Problem z oknami
Softop
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam
Mam dziwny problem i nie wiem jak go rozwiązać, może ktoś z was ma jakiś pomysł.
Wpisywałem jakieś różne hasła w google ale nie widzę o dziwo żadnego podobnego wątku.
Problem jest taki, że okna nie opuszczają się w jakimkolwiek zakresie kiedy odpinam klamrę. Nie reagują rowniez kiedy odblokowuje blokade zapiętego dachu miedzy siedzeniami. Zeby normalnie otworzyc czy zlozyc dach, muszę je obniżac manualnie, tzn za pomocą przycisków w drzwiach.
Okna np obniżaja sie ten centymetr kiedy otwieram i zamykam drzwi ale nie wtedy kiedy robie cokolwiek z dachem.
Problem wystepuje zarowno z jak i bez modulu mx5things do okien. Z modulem okna ladnie ida w gore automatycznie cąłą drogę, idą w dół ale nie reaguja w ogole na klamrę.
Ktoś ma jakiś pomysł? Czujnik klamry widze ladnie i sprawnie siedzi w swojej zatoczce.
Mam dziwny problem i nie wiem jak go rozwiązać, może ktoś z was ma jakiś pomysł.
Wpisywałem jakieś różne hasła w google ale nie widzę o dziwo żadnego podobnego wątku.
Problem jest taki, że okna nie opuszczają się w jakimkolwiek zakresie kiedy odpinam klamrę. Nie reagują rowniez kiedy odblokowuje blokade zapiętego dachu miedzy siedzeniami. Zeby normalnie otworzyc czy zlozyc dach, muszę je obniżac manualnie, tzn za pomocą przycisków w drzwiach.
Okna np obniżaja sie ten centymetr kiedy otwieram i zamykam drzwi ale nie wtedy kiedy robie cokolwiek z dachem.
Problem wystepuje zarowno z jak i bez modulu mx5things do okien. Z modulem okna ladnie ida w gore automatycznie cąłą drogę, idą w dół ale nie reaguja w ogole na klamrę.
Ktoś ma jakiś pomysł? Czujnik klamry widze ladnie i sprawnie siedzi w swojej zatoczce.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Dobry motyw na sprawdzenie tego, bo o tych czujnikach wlasnie myslalem. Niemniej gdzies wyczytalem ze ten glowny grzybek w ktory wchodzi klamra dachu, jest wlasnie od audio, a czujniki zamkniecia dachu sa gdzies po lewej stronie ramienia kierowcy. Nie wiem jak mam je zlokalizowac. Troche bez sensu to brzmi. Jakkolwiek wpisuje w google, roof opening sensors, latch sensors to nic normalnego nie wyskakuje.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
W epc mazdy powinieneś mieć wszystko rozrysowanebjorm pisze: ↑04 lip 2022, 7:46Dobry motyw na sprawdzenie tego, bo o tych czujnikach wlasnie myslalem. Niemniej gdzies wyczytalem ze ten glowny grzybek w ktory wchodzi klamra dachu, jest wlasnie od audio, a czujniki zamkniecia dachu sa gdzies po lewej stronie ramienia kierowcy. Nie wiem jak mam je zlokalizowac. Troche bez sensu to brzmi. Jakkolwiek wpisuje w google, roof opening sensors, latch sensors to nic normalnego nie wyskakuje.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Katalog części.
https://portal.mazdaeur.com/io/applications.pl.html
https://portal.mazdaeur.com/io/applications.pl.html
Ostatnio zmieniony 04 lip 2022, 8:35 przez TerminatorPi, łącznie zmieniany 1 raz.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Ciekawe, bo serwisówka z jednej strony na schemacie wskazuje połączenie "top lock" bezpośrednio ze wzmacniaczem Bose, co sugerowałoby, że albo jest osobny czujnik, albo jest połączone tu i tu (w sensie do BCM bodajże jeszcze).
Dziekuje za pomoc. Moze noobowskie pytanie ale w ktorej stronce mam szukac tego EPC?
Wpisuje w goolge, wyskakuja mi rozne stronki, nigdzie nie widze ND, wpisuje VIN mojego ND, nie zna tego modelu.
Tak wiec ktorej stronki uzywacie?
Wpisuje w goolge, wyskakuja mi rozne stronki, nigdzie nie widze ND, wpisuje VIN mojego ND, nie zna tego modelu.
Tak wiec ktorej stronki uzywacie?
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
https://portal.mazdaeur.com/io/applications.pl.html
O ile pamiętam, było trochę zabawy z rejestracją, ale dało radę.
To jest oficjalny portal mazdowy, masz nawet ceny.
O ile pamiętam, było trochę zabawy z rejestracją, ale dało radę.
To jest oficjalny portal mazdowy, masz nawet ceny.
Dziekuje. Kurde nie dziala mi ten link, od razu wrzuca mnie na stronke norweska gdzie nie mam nic innego do wyboru jak zalogowanie sie lub przypomnienie hasla. Nie mam opcji kreacji nowego uzytkownika.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Sprøbuje. Wlasnie znalazlem wpis gdzie pisza o tym gdzie sa niby czujniki. Nie wiem gdzie niby jest ten obok lampki pod klamra ani ten niby po lewej w dachu.
https://forum.miata.net/vb/showpost.php ... stcount=15
https://forum.miata.net/vb/showpost.php ... stcount=22
https://forum.miata.net/vb/showpost.php ... stcount=15
https://forum.miata.net/vb/showpost.php ... stcount=22
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
https://www.mx5manual.com/page.html?docid=SH13304
Domyślam się (nie mam ST, więc mam małą praktykę ), że ten w klamrze odpowiada za sygnalizację początku otwierania dachu, a ten w "zawiasie" - zamykania.
Domyślam się (nie mam ST, więc mam małą praktykę ), że ten w klamrze odpowiada za sygnalizację początku otwierania dachu, a ten w "zawiasie" - zamykania.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Tylko dziwne ze nie dzialal by przelacznik w klamrze jak i za fotelem jednoczesnie. Chyba ze blad jednego z nich w ogole powoduje brak systemu obnizania i podnoszenia w calosci.TerminatorPi pisze: ↑04 lip 2022, 12:48Pierwsze co bym zrobił, to wyjęcie kontrolera i sprawdzenie z omomierzem do masy z tego styku 1H czy działa przełącznik przy klamrze. Jak nie działa - sprawa "prosta" - przełącznik, albo wiązka.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Aaaaa. Oba nie działają? Ten element musiał mi umknąć. No to faktycznie nie wygląda na przełączniki :-/
Co ciekawe, piszesz że przy otwieraniu drzwi działa. A to praktycznie ten sam mechanizm, tylko przełącznik jest podpięty na innych pinach w złączce (odpowiednio 1H, 1J i 2L dla klamry, dachu i drzwi).
Zdziwniej i zdziwniej. Nie uszkodzila się kostka?
Co ciekawe, piszesz że przy otwieraniu drzwi działa. A to praktycznie ten sam mechanizm, tylko przełącznik jest podpięty na innych pinach w złączce (odpowiednio 1H, 1J i 2L dla klamry, dachu i drzwi).
Zdziwniej i zdziwniej. Nie uszkodzila się kostka?
Tak, nie dziala to niezaleznie czy otwieram czy zamykam softop. Lookne na kostke, moze sie gdzies piny zawinely...
EDIT: i skoro klamra dziala na system bose to znaczy ze z tego switcha w klamrze idzie sygnal dalej.
EDIT: i skoro klamra dziala na system bose to znaczy ze z tego switcha w klamrze idzie sygnal dalej.
Pobladzilem troche w ciemnosci i nadal nic. Nie wiem o co chodzi.
1. Zalozylem czujnik i-Stop na swoje miejsce. Skoro gdzies tam sie pojawia w schemacie power windows to pomyslalem ze moze jednak ma gdzies tam swoje znaczenie. Zalozylem na swoje miejsce - zero efektu.
2. Okazalo sie ze mam spaloną żarowke w lampce nad glową. Bezpieczniki całe, zmienilem zarowke z tą ze schowka i dziala.
3. Sprawdzilem bezpieczniki 12 i 37, oraz inne, wszystko wyglada ok.
4. Odpialem klemy, poczekalem, zalozylem, zrobilem inicjace okien, nadal to samo.
5. Sprawdzilem piny kostek itp, wszystko ladne i proste.
Nie wiem co dalej z tym robic, wqurwia mnie to okrutnie, kupilem kontroler okien zeby bylo latwiej ogarniac softopa a jest tylko gorzej niz OEM.
1. Zalozylem czujnik i-Stop na swoje miejsce. Skoro gdzies tam sie pojawia w schemacie power windows to pomyslalem ze moze jednak ma gdzies tam swoje znaczenie. Zalozylem na swoje miejsce - zero efektu.
2. Okazalo sie ze mam spaloną żarowke w lampce nad glową. Bezpieczniki całe, zmienilem zarowke z tą ze schowka i dziala.
3. Sprawdzilem bezpieczniki 12 i 37, oraz inne, wszystko wyglada ok.
4. Odpialem klemy, poczekalem, zalozylem, zrobilem inicjace okien, nadal to samo.
5. Sprawdzilem piny kostek itp, wszystko ladne i proste.
Nie wiem co dalej z tym robic, wqurwia mnie to okrutnie, kupilem kontroler okien zeby bylo latwiej ogarniac softopa a jest tylko gorzej niz OEM.
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Czy sprawdziłeś sygnały na złączce 0912-201A na pinach 1H i 1J ?
- Załączniki
-
- czujniki.jpg (37.58 KiB) Przejrzano 594 razy
-
- czujniki 1.jpg (71.06 KiB) Przejrzano 594 razy
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Bjorm chyba niezabardzo lubi się z multimetrem. Moze czas się przemóc
Ciekawe czy nie mozna czegos podejrzec Forscanem. ND jest zdaje sie bardziej "skomputeryzowana" niz NC
Ciekawe czy nie mozna czegos podejrzec Forscanem. ND jest zdaje sie bardziej "skomputeryzowana" niz NC
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Jak to zrobić? Z elektroniki jestem totalnie noobem. Multimetrem na kostkach przy panelu w drzwiach? Gdzie znajdę rozpiskę pinów na tej kostce? Mam wcisnąć pin w klamrze i mierzyć czy pojawia się prąd na 1H?
Bo sygnał z rozkładania dachu nie wiem dokładnie kiedy idzie, musiałbym rozbierać plastiki za siedzeniem żeby widzieć ten zatrzask który daje sygnał kiedy unoszę dach.
EDIT
@Alex no niestety nigdy nie miałem elektroniki i nigdy nie miałem się też od kogo nauczyć jej podstaw niestety.
Bo sygnał z rozkładania dachu nie wiem dokładnie kiedy idzie, musiałbym rozbierać plastiki za siedzeniem żeby widzieć ten zatrzask który daje sygnał kiedy unoszę dach.
EDIT
@Alex no niestety nigdy nie miałem elektroniki i nigdy nie miałem się też od kogo nauczyć jej podstaw niestety.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Switch od dachu i switch od klamry zwierają do masy. Co znaczy, że w stanie zamkniętym (piszę o switchu, a nie o dachu!) powinieneś mieć "przejście" z odpowiedniego pinu do masy (czyli jak podłączysz omomierz jednym końcem do pinu, a drugim gdzieś do odsłoniętej blachy w samochodzie, albo innego miejsca, gdzie masz dostępną masę, czyli w tym przypadku - pin 1A omomierz powinien pokazać zero), a w stanie otwartym powinieneś tego przejścia nie mieć (omomierz powinien pokazać "bardzo dużą wartość" - jakbyś końcówek nigdzie nie podłączał).
- marycha1101
- Donator
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Metoda pomiaru opisana przez @TerminatorPi jest jak najbardziej prawidłowa ale dla pomiarów bez napięcia w układzie . Do pomiaru musisz rozpiąć wtyczkę i uzyskasz odpowiedź czy krańcówki są dobre .
Osobiście polecam pomiar napięcia , będziesz miał odpowiedź czy krańcówki są dobre i czy wyjście z modułu jest aktywne oraz sprawdzisz ciągłość połączeń miedzy krańcówkami a modułem . Pomiaru możesz dokonać przy krańcówkach albo przy module .
Mając uruchomiony silnik podłączasz multimetr ustawiony na pomiar napięcia stałego z zakresem 20V czarnym przewodem do masy auta a czerwonym sprawdzasz poziom napięcia.
I teraz jak sprawdzasz na module to przy rozwartych krańcówkach na pinach 1H i 1J powinieneś mieć jakąś wartość napięcia w zakresie od 14.4V do jakiejś wartości minimalnej , której niestety nie znam , ale powinna być ona taka sama na obu wejściach . Natomiast w momencie zwarcia którejkolwiek krańcówki to na wejściu jej odpowiadającym napięcie ma spać do 0V .
Jeżeli będziesz sprawdzał na krańcówkach to z jednej strony krańcówki zawsze będzie 0V ponieważ jest ona na masie a z drugiej strony krańcówki w zależności czy będzie ona zwarta czy rozwarta będziesz miał 0V albo jakaś wartość napięcia .
Zapisz wyniki pomiarów , mogą pomóc w rozwiązaniu problemu .
Powodzenia
Osobiście polecam pomiar napięcia , będziesz miał odpowiedź czy krańcówki są dobre i czy wyjście z modułu jest aktywne oraz sprawdzisz ciągłość połączeń miedzy krańcówkami a modułem . Pomiaru możesz dokonać przy krańcówkach albo przy module .
Mając uruchomiony silnik podłączasz multimetr ustawiony na pomiar napięcia stałego z zakresem 20V czarnym przewodem do masy auta a czerwonym sprawdzasz poziom napięcia.
I teraz jak sprawdzasz na module to przy rozwartych krańcówkach na pinach 1H i 1J powinieneś mieć jakąś wartość napięcia w zakresie od 14.4V do jakiejś wartości minimalnej , której niestety nie znam , ale powinna być ona taka sama na obu wejściach . Natomiast w momencie zwarcia którejkolwiek krańcówki to na wejściu jej odpowiadającym napięcie ma spać do 0V .
Jeżeli będziesz sprawdzał na krańcówkach to z jednej strony krańcówki zawsze będzie 0V ponieważ jest ona na masie a z drugiej strony krańcówki w zależności czy będzie ona zwarta czy rozwarta będziesz miał 0V albo jakaś wartość napięcia .
Zapisz wyniki pomiarów , mogą pomóc w rozwiązaniu problemu .
Powodzenia
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)