Poczymaj mnie piwo, idę po śrubokręt.
Permanentne wyłączenie i-Stop
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Wczoraj w nocy wysyłałem na pace elektryka z Norwegii do rodziny w Polsce.
Wyobraź sobie ten obraz: środek Stavanger, środek nocy, bus na polskich blachach ładuje elektryka bez tablic rejestracyjnych... LOL
Wyobraź sobie ten obraz: środek Stavanger, środek nocy, bus na polskich blachach ładuje elektryka bez tablic rejestracyjnych... LOL
- irekJ
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Ale zajmuje obd które mam zajęte v-gatem. Są też na allegro patenty do lutowania które chyba symulują wciśniecie przycisku po odpaleniu auta.
Jakimś purystą nie jestem ale wkurzają mnie pomarańczowe ikonki na desce. W zasadzie podczas normalnej jazdy świecą mi się trzy co kurde nie jest normalne.
Jest to w pewnym sensie niebezpieczne bo wczoraj złapałem opady śniegu i marznący mokry asfalt na winklach. Kątem oka zerknąłem czy na pewno włączyłem ESP... i zgasłą mi jedna ikona... tyle, że od asystenta pasa ruchy a nie ESP. Ale to takie problemy pierwszego świata (ps. mała kierownica skutecznie utrudnia identyfikację ikono-grafik).
Jakimś purystą nie jestem ale wkurzają mnie pomarańczowe ikonki na desce. W zasadzie podczas normalnej jazdy świecą mi się trzy co kurde nie jest normalne.
Jest to w pewnym sensie niebezpieczne bo wczoraj złapałem opady śniegu i marznący mokry asfalt na winklach. Kątem oka zerknąłem czy na pewno włączyłem ESP... i zgasłą mi jedna ikona... tyle, że od asystenta pasa ruchy a nie ESP. Ale to takie problemy pierwszego świata (ps. mała kierownica skutecznie utrudnia identyfikację ikono-grafik).
- irekJ
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Wywaliłem czujnik i iStop nieaktywny.
Ale zasłyszałem, że istnieje niezerowe prawdopodobieństwo, że ECU może chcieć pracować w jakimś okrojonym trybie serwisowym, zmieniać mapę, itp - nie potwierdzone empirycznie.
Ktoś ma jakiś pomysł jak to sprawdzić? JA jeżdżąc po wsi nie zauważyłem żadnej różnicy, brak błędów po obd.
Napisałem do Disiego to nic mu nie wiadomo aby wywalenie czujnika mogło jakakolwiek wpłynąć na pracę silnika ale ma mieć na uwadze i sprawdzić jak będzie możliwość.
Napisałem też do zaprzyjaźnionego ASO z prośbą o info czy ten czujnik cokolwiek zmienia jeśli chodzi o pracę ECU.
Ale patent mega, dzięki Bjorm!
Ale zasłyszałem, że istnieje niezerowe prawdopodobieństwo, że ECU może chcieć pracować w jakimś okrojonym trybie serwisowym, zmieniać mapę, itp - nie potwierdzone empirycznie.
Ktoś ma jakiś pomysł jak to sprawdzić? JA jeżdżąc po wsi nie zauważyłem żadnej różnicy, brak błędów po obd.
Napisałem do Disiego to nic mu nie wiadomo aby wywalenie czujnika mogło jakakolwiek wpłynąć na pracę silnika ale ma mieć na uwadze i sprawdzić jak będzie możliwość.
Napisałem też do zaprzyjaźnionego ASO z prośbą o info czy ten czujnik cokolwiek zmienia jeśli chodzi o pracę ECU.
Ale patent mega, dzięki Bjorm!
Mysle sobie ze ten czujnik chyba nie moze nic zmieniac w pracy ECU, za bardzo, za mocno. To by bylo nielogiczne.
Ale chwile pozniej mysle ze skoro oni zrobili iStop z czujnikiem przy klapie to tu nic nie jest logiczne czyli wszystko mozliwe
Daj znac jakbys sie dowiedzial czegos odnosnie wylaczenia tego czujnika. Ja juz jezdze tak pare dni i auto pracuje wg mnie normalnie, tzn zajebiscie, bo w koncu bez iStop
btw, piszesz ze wywaliles czujnik. Tzn odpiales go na kostce pod zamkiem czy przelozyles go tylko na druga strone blaszki jak ja?
Bo jak odpiales kostke z nim to moze rzeczywiscie cos kiedys ECU zabuczec ze nie ma zadnych sygnalow z tego czujnika.
Ale chwile pozniej mysle ze skoro oni zrobili iStop z czujnikiem przy klapie to tu nic nie jest logiczne czyli wszystko mozliwe
Daj znac jakbys sie dowiedzial czegos odnosnie wylaczenia tego czujnika. Ja juz jezdze tak pare dni i auto pracuje wg mnie normalnie, tzn zajebiscie, bo w koncu bez iStop
btw, piszesz ze wywaliles czujnik. Tzn odpiales go na kostce pod zamkiem czy przelozyles go tylko na druga strone blaszki jak ja?
Bo jak odpiales kostke z nim to moze rzeczywiscie cos kiedys ECU zabuczec ze nie ma zadnych sygnalow z tego czujnika.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Przełożyłem i przykręciłem z drugiej strony tak jak ty. Całą operacja zajęła 5 minut. Jak to jest tak proste jak się wydaje to ciężko będzie mi się pogodzić, że przez dwa sezony wciskałem ten jbny guzik.
- mike_d
- Donator
- Posty: 1173
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
i-Stop i-Stopem, a zna ktoś sposób żeby wyłączyć (najlepiej odwracalnie) ikonkę informującą o wyłączeniu asystenta pasa (znaczy, bez jego włączania ? O ile na szczęście "pamięta" że jest wyłączony pomiędzy odpaleniami (profit) to trochę drażni na zegarach (trauma po vagowskich check-enginach wiecznie żywa)
Zgadza sie, razi to po oczach. Gdy mam wylaczonego asystenta pasa, zblizajaych sie w lusterku i tempomat to auto wyglada jakbym jechal na srogi serwis... slabo pomyslane. Zreszta jak multum rzeczy w ND.
Trochę odkopię i podzielę się wiedzą jak jest z AT. W sumie dobrze to wymyślili - jak chcesz żeby istop się załączał na postoju musisz mocniej depnąć hamulec, przy delikatnym wciśnięciu istop nie wyłączy silnika, a fura stoi w miejscu
Tak samo jest w każdej Mazdzie po 2013 która na ten system. Można nauczyć się jeździć tak automatem że nie włączasz tego systemu jeśli umiesz delikatnie hamować.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Mam prośbę do człowieków którzy u siebie relokowali czujnik maski w celu dezaktywacji istop'a.
U mnie obd (Car Scanner na Androida) pokazuje permanentnie błąd: B13D3 (na telewizorze czysto)
Internety mówią, że to remote transmiter / kluczyk. Idąc dalej zazwyczaj padnięta bateria, dodatkowy immobilizer albo niefabryczny kluczyk. U mnie na pewno nie jest to kejs bo mam fabryczny działający kluczyk ze świeżą baterią bez żadnego ustrojstwa dokładanego do auta.
Rzadziej przewija się informacja, że powyższe jest jakoś realizowane przez układ start/stop i może dotyczyć problemów z istopem co prowadzi mnie do wniosku, że błąd jest wynikiem relokacji czujnika.
Możecie to sprawdzić u siebie bo nie wiem czym mam szukać dalej a też nie chce mi się przekładać samego czujnika żeby tylko sprawdzić.
U mnie obd (Car Scanner na Androida) pokazuje permanentnie błąd: B13D3 (na telewizorze czysto)
Internety mówią, że to remote transmiter / kluczyk. Idąc dalej zazwyczaj padnięta bateria, dodatkowy immobilizer albo niefabryczny kluczyk. U mnie na pewno nie jest to kejs bo mam fabryczny działający kluczyk ze świeżą baterią bez żadnego ustrojstwa dokładanego do auta.
Rzadziej przewija się informacja, że powyższe jest jakoś realizowane przez układ start/stop i może dotyczyć problemów z istopem co prowadzi mnie do wniosku, że błąd jest wynikiem relokacji czujnika.
Możecie to sprawdzić u siebie bo nie wiem czym mam szukać dalej a też nie chce mi się przekładać samego czujnika żeby tylko sprawdzić.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Będę dłubał w swojej przed południem to dam Ci znaćirekJ pisze: ↑11 paź 2022, 7:02Mam prośbę do człowieków którzy u siebie relokowali czujnik maski w celu dezaktywacji istop'a.
U mnie obd (Car Scanner na Androida) pokazuje permanentnie błąd: B13D3 (na telewizorze czysto)
Internety mówią, że to remote transmiter / kluczyk. Idąc dalej zazwyczaj padnięta bateria, dodatkowy immobilizer albo niefabryczny kluczyk. U mnie na pewno nie jest to kejs bo mam fabryczny działający kluczyk ze świeżą baterią bez żadnego ustrojstwa dokładanego do auta.
Rzadziej przewija się informacja, że powyższe jest jakoś realizowane przez układ start/stop i może dotyczyć problemów z istopem co prowadzi mnie do wniosku, że błąd jest wynikiem relokacji czujnika.
Możecie to sprawdzić u siebie bo nie wiem czym mam szukać dalej a też nie chce mi się przekładać samego czujnika żeby tylko sprawdzić.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- irekJ
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
No to się nie popisałem, wychodzi na to, że 9 miesięcy dla baterii w kluczyku to za dużo a ja jak zwykle szukam dziury w całymTerminatorPi pisze: ↑11 paź 2022, 9:41A jesteś w stanie wydłubać jakiś szczegółowy kod? Bo jak pewnie widziałeś B13D3 jest sporo różnych.
B13D3(16)
https://www.hexorcism.com/16ND/sm355949/
Wymienię baterię w najbliższym czasie i dam znać.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
- irekJ
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
W sumie offtopic ale gdyby ktoś trafił tu szukając po błędzie B13D3 / B13D3(16)
To potwierdzam, że winna była bateria w pilocie. Słabo że nie wytrzymuje od przeglądu do przeglądu... Choć nie wiem ile życia jeszcze jest w pilocie od pojawienia się błędu... Do przeglądu 5 miesięcy czyli ten pojawił się po 7 miesiącach.
To potwierdzam, że winna była bateria w pilocie. Słabo że nie wytrzymuje od przeglądu do przeglądu... Choć nie wiem ile życia jeszcze jest w pilocie od pojawienia się błędu... Do przeglądu 5 miesięcy czyli ten pojawił się po 7 miesiącach.