Kupiłem MX-5!

A teraz mam pytania. ;-) Opony, hamulce, amortyzatory, stabilizatory itd...

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

MTCK
Posty: 3
Rejestracja: 04 cze 2022, 9:06
Model: ND
Lokalizacja: Kielce

04 cze 2022, 11:34

Cześć! Auta jeszcze nie odebrałem ;) ale lektura forum oswaja mnie z perspektywą niezbędnych(?) zakupów:

A. Opony i felgi - jeszcze nie wiem jak ambitny będzie ten sezon, ale dotychczas jeździłem na tor z drugim (i ewentualnie trzecim) kompletem w samochodzie. W tym aucie się tego zrobić nie da - widzę dwie możliwości:
1. Znajdę jakieś kosmiczne opony na standardowe felgi - co wydaje się rozsądnym finansowo kompromisem, ale nie mam pojęcia co w 17" można wybrać - Cup'ów nie produkują, a codziennej jazdy na Direzzach 03G sobie nie wyobrażam,
2. Kupię drugi komplet i będę całość wozić lawetą. ;-) To jednak rodzi kolejne pytanie - jaka jest minimalna średnica felgi która wejdzie na seryjny zacisk i jakie powinno być odsadzenie żeby całość ładnie wyglądała i tak samo dobrze działała?

B. Hamulce - patrząc na frekwencję na Miata Challenge mam wrażenie, że dużo osób lub jeździć i hamować szybko. ;-)) Auta są lekkie, więc BBK nie jest moim pierwszym wyborem, ale jestem przekonany, że seryjny klocek się podda bardzo wcześnie - DS2500 to w mojej perspektywie zbyt cywilna mieszanka. Co polecacie?

C. Prowadzenie - mijałem kiedyś nową MX-5 na Silesii i auto wyglądało jakby się miało przewrócić (do czego oczywiście nie doszło :-P), na forum jest mnóstwo wątków o wymianie amortyzatorów i stabilizatorów na lepsze - każdy swoje chwali, ja bym nie chciał odkrywać ameryki - szukam zestawienia rozwiązań "od najtańszych do najlepszych". Jest coś takiego? Wolałbym zmieniać mniej niż więcej. :mrgreen:

D. Da się tym przewieźć rower? :lol:

Z góry dzięki za komentarze,
pozdrawiam!
Michał
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

19 cze 2022, 23:49

1. Federal 595 RSR jest odpowiedzią na wszystkie pytania (oprócz tych o deszcz)
2. Jeżdżę teraz na DS2500 w zacisku Brembo z Clio/Megane RS (bliźniaczy zacisk do mazdowego z club) z chłodzeniem, podczas chłosty na Poznaniu na dwóch kierowców nie spuchł ani razu, prędzej poddała się opona. Nie mam z tym klockiem dużego doświadczenia, ale zapowiada się obiecująco.
3. Założyłeś osobny wątek, więc tutaj napiszę tylko, że wybór jest średni. Timburowy zestaw jest już dostępny, ale jeszcze zbieramy doświadczenia z testów.
4. Wszystkim się da.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2635
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

19 cze 2022, 23:57

Jakby co to na dniach będę miał luzem w dobrych pieniądzach wszystko czego szukasz.
ODPOWIEDZ