Strona 1 z 1

Immobilizer a OBD2

: 18 maja 2023, 22:29
autor: Kanosky
Mam następujący problem - zamontowałem Canchecked podpinany pod OBD2, ale niestety żeby OBD2 podawało sygnał, trzeba non stop wciskać przycisk immobilizera… ktoś miał podobny problem? Czy to można zmienić jakoś w kodowaniu immo czy kwestia wymiany na inny?

Re: Immobilizer a OBD2

: 21 maja 2023, 10:35
autor: latar
Oj! Nie pomogę bo jeszcze nie podłączyłem swojego ale widzę, że mogą nadejść problemy ;(

PS Masz montowanego w kratkę?
Z której strony kierki montujesz? Wrzucisz fotkę?

Re: Immobilizer a OBD2

: 21 maja 2023, 20:43
autor: Danillo
Mam Vgate iCar iza 100+ i hula normalnie.

Re: Immobilizer a OBD2

: 22 maja 2023, 8:58
autor: irekJ
Danillo pisze:
21 maja 2023, 20:43
Mam Vgate iCar iza 100+ i hula normalnie.
+1 mam podłączony na stałe i wszystko działa jak trzeba. Nawet czerwona dioda coś tam nogi oświetla 😉

Re: Immobilizer a OBD2

: 22 maja 2023, 9:39
autor: latar
Rozmawiamy o CANChecked MFD15 ;)

Ja zamierzam go podłączyć głównie przez wejścia analogowe: czujnik temp oleju, skrzyni o może dyfra. No ale jakby CLT po canie się udało albo dane TPMSa to chętnie bym podglądał.

Zabieram się za to w pierwszej połowie czerwca po powrocie z urlopu.

canchecked-nd-1-von-1_600x600@2x.jpg
canchecked-nd-1-von-1_600x600@2x.jpg (62.9 KiB) Przejrzano 1734 razy

Re: Immobilizer a OBD2

: 22 maja 2023, 13:39
autor: TerminatorPi
A tam jest jakaś konkretna przejściówka z J1962? Bo J1962 definiuje część rzeczy, ale część to wolna amerykanka i rozkład pinów może być dość dowolny, z tego co pamiętam.
W ND jest tak: https://www.hexorcism.com/16ND/sh13175/

Re: Immobilizer a OBD2

: 27 maja 2023, 16:37
autor: Kanosky
latar pisze:
21 maja 2023, 10:35
Oj! Nie pomogę bo jeszcze nie podłączyłem swojego ale widzę, że mogą nadejść problemy ;(

PS Masz montowanego w kratkę?
Z której strony kierki montujesz? Wrzucisz fotkę?
Tak, dokładnie ten, u mnie poszedł w prawy okrągły nawiew. Jakość wykonania plus dam wyświetlacz super, jutro zrobię zdjęcie jak będę przy aucie.

Będę próbował zmienić/przeprogramować immobilizer, zrobię update jeśli uda się temat rozwiązać.

Re: Immobilizer a OBD2

: 28 maja 2023, 17:54
autor: Kanosky
Obiecane zdjęcia. Warto dodać, że z perspektywy kierowcy oba nawiewy zasłoni kierownica jeśli masz teleskopowa wysunięta lub spacer jak u mnie. W przyszłym tygodniu będę chyba zamawiał guardiana corsę 330 żeby rozwiązać ten problem.

Re: Immobilizer a OBD2

: 28 maja 2023, 21:29
autor: latar
Już mam Corsę 330 🤪
A powiedz, nawiewa coś przez szpary obok zegara?

Re: Immobilizer a OBD2

: 28 maja 2023, 22:10
autor: irekJ
Sam pewnie nie będę tego montował. Ale rzucił mi się na oczy jeden problem. Okrągły nawiew po środku to jedyny w tym aucie który można skierować w jakimś sensownym kierunku. Trochę byłoby mi go szkoda. Szczególnie, że ten po lewej mam zawsze zamknięty bo jest bezużyteczny zazwyczaj.

Re: Immobilizer a OBD2

: 29 maja 2023, 6:58
autor: Kanosky
latar pisze:
28 maja 2023, 21:29
Już mam Corsę 330 🤪
A powiedz, nawiewa coś przez szpary obok zegara?
Na pełnym AC czuć z nawiewu powiew lekkiej morskiej bryzy 😂

Co do kierowania nawiewu - ja zima mam zawsze na ręce, latem tak żeby na mnie nie wiało. Zima nawiew na prawo zastąpi ten, latem różnicy nie odczuwam wiec dla mnie idealnie.

Re: Immobilizer a OBD2

: 31 maja 2023, 21:46
autor: latar
Do montażu zegara można jeszcze użyć takiej podstawki z cravenspeed

https://www.cravenspeed.com/vent-gauge- ... -nd-miata/
Vent_Gauge_Mount-thmb__65549.jpg
Vent_Gauge_Mount-thmb__65549.jpg (38.1 KiB) Przejrzano 1591 razy
Vent_Gauge_Mount-1__18046.jpg
Vent_Gauge_Mount-1__18046.jpg (68.76 KiB) Przejrzano 1591 razy

Re: Immobilizer a OBD2

: 22 cze 2023, 18:52
autor: Kanosky
latar pisze:
31 maja 2023, 21:46
Do montażu zegara można jeszcze użyć takiej podstawki z cravenspeed

https://www.cravenspeed.com/vent-gauge- ... -nd-miata/

Vent_Gauge_Mount-thmb__65549.jpg
Vent_Gauge_Mount-1__18046.jpg
Cena zabójcza :shock:

Update - zegar działa, problem z immobiliserem rozwiązała instrukcją którą odkopałem - wystarczyło włączyć nadajnik i zegar odbiera.

Re: Immobilizer a OBD2

: 22 cze 2023, 19:40
autor: latar
@Kanosky co podłączyłeś i co odczytujesz?
Masz MFD15 Gen 1 czy Gen 2? Jakieś logowanie już robiłeś?

Ja niestety ciągle czekam na wszystkie graty i zegar wciąż niepodłączony 😢
Może na początku lipca się uda bo podstawka z Cravenspeed do podłączenia czujnika temp oleju wreszcie dojechała do PL. Niestety utknęła na cle w Poczcie a za cholerę nie mogę się z nimi dogadać :/

Re: Immobilizer a OBD2

: 23 cze 2023, 8:41
autor: Kanosky
latar pisze:
22 cze 2023, 19:40
@Kanosky co podłączyłeś i co odczytujesz?
Masz MFD15 Gen 1 czy Gen 2? Jakieś logowanie już robiłeś?

Ja niestety ciągle czekam na wszystkie graty i zegar wciąż niepodłączony 😢
Może na początku lipca się uda bo podstawka z Cravenspeed do podłączenia czujnika temp oleju wreszcie dojechała do PL. Niestety utknęła na cle w Poczcie a za cholerę nie mogę się z nimi dogadać :/
Wydaje mi się, ze gen2, kupowane na jesieni z SPS razem z czujnikiem - po czym poznać? Na razie bawiłem się nim dopiero kilkanascie minut, niestety wyglada na to ze czujnik oleju na 5V nie odbiera, będę walczyć dalej z tematem. Oprócz tego loguje rpm, prędkość, trochę danych z silnika, nie wszystko jeszcze rozszyfrowałem. Póki co głównie myśle ze użyteczny będzie shiftlight, głównie kupiłem to pod czujnik oleju.

Co to za podstawka z craven?

Re: Immobilizer a OBD2

: 23 cze 2023, 10:25
autor: latar
@Kanosky o takie coś:
gauge_sender_adapters_for_mazda_mx-5_miata_4th_gen_nd_oil_pressure_temp_sender_sandwich_type__9LYB5N7_20895__33068.jpg
gauge_sender_adapters_for_mazda_mx-5_miata_4th_gen_nd_oil_pressure_temp_sender_sandwich_type__9LYB5N7_20895__33068.jpg (112.14 KiB) Przejrzano 1499 razy
https://www.cravenspeed.com/the-tapless ... wich-type/

Montowane pomiędzy blok silnika a podstawę filtra.