy tego nie doświaczyłem, ale chyba ktoś w klubie (jedna osoba) miał problem z alternatorem.
Niestety ND to nie jest superbezawaryjny samochód, było "gram strategy" i niestety bywają tego konsekwencje.
Niestety ND to nie jest superbezawaryjny samochód, było "gram strategy" i niestety bywają tego konsekwencje.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2657
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Spotkało mnie chyba to samo. Dwa razy w krótkim odstępie czasu, podczas spokojnej jazdy na tempomacie, przebieg ok 60000km. Podobnie jak w twoim przypadku, poza serią ostrzeżeń, auto jechało normalnie a restart auta rozwiązał problem. Za drugim razem nie miałem możliwości zatrzymania się przez kilkanaście km i w końcu pojawił się komunikat, cytuję z pamięci: "awaria systemu ładowania, zatrzymaj się natychmiast". Restart wozu i do dzisiaj wszystko ok.
@stpman masz zrobionego i-stop off moda przez wyrzucenie czujnika zamknięcia/otwarcia maski? Bo to było moje pierwsze skojarzenie.
Ale zrobiłem też zrzut z OBD i najwyraźniej pluje się o napięcie ładowania. Przy czym jeździłem sporo z włączonym OBD i ładowanie cały czas było w zakresie 11,5V - 14,5V (przez zdecydowaną większość czasu na poziomie 13,5 - 14,5 V)
- Załączniki
-
- istop2.jpg (495.35 KiB) Przejrzano 1349 razy
-
- istop1.jpg (566.93 KiB) Przejrzano 1349 razy
- irekJ
- Donator
- Posty: 2657
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=751755
Może to coś też pomoże. W przeszłości zdarzało mi się ładować aku ze zwykłego prostownika w garażu. Rozpinam też aku jak auto ma stać dłużej niż miesiąc. Sam i-stop mam dezaktywowany więc jestem w stanie uwierzyć, że bez "nauki", ładowania fency prostownikiem ten układ może mieć gorsze dni.
@stpman jak czegoś się dowiesz to koniecznie daj znać. Ja mam to wpisane na listę rzeczy do zgłoszenia w ziemie, przed końcem gwarancji.
Może to coś też pomoże. W przeszłości zdarzało mi się ładować aku ze zwykłego prostownika w garażu. Rozpinam też aku jak auto ma stać dłużej niż miesiąc. Sam i-stop mam dezaktywowany więc jestem w stanie uwierzyć, że bez "nauki", ładowania fency prostownikiem ten układ może mieć gorsze dni.
@stpman jak czegoś się dowiesz to koniecznie daj znać. Ja mam to wpisane na listę rzeczy do zgłoszenia w ziemie, przed końcem gwarancji.
-
- Posty: 650
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
@irekJ dzięki za odezwanie się w temacie! Wygląda na to, że mój przypadek nie był jednostkowy. Miałem dokładnie te same trzy błędy co na twoim drugim zdjęciu, plus info, że zatrzymać natychmiast pojazd i uda się do ASO.
Nie robiłem nic z deaktywacją start/stop, ale zawsze iStop wyłączam przed jazdą. Nie trawie tego systemu.
Sam też póki co nic w temacie tej "awarii" nie robiłem, skoro samo się zepsuło i samo naprawiło to nie ma problemu (póki się to nie powtórzy).
P.S póki co nie ładowałem aku w ND'ku. Raz że nie było potrzeby, dwa że nie mam prostownika
A co i jak robił poprzedni właściciel to tylko on wie
Nie robiłem nic z deaktywacją start/stop, ale zawsze iStop wyłączam przed jazdą. Nie trawie tego systemu.
Sam też póki co nic w temacie tej "awarii" nie robiłem, skoro samo się zepsuło i samo naprawiło to nie ma problemu (póki się to nie powtórzy).
P.S póki co nie ładowałem aku w ND'ku. Raz że nie było potrzeby, dwa że nie mam prostownika
A co i jak robił poprzedni właściciel to tylko on wie
- Barchuckie
- Posty: 43
- Rejestracja: 27 gru 2017, 21:47
- Model: ND
- Lokalizacja: Leszno
- Barchuckie
- Posty: 43
- Rejestracja: 27 gru 2017, 21:47
- Model: ND
- Lokalizacja: Leszno
Aaa dobra, dzięki