Ahoj,
Kojarzę, że temat się przewijał, ale nie potrafię odkopać i zweryfikować czy ma zastosowanie w ND.
Orientuje się ktoś czy położenie maty termoizolacyjnej na podłogę bagażnika w ND jakoś realnie wpływa na obniżenie temperatury w bagażniku?
Wiadomo, że podłoga dość mocno się nagrzewa od tłumika. Pytanie, czy ta mata jest w stanie faktycznie coś pomóc?
Myślę o czymś takim z allegro:
https://allegro.pl/oferta/mata-pianka-t ... 2051929394
Izolacja termiczna bagażnika
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- irekJ
- Donator
- Posty: 2657
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
W moich obecnych warunkach garażowych nie do ogarnięcia, może kiedyś przy wymianie tłumika. W sumie można i od strony bagażnika i w środku wnętrza.
Choć mnie bardziej zastanawia czy w perspektywie trasy 8h takie maty cokolwiek dają, czy np po 4h łapią temperaturę "roboczą" i bagażnik jest nagrzany tak czy inaczej?
Choć mnie bardziej zastanawia czy w perspektywie trasy 8h takie maty cokolwiek dają, czy np po 4h łapią temperaturę "roboczą" i bagażnik jest nagrzany tak czy inaczej?
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Mutra ma dużo racji. Klejenie tego od wewnątrz kabiny da efekt raczej wygłuszający. Zacna lambda tego materiału w połączeniu z umiarkowana grubością warstwy da dokładnie umiarkowany efekt termoizolacyjny.
Pod tym względem skuteczniejsze będzie zaizolowanie karoserii od zewnątrz - istotnym walorem będzie odbicie przez tę folię. Tylko, żeby tłumik nie zaczął się przegrzewać
Pod tym względem skuteczniejsze będzie zaizolowanie karoserii od zewnątrz - istotnym walorem będzie odbicie przez tę folię. Tylko, żeby tłumik nie zaczął się przegrzewać
- niezalogowany
- Posty: 255
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Ja izolowałem tłumik od góry, mata ceramiczna 10mm + blacha nierdzewna (ta taka do izolacji wydechów) przyspawane do puchy tłumika od góry. Zadziałało to naprawdę dobrze, pomimo tego, że mój tłumik potrafił nagrzewać się do 300 stopni C po zaizolowaniu kolektora i midpipe'a