Nagła awaria iStop i ładowania

I samoistna naprawa?

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

stpman
Posty: 637
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

01 wrz 2023, 21:41

Spotkała mnie dzisiaj przykra sytuacja podczas jazdy moją ND2. Mianowicie podczas ruszania z ronda auto nagle wyrzuciło błąd: awaria iStop, awaria sterownika ładowania akumulatora, awaria ładowania, plus czerwona kontrolka akumulatora na desce.
Zatrzymaj natychmiast pojazd, zgaś silnik i odstaw auto do ASO (mniej więcej tak brzmiały komunikaty).
Auto jechało normalnie, ale go zatrzymałem, zgasiłem, poczekałem chwilę i odpaliłem ponownie.
Wszystkie błędy zgasły i nie pojawiły się ponownie.
Dodam tylko, że miało to miejsce po ponad godzinie jazdy, a tydzień wcześniej auto zaliczyło dwie dłuższe trasy.

Pytanie do was, czy mam się tym martwić? Co mogło się stać?
Czy może to olać? Jakby się to zdarzyło w moich Fiatach, to bym się nie zdziwił, ale w rzekomo bezawaryjnej Maździe mnie to jednak niepokoi :D
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 wrz 2023, 11:02

Jezdzij i sie tym nie przejmuj, jak sie pojawi ponownie to zjedz na pobocze, nie gas auta, podlacz cos do odczytywania bledu pod OBD2 i zobacz jakie to sa dokladnie bledy.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
lm-
Donator
Donator
Posty: 85
Rejestracja: 08 cze 2020, 22:26
Model: NC
Wersja: Sport 2.0
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

02 wrz 2023, 21:40

Możliwe też, że jak nawet teraz podłączy ODB to te błędy będą w zamrożonych ramkach. Warto sprawdzić.
stpman
Posty: 637
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

03 wrz 2023, 8:00

A polecacie coś konkretnego do odczytu błędów z OBD?
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2023, 11:39 przez stpman, łącznie zmieniany 1 raz.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

03 wrz 2023, 8:30

Cokolwiek nienajtanszego z allegro.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2140
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

04 wrz 2023, 13:54

Nigdy tego nie doświaczyłem, ale chyba ktoś w klubie (jedna osoba) miał problem z alternatorem.

Niestety ND to nie jest superbezawaryjny samochód, było "gram strategy" i niestety bywają tego konsekwencje.
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

04 wrz 2023, 15:29

No właśnie. Skrzynie z masła...nawet te nowe wzmocnione 🤣 Gotujące się dyfry. I takie tam. Ale silniki niezaprzeczalnie udane 👏
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2642
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

05 wrz 2023, 13:34

stpman pisze:
01 wrz 2023, 21:41
auto nagle wyrzuciło błąd: awaria iStop, awaria sterownika ładowania akumulatora, awaria ładowania, plus czerwona kontrolka akumulatora na desce.
Spotkało mnie chyba to samo. Dwa razy w krótkim odstępie czasu, podczas spokojnej jazdy na tempomacie, przebieg ok 60000km. Podobnie jak w twoim przypadku, poza serią ostrzeżeń, auto jechało normalnie a restart auta rozwiązał problem. Za drugim razem nie miałem możliwości zatrzymania się przez kilkanaście km i w końcu pojawił się komunikat, cytuję z pamięci: "awaria systemu ładowania, zatrzymaj się natychmiast". Restart wozu i do dzisiaj wszystko ok.

@stpman masz zrobionego i-stop off moda przez wyrzucenie czujnika zamknięcia/otwarcia maski? Bo to było moje pierwsze skojarzenie.

Ale zrobiłem też zrzut z OBD i najwyraźniej pluje się o napięcie ładowania. Przy czym jeździłem sporo z włączonym OBD i ładowanie cały czas było w zakresie 11,5V - 14,5V (przez zdecydowaną większość czasu na poziomie 13,5 - 14,5 V)
Załączniki
istop2.jpg
istop2.jpg (495.35 KiB) Przejrzano 1304 razy
istop1.jpg
istop1.jpg (566.93 KiB) Przejrzano 1304 razy
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2642
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

05 wrz 2023, 13:42

https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=751755

Może to coś też pomoże. W przeszłości zdarzało mi się ładować aku ze zwykłego prostownika w garażu. Rozpinam też aku jak auto ma stać dłużej niż miesiąc. Sam i-stop mam dezaktywowany więc jestem w stanie uwierzyć, że bez "nauki", ładowania fency prostownikiem ten układ może mieć gorsze dni.

@stpman jak czegoś się dowiesz to koniecznie daj znać. Ja mam to wpisane na listę rzeczy do zgłoszenia w ziemie, przed końcem gwarancji.
stpman
Posty: 637
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

05 wrz 2023, 17:37

@irekJ dzięki za odezwanie się w temacie! Wygląda na to, że mój przypadek nie był jednostkowy. Miałem dokładnie te same trzy błędy co na twoim drugim zdjęciu, plus info, że zatrzymać natychmiast pojazd i uda się do ASO.

Nie robiłem nic z deaktywacją start/stop, ale zawsze iStop wyłączam przed jazdą. Nie trawie tego systemu.
Sam też póki co nic w temacie tej "awarii" nie robiłem, skoro samo się zepsuło i samo naprawiło to nie ma problemu (póki się to nie powtórzy).

P.S póki co nie ładowałem aku w ND'ku. Raz że nie było potrzeby, dwa że nie mam prostownika :)
A co i jak robił poprzedni właściciel to tylko on wie :D
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

05 wrz 2023, 18:00

masz na forum opisane jak na stale, za pomoca jednej srubki, deaktywowac istop, polecam :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

05 wrz 2023, 18:05

Oh jakie to łatwe i użyteczne. To tuning od którego każdy eNDeciarz powinien zacząć.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

05 wrz 2023, 18:24

latar pisze:
05 wrz 2023, 18:05
Oh jakie to łatwe i użyteczne. To tuning od którego każdy eNDeciarz powinien zacząć.
Na szczescie nie ma tego w NDkach z 1.5 i Club'ach z USA :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Barchuckie
Posty: 43
Rejestracja: 27 gru 2017, 21:47
Model: ND
Lokalizacja: Leszno

05 wrz 2023, 19:53

latar pisze:
04 wrz 2023, 15:29
Gotujące się dyfry. I takie tam.
Co masz na myśli? Nie wytrzymał Brno?
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

05 wrz 2023, 20:05

@Barchuckie mój wytrzymał ale Cupowe miały problem. Dlatego miały pozakładane chłodnice olejów w dyfrze.
Awatar użytkownika
Barchuckie
Posty: 43
Rejestracja: 27 gru 2017, 21:47
Model: ND
Lokalizacja: Leszno

05 wrz 2023, 22:00

Aaa dobra, dzięki :)
ODPOWIEDZ