[ND] Bicie tarcz przednich 10 miesięcy po montażu

[ND] Bicie tarcz przednich 10 miesięcy po montażu

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

maciejrumian
Posty: 334
Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
Model: ND RF
Lokalizacja: warszawa

10 maja 2022, 14:43

Cześć,

W mojej RF z 2019 wymieniłem 11 miesięcy temu przy okazji przeglądu przednie tarcze i klocki ( Klocki Stoptech Street Performance, Tarcze Stoptech Sport - Nacinane).
Od około miesiąca czułem lekkie bicie na kierownicy przy hamowaniu i przy okazji przeglądu dwa dni temu wyszło ze jedna tarcza bije 0,05 a druga 0,07. Autoryzowany serwis Mazdy który montował części zalecił wymianę...

Teraz pytanie kto jest winny... Producent tarcz? NIedbałe założenie lub np nieoczyszczenie piast ?
Nie wjeżdzałem w kałuże z rozgrzanymi tarczami ani ani w nic nie uderzyłem ;)
Nie ukrywam ze jest tym faktem bardzo poddenerwowany bo tarcze i klocki prawie nie zużyte i muszę je wymienić jak zaczną zaraz bić bardziej kolejny raz...

Czy mogę coś z tym zrobić ?

Dziękuję za pomoc
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

10 maja 2022, 14:53

Tak możesz:

1. Rozebrać całość i sprawdzić jakość montażu w ASO, łącznie z czystością powierzchni przylegania tarczy do piasty. DW: miesiąc temu wymieniałem tarcze, po 6 latach od ich założenia i na piaście były śladowe ilości korozji, także u Ciebie raczej jej nie będzie wcale, jeśli ASO dobrze wyczyściło piastę
2. Rozebrać całość i przetoczyć tarcze (o ile się da nacinane)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 maja 2022, 15:15

monkahead pisze:
10 maja 2022, 14:53
Tak możesz:

1. Rozebrać całość i sprawdzić jakość montażu w ASO, łącznie z czystością powierzchni przylegania tarczy do piasty. DW: miesiąc temu wymieniałem tarcze, po 6 latach od ich założenia i na piaście były śladowe ilości korozji, także u Ciebie raczej jej nie będzie wcale, jeśli ASO dobrze wyczyściło piastę
2. Rozebrać całość i przetoczyć tarcze (o ile się da nacinane)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
3. Sprawdzić bicie piasty - czasem da się zniwelować bicie tarczy obracają tarcze względem piasty
maciejrumian
Posty: 334
Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
Model: ND RF
Lokalizacja: warszawa

10 maja 2022, 15:40

Dziękuję za pomoc panowie.

Zadzwoniłem do serwisu który toczy tarczę. I pan zakłada ze to wina tarczy i jak mi je wytoczy to sie to nie powtórzy i wszystko będzie pięknie działać

Szczerze totalnie tego nie rozumiem...
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

10 maja 2022, 15:47

Tutaj jeden kolega miał taką przygodę z hamulcami montowanymi w ASO Warszawa, że musieli mu całe klocki na nowo kupować, nie wiem czy tarcze też, także jak to mówią, chcesz coś dobrze, zrób to sam

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

maciejrumian
Posty: 334
Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
Model: ND RF
Lokalizacja: warszawa

10 maja 2022, 15:56

No tak więc możliwe ze nic nikomu nie odowodnię..

Sie zastanawiam czy toczyć te tarczę czy walczyć z ASO
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 maja 2022, 16:02

Dziwna sprawa. Moim zdaniem bicie tarcz rzędu 0.07mm nie powinno dawać wyczuwalnych efektów na kierownicy, te pojawiają się w okolicach imho 0.15-0.20.

W ogóle to ostatnio doktoryzowalem się z tematu i cudowałem jakieś 10 lat temu gdy miałem stara Hondę (też argument, teraz mam stara Mazdę ). Moje protipy to
- poprawny montaż tarcz
- brak potrzeby cudowania z docieraniem hamulców delikatnie (zwykle jezdze spokojnie po mieście 15-20km a potem robię docieranie wg bodaj Hawk performance, ale czasem zdarzało się wymieniać klocki na torze, delikatnie 1 kółko góra dwa i ogień)
- zwrócenie uwagi na tył gdy problem jest z przodu. Serio!

przetoczylbym tarcze. Może pomóc. Jeśli nie to raczej ASO nie udowodni Ci że to robiłeś


pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

10 maja 2022, 16:49

A jeszcze przy okazji zafunduj sobie sprawdzenie płynu hamulcowego. W moim daily wymiana płynu usunęła objawy, które wg mechanika powodowane były krzywymi tarczami/do wymiany komplet obu osi ;)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

10 maja 2022, 18:03

A propos płynu, jesteś pewien że nie masz poziomu powyżej max?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

maciejrumian
Posty: 334
Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
Model: ND RF
Lokalizacja: warszawa

11 maja 2022, 9:31

Hej,

Mazda podczas przeglądu wysyła filmiki ze wszystkimi pomiarami. Płyn hamulcowy jest nowy. Tarcze z tylu proste bo też je sprawdzali.

Zostaje mi chyba tylko toczenie tarcz i wtedy sie dowiem czy to cokolwiek pomogło.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

11 maja 2022, 10:13

Nie chodzi mi o to czy płyn jest nowy, tylko o jego ewentualny poziom powyżej MAX. Raz tak miałem, że po cofnięciu tłoczków w zacisku, mocno podniósł się poziom płynu, powyżej MAX, a to powodowało ciągły docisk tłoczków na przedniej osi do klocków = grzanie się tarcz, co w dłuższej perspektywie może doprowadzić do ich pokrzywienia. U mnie to wyszło zaraz przy pierwszej jeździe próbnej, po zmianie tarcz. Wymieniałem tarcze sam wielokrotnie i nigdy nie miałem bicia, na żadnym aucie, a kupuję tylko tarcze polskiej produkcji.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 653
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

13 maja 2022, 9:32

W ND bicie na tarczach przy dobrej piaście i do rze ustawionych tarczach wychodzi max 2setki bicia..maxymalnie bo czasem jest 1setka.
Jak będziesz miał 7setek to napierdala po kierownicy a jak sobie pohamujesz to dopiero wali kiera. Trzeba sprawdzić wszystko..może te tarcze pod wpływem temperatury się krzywią-często tak jest..sprawdź bicie piast...podstawa.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

14 maja 2022, 20:07

Jak z wyważeniem kół? Po wizycie na torze przyklejone do felgi gluty z opony odpowiadają za bicie, ale to może być równie dobrze cokolwiek innego. Poszukaj najpierw w obszarze wyważenia.
Co do tarcz, to bardzo trudno je pokrzywić. Zazwyczaj za bicie odpowiada przegrzany klocek i brak schłodzenia, co w efekcie powoduje zostanie osadu z klocka na tarczy. Ewentualnie po długim postoju na tarczy pozostaje warstwa rdzy, która się zetrze i drgania ustąpią z czasem.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ODPOWIEDZ