Dach ociera o zagłówek

Taka tragedia.

Technicznie o generacji ND / NDFL /RF

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 kwie 2022, 17:56

Panowie(I Panie)
Krawędź dacu mi w miazdzie obciera o tył nakładki na zagłówe. Tylko od strony kierowcy i tylko przy zamykaniu.
Jest na to jakiś patent? Mniejsza z zagłówkiem ale szkoda dachu bo w końcu wytrze dziurę :(
Załączniki
20220430_094657.jpg
20220430_094657.jpg (1.93 MiB) Przejrzano 979 razy
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

30 kwie 2022, 18:50

A to nie ma akcji serwisowej? Przeciez to blad konstrukcyjny.

FIX
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=683805
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=730384
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 kwie 2022, 21:04

bjorm pisze:
30 kwie 2022, 18:50
A to nie ma akcji serwisowej? Przeciez to blad konstrukcyjny.

FIX
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=683805
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=730384
:facepalm: dzięki
Awatar użytkownika
MaciekW
Donator
Donator
Posty: 249
Rejestracja: 11 mar 2016, 20:20
Model: ND
Wersja: 2.0 SkyPassion
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

30 kwie 2022, 21:33

U mnie było tak samo. Na gwarancji wymienione obie nakładki style barów i pewnie coś jeszcze, bo ocierać przestało. Jak masz samochód jeszcze na gwarancji, to nie ma problemu, ale jak po, to nie wiem. Skoro była akcja serwisowa, nie powinno być kłopotu, ale ja o takowej nie pamiętam.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

01 maja 2022, 8:32

MaciekW pisze:
30 kwie 2022, 21:33
U mnie było tak samo. Na gwarancji wymienione obie nakładki style barów i pewnie coś jeszcze, bo ocierać przestało. Jak masz samochód jeszcze na gwarancji, to nie ma problemu, ale jak po, to nie wiem. Skoro była akcja serwisowa, nie powinno być kłopotu, ale ja o takowej nie pamiętam.
W marcu się skończyła :mrgreen:
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

04 maja 2022, 15:16

1. zostawić otwarty, dociśnięty mocniej dach na kilka dni (jeśli masz na to bezpieczne miejsce:-) - tak sugerowało przy mnie ASO koledze krystek, gdy odbierał swoje ND2, a ja odkryłem, że jego egzemplarz ma ten sam feler, jak moje ND1
2. moje ND naprawiało ASO dwa razy - raz zmienili tylko zagłówki, zamontowali podkładki przesuwające dach o parę mm i nic to nie dało. Za drugim razem inne ASO wymieniło dach na cieńszy (na początku w ND1 były fajne cichsze jak w fiacie 124) i dobrze to wyregurowali. I od tego czasu spokój. W ND2 dach masz już na pewno cieńszy, więc kwestia regulacji
3. można po prostu dach składać wyłącznie z zewnątrz, wtedy odpowiednio przykładając siłę do obtarcia nie dojdzie - to sugerował mi sprzedawca mojej ND gdy pokazałem mu że jest problem (kupowałem po zapoznaniu sie z wszystkimi TSB).

BTW jakbyś potrzebował fabrycznie nowy dach z ND2 w dobrej cenie to w Warszawie można je dostać.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 maja 2022, 15:48

Wojtek Wawa pisze:
04 maja 2022, 15:16
1. zostawić otwarty, dociśnięty mocniej dach na kilka dni (jeśli masz na to bezpieczne miejsce:-) - tak sugerowało przy mnie ASO koledze krystek, gdy odbierał swoje ND2, a ja odkryłem, że jego egzemplarz ma ten sam feler, jak moje ND1
2. moje ND naprawiało ASO dwa razy - raz zmienili tylko zagłówki, zamontowali podkładki przesuwające dach o parę mm i nic to nie dało. Za drugim razem inne ASO wymieniło dach na cieńszy (na początku w ND1 były fajne cichsze jak w fiacie 124) i dobrze to wyregurowali. I od tego czasu spokój. W ND2 dach masz już na pewno cieńszy, więc kwestia regulacji
3. można po prostu dach składać wyłącznie z zewnątrz, wtedy odpowiednio przykładając siłę do obtarcia nie dojdzie - to sugerował mi sprzedawca mojej ND gdy pokazałem mu że jest problem (kupowałem po zapoznaniu sie z wszystkimi TSB).

BTW jakbyś potrzebował fabrycznie nowy dach z ND2 w dobrej cenie to w Warszawie można je dostać.
Dzięki za sugestie. Wydaje mi się że u mnie ociera niezależnie od tego czy składam ze środka czy z zewnątrz
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 maja 2022, 22:11

Ja widziałem, że można papierem zeszlifować tą ostrą krawędź na osłonie pałąka i ponownie polakierować. Nie widać różnicy, a problem się rozwiązuje.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 maja 2022, 23:29

Fifkers pisze:
04 maja 2022, 22:11
Ja widziałem, że można papierem zeszlifować tą ostrą krawędź na osłonie pałąka i ponownie polakierować. Nie widać różnicy, a problem się rozwiązuje.
Tak też chyba zrobię, doczytam tsb ale wygląda na to że mój egzemplarz już ma wszystkie poprawki wprowadzone a mimo to ociera dalej.
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=736708

Także pozostaje szlifowanie. Albo wywalenie tych nakładek i zamontowanie rollbara
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

05 maja 2022, 4:59

@biszkopt_85 pokazywał mi następujący patent: po otwarciu dachu dociskasz z góry jego środek, dach wówczas układa się nieco głębiej i bardziej do tyłu, więc po zwolnieniu blokady przy zamykaniu już w żaglówek nie trafia. Oczywiście, jest to dobre, gdy wóz ma jednego kierowcę, no bo weź wytłumacz tę procedurę własnej żonie :P
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
miarek20
Posty: 53
Rejestracja: 05 lip 2021, 16:45
Model: ND
Wersja: 2.0 ST
Lokalizacja: WARM-MAZ

05 maja 2022, 7:30

mutra pisze:
04 maja 2022, 23:29
Fifkers pisze:
04 maja 2022, 22:11
Ja widziałem, że można papierem zeszlifować tą ostrą krawędź na osłonie pałąka i ponownie polakierować. Nie widać różnicy, a problem się rozwiązuje.
Tak też chyba zrobię, doczytam tsb ale wygląda na to że mój egzemplarz już ma wszystkie poprawki wprowadzone a mimo to ociera dalej.
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=736708

Także pozostaje szlifowanie. Albo wywalenie tych nakładek i zamontowanie rollbara
szlifuj, wychodzi ładnie, śladu nie ma
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

05 maja 2022, 7:48

Wojtek Wawa pisze:
04 maja 2022, 15:16
Za drugim razem inne ASO wymieniło dach na cieńszy (na początku w ND1 były fajne cichsze jak w fiacie 124) i dobrze to wyregurowali. I od tego czasu spokój.
Trochę offtop - czy jest różnica w hałasie przy prędkościach autotradowych top up pomiędzy grubszym a cieńszym dachem?
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2022, 11:16

Ciężko mi to stwierdzić, bo wcześniej miałem tę rurę tłoczącą hałas z komory silnika do wnętrza. I wg mnie usunięcie jej dało zauważalną różnicę. Nie byłem na autostradzie w wariantach różniących się wyłącznie dachem...
LikelyJupiter8

05 maja 2022, 19:22

Mój dach został również wymieniony na gwarancji. Te same objawy. Przetarty od zagłówków.
Na plus, że teraz jest nowy i nie przetarty ale jest też minus. Jest cieńszy. I często przy prędkości 80-90 dziwnie hałasuje.
Ludziki z ASO, którzy go wymieniali sami przyznali, że nie dostają szczegółowych instrukcji z Mazdy. Jadą na żywioł.
Byłem nakręcony na wymianę z ASO na gwarancji. Myślałem, że będę 100% kontent. Dzisiaj chyba bym olał. Poprzedni fabryczny dach przynajmniej nie hałasował.
Zresztą bez różnicy. Kocham ten samochód. Wiele mu wybaczam. Nawet z byłą żoną nie miałem takiego związku jak ze swoją mx5 ;) [sarkazm - dodaję dla emigrantów]
Awatar użytkownika
Adam_F
Donator
Donator
Posty: 785
Rejestracja: 08 sie 2013, 21:13
Model: ND
Wersja: SkyPASSION
Lokalizacja: Pyrlandia

06 maja 2022, 10:42

Ja też miałem dach wymieniany na gwarancji dwa razy !
Raz to co wyżej ocieranie o pałąki
drugi raz przetarcie na boku zgięciu dachu

Czyli teraz mam 3 dach i sytuacja z przetarciem znowu zaczyna się powtarzać , auto już po gwarancji
Było : nbfl 1.8 , nbfl 1.6 , nc 2.0
Jest : ND :)
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

06 maja 2022, 20:01

A teraz kojarzę, że na bardzo szybkiej autostradzie, grubszy dach był znacznie lepszy. Ale tak już nie jeżdżę. Odczuwa się to powyżej 200, teraz wolę 120kmh, top down i tempomat.
Awatar użytkownika
Saren
Posty: 19
Rejestracja: 30 maja 2020, 13:26
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

06 maja 2022, 21:35

Nie jest wymieniany dach tylko jego poszycie, wymienia się osłony oraz montuje podkładki mające na celu przesunięcie stelaża aby już więcej nie tarło. Materiał dachu potrafi się przetrzeć do samego stelaża podczas ocierania o elementy zagłówków.

Ja kto woli, ja bym jednak dążył do wymiany poszycia oraz montażu tych podkładek.
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

07 maja 2022, 13:53

Miałem naprawiany. Jakieś podkładki regulacyjne + wymiana tych wytartych nakładek na zagłówki. Po 3 użyciach to samo - porysowane nakładki i przetarty dach. Zgłosiłem ponownie - Mazda stwierdziła pie*dol się, tak ma być (żelazna logika!). Więc się zawinąłem i szlifuje.
Arek_W
Posty: 83
Rejestracja: 16 sie 2019, 17:54
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław

25 maja 2022, 9:57

była akcja serwisowa. 2 lata temu zrobili w ASO.
ODPOWIEDZ