Cześć! Auta jeszcze nie odebrałem ale lektura forum oswaja mnie z perspektywą niezbędnych(?) zakupów:
A. Opony i felgi - jeszcze nie wiem jak ambitny będzie ten sezon, ale dotychczas jeździłem na tor z drugim (i ewentualnie trzecim) kompletem w samochodzie. W tym aucie się tego zrobić nie da - widzę dwie możliwości:
1. Znajdę jakieś kosmiczne opony na standardowe felgi - co wydaje się rozsądnym finansowo kompromisem, ale nie mam pojęcia co w 17" można wybrać - Cup'ów nie produkują, a codziennej jazdy na Direzzach 03G sobie nie wyobrażam,
2. Kupię drugi komplet i będę całość wozić lawetą. To jednak rodzi kolejne pytanie - jaka jest minimalna średnica felgi która wejdzie na seryjny zacisk i jakie powinno być odsadzenie żeby całość ładnie wyglądała i tak samo dobrze działała?
B. Hamulce - patrząc na frekwencję na Miata Challenge mam wrażenie, że dużo osób lub jeździć i hamować szybko. ) Auta są lekkie, więc BBK nie jest moim pierwszym wyborem, ale jestem przekonany, że seryjny klocek się podda bardzo wcześnie - DS2500 to w mojej perspektywie zbyt cywilna mieszanka. Co polecacie?
C. Prowadzenie - mijałem kiedyś nową MX-5 na Silesii i auto wyglądało jakby się miało przewrócić (do czego oczywiście nie doszło ), na forum jest mnóstwo wątków o wymianie amortyzatorów i stabilizatorów na lepsze - każdy swoje chwali, ja bym nie chciał odkrywać ameryki - szukam zestawienia rozwiązań "od najtańszych do najlepszych". Jest coś takiego? Wolałbym zmieniać mniej niż więcej.
D. Da się tym przewieźć rower?
Z góry dzięki za komentarze,
pozdrawiam!
Michał
Kupiłem MX-5!
A teraz mam pytania. ;-) Opony, hamulce, amortyzatory, stabilizatory itd...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Kim Son San
- Posty: 2017
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
1. Federal 595 RSR jest odpowiedzią na wszystkie pytania (oprócz tych o deszcz)
2. Jeżdżę teraz na DS2500 w zacisku Brembo z Clio/Megane RS (bliźniaczy zacisk do mazdowego z club) z chłodzeniem, podczas chłosty na Poznaniu na dwóch kierowców nie spuchł ani razu, prędzej poddała się opona. Nie mam z tym klockiem dużego doświadczenia, ale zapowiada się obiecująco.
3. Założyłeś osobny wątek, więc tutaj napiszę tylko, że wybór jest średni. Timburowy zestaw jest już dostępny, ale jeszcze zbieramy doświadczenia z testów.
4. Wszystkim się da.
2. Jeżdżę teraz na DS2500 w zacisku Brembo z Clio/Megane RS (bliźniaczy zacisk do mazdowego z club) z chłodzeniem, podczas chłosty na Poznaniu na dwóch kierowców nie spuchł ani razu, prędzej poddała się opona. Nie mam z tym klockiem dużego doświadczenia, ale zapowiada się obiecująco.
3. Założyłeś osobny wątek, więc tutaj napiszę tylko, że wybór jest średni. Timburowy zestaw jest już dostępny, ale jeszcze zbieramy doświadczenia z testów.
4. Wszystkim się da.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0