felgi 2Forge ZF1 jakie ET?

czy ktoś posiada? pomoc w doborze rozmiaru

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
maciek86
Posty: 4
Rejestracja: 05 lip 2023, 19:11
Model: ND
Wersja: 2.0 Recaro
Lokalizacja: Jabłonna

07 lip 2023, 21:30

Szanowni,
Po miesiącach poszukiwań i przeglądania wątków na forum w końcu stałem się szczęśliwym posiadaczem MX-5 (ND) :)

Potrzebuję pomocy i porady czy felgi którymi jestem zainteresowany będa pasowały. Przejrzałem wiele wątków i wpisów, również tych na polecanym tu i ówdzie forum miata.net, ale nigdzie nie znalazłem informacji o felgach 2Forge ZF1 (https://2forgewheels.com/2forge-zf1/). Rozmiar który rozważam 8x17; 4x100; ET?

Felgi te cechują się stosunkowo niska waga, stad pytanie czy ktoś z Was ma lub miał z Nimi do czynienia i jest w stanie polecić/odradzić?
Drugie pytanie, na które nie potrafię znaleźć odpowiedzi to czy te felgi będą pasowały do MX-5 ND w kontekście "współpracy" z seryjnymi hamulcami? Ponoć nie wszystkie felgi pasują...

Efekt jaki chciałbym osiągnąć to wypchniecie kół na zewnątrz, jednocześnie nie tracąc nic z OEMej charakterystyki prowadzenia samochodu.
Zastanawiam się nad oponami 215/40; 215/45 lub 235/40...

Czy do tych parametrów możecie podpowiedzieć jakie ET wybrać, czy musi być seryjne ET45, czy można zejść w dół do 40 lub 35...
Samochód do codziennej jazdy, być może sporadycznie na jakieś TD.

Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi i porady. Jeśli o czymś nie napisałem, co pozwoliłoby Wam pomóc w odpowiedzi, z góry przepraszam. Dajcie znać uzupełnię

Serdecznie pozdrawiam
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

08 lip 2023, 20:26

maciek86 pisze:
07 lip 2023, 21:30
Efekt jaki chciałbym osiągnąć to wypchniecie kół na zewnątrz, jednocześnie nie tracąc nic z OEMej charakterystyki prowadzenia samochodu.
Zastanawiam się nad oponami 215/40; 215/45 lub 235/40...
Jedynie 215/45 zapewni względnie normalne wrażenia z jazdy. Przynajmniej tak wynika z moich doświadczeń. 215/40 auto staje się betonowe i czujesz jak rozjeżdżasz ślimaka. 235/40 daje nieprzyjemne wrażenia z prowadzenia. Nie ma tragedii, ale trzeba się przejechać i poczuć. Szczególnie odczuwalne na ciasnych nawrotach.

Z mojej strony mogę powiedzieć, że zrobiłem dziesiątki tys km na każdej wspomnianej konfiguracji plus jeszcze kilka innych setupów. Głownie winkle, track day i daily. Osobiście zatoczyłem pełne koło i właśnie wydałem sporo pieniędzy, aby założyć OZty 7J ET30 i dobrą oponę 205/45. I taki konfig szczerze polecam, gdyż eliminuje wszelkie bolączki związane ze zmieszeniem hamulców jak i samego koła, wygląda bardzo dobrze, prowadzi się świetnie. Ogólnie temat kół/felg do ND jest bardzo niewdzięczny przez archaiczny rozstaw 4x100.

Co do twojego głównego pytania to przy 8J powinieneś celować w ET44. Każda wyższa wartość to ryzyko, że nie wejdzie duży hamulec, niższa to ryzyko kontaktu koła z nadkolem, rzadziej z błotnikiem. Ostatecznie sporo zależy od ustawień zawieszenia i wybranej opony.
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2189
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

09 lip 2023, 11:42

A jeśli masz seryjne hamulce (nie brembo) to raczej tym bym się nie przejmował - seryjny zacisk nie sprawia problemów, dopiero większy zacisk na seryjnej lub większej tarczy to kombinacje.

Natomiast jeśli w przyszłości planujesz upgrade hamulca, to warto wziąć to pod uwagę przy doborze felg - ramiona powinny zapewnić dużo miejsca. Inaczej będziesz rzeźbił z wymianą, bo będzie kolizja. I tutaj i na miata.net znajdziesz info jakie felgi przyjmują jaki zacisk. Generalnie jeśli felga przyjmie brembo na seryjnej tarczy to powinna przyjąć każdy inny wariant czterotłoczka.

I ogólnie podbijam to co napisał Irek, 7x17 ET30 plus 205/45 wyglada na idealny kompromis pomiędzy wyglądem i właściwościami jezdnymi. 7,5 lub 8 to już szersza opona, a tutaj wybór jest delikatnie mówiąc ograniczony i zawsze coś (albo beton, albo nadkole ;) )
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
maciek86
Posty: 4
Rejestracja: 05 lip 2023, 19:11
Model: ND
Wersja: 2.0 Recaro
Lokalizacja: Jabłonna

09 lip 2023, 13:46

IrekJ, Flatline,

Bardzo dziękuję za Wasze odpowiedzi i cenne podpowiedzi. Hamulce są seryjne, nie Brembo.
Biorąc pod uwagę Wasze sugestie pewnie zostanę przy OEM rozmiarze opony 205/45/17.
Niestety felga, o której wspominałem ma najmniejszą szerokość 7,5.
Na willtheyfit.com tak wygląda sugerowany setup przez IrkaJ, koło wyjdzie 15mm na zewnątrz.
willtheyfit.JPG
7x17 et30
willtheyfit.JPG (125.2 KiB) Przejrzano 1699 razy
Pytanie zatem jakie ET wybrać do felgi o szerokości 7,5? Tak jak poniżej ET35? Podpowiedzcie proszę :)
Załączniki
willtheyfit2.JPG
7,5x17 et35
willtheyfit2.JPG (131.03 KiB) Przejrzano 1699 razy
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2189
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

09 lip 2023, 23:12

Generalnie 7x17 ET30 to +- graniczny wymiar, jeśli nie chcesz obcierać osłon w nadkolu. Ograniczeniem jest przód, tył przyjmie 5 mm więcej ET. Więc przeliczając dla 7.5 cala powinieneś celować w okolicach ET37-40.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

10 lip 2023, 7:45

@maciek86 opona 205/45 na feldze 7,5 nie wygląda najlepiej. Mam taki setup na zimę, nie ma tragedii, ale i tak ostatecznie postanowiłem wymienić na coś innego ze względów estetycznych właśnie.
Mam dwa komplety felg 7,5J z ET35 oraz ET37. Oba mieszczą wszelkie hamulce z ogromnym zapasem (choć tu zależy wiele od ramion jak wspomniał flatline).
Jeśli już chcesz dobre, tanie i lekkie felgi 7,5 to polecam zerknąć na sprawdzone Autec Wizzard oraz Clubracing. Tutaj w miarę sprawdza się opona 215/45.
Natomiast 7J ET30 "tanie" i dobre to Sparco Assetto Corsa. Ewentualnie mozolne poszukiwanie czegoś na rynku wtórnym... jak coś to mam fajny komplet na sprzedaż tylko ET37 :P
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

10 lip 2023, 8:10

O szerokości już wszystko wiesz od najlepszego eksperta od felg do ND :) Co do felg 2Forge: mam na projekcie torowym i złego słowa o nich nie mogę powiedzieć, lekkie, nie z plasteliny i do dziś proste, choć faktem jest, że dużo nie pojeździły na torze. Natomiast uważąm, że są ładniejsze felgi na rynku, choćby wspomniane Autec. Albo zobacz na Ultraleggery od Irka na giełdzie - sztos felga. ET możesz ogarnąć małym dystansem.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
maciek86
Posty: 4
Rejestracja: 05 lip 2023, 19:11
Model: ND
Wersja: 2.0 Recaro
Lokalizacja: Jabłonna

10 lip 2023, 13:13

Panowie, dziękuję za Wasze podpowiedzi. Jestem już wyedukowany w temacie dzięki Wam:)

@irekJ masz może jakieś foto jak wygląda ta opona na feldze 7,5J? Widziałem jakieś foto generalnie nie było źle...moim zdaniem.
@Danillo masz może jakieś foty mx-5 z tymi felgami, bo w całym internecie znalazłem tylko jedno słabej jakości...

Sparco Assetto Corsa widziałem już, ale jakoś mnie nie zachwyciły- kwestia gustu.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2189
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

10 lip 2023, 15:56

Co do doboru felg, możesz się pobawić tu: https://velonity.com/autec-wizard-gunme ... -118kw-ps/ - to tylko rendery, ale dają jakieś pojęcie a wybór felg duży ;)

Jeśli dobrze kojarzę setup to 205 na 7,5j, zdjęcia takie sobie, ale pokazują co i jak chociaż w zarysie:

Obrazek

Obrazek
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

10 lip 2023, 16:59

Wizardy na ND, jak wpiszesz to na forum tez byla ND Grzeska ktora miala wizardy na sobie.

Tutaj anniversary z nimi: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=297094764
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

10 lip 2023, 18:20

Mam tylko takie zdjęcie na trochę poszerzonym NC. Szerokość chyba 9 cali ET w okolicach 0
Załączniki
898E1192-9406-458C-8CF2-89149B067B6B.jpeg
898E1192-9406-458C-8CF2-89149B067B6B.jpeg (1000.36 KiB) Przejrzano 1626 razy
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
maciek86
Posty: 4
Rejestracja: 05 lip 2023, 19:11
Model: ND
Wersja: 2.0 Recaro
Lokalizacja: Jabłonna

12 lip 2023, 18:02

Panowie, dzięki za podesłane zdjęcia. Mam materiał do myślenia :) Temat do zamknięcia.
ODPOWIEDZ