Windschott a zamykanie dachu

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

18 lut 2023, 16:22

Panowie, jakie macie doświadczenia z zamykaniem dachu w czasie jazdy z zamontowanymi windschottami?

Dach w ND ma mocniejsza sprężynę niż w NC i po zluzowaniu podskakuje wyżej ale czy ma tyle wysoko żeby bez wychodzenia z auta zamknąć go jedną ręką?
Pozdrawiam, Danillo
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 lut 2023, 16:23

Danillo pisze:
18 lut 2023, 16:22
Panowie, jakie macie doświadczenia z zamykaniem dachu w czasie jazdy z zamontowanymi windschottami?

Dach w ND ma mocniejsza sprężynę niż w NC i po zluzowaniu podskakuje wyżej ale czy ma tyle wysoko żeby bez wychodzenia z auta zamknąć go jedną ręką?
Zamykasz i otwierasz z fotela kierowcy jedną ręką. Bez problemu. Najlepsza rzecz w nd
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

18 lut 2023, 19:07

Ten fabryczny windshot to taki nieinwazyjny za bardzo. Mocny zamach dachem do tyłu i zgrabne dociśnięcie. Płynność jak w zapinaniu drugiego biegu i jest cacy.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

18 lut 2023, 19:11

A Danillo nie pyta o customowe, wyzsze windschotty? Bo jesli tak to ja jak mialem ten z Cravenspeed, to z nim juz bylo ciezko.
Ciezko to znaczy ze klikales klamre od blokady dachu, dach odskakuje na tyle ze latwo sie go chwyta nad OEM wiatrolapem ale nad wyzszymi juz ciezko go chwycic - imo.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

18 lut 2023, 19:23

Dzięki Panowie. Wcześniej nie dotarłem do tej bardzo dobrej informacji. Kupuje OEM-owy wiatrołap. Inne są trochę półśrodkami z tego co wyczytałem. Pietryga jest ok ale trochę ogranicza widoczność wiec wole pleksi.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2628
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

18 lut 2023, 19:53

Danillo pisze:
18 lut 2023, 19:23
Kupuje OEM-owy wiatrołap. ....., wiec wole pleksi.
@Danillo - czy przymierzasz się / zamierzasz nabyć drogą kupna ten oto majstersztyk??
Obrazek
OSŁONA PRZED WIATREM 410078910
https://mazdaczesci.pl/produkt/oslona-p ... -mx-5-nde1

Ktoś już to chyba ma na forum. Daj znać proszę.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

18 lut 2023, 20:22

Peecer, sorry za wtracenie, przy tym wiatrolapie nie ma mowy o obsludze softowa jedna reka. A to chyba najwieksza zaleta softopa z ND.

Przy tym predzej.
https://www.cravenspeed.com/acrylic-win ... 2016-2021/
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

19 lut 2023, 4:18

Peecer pisze:
18 lut 2023, 19:53
Danillo pisze:
18 lut 2023, 19:23
Kupuje OEM-owy wiatrołap. ....., wiec wole pleksi.
@Danillo - czy przymierzasz się / zamierzasz nabyć drogą kupna ten oto majstersztyk??
Obrazek
OSŁONA PRZED WIATREM 410078910
https://mazdaczesci.pl/produkt/oslona-p ... -mx-5-nde1

Ktoś już to chyba ma na forum. Daj znać proszę.
Tak, dokładnie ten chciałem kupić, choć taniej wychodzi ściągnąć z mx5parts - ok 1 tys jeśli dobrze liczę.

Tylko teraz już nie wiem, czy zamknę dach ze środka. Koledzy mutra i latar mówią, ze tak a bjorm ze nie.

Bardzo cenie sobie rzeczy od MX5Things ale ten windschott niestety jest bardzo słaby. Łopocze na wietrze i nie sposób go „wybrać” 😉
Pozdrawiam, Danillo
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

19 lut 2023, 6:28

Danillo pisze:
19 lut 2023, 4:18
Peecer pisze:
18 lut 2023, 19:53
Danillo pisze:
18 lut 2023, 19:23
Kupuje OEM-owy wiatrołap. ....., wiec wole pleksi.
@Danillo - czy przymierzasz się / zamierzasz nabyć drogą kupna ten oto majstersztyk??
Obrazek
OSŁONA PRZED WIATREM 410078910
https://mazdaczesci.pl/produkt/oslona-p ... -mx-5-nde1

Ktoś już to chyba ma na forum. Daj znać proszę.
Tak, dokładnie ten chciałem kupić, choć taniej wychodzi ściągnąć z mx5parts - ok 1 tys jeśli dobrze liczę.

Tylko teraz już nie wiem, czy zamknę dach ze środka. Koledzy mutra i latar mówią, ze tak a bjorm ze nie.

Bardzo cenie sobie rzeczy od MX5Things ale ten windschott niestety jest bardzo słaby. Łopocze na wietrze i nie sposób go „wybrać” 😉
Sprostowanie - zamkniesZ dach że środka przy oemowym bo on ma wycięcie. Nie wiem jak z tym z pleksy. Może zrób sobie model tektury i przetestuj w aucie?
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

19 lut 2023, 6:42

Może i zamkniesz przy wysokim customie. Ale to wtedy musisz jakoś rękę włożyć za plexe. Ja nie mogłem tak ręki wygiąć do tyłu. No chyba że się podniosłem nogami po fotelu to wtedy dało się włożyć rękę za plexe i wygarnąć stamtąd brzeg softopa. Ale dla mnie to już było za dużo jogi za kółkiem.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

19 lut 2023, 7:43

mutra pisze:
19 lut 2023, 6:28

Sprostowanie - zamkniesZ dach że środka przy oemowym bo on ma wycięcie. Nie wiem jak z tym z pleksy. Może zrób sobie model tektury i przetestuj w aucie?
Ale to jest OEM. Zobacz fotkę z konfiguratora - ten sam. Wycięcie miały te w RF ale nie pasują do ST a szkoda bo używki są tanie jak barszcz.

Czyli wiemy, ze da się zamknąć ale tylko po lekcjach jogi. Mi pasuje.
Załączniki
F49A19ED-B900-4B11-AE53-9603363F7253.jpeg
F49A19ED-B900-4B11-AE53-9603363F7253.jpeg (305 KiB) Przejrzano 1859 razy
Pozdrawiam, Danillo
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

19 lut 2023, 8:31

Danillo pisze:
19 lut 2023, 7:43
mutra pisze:
19 lut 2023, 6:28

Sprostowanie - zamkniesZ dach że środka przy oemowym bo on ma wycięcie. Nie wiem jak z tym z pleksy. Może zrób sobie model tektury i przetestuj w aucie?
Ale to jest OEM. Zobacz fotkę z konfiguratora - ten sam. Wycięcie miały te w RF ale nie pasują do ST a szkoda bo używki są tanie jak barszcz.

Czyli wiemy, ze da się zamknąć ale tylko po lekcjach jogi. Mi pasuje.
Sprostowanie2: pisząc OEM miałem na myśli ten czarny, plastikowy co standardowo jest w nd
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2628
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

19 lut 2023, 9:36

bjorm pisze:
18 lut 2023, 20:22
Peecer, sorry za wtracenie, przy tym wiatrolapie nie ma mowy o obsludze softowa jedna reka. A to chyba najwieksza zaleta softopa z ND.

Przy tym predzej.
https://www.cravenspeed.com/acrylic-win ... 2016-2021/
@bjorm - i ten co pokazujesz i najbliżej do klasycznego OEM (czarnego) i wizualnie do opcjonalnego "szklanego" z palety Mazdy. I cenowo wręcz bardzo atrakcyjny. Pytanie czy już ktoś z niego korzysta u Nas.
Obrazek
Obrazek
Bardzo dobra opcja.
mutra pisze:
19 lut 2023, 8:31
Danillo pisze:
19 lut 2023, 7:43
mutra pisze:
19 lut 2023, 6:28

Sprostowanie - zamkniesZ dach że środka przy oemowym bo on ma wycięcie. Nie wiem jak z tym z pleksy. Może zrób sobie model tektury i przetestuj w aucie?
Ale to jest OEM. Zobacz fotkę z konfiguratora - ten sam. Wycięcie miały te w RF ale nie pasują do ST a szkoda bo używki są tanie jak barszcz.

Czyli wiemy, ze da się zamknąć ale tylko po lekcjach jogi. Mi pasuje.
Sprostowanie2: pisząc OEM miałem na myśli ten czarny, plastikowy co standardowo jest w nd
Przy moich krótkich łapach i tułowiu to nawet przy OEM (czarny fabryczny) nie wiem czy gimnastyki nie musiałbym uprawiać by zamknąć dach (może otworzyć i tylko zablokować dałbym radę). Ale taki szklany najbardziej mi podchodzi. W NC tego mi brakowało, choć wiem, że ktoś tam fajny projekt uskutecznił. No nic, pożyjemy i być może dane będzie się kiedyś przekonać. 8-)
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

19 lut 2023, 10:35

@Peecer Ja mialem ten windschoot od Cravenspeed. Jest spoko. Na pewno to lepsza opcja niz drogi i wysoki OEM.

Tutaj troche fotek.
viewtopic.php?p=558654#p558654
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

19 lut 2023, 11:18

Muszę oddać racje bjormowi, on miał ten windschott od MX5Things i wie o czym mówi.

Ja sugerowałem się negatywnymi opiniami w necie, które mówią, ze przy wietrze się rusza. Mnie by to irytowało ale chętnie poczekam na druga opinie jak się sprawdza.
No i jak doliczyć przesyłkę i VAT i clo to MX5Things wiele taniej nie wyjdzie. W zymexx kosztuje 220 eur.
Pozdrawiam, Danillo
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

19 lut 2023, 11:22

mutra pisze:
19 lut 2023, 8:31
Danillo pisze:
19 lut 2023, 7:43
mutra pisze:
19 lut 2023, 6:28

Sprostowanie - zamkniesZ dach że środka przy oemowym bo on ma wycięcie. Nie wiem jak z tym z pleksy. Może zrób sobie model tektury i przetestuj w aucie?
Ale to jest OEM. Zobacz fotkę z konfiguratora - ten sam. Wycięcie miały te w RF ale nie pasują do ST a szkoda bo używki są tanie jak barszcz.

Czyli wiemy, ze da się zamknąć ale tylko po lekcjach jogi. Mi pasuje.
Sprostowanie2: pisząc OEM miałem na myśli ten czarny, plastikowy co standardowo jest w nd
Ok, czyli się nie dogadaliśmy 😉 Mi chodziło o ten wysoki. Wszystko jasne.
Pozdrawiam, Danillo
towi
Posty: 73
Rejestracja: 05 sie 2021, 14:19
Model: ND
Lokalizacja: SZA

19 lut 2023, 11:27

Ja mam ten dodatkowy od mazdy (kiedyś kosztował 1000 hmmm).
Da się zamykać, mam 175 cm wzrostu, raczej normalne proporcje kończyn.

Na początku nie jest łatwo, przyznaję, ale kwestia wyćwiczenia, takiego ruchu, nie jest to nic trudnego w sumie.
Za to różnica w braku wiaterku za uszami - bezcenna.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

19 lut 2023, 12:40

towi pisze:
19 lut 2023, 11:27
Ja mam ten dodatkowy od mazdy (kiedyś kosztował 1000 hmmm).
Da się zamykać, mam 175 cm wzrostu, raczej normalne proporcje kończyn.

Na początku nie jest łatwo, przyznaję, ale kwestia wyćwiczenia, takiego ruchu, nie jest to nic trudnego w sumie.
Za to różnica w braku wiaterku za uszami - bezcenna.
W sumie jak ktoś używa tego schowka miedzy fotelami to powinien mieć łokieć wyćwiczony ;)
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

19 lut 2023, 12:58

towi pisze:
19 lut 2023, 11:27
Ja mam ten dodatkowy od mazdy (kiedyś kosztował 1000 hmmm).
Da się zamykać, mam 175 cm wzrostu, raczej normalne proporcje kończyn.

Na początku nie jest łatwo, przyznaję, ale kwestia wyćwiczenia, takiego ruchu, nie jest to nic trudnego w sumie.
Za to różnica w braku wiaterku za uszami - bezcenna.
Super, dzięki za opinię.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

19 lut 2023, 17:05

To ja dorzucę pro tip. Mam wysoki windshot od Pietrygi.
Jeśli potrzebuję zamknąć lub otworzyć dach i mam możliwość się zatrzymać to rozpinam pas i wystarczy dźwignąć tyłek prostując nogi w kolanach. Jest to praktyczniejsze dla mnie niż łamanie ręki.

Ale jest też myk do zamykania w trakcie jazdy w razie deszczu, lampy itp. jak dach odskoczy po pociągnięciu klamry można mu pomóc jeszcze lewą ręką chwytając narożnik. Tam windshot nie przeszkadza. Potem już normalnie prawą idzie chwycić dach nad windshotem. Średnio to poręczne ale wykonalne.

Dodam, że wysoki wiatrołap bardziej motywuje do dłuższej jazdy top down bo człowiekowi nie chce się gimnastykować z byle powodu 😅
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

20 lut 2023, 14:57

Dzięki za tipa Irek. Po zakupie wracałem z KRA top down i najbardziej zmarzłem w nogi, aż musiałem kurtkę na udach położyć. Musi zimne powietrze wracało i ciągnęło dołem.
Postanowione- wjeżdża wysoka pleksa ori. Chyba okleję ją ppf żeby się nie rysowała.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

24 lut 2023, 11:13

Mam u siebie windstopper mx5things (akryl z wcięciem pośrodku) i jest ok - nie trzeszczy na wietrze, dachem można operować z wnętrza bez problemu no i wieje sporo mniej niż przy OEM 🙂
Sztygar
Posty: 56
Rejestracja: 01 maja 2022, 14:52
Model: ND
Lokalizacja: Lubin

17 mar 2023, 13:29

Podkusiliście mnie, zamówiłem.
Sztygar
Posty: 56
Rejestracja: 01 maja 2022, 14:52
Model: ND
Lokalizacja: Lubin

23 mar 2023, 8:10

Zamontowane. Na S3 dziś potestuję.
Zamykanie bez problemu, otwieranie palcami dociskam. (183 cm wzrostu mam)
Załączniki
FE5BA1F8-BF7E-49DB-9A17-1A70B6607676.jpeg
FE5BA1F8-BF7E-49DB-9A17-1A70B6607676.jpeg (3.82 MiB) Przejrzano 1553 razy
SliwkaPL
Posty: 10
Rejestracja: 15 cze 2022, 10:51
Model: ND
Lokalizacja: Polska

27 mar 2023, 1:16

Sztygar pisze:
23 mar 2023, 8:10
Zamontowane. Na S3 dziś potestuję.
Zamykanie bez problemu, otwieranie palcami dociskam. (183 cm wzrostu mam)
Sztygar i jak testy wypadły? To jest ten OEMowy windshot?
Sztygar
Posty: 56
Rejestracja: 01 maja 2022, 14:52
Model: ND
Lokalizacja: Lubin

27 mar 2023, 2:30

Dla mnie to jest OEM. Czarny, niski, dziurkowany.
50BA0B4B-E7C9-43B3-83FD-1411B0C25EB5.jpeg
50BA0B4B-E7C9-43B3-83FD-1411B0C25EB5.jpeg (35.78 KiB) Przejrzano 1508 razy

1. W środku ciszej, ciepła jakby nie wywiewało. Zmniejszyłem ogrzewanie, nadmuch, przełączyłem nawiew na nogi. „Smyra” po tyle głowy, nie wieje po karku. Odczuwalna różnica. Jest cieplej na dworze teraz. Może spadnie jeszcze temperatura na minus wtedy miałbym lepsze porównanie. Tak do -5 stopni top down zasuwałem w tym roku.
2. Zastanawiałem się czy przy obniżeniu fotela nie wyeliminowałbym tych powiewów. I to prowadzi do przemyślenia: czy w lecie klima bardziej byłaby odczuwalna w środku oraz czy standardowe odchylenie do przodu na fotelu przewieje plecy w upalny dzień.
3. Przy większych prędkościach 180-200 przy zmianie pasa dziwne wrażenie. Może wiatr boczny mi się trafił- często tak nie jeżdżę wiec bez znaczenia.
4. W nocy odbija się światło z konsoli airbag passenger - mi to się rzuca w oczy.
5. Nie jeździłem po mokrym, w deszczyku, koło tira po deszczu gdy unoszą się krople. Jak ten plastik się syfi to……
6. Tak teraz pisząc błąd zrobiłem, ze z żoną nigdzie nie pojechałem na testy. Włosy ma dłuższe i bardziej zwracała uwagę niż ja na przeciągi :). Test do nadrobienia
7. W ASO mazdy z papierami w 40 minut ogarnięty temat za 1764 zł. Sądzę, że magicy tutaj są co ogarnęli by temat za 1/3 ceny.
8. No i tak na koniec w wietrzny dzień sytuacja się zmienia. No ale to raczej zaskoczeniem nie jest, po kilku dniach póki co nie żałuje. Zawsze na lato można to zdjąć i zakładać na jesień - wiosnę . Czas pokaże.
towi
Posty: 73
Rejestracja: 05 sie 2021, 14:19
Model: ND
Lokalizacja: SZA

27 mar 2023, 11:16

>>5. Nie jeździłem po mokrym, w deszczyku, koło tira po deszczu gdy unoszą się krople. Jak ten plastik się syfi to……

Nie bój nic, jedyne syfienie zauważyłem jadąc w mocniejszym deszczu, kiedy krople lądują na tym. Ale to tak jak ze zwykłą szybą, przetrzesz wilgotną szmatką i już.
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

27 mar 2023, 12:06

Ta plexi jest dosyć delikatna. Ja pójdę koncepcją Danillo i okleję ją PPFem.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

27 mar 2023, 17:16

ad.4 Bardzo wkurzajace w nocy, obrazy sa na pomieszane i zwielokrotnione.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Sztygar
Posty: 56
Rejestracja: 01 maja 2022, 14:52
Model: ND
Lokalizacja: Lubin

27 mar 2023, 21:58

bjorm pisze:
27 mar 2023, 17:16
ad.4 Bardzo wkurzajace w nocy, obrazy sa na pomieszane i zwielokrotnione.
Tak źle nie jest, tak właśnie pomyślałem by jakaś taśma (izolacyjna zakleić podświetlenie).


Wieczorem S3 zasuwałem temperatura około 1 stopień. Jest naprawdę dobrze.
ODPOWIEDZ