Zamówiłem MX5! :-)

Lista zakupów - opony, felgi, hamulce, zawieszenie.

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

MTCK
Posty: 3
Rejestracja: 04 cze 2022, 9:06
Model: ND
Lokalizacja: Kielce

04 cze 2022, 9:59

Dzień dobry,

wczoraj upolowałem MX 5 dostępne "od ręki" - cieszę się bardzo, bo inaczej całe lato jeździłbym rowerem. 😂 Wiem, że brak pakietu "recaro sport" będzie mi doskwierać - wyboru niestety nie było, wziąłem co było dostępne. ;-)

W związku z powyższym mam kilka pytań:

1. Jak rozwiązujecie kwestię opon do sportu? Seryjna felga ma 17" średnicy (i nie wiem jaką szerokość) - są na to dostępne sensowne semi slicki (Direzza 03G), ale codziennej jazdy sobie na tym nie wyobrażam, a dodatkowy komplet kół do bagażnika chyba nie wejdzie. ;-) Kompromisowe rozwiązania jak Michelin Cup 2 w tym pomiarze nie występuje (chyba),

2. jakie najmniejsze felgi wchodzą na seryjny zacisk?

3. a propos zacisków - na jakich klockach jeździcie? Wiem, że auto jest lekkie ale ja mam dość agresywny styl hamowania i jeszcze nie jeździłem taką serią która by chciała współpracować. ;-) DS 2500 jest zbyt słaby.

4. wracają na chwilę do kół - jakie powinny mieć odsadzenie, żeby to wszystko ładnie wyglądało i wciąż dobrze działało? Z szerokością nie chcę przesadzać, bo problemów z trakcją się nie spodziewam.

5. jak to jest z tymi amortyzatorami? Mijałem kiedyś ND na Silesii i się zastanawiałem co w tym aucie jest zepsute, że tak się kładzie. ;-) Co tam trzeba wsadzić, żeby było dobrze? Z lektury forum wnoszę, że cokolwiek, ale będę wdzięczny za konkretne rekomendacje. Jeśli ktoś z użytkowników handluje takim sprzętem, to śmiało chwalcie się co macie. :-)

6. czy są do tego auta dostępne bagażniki rowerowe? 😂

Z góry dzięki za komentarze,
pozdrawiam!
Michał
Awatar użytkownika
Barchuckie
Posty: 43
Rejestracja: 27 gru 2017, 21:47
Model: ND
Lokalizacja: Leszno

06 cze 2022, 23:00

Na seryjny zacisk wchodzą 16”, ale jeśli narzekasz na hamulce, to nie wiem czy bym się nad takimi zastanawiał, bo wykluczasz sobie dużą część big breaków. Klocki mam właśnie DS2500, ale ja początkujący jestem i mi starczą. Ja jeżdżę na JR29 w rozmiarze 16x8 ET28 z Federalami RS-R 205/50. I taka szerokość i ET wg mnie jest jak najbardziej ok. Opona jest większym balonem niż seryjnie, ale wygląda bardziej „wyścigowo” :lol:
8F0FF283-8CA0-4392-A2DF-182D883986DC.jpeg
8F0FF283-8CA0-4392-A2DF-182D883986DC.jpeg (3.19 MiB) Przejrzano 507 razy
W kwestii przechyłów to zdecydowanie stabilizatory powinny być pierwsze do wymiany.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

07 cze 2022, 14:44

6. tak
viewtopic.php?p=519476#p519476

Kolega sporo lata z rowerem (i na rowerze, np Wisła500:-).

Na narty też są rozwiążania (tu ja jestem praktykiem i polecam, jakby co służę informacjami).

Gratuluję zakupu!
Seryjny zawias (nie Bilstein) rzeczywiście kładzie się okrutnie, w życiu nie jechałem samochodem który przechyla się bardziej (a latałem hydro-cytryną, laguną 1 itp, bo lubię miękkie samochody), możliwe że to poziom poloneza, ale tu już mogę nie pamiętać.
Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 181
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

07 cze 2022, 22:39

Cześć,
MTCK pisze:
04 cze 2022, 9:59
Dzień dobry,

wczoraj upolowałem MX 5 dostępne "od ręki" - cieszę się bardzo, bo inaczej całe lato jeździłbym rowerem. 😂 Wiem, że brak pakietu "recaro sport" będzie mi doskwierać - wyboru niestety nie było, wziąłem co było dostępne. ;-)

W związku z powyższym mam kilka pytań:

1. Jak rozwiązujecie kwestię opon do sportu? Seryjna felga ma 17" średnicy (i nie wiem jaką szerokość) - są na to dostępne sensowne semi slicki (Direzza 03G), ale codziennej jazdy sobie na tym nie wyobrażam, a dodatkowy komplet kół do bagażnika chyba nie wejdzie. ;-) Kompromisowe rozwiązania jak Michelin Cup 2 w tym pomiarze nie występuje (chyba),

2. jakie najmniejsze felgi wchodzą na seryjny zacisk?

3. a propos zacisków - na jakich klockach jeździcie? Wiem, że auto jest lekkie ale ja mam dość agresywny styl hamowania i jeszcze nie jeździłem taką serią która by chciała współpracować. ;-) DS 2500 jest zbyt słaby.

4. wracają na chwilę do kół - jakie powinny mieć odsadzenie, żeby to wszystko ładnie wyglądało i wciąż dobrze działało? Z szerokością nie chcę przesadzać, bo problemów z trakcją się nie spodziewam.

5. jak to jest z tymi amortyzatorami? Mijałem kiedyś ND na Silesii i się zastanawiałem co w tym aucie jest zepsute, że tak się kładzie. ;-) Co tam trzeba wsadzić, żeby było dobrze? Z lektury forum wnoszę, że cokolwiek, ale będę wdzięczny za konkretne rekomendacje. Jeśli ktoś z użytkowników handluje takim sprzętem, to śmiało chwalcie się co macie. :-)

6. czy są do tego auta dostępne bagażniki rowerowe? 😂

Z góry dzięki za komentarze,
pozdrawiam!
Michał
Jak rozumiem to auto ma posłużyć również do hobbystycznych wypadów na tor, u mnie jest podobnie, poniżej moje pomysły :)


1. Najlepiej mieć dwa komplety i zmieniać pod domem, a nie na torze (bo do auta faktycznie nie wejdą :D)

2/3. Jeśli wymagasz dobrego hamulca to polecam zmienić coś więcej niż klocki, ND ma generalnie słaby hamulec. Ja używam big brake kitu Stoptech Competition Trophy + klocki Ferodo DS UNO. Niestety do tego hamulca ciężko dobrać felgę, ale za to jest nie do zabicia. Zakładam że mówimy o torze, bo na ulicę to na pewno poradzi sobie seria z jakimś lepszym klockiem.

4. Spokojnie można sobie pozwolić na ET 10-15 mniejsze od seryjnego, ale swoją drogą seryjne felgi są za wąskie do semi slicka szerokości 215 (a pewnie takie założysz).

5. KW Clubsport, Ohlins R&T, Tein Mono Sport + jakiś stab (np. Whiteline), przydadzą się wahacze (np. Hardrace) do zrobienia kątów na tor.

6. Kolega wyżej już odpowiedział wyczerpująco :D
ODPOWIEDZ