Jakie stabilizatory?

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

07 lut 2023, 19:12

mutra pisze:
07 lut 2023, 18:24
@francmiko @Zbychersky
Jak macie to zapięte? Na pierwszą czy drugą dziurkę?

Btw: flyin miata niedostępne w UK I Europie (nie wiedzą kiedy bedą)
Najtańsze eibachy w Uk 380GBP
Ja miałem na pierwszą czyli soft,tył też i było idealnie gdzie znalazłeś za 380 pewnie to cena bez podatku!?
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 lut 2023, 19:27

francmiko pisze:
07 lut 2023, 19:12
mutra pisze:
07 lut 2023, 18:24
@francmiko @Zbychersky
Jak macie to zapięte? Na pierwszą czy drugą dziurkę?

Btw: flyin miata niedostępne w UK I Europie (nie wiedzą kiedy bedą)
Najtańsze eibachy w Uk 380GBP
Ja miałem na pierwszą czyli soft,tył też i było idealnie gdzie znalazłeś za 380 pewnie to cena bez podatku!?
Jestem w UK. Z vatem.
TarmacSportz
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

07 lut 2023, 22:01

mutra pisze:
07 lut 2023, 19:27
francmiko pisze:
07 lut 2023, 19:12
mutra pisze:
07 lut 2023, 18:24
@francmiko @Zbychersky
Jak macie to zapięte? Na pierwszą czy drugą dziurkę?

Btw: flyin miata niedostępne w UK I Europie (nie wiedzą kiedy bedą)
Najtańsze eibachy w Uk 380GBP
Ja miałem na pierwszą czyli soft,tył też i było idealnie gdzie znalazłeś za 380 pewnie to cena bez podatku!?
Jestem w UK. Z vatem.
TarmacSportz
Dobra cena !chyba sobie zamówię :)
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 lut 2023, 22:38

francmiko pisze:
07 lut 2023, 22:01
mutra pisze:
07 lut 2023, 19:27
francmiko pisze:
07 lut 2023, 19:12

Ja miałem na pierwszą czyli soft,tył też i było idealnie gdzie znalazłeś za 380 pewnie to cena bez podatku!?
Jestem w UK. Z vatem.
TarmacSportz
Dobra cena !chyba sobie zamówię :)
https://www.tarmacsportz.co.uk/eibach-m ... r-kit.html
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

07 lut 2023, 22:52

mutra pisze:
07 lut 2023, 22:38
francmiko pisze:
07 lut 2023, 22:01
mutra pisze:
07 lut 2023, 19:27

Jestem w UK. Z vatem.
TarmacSportz
Dobra cena !chyba sobie zamówię :)
https://www.tarmacsportz.co.uk/eibach-m ... r-kit.html
dzięki już zamówione :)
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 lut 2023, 0:27

francmiko pisze:
07 lut 2023, 22:52
mutra pisze:
07 lut 2023, 22:38
francmiko pisze:
07 lut 2023, 22:01

Dobra cena !chyba sobie zamówię :)
https://www.tarmacsportz.co.uk/eibach-m ... r-kit.html
dzięki już zamówione :)
Z ciekawości, ile Ci policzyli przesyłkę?
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

08 lut 2023, 10:59

35 GBP
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

08 lut 2023, 12:45

Widze ze juz produkt niedostepny, szybko poszedl :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

08 lut 2023, 13:06

W PL
H&R 33741-2 (przód: 25 mm, tył: 16 mm) za ~2500,-
Whiteline BMK013 (przód: 28.60 mm, tył: 16 mm) za ~3500,-

Coś lepszego w Whitelinie oprócz tego, że w zestawie są łączniki?
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

08 lut 2023, 14:44

W PL jeszcze Hardrace, ponizej 2 k
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

08 lut 2023, 15:48

No ale pytanie w co iść?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 lut 2023, 15:56

latar pisze:
08 lut 2023, 13:06
W PL
H&R 33741-2 (przód: 25 mm, tył: 16 mm) za ~2500,-
Whiteline BMK013 (przód: 28.60 mm, tył: 16 mm) za ~3500,-

Coś lepszego w Whitelinie oprócz tego, że w zestawie są łączniki?
White line ma 3 mocowania h&r ma 2.
Ja wziąłem Najtańsze dostępne (no prawie najtańsze bo były jeszcze staby ultra racing z jednym mocowaniem) wychodząc z założenia że do cywilnego auta powinno wystarczyć w kwestii regulacji.
Jak nie wystarczy to wymienię na white line ( tutaj w UK są 200gbp droższe od eibachów które kupiłem)
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

08 lut 2023, 17:06

mutra pisze:
07 lut 2023, 18:24
@francmiko @Zbychersky
Jak macie to zapięte? Na pierwszą czy drugą dziurkę?

Btw: flyin miata niedostępne w UK I Europie (nie wiedzą kiedy bedą)
Najtańsze eibachy w Uk 380GBP
Na miękko:
eibach.png
eibach.png (266.28 KiB) Przejrzano 728 razy
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

08 lut 2023, 17:41

Ja mam przód twardo a tył miękko.
Ale u mnie gwint prawilny siedzi i bardzo fajnie to działa. Reakcja auta na ruchy kierownicą jest absolutnie natychmiastowa. Zero przechyłu itp. generalnie taczka. Ale co najważniejsze brak podsterowności na wszystkich oponach jakie testowałem (poza wyjątkiem AD08RS).
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 lut 2023, 18:48

@Zbychersky :kciuk:
@irekJ No właśnie ciekawe jak to się ma do seryjnego zawieszenia. Eibach niby radzi najpierw wymienić sprężyny a potem dodać staby
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

08 lut 2023, 21:39

mutra pisze:
08 lut 2023, 18:48
@Zbychersky :kciuk:
@irekJ No właśnie ciekawe jak to się ma do seryjnego zawieszenia. Eibach niby radzi najpierw wymienić sprężyny a potem dodać staby
Moja sie przejedziesz za tydzień to będziesz wiedział :bicz:
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 lut 2023, 21:43

vodka pisze:
08 lut 2023, 21:39
mutra pisze:
08 lut 2023, 18:48
@Zbychersky :kciuk:
@irekJ No właśnie ciekawe jak to się ma do seryjnego zawieszenia. Eibach niby radzi najpierw wymienić sprężyny a potem dodać staby
Moja sie przejedziesz za tydzień to będziesz wiedział :bicz:
:kciuk:
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

09 lut 2023, 12:52

Jako że po dwóch latach przerwy znowu wsiadłem do mx-5 nd mam pytanie, mam nowe oponki eagle f1 205 45 17 zawias na tę chwilę standard, jakieś 2 bary wszędzie nie pamiętam czy w mojej poprzedniej RF przy wolnej jeździe i skręcaniu powiedzmy 90 stopni tak słabo auto samo prostowało koła! po prostu muszę odkręcać w drugą stronę czasami albo przynajmniej mam takie uczucie. Już się zastanawiam powoli czy te auto nie zostawia 4rech śladów i to bez driftu ;)
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

09 lut 2023, 13:47

Sprawdź geometrię - Mazda z fabryki potrafi wyjechać z bardzo dziwnymi ustawieniami. To o czym mówisz to pewnie korekta WSZ.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

09 lut 2023, 14:11

flatline pisze:
09 lut 2023, 13:47
Sprawdź geometrię - Mazda z fabryki potrafi wyjechać z bardzo dziwnymi ustawieniami. To o czym mówisz to pewnie korekta WSZ.
Sorki ale co to te WSZ ?
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

09 lut 2023, 14:13

francmiko pisze:
09 lut 2023, 14:11
flatline pisze:
09 lut 2023, 13:47
Sprawdź geometrię - Mazda z fabryki potrafi wyjechać z bardzo dziwnymi ustawieniami. To o czym mówisz to pewnie korekta WSZ.
Sorki ale co to te WSZ ?
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

09 lut 2023, 15:10

No to pewnie to będzie to czyli - caster widzę że ma być około 8 stopni jest jakaś regulacja w nd do tego? Patrzyłem na flying Miata o zawieszeniu i właśnie mówił że jest to dość zjebane w 2015 i 2016 soft topach i trzeba ustawić ale nie mówił jak :(
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

09 lut 2023, 16:17

Geometrię generalnie warto ustawiać w sprawdzonym miejscu. Większość geometrystów na widok kartki w rękach pokazuje drzwi.
Każda dzisiejsza maszyna pokazuje wszystkie ustawialne parametry w Miacie. Kwestia wiedzieć co się chce i upewnić, że człowiek to ustawił.
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

09 lut 2023, 16:37

irekJ pisze:
09 lut 2023, 16:17
Geometrię generalnie warto ustawiać w sprawdzonym miejscu. Większość geometrystów na widok kartki w rękach pokazuje drzwi.
Każda dzisiejsza maszyna pokazuje wszystkie ustawialne parametry w Miacie. Kwestia wiedzieć co się chce i upewnić, że człowiek to ustawił.
Na szczęście mam takiego co ustawi mi wszystko co chcę:) myślę że będzie to tzw. flying Miata setup ale tylko -1 camber przód i tył
Korci mnie by zrobić samemu ten kat wyprzedzenia jeśli ma być do oporu to nie powinno być trudne;)
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
SrogaDroga
Donator
Donator
Posty: 96
Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

09 lut 2023, 17:43

Tylko że musisz ustawić z obu stron tyle samo, czyli tylko jedna strona jest na maksa (tam, gdzie da się mniejszy kąt ustawić), a drugą dopasowujesz do tego. No i nie dam sobie głowy uciąć, ale regulacja KWSZ chyba jest powiązana z pozostałymi (powinno się ją ustawiać po camberze, a przed zbieżnością). Więc generalnie lepiej po prostu pojechać i zrobić kompleksowo.
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

09 lut 2023, 21:34

Mam zamiar tak właśnie zrobić mam już sprężyny czekam jeszcze na stabilizatory ( na tę chwilę jeszcze ich nie wysłali więc pewnie ich nie mają w tym tarmac sklepie ;)) montuje a potem na geometrię jedna sprawa tylko mnie niepokoi pan od Flying miata mówi że wersja soft top z 16 i 16 roku ma inny "rack" który ma mniejszy caster możliwy pewnie - został on zmieniony w 2017r i wszystkie softy i rf już są z nowym rackiem tylko o co mu chodzi co ma na myśli mówiąc "rack" ktoś ma pojęcie ? czy to jest maglownica ? jak się ma maglownic ado "castera" w takim razie wg mnie to ewentualnie do "toe" czy w takim razie jest szansa ustawić taki kąt w 2015 i 2016 by to jakoś jeździło ???
15min 10sek
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
SrogaDroga
Donator
Donator
Posty: 96
Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

10 lut 2023, 8:28

Tak, steering rack to przekładnia. On w tym filmiku mówi, że ND, zwłaszcza te pierwsze, mają stosunkowo silne elektryczne wspomaganie, co wymaga większego castera (bo ogólnie w dużym uproszczeniu: wysoki KWSZ powoduje efekt odwrotny do wspomagania, czyli "cięższą", silniej prostującą się kierownicę). Czyli tak czy siak obowiązuje zasada "max ile się da".
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

10 lut 2023, 9:09

No właśnie i jeszcze napisali że by to naprawić trzeba zmienić przekładnie:( o matko jak bym widział to nie kupił bym tego auta :(
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
SrogaDroga
Donator
Donator
Posty: 96
Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

10 lut 2023, 9:19

francmiko pisze:
10 lut 2023, 9:09
No właśnie i jeszcze napisali że by to naprawić trzeba zmienić przekładnie:(
Yyy, nie wiem, gdzie tak napisali, ale w tym filmie gość mówi tylko, że by to naprawić, trzeba ustawić bardzo duży caster, a w nowszych już niekoniecznie. Ja bym nie dramatyzował i ustawił camber z przodu na maksa (bo z tego co się orientuję, w ND seryjnie ciężko uzyskać więcej niż 2 stopnie), camber z tyłu taki sam albo o 0,5 stopnia mniejszy, caster na maksa, a zbieżność (toe-in) to już zależnie od Twoich preferencji i zawieszeniowych modów.

Ale ja nigdy nie miałem ND, więc nie wiem, czemu się tutaj w ogóle wypowiadam :roll:
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 lut 2023, 9:25

SrogaDroga pisze:
10 lut 2023, 9:19
francmiko pisze:
10 lut 2023, 9:09
No właśnie i jeszcze napisali że by to naprawić trzeba zmienić przekładnie:(
Yyy, nie wiem, gdzie tak napisali, ale w tym filmie gość mówi tylko, że by to naprawić, trzeba ustawić bardzo duży caster, a w nowszych już niekoniecznie. Ja bym nie dramatyzował i ustawił camber z przodu na maksa (bo z tego co się orientuję, w ND seryjnie ciężko uzyskać więcej niż 2 stopnie), camber z tyłu taki sam albo o 0,5 stopnia mniejszy, caster na maksa, a zbieżność (toe-in) to już zależnie od Twoich preferencji i zawieszeniowych modów.

Ale ja nigdy nie miałem ND, więc nie wiem, czemu się tutaj w ogóle wypowiadam :roll:
Dobrze mówisz. Camber na maksa (byleby równo) Caser flyin miata radzi ustawić 8stopni - u mnie dało się zrobić tylko 7
Ostatnio zmieniony 10 lut 2023, 9:58 przez mutra, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ