Strona 1 z 1

Katalizator do wymiany PO421

: 02 kwie 2022, 8:21
autor: Adam_F
Witam tak jak w temacie jakiś czas temu zapalił mi się check engin podjechałem do lokalnego mechanika podpięliśmy pod kompa błąd PO421 nie dojrzewający się katalizator.
Umówiłem się do aso bo i tak zbliżała się wymiana oleju.
Panowie potwierdzili katalizator do wymiany podobno jakas jego część się rozpadła widać przez jakiś otwór " rewizyjny" Nowy kat 7800 zł :kciuk:
Chciałem i tak kupić końcowy wydech z ultra z klapami
Co robić dalej aby nie wywalało błędu i było okej?
Gwarancja niestety już mi się skończyła
7 lat z nd :kciuk:

Re: Katalizator do wymiany PO421

: 02 kwie 2022, 9:01
autor: bjorm
Wytnij go wpizdiet, im szybciej tym lepiej dla silnika.

Re: Katalizator do wymiany PO421

: 02 kwie 2022, 9:24
autor: Alex
P0421 to nie tyle nie dogrzewanie katalizatora tylko niedostateczna wydajnosc katalizatora. Chodzi o ten w kolektorze wydechowym, któego sprawność jest badana na podstawie sygnału z drugiej sondy lambda

najtańszą opcją by zgasić check-engine jest zamontowanie drugiej sondy na tulejce (nazywanej szumnie "emulatorem") by zmienić jej wskazania na tyle by ECU uznało że jest ok. Tulejki są różnego rodzaju, proste, kątowe. zwykłe z otworem, z otworem regulowanym a nawet takie z mikrokatalizatorem. Kwestia tego na ile ECU w danym aucie jest wybredne. Inną możliwością jest wpięcie odpowiedniego tłumika RC w obwód drugiej sondy, jest to podobna operacja tylko realizowana w inny sposób.

Pytanie jest jednak czy tego typu działania są w Twoim przypadku właściwe. Jeśli prawdą jest że katalizator uszkodził się mechanicznie to np. w NC zdarzało się że jego kawałeczki wskutek zjawisk falowych trafiały z powrotem do silnika, rysowały gładzie itd Czy może to wystąpić w ND nie wiem ale będąc właścicielem ND wolałbym nie sprawdzać. Pomyślałbym albo o wymianie samego wkladu katalizatora w kolektorze - na pewno da się dobrać zamiennik - albo o wymianie całego kolektora. Kolektorów do ND jest trochę, zarówno z katalizatorami lub bez. W drugim przypadku konieczny jest albo remap albo tulejka z mikrokatalizatorem by pozbyć się błędu P0421 bo przy braku kata jest on pewny jak w banku. Oczywiście remap w ND jest dobrem samym w sobie, przybywają KM/Nm i radość z jazdy ulega znaczącej poprawie z tego co ludzie wówią 8-)

W skrócie pomyśl co chcesz zrobić i co uzyskać. Połączenie wydechu z klapami plus kolektor plus remap wydaje się być zgraną opcją

Re: Katalizator do wymiany PO421

: 02 kwie 2022, 20:52
autor: wojteczekm16
Ja bym polecił zgłoszenie się do MMRS i zamówienie kolektora. W pakiecie dostaniesz montaż i strojenie. Strojenie zawiera w sobie eliminację ewentualnej choinki na desce rozdzielczej :) Rozwiążesz problem, a przy okazji po latach zobaczysz jaka jest różnica w jeżdżeniu autem z seryjnym silnikiem, a autem po modyfikacji (sprawdzonej i w pełni bezpiecznej).
PS. Obstawiam, że z tego 7800 to ci zostanie na jeszcze inne rzeczy do porobienia...

Re: Katalizator do wymiany PO421

: 05 kwie 2022, 18:38
autor: mydlo
Jakbyś chciał to mam oryginalny kolektor do oddania za ułamek tej ceny:)

Re: Katalizator do wymiany PO421

: 05 kwie 2022, 19:06
autor: Adam_F
mydlo pisze:
05 kwie 2022, 18:38
Jakbyś chciał to mam oryginalny kolektor do oddania za ułamek tej ceny:)
Haha dzięki ale mmrs już coś spawa :kciuk:

Re: Katalizator do wymiany PO421

: 08 kwie 2022, 8:16
autor: dudek_t
Adam_F pisze:
05 kwie 2022, 19:06
mydlo pisze:
05 kwie 2022, 18:38
Jakbyś chciał to mam oryginalny kolektor do oddania za ułamek tej ceny:)
Haha dzięki ale mmrs już coś spawa :kciuk:
Zdecydowanie najlepsze rozwiązanie :lol: