Po pierwszym wyjeździe na tor myślę o pierwszych drobnych zmianach w aucie (poza oponami) - na pierwszy ogień bezpieczeństwo i walka ze stockowymi przechyłami, czyli roll bar i stabilizatory na przód/tył.
Szukałem roll bara, który dalej umożliwiałby składanie/rozkładanie dachu. Jest parę zagranicznych alternatyw, ale rzuciła mi się w oczy rodzima opcja od Cybul (https://cybul.eu/shop/roll-bar-for-for-mazda-mx-5-nd/). Ktoś miał styczność, może polecić/odradzić? Cena bardzo przystępna bo wychodzi m/w połowę taniej niż inne odpowiedniki.
Stabilizatory - czytałem opinie na forum, że lepiej zmienić tylko przód bo tył potrafi się zrobić za narowisty przy usztywnionym tyle? Z rzeczy dostępnych w Polsce widziałem zestawy od H&R i Eibacha, a może warto ściągnąć jakąś zagraniczną opcję? W USA polecają Karcepts ze względu na regulację, ale chyba nie ma sensu ściągać skoro mamy pod ręką europejskie opcje.
Auto jest też używane na daily, więc chciałbym żeby zmiany nie uniemożliwiały jego używalności na codzień.
Będę wdzięczny za wszelkie opinie/rady, przeczytałem sporo na zagranicznych forach, ale niestety niezbyt to się ma do rzeczy dostępnych na naszym rynku.
Roll bar Cybul & stabilizatory
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Stab - chyba koniecznie do ND, czuć różnicę, choć to nie koniec zabawy w usztywnianie.
ja zakładałem na jesień Whitline, solidny gruby 28 mm, wtedy kosztował prawie tysiaka. Ma 3 pozycje do regulacji jakby co.
https://tomson.com.pl/product-pol-4390- ... przod.html
ja zakładałem na jesień Whitline, solidny gruby 28 mm, wtedy kosztował prawie tysiaka. Ma 3 pozycje do regulacji jakby co.
https://tomson.com.pl/product-pol-4390- ... przod.html
- mydlo
- Posty: 229
- Rejestracja: 15 cze 2017, 23:36
- Model: ND
- Wersja: Skypassion
- Lokalizacja: Bolesławiec/Poznań
Rollbar - cybul pasuje PnP, jest dostępny w kraju i nie kosztuje miliona monet, w zasadzie wszystkie NDki z customowym rollbarem jakie znam mają właśnie ten, może ktoś z właścicieli powie coś więcej. Jest duża szansa, że pod koniec miesiąca będę miał coś innego, również rodzimego producenta - wtedy powiem coś więcej.
Stabilizatory - absolutny must have, krąży legenda, że jak masz gwint to zakładasz gruby z przodu, a z tyłu seria. Ja jeździłem na seryjnym zawieszeniu (nie Bilstein) ze stabami Eibacha z przodu i z tylu i auto miało dla mnie idealny balans. Nie pamiętam tylko jak były spięte (przedni ma dwie opcje regulacji, tylny jeśli dobrze pamiętam też). Po włożeniu gwintu, bez zmiany stabilizatorów faktycznie samochód stał się nadsterowny, więc wyrzuciłem tył "bo tak robią wszyscy". Fakt jest taki, że na balans będzie miało wpływ spięcie stabilizatorów, twardość zawieszenia i można tymi parametrami żonglować. Z tego co wiem to wszystko jest policzalne i gdybyś się czegoś więcej na ten temat dowiedział, to chętnie posłucham
Stabilizatory - absolutny must have, krąży legenda, że jak masz gwint to zakładasz gruby z przodu, a z tyłu seria. Ja jeździłem na seryjnym zawieszeniu (nie Bilstein) ze stabami Eibacha z przodu i z tylu i auto miało dla mnie idealny balans. Nie pamiętam tylko jak były spięte (przedni ma dwie opcje regulacji, tylny jeśli dobrze pamiętam też). Po włożeniu gwintu, bez zmiany stabilizatorów faktycznie samochód stał się nadsterowny, więc wyrzuciłem tył "bo tak robią wszyscy". Fakt jest taki, że na balans będzie miało wpływ spięcie stabilizatorów, twardość zawieszenia i można tymi parametrami żonglować. Z tego co wiem to wszystko jest policzalne i gdybyś się czegoś więcej na ten temat dowiedział, to chętnie posłucham
Dzięki za odpowiedź, dobrze wiedzieć że Cybul jest plug'n'play. Może nawet pokusiłbym się o montaż tego samemu bo z tego co widziałem wymaga to tlyko przycięcia stockowych plastików.mydlo pisze: ↑04 cze 2022, 21:35Rollbar - cybul pasuje PnP, jest dostępny w kraju i nie kosztuje miliona monet, w zasadzie wszystkie NDki z customowym rollbarem jakie znam mają właśnie ten, może ktoś z właścicieli powie coś więcej. Jest duża szansa, że pod koniec miesiąca będę miał coś innego, również rodzimego producenta - wtedy powiem coś więcej.
Stabilizatory - absolutny must have, krąży legenda, że jak masz gwint to zakładasz gruby z przodu, a z tyłu seria. Ja jeździłem na seryjnym zawieszeniu (nie Bilstein) ze stabami Eibacha z przodu i z tylu i auto miało dla mnie idealny balans. Nie pamiętam tylko jak były spięte (przedni ma dwie opcje regulacji, tylny jeśli dobrze pamiętam też). Po włożeniu gwintu, bez zmiany stabilizatorów faktycznie samochód stał się nadsterowny, więc wyrzuciłem tył "bo tak robią wszyscy". Fakt jest taki, że na balans będzie miało wpływ spięcie stabilizatorów, twardość zawieszenia i można tymi parametrami żonglować. Z tego co wiem to wszystko jest policzalne i gdybyś się czegoś więcej na ten temat dowiedział, to chętnie posłucham
Ciekawe info o stabilizatorach, nie chciałem właśnie jeszcze robić dużych zmian w zawieszeniu, bo póki co najsłabszym punktem zestawu jest zdecydowanie kierowca . Niemniej jednak przechyły przy seryjnym zawieszeniu na zakrętach nie podbudowują pewności siebie, zwłaszcza w wypadku początkującego kierowcy. Miałem na oku ten zestaw Eibacha, zamontuje razem z rollbarem i będę się bawił regulacją. Pamiętasz może jak jest z ich regulacją po zamontowaniu? Czy da się to ograć z podnośnikiem i minimum manualnych umiejętności?
- Kim Son San
- Posty: 2017
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Gdyby ktoś jeszcze chciał, to u mnie można pomacać rolkę od Cybula (Warszawa).
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0