Jakie stabilizatory?

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

10 lut 2023, 9:28

SrogaDroga pisze:
10 lut 2023, 9:19
francmiko pisze:
10 lut 2023, 9:09
No właśnie i jeszcze napisali że by to naprawić trzeba zmienić przekładnie:(
Yyy, nie wiem, gdzie tak napisali, ale w tym filmie gość mówi tylko, że by to naprawić, trzeba ustawić bardzo duży caster, a w nowszych już niekoniecznie. Ja bym nie dramatyzował i ustawił camber z przodu na maksa (bo z tego co się orientuję, w ND seryjnie ciężko uzyskać więcej niż 2 stopnie), camber z tyłu taki sam albo o 0,5 stopnia mniejszy, caster na maksa, a zbieżność (toe-in) to już zależnie od Twoich preferencji i zawieszeniowych modów.

Ale ja nigdy nie miałem ND, więc nie wiem, czemu się tutaj w ogóle wypowiadam :roll:
No tak panika się zakradła nie przeczytałem całej odpowiedzi hehe niby się da wszystko ustawić
:)
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
SrogaDroga
Donator
Donator
Posty: 96
Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

10 lut 2023, 9:41

mutra pisze:
10 lut 2023, 9:25
Dobrze mówisz. Camber na maksa (byleby równo) Zbieżność flyin miata radzi ustawić 8stopni - u mnie dało się zrobić tylko 7
Popraw może, żeby nie było wątpliwości ;)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 lut 2023, 10:00

SrogaDroga pisze:
10 lut 2023, 9:41
mutra pisze:
10 lut 2023, 9:25
Dobrze mówisz. Camber na maksa (byleby równo) Zbieżność flyin miata radzi ustawić 8stopni - u mnie dało się zrobić tylko 7
Popraw może, żeby nie było wątpliwości ;)
:git:
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

10 lut 2023, 11:33

mutra pisze:
10 lut 2023, 9:25
SrogaDroga pisze:
10 lut 2023, 9:19
francmiko pisze:
10 lut 2023, 9:09
No właśnie i jeszcze napisali że by to naprawić trzeba zmienić przekładnie:(
Yyy, nie wiem, gdzie tak napisali, ale w tym filmie gość mówi tylko, że by to naprawić, trzeba ustawić bardzo duży caster, a w nowszych już niekoniecznie. Ja bym nie dramatyzował i ustawił camber z przodu na maksa (bo z tego co się orientuję, w ND seryjnie ciężko uzyskać więcej niż 2 stopnie), camber z tyłu taki sam albo o 0,5 stopnia mniejszy, caster na maksa, a zbieżność (toe-in) to już zależnie od Twoich preferencji i zawieszeniowych modów.

Ale ja nigdy nie miałem ND, więc nie wiem, czemu się tutaj w ogóle wypowiadam :roll:
Dobrze mówisz. Camber na maksa (byleby równo) Caser flyin miata radzi ustawić 8stopni - u mnie dało się zrobić tylko 7
U mnie było dokladnid jak u mutry, w sumie to mamy chyba taki sam zawias i springi (b6 + stock).
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

10 lut 2023, 17:30

Zwiększając pochylenie koła ucieka wyprzedzenie i odwrotnie. Z moich testów wynika, że sensowne minimum to 7'20" do tego maksymalne pochylenie jakie wyjdzie przy danej wysokości zawieszenia. Przy czym u mnie kierownica 330mm więc odczucia też trochę inne.
ODPOWIEDZ