Szanowni,
Po miesiącach poszukiwań i przeglądania wątków na forum w końcu stałem się szczęśliwym posiadaczem MX-5 (ND)
Potrzebuję pomocy i porady czy felgi którymi jestem zainteresowany będa pasowały. Przejrzałem wiele wątków i wpisów, również tych na polecanym tu i ówdzie forum miata.net, ale nigdzie nie znalazłem informacji o felgach 2Forge ZF1 (https://2forgewheels.com/2forge-zf1/). Rozmiar który rozważam 8x17; 4x100; ET?
Felgi te cechują się stosunkowo niska waga, stad pytanie czy ktoś z Was ma lub miał z Nimi do czynienia i jest w stanie polecić/odradzić?
Drugie pytanie, na które nie potrafię znaleźć odpowiedzi to czy te felgi będą pasowały do MX-5 ND w kontekście "współpracy" z seryjnymi hamulcami? Ponoć nie wszystkie felgi pasują...
Efekt jaki chciałbym osiągnąć to wypchniecie kół na zewnątrz, jednocześnie nie tracąc nic z OEMej charakterystyki prowadzenia samochodu.
Zastanawiam się nad oponami 215/40; 215/45 lub 235/40...
Czy do tych parametrów możecie podpowiedzieć jakie ET wybrać, czy musi być seryjne ET45, czy można zejść w dół do 40 lub 35...
Samochód do codziennej jazdy, być może sporadycznie na jakieś TD.
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi i porady. Jeśli o czymś nie napisałem, co pozwoliłoby Wam pomóc w odpowiedzi, z góry przepraszam. Dajcie znać uzupełnię
Serdecznie pozdrawiam
felgi 2Forge ZF1 jakie ET?
czy ktoś posiada? pomoc w doborze rozmiaru
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- irekJ
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Jedynie 215/45 zapewni względnie normalne wrażenia z jazdy. Przynajmniej tak wynika z moich doświadczeń. 215/40 auto staje się betonowe i czujesz jak rozjeżdżasz ślimaka. 235/40 daje nieprzyjemne wrażenia z prowadzenia. Nie ma tragedii, ale trzeba się przejechać i poczuć. Szczególnie odczuwalne na ciasnych nawrotach.
Z mojej strony mogę powiedzieć, że zrobiłem dziesiątki tys km na każdej wspomnianej konfiguracji plus jeszcze kilka innych setupów. Głownie winkle, track day i daily. Osobiście zatoczyłem pełne koło i właśnie wydałem sporo pieniędzy, aby założyć OZty 7J ET30 i dobrą oponę 205/45. I taki konfig szczerze polecam, gdyż eliminuje wszelkie bolączki związane ze zmieszeniem hamulców jak i samego koła, wygląda bardzo dobrze, prowadzi się świetnie. Ogólnie temat kół/felg do ND jest bardzo niewdzięczny przez archaiczny rozstaw 4x100.
Co do twojego głównego pytania to przy 8J powinieneś celować w ET44. Każda wyższa wartość to ryzyko, że nie wejdzie duży hamulec, niższa to ryzyko kontaktu koła z nadkolem, rzadziej z błotnikiem. Ostatecznie sporo zależy od ustawień zawieszenia i wybranej opony.
- flatline
- Donator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
A jeśli masz seryjne hamulce (nie brembo) to raczej tym bym się nie przejmował - seryjny zacisk nie sprawia problemów, dopiero większy zacisk na seryjnej lub większej tarczy to kombinacje.
Natomiast jeśli w przyszłości planujesz upgrade hamulca, to warto wziąć to pod uwagę przy doborze felg - ramiona powinny zapewnić dużo miejsca. Inaczej będziesz rzeźbił z wymianą, bo będzie kolizja. I tutaj i na miata.net znajdziesz info jakie felgi przyjmują jaki zacisk. Generalnie jeśli felga przyjmie brembo na seryjnej tarczy to powinna przyjąć każdy inny wariant czterotłoczka.
I ogólnie podbijam to co napisał Irek, 7x17 ET30 plus 205/45 wyglada na idealny kompromis pomiędzy wyglądem i właściwościami jezdnymi. 7,5 lub 8 to już szersza opona, a tutaj wybór jest delikatnie mówiąc ograniczony i zawsze coś (albo beton, albo nadkole )
Natomiast jeśli w przyszłości planujesz upgrade hamulca, to warto wziąć to pod uwagę przy doborze felg - ramiona powinny zapewnić dużo miejsca. Inaczej będziesz rzeźbił z wymianą, bo będzie kolizja. I tutaj i na miata.net znajdziesz info jakie felgi przyjmują jaki zacisk. Generalnie jeśli felga przyjmie brembo na seryjnej tarczy to powinna przyjąć każdy inny wariant czterotłoczka.
I ogólnie podbijam to co napisał Irek, 7x17 ET30 plus 205/45 wyglada na idealny kompromis pomiędzy wyglądem i właściwościami jezdnymi. 7,5 lub 8 to już szersza opona, a tutaj wybór jest delikatnie mówiąc ograniczony i zawsze coś (albo beton, albo nadkole )
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- maciek86
- Posty: 4
- Rejestracja: 05 lip 2023, 19:11
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Jabłonna
IrekJ, Flatline,
Bardzo dziękuję za Wasze odpowiedzi i cenne podpowiedzi. Hamulce są seryjne, nie Brembo.
Biorąc pod uwagę Wasze sugestie pewnie zostanę przy OEM rozmiarze opony 205/45/17.
Niestety felga, o której wspominałem ma najmniejszą szerokość 7,5.
Na willtheyfit.com tak wygląda sugerowany setup przez IrkaJ, koło wyjdzie 15mm na zewnątrz. Pytanie zatem jakie ET wybrać do felgi o szerokości 7,5? Tak jak poniżej ET35? Podpowiedzcie proszę
Bardzo dziękuję za Wasze odpowiedzi i cenne podpowiedzi. Hamulce są seryjne, nie Brembo.
Biorąc pod uwagę Wasze sugestie pewnie zostanę przy OEM rozmiarze opony 205/45/17.
Niestety felga, o której wspominałem ma najmniejszą szerokość 7,5.
Na willtheyfit.com tak wygląda sugerowany setup przez IrkaJ, koło wyjdzie 15mm na zewnątrz. Pytanie zatem jakie ET wybrać do felgi o szerokości 7,5? Tak jak poniżej ET35? Podpowiedzcie proszę
- Załączniki
-
- 7,5x17 et35
- willtheyfit2.JPG (131.03 KiB) Przejrzano 1701 razy
- flatline
- Donator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Generalnie 7x17 ET30 to +- graniczny wymiar, jeśli nie chcesz obcierać osłon w nadkolu. Ograniczeniem jest przód, tył przyjmie 5 mm więcej ET. Więc przeliczając dla 7.5 cala powinieneś celować w okolicach ET37-40.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- irekJ
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
@maciek86 opona 205/45 na feldze 7,5 nie wygląda najlepiej. Mam taki setup na zimę, nie ma tragedii, ale i tak ostatecznie postanowiłem wymienić na coś innego ze względów estetycznych właśnie.
Mam dwa komplety felg 7,5J z ET35 oraz ET37. Oba mieszczą wszelkie hamulce z ogromnym zapasem (choć tu zależy wiele od ramion jak wspomniał flatline).
Jeśli już chcesz dobre, tanie i lekkie felgi 7,5 to polecam zerknąć na sprawdzone Autec Wizzard oraz Clubracing. Tutaj w miarę sprawdza się opona 215/45.
Natomiast 7J ET30 "tanie" i dobre to Sparco Assetto Corsa. Ewentualnie mozolne poszukiwanie czegoś na rynku wtórnym... jak coś to mam fajny komplet na sprzedaż tylko ET37
Mam dwa komplety felg 7,5J z ET35 oraz ET37. Oba mieszczą wszelkie hamulce z ogromnym zapasem (choć tu zależy wiele od ramion jak wspomniał flatline).
Jeśli już chcesz dobre, tanie i lekkie felgi 7,5 to polecam zerknąć na sprawdzone Autec Wizzard oraz Clubracing. Tutaj w miarę sprawdza się opona 215/45.
Natomiast 7J ET30 "tanie" i dobre to Sparco Assetto Corsa. Ewentualnie mozolne poszukiwanie czegoś na rynku wtórnym... jak coś to mam fajny komplet na sprzedaż tylko ET37
-
- Donator
- Posty: 2177
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
O szerokości już wszystko wiesz od najlepszego eksperta od felg do ND Co do felg 2Forge: mam na projekcie torowym i złego słowa o nich nie mogę powiedzieć, lekkie, nie z plasteliny i do dziś proste, choć faktem jest, że dużo nie pojeździły na torze. Natomiast uważąm, że są ładniejsze felgi na rynku, choćby wspomniane Autec. Albo zobacz na Ultraleggery od Irka na giełdzie - sztos felga. ET możesz ogarnąć małym dystansem.
Pozdrawiam, Danillo
- maciek86
- Posty: 4
- Rejestracja: 05 lip 2023, 19:11
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Jabłonna
Panowie, dziękuję za Wasze podpowiedzi. Jestem już wyedukowany w temacie dzięki Wam:)
@irekJ masz może jakieś foto jak wygląda ta opona na feldze 7,5J? Widziałem jakieś foto generalnie nie było źle...moim zdaniem.
@Danillo masz może jakieś foty mx-5 z tymi felgami, bo w całym internecie znalazłem tylko jedno słabej jakości...
Sparco Assetto Corsa widziałem już, ale jakoś mnie nie zachwyciły- kwestia gustu.
Pozdrawiam
@irekJ masz może jakieś foto jak wygląda ta opona na feldze 7,5J? Widziałem jakieś foto generalnie nie było źle...moim zdaniem.
@Danillo masz może jakieś foty mx-5 z tymi felgami, bo w całym internecie znalazłem tylko jedno słabej jakości...
Sparco Assetto Corsa widziałem już, ale jakoś mnie nie zachwyciły- kwestia gustu.
Pozdrawiam
- flatline
- Donator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Co do doboru felg, możesz się pobawić tu: https://velonity.com/autec-wizard-gunme ... -118kw-ps/ - to tylko rendery, ale dają jakieś pojęcie a wybór felg duży
Jeśli dobrze kojarzę setup to 205 na 7,5j, zdjęcia takie sobie, ale pokazują co i jak chociaż w zarysie:
Jeśli dobrze kojarzę setup to 205 na 7,5j, zdjęcia takie sobie, ale pokazują co i jak chociaż w zarysie:
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback